Reklama

čtvrtek 14. ledna 2021

Z moci soukromé zavřeno

14. 1. 2021 Outsidermedia 

Pokus o dobytí amerického Kapitolu trumpisty, altrightisty, qannonisty a jinou patologickou sedlinou 6. ledna 2021 skončil po pár hodinách, pěti mrtvých a spoustě rozbitého skla tím, že se na nevýhře Donalda Trumpa v prezidentských volbách nic nezměnilo. Nejhmatatelnější výsledek tohoto povstání ve sklenici piva tak nakonec bylo zablokování skoro všech účtů stále ještě pár dní úřadujícího amerického prezidenta na sociálních sítích, jeho první jednoznačná deklarace, že úřad Bidenovi předá, a zděšení Američanů z toho, jak chutná jejich vlastní medicína. Tedy ne že by si to oni sami většinově uvědomovali, ale zbytek světě vidí jasně, že útok na Kapitol se odehrál přesně v intencích barevných revolucí a dalších USA podporovaných hnutí požadujících z ulice revizi výsledků voleb, a to včetně organizace protestů na sociálních sítích. A tím se dostáváme k jádru pudla…


Tou sociální sítí, na které se útočníci zorganizovali, byl totiž Parler, síť, o níž jsem doteď ani nevěděl, že vůbec existovala. Ten minulý čas je zcela na místě, protože už reálně neexistuje. Efektivně ji zlikvidovaly velké internetové korporace, když Google její aplikaci odstranil ze svého aplikačního storu a následně jí Amazon vypnul servery. Potrefené husy samozřejmě hned začaly kejhat o omezování svobody slova, aniž by si uvědomili, že obě soukromé firmy jen uplatnily svoje právo dělat si se svým majetkem, co je napadne, tedy právo, které ti samí lidé jinak považují za absolutně nejsvatější. Tak třeba teď alespoň části z nich dojde, jak je nedotknutelnost soukromého vlastnictví problematická, zejména jde-li o vlastnictví infrastruktury.



Sice bych nejspíš měl být rád, že fašistům (minimálně na část z nich toho dnes již poněkud zprofanované označení sedí jako prdel na hrnec) konečně někdo šlápnul na krk a sebral jim možnost snadné organizace a propagace, ale nejsem. Nejsem, protože mi v hlavně na pozadí pořád zní Niemöller se svým: „Nejdřív přišli pro komunisty, a já jsem se neozval, protože jsem nebyl komunista. Pak přišli pro Židy, a já jsem se neozval, protože jsem nebyl Žid. Pak přišli pro odboráře, a já jsem se neozval, protože jsem nebyl odborář. Pak přišli pro katolíky, a já jsem se neozval, protože jsem byl protestant. Pak přišli pro mě a tehdy už nezbýval nikdo, kdo by se mohl ozvat.“ Dnes sice umlčeli bílou lůzou, ale zítra mohou korporace takto umlčet ekologické aktivisty či bojovníky za sociální spravedlnost, práva žen, rovnost homosexuálů a vlastně každého, o kom usoudí, že jim kazí nebo by mohl kazit kšefty. Na každého se dá totiž aplikovat ta část smluvních podmínek těchto korporací o „nečinění zlého“, o níž jsem si až doteď myslel, že je tam kvůli tomu, aby firmy mohly zasáhnout proti těm, kteří využívají jejich infrastrukturu k ofenzivním útokům na další služby či infrastrukturu, jako jsou útoky typu DoS či provozování phishingových serverů, botnetů etc. Firmy se ale zjevně nežinýrují vztáhnout tato ustanovení i na služby, které na nikoho neútočí, ale jen zprostředkovávají závadný obsah.

Samozřejmě, že Parler se může zařídit podle dobré rady, kterou měla pravice zatím vždy připravenou pro levici, když ji vyháněla z médií: Založte si vlastní a pište si tam. A Parler s tím podle vlastních slov také hned začal. Jenže i když si Parler nakoupí vlastní servery, jakou má záruku, že mu je opět pod záminkou porušení bodu smluvních podmínek o „nečinění zla“ nevypne majitel hostingového centra, kam je Parler umístí? Dobře, servery si můžou šéfové Parleru dát do svých garáží, ale kde mají jistotu, že jim majitel drátů pod stejnou záminkou neodstřihne internetové připojení? Nebo elektrárna elektřinu pro pohon serverů? I kdyby si pořídili skoro všechno vlastní, jednu věc vlastní nikdy mít nemohou: Internet. Pořád bude něco, co jim může někdo pod záminkou porušení smluvních podmínek upřít a znemožnit jim tak fungování.

A není jen internet. Představte si, že vám operátor zruší SIM, protože jste telefonovali někomu, kdo je na nějakém blacklistu.

Kde je hranice mezi tím, co si soukromý vlastník ještě dovolit může, a co už nesmí, i když jde o jeho majetek? Otázka stejně stará, jako dělnické hnutí samo. Za sebe to vidím tak, že provozovatel webu nebo sociální sítě, kterou provozuje pod svojí značkou, jako je třeba Twitter, může příspěvky i účty mazat (byť by toto své právo měl využívat velmi střídmě a uvážlivě), ale majitel hostingu nemůže vypnout server, který někdo provozuje pod svojí značkou, stejně jako majitel přenosové infrastruktury nemůže odmítnout spojení, která na závadový server vedou, jenom proto, že dotyčný provozuje něco, co se majitelům infrastruktury nelíbí. Alespoň ne bez soudního příkazu.

Jako společnost na jednu stranu potřebujeme mít možnost regulovat aktivity, které nás ohrožují (obchod s drogami, dětskou pornografii a krácení daní také regulujeme a vyjma kriminálníků a hrstky zákonně zlých myslitelů na tom nikomu nic špatného nevidí), na druhou stranu potřebujeme ochranu před svévolí a aktivismem korporací, aby nemohly vypnout každého, kdo se jim znelíbí, třeba tím, že bude kritizovat pracovní podmínky v některé z jejich divizí. (Ano, na tebe myslím, Amazone.) Toto vybalancovat bude těžké, ale měli bychom na tom začít usilovně pracovat. A zcela přitom ignorovat koncept nedotknutelnosti soukromého vlastnictví, protože je-li někdo tak velký a silný, že má moc nad ostatními, musí být regulován, stejně jako musí být regulována možnost imunizovat podněcování násilí a nenávisti odvoláváním se na svobodu slova.

Přemýšlím o tom, tak jako by o tom měl přemýšlet snad každý, ale zatím jsem nevymyslel nic víc, než co jsem vám teď předložil. Ale jak říkají Číňané: „I ta nejdelší cesta začíná prvním krokem.“ Tak bychom měli vyrazit. Máme před sebou jedno z nejdůležitějších dilemat, která musíme rozhodnout, dilema, které je ve své podstatě velmi staré a stále nevyřešené, a které se teď jen připomíná v nové formě, umocněné technologickým pokrokem: Jedinec, nebo společnost? Veřejné, nebo soukromé? Právo, nebo povinnost?

Hlavně nenechme se zaslepit tím, že velké soukromé korporace pro jednou stojí zdánlivě na té správné straně.


Stanův komentář: Velké soukromé korporace nestojí na správné straně, ony nemají potřebu stát na jiné, než na té svojí, která jde principiálně proti zájmům celé společnosti. Na špatné straně stojí liberální levice, která se místo těžkého boje o mysl, srdce a podporu neprivilegovaných z hlouposti či zištnosti rozhodla spolčit s korporátním fašismem.



92 komentářů :

  1. Proc zacinaji nejdrive ockovat seniory? Potoze meji spatnou imunitu a vakcinace je muze zahubit. Stat se zbavi pece a vyplaceni duchodu, uvolni se bydleni.
    V USA zacali drive jak u nas, tady je zprava:
    https://ac24.cz/en/-/pecovatelsky-dum-mel-nulovou-umrtnost-na-koronavirus-pak-obyvatele-naockoval-a-24-jich-zemrelo?redirect=%2Fen%2Fuvod%3Fp_p_id%3Dcom_liferay_asset_publisher_web_portlet_AssetPublisherPortlet_INSTANCE_lCcnss25eNbm%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26_com_liferay_asset_publisher_web_portlet_AssetPublisherPortlet_INSTANCE_lCcnss25eNbm_delta%3D12%26p_r_p_resetCur%3Dfalse%26_com_liferay_asset_publisher_web_portlet_AssetPublisherPortlet_INSTANCE_lCcnss25eNbm_cur%3D2
    Ve Svycarsku odmitaji zdravotnici se nechat ockovat a slouzit jako zkusebni kralici, protoze je spousta zdravonich potizi po ockovani!
    Pratele, to nejsou fejky, to je nebezpecna realita, ktere podrobuji ovcany.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, protože mají spatnou imunitu a brzlík jim už nenaroste.
      JInak kvůli záchraně života dědků budeme dosmrti v samovazbách.
      JInak tvoje fejkové počteníčko je jen pro hlupáky.

      Vsadím bory, že jsi absolvent VŠ života a neovládáš jediný světový jazyk.

      Vymazat
    2. Kdy už tohoto zmetka odtud vymetete? Ztrácíte slušné diskutéry.

      Vymazat
    3. Klid, tohle byl naopak velmi výmluvný freudovský výkon. Povšimněte si, že subjekt vsazuje Bory, za chvíli možná začne Ruzyň, Pankrác, Bitýz a Rapotice. Třebna dojde i na Leopoldov, což by by důkaz, že jeho postižení má na svědomí ještě zločinný totalitní režim.

      Vymazat
    4. Bylo by dobře vymest toho chytraka Unknovna dlouhým kostelem, po práci a úklidu mu vo hrb prerazit nasadu.....

      Vymazat
    5. Překlep, Doníku. To vás na VŠ života neučili? :-D
      Umknown2.

      Vymazat
    6. Představ si chytraku, že i překlep je nutný, jinak umím ang, něco něm a taky ruštinu zvládnu, jsi schopen to prekousat...

      Vymazat
    7. Mám tady pro natvrdlého pana "U" malou vzpruhu. Myslím, že za týden už ho nebude třeba mazat...

      http://clearlook.unblog.fr/2021/01/14/les-cordes-de-la-potence/

      Vymazat
    8. Unknown, jestli chceš rozhodovat o tom, co je pravda a co lež, a podle toho mazat příspěvky, tak holt nezbývá nic jiného, než vlastní web. Tady jsi jen hostem a musíš tedy držet hubu a krok. A když ji nedržíš, tak je to to stejně jen na dvě věci...
      Už to chápeš Unknown? Vím, je to těžké. Tak si to zkus ještě párkrát přečíst.

      Vymazat
    9. Unknown10:28
      Znat pismenka, neznamena umet cist.
      Cist neznamena rozumet.

      Vymazat

    10. Baví se dvě bílé laboratorní myšky, už ses nechala očkovat tou vakcínou? A ta druhá ji říká, jsi normální, počkám až se to pořádně vyzkouší na lidech.

      Vymazat
  2. V USA za týden stihli, co Gottwald za rok. Bude z toho katastrofa pro celý svět!! Báječný a výstižný titulek na Parlamentních listech!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V USA se už vede občanská válka. Vláda přestala vládnout, zákony přestaly platit, soudy přestaly soudit a k moci se dostali finanční a internetoví magnáti. Je potlačována svoboda slova a cenzura protivníka se stala součástí občanské války. Jediný otazník visí nad tím, kdy tato občanská válka nabere formy horké, to jest krvavé války. Mám za to, že ten přechod na horkou formu občanské války nebude dlouhý a to i z toho důvodu, že střelnou zbraň v USA vlastní pomalu každý. Těšme se.

      Vymazat
    2. 20:27-Laco rozumí coltům víc než Vy těm Vaším dvěma.
      Vy ale nerozumíte ovcím, což se brzy ukáže.

      Vymazat
  3. Zatím nikdo neřeší: A jakpak asi ty nadnárodní korporace ke "svým majetkům" přišly?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Talentem a tvrdou prací, tedy tím, čo většina lidí nevládne.

      Vymazat
    2. J.J. Asi jste myslel talent tvrdých loktů. Někdy na hraně, často za ní. Ve spojení s politiky velkých států diktující. Ale máte pravdu, většina lidí na to nemá, ani žaludky.

      Vymazat
  4. Autor asi nepochopil čo sa stalo v skutočnosti. Ten "útok" na Kapitol zorganizovali tí istí, čo stoja za podvodnými voľbami. Už je pripravený nový "Patriot Act", tentokrát namierený proti Trumpovým podporovateľom.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OK:Prezident Trump bude posledním prezidentem SPOJENÝCH STÁTŮ AMERICKÝCH INCORPORATED (45.) a příštím (19.) prezidentem původní Americké republiky… „sjednoceného státu pro Ameriku“, jak věřím, bylo tehdy napsáno.
      Abych nezaměňoval lidi, domnívám se, že to vyhláskují „Spojené státy americké“ ... jednoduše řečeno, bude to opět země a NE korporace vlastněná Deep State. Všechny pozice (senátoři, kongresmani, guvernéři atd.) A všechny agentury (CIA, FBI, NSA atd.) Již NEMÁ žádné peníze, jakmile se to stane. 20. ledna 2021 tedy nebude ŽÁDNÝ nový prezident a US Corp. se rozpustí a zbankrotuje. Poté 4. března bude prezident Trump slavnostně otevřen pro prezidenta země Ameriky, NE pro společnost.

      Vymazat
    2. Hodny clovek, jenže autorem toho článku je Benjamin Kuras a to je také jeden z těch mudrců co nechápaly už od války ve Vietnamu co je to za zvrhlý zdegenerovaný parazitický systém a kam to vede. Já jsem pologramotný starý člověk, ale už v tom čase mi bylo jasné, že je to pro lidstvo špatný systém. I to přirovnání s Gottwaldem je směšné. Jenže pan Kuras zase plní něčí zadání a určitě ne prospěšné pro lidi.

      Vymazat
    3. Divam se na TV a zasnu .Okolo Capitolu vybudovali ploty z pevnostnich prvku vysokych 3m sesazenych jeden do druheho zapustemo do zeme ,nahore ziletkove draty ostnate. Druha obranna linie jsou betonove zatarasy proti najezdu automobilu pred tim stoji 3 linie z aut nakladnich jeden za druhym jako dalsi barikada. Za tim vsim se povaluji kde to jde, vojaci ozbrojeni masingany. Bude to jiste inaugurace hodna viteze .Tohle si nedovoli ani vojenske junty kdyz delaji prevraty ,to snad neni ani mozne co se deje

      Vymazat
    4. Tech vojaku je jiz 25 000 !!

      Vymazat
  5. Falešné operace dělají neustále kdo chce vládnou proti lidem tak mu ani nic jiného nezbývá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:54 Abys měl co číst:

      Vzpomínka na generála Sulejmáního a „svoboda“ projevu v amerických médiích

      Spojené státy zradily svobodu více než kterákoli jiná země.

      https://cz.sputniknews.com/svet/2021011313049779-vzpominka-na-generala-sulejmaniho-a-svoboda-projevu-v-americkych-mediich/

      Vymazat
    2. General Sulejmani byl chvastal, ktery se jednoho dne vyparil. Unesli ho iluminati:-)

      Vymazat
    3. Ne, zabili ho zidi jak jest zvykem a Amerika to vzala na sebe aby Trump mel zasluhu.

      Vymazat
  6. Zde začíná problém demokracie jako takové!
    Místo "kapitalismu" zde máme již delší dobu globálně "finanční feudalismus" a ten nějaké svobody , jako je svoboda projevu a svoboda tržního podnikání , až na malé vyjímky nepřipouští, takže nějaká debata o demokracii je skoro nadbytečná a tím se také dostáváme k absurditě "svobodných" voleb, protože kdo vládne přes prachy , má mediální "pravdu" a tím je kruh uzavřen! Ukázalo se, v jak nesmyslné době žijeme. Zatímco na covid umírají lidé ve všech zemích, vojenské bloky zbrojí usilovněji než v minulosti. Pokud by platilo aspoň něco málo z těch ušlechtilých hesel, kterých mají politici od rána do večera plnou hubu, vrhly by se prostředky místo na rakety, letadla, ponorky a tanky na vývoj bezpečných vakcín a na přípravu kapacit pro případ, že přijde ještě horší pandemie. Spíše to ale vypadá, že vojáci všech stran budou cvičeni na boj v rouškách, aby se proboha někdo nenakazil, než ho ten druhý zabije. Takhle dnes funguje naše civilizace.

    OdpovědětVymazat
  7. Pane Pivoňka. Za každým velkým majetkem je zločin. Proto Čína zákony nepřipouští aby soukromý kapitál vlastnil bezvýhradně vše co je potřebné pro celospolečenské potřeby. Protože jakmile se tohoto zmocní soukromý kapitál, dochází dříve nebo později k rozvratu státu. Historicky prověřeno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi dobry moula. V Cine, pokud se nenarodis do rodiny, ktera je ve vedeni strany (strany v regionu, strany celostatne atd.), tak nemas vubec sanci se prosadit. Jen zacnes vycuhovat, tak hned skoncis v pracovnim tabore jako Jack Maa.

      Vymazat
    2. Kde jste na tuhle pitominu přišel? Vždyť technologický a ekonomický rozvoj Číny ukazuje , že sociální výtahy tam fungují víc než dobře. Tak jaképak "pracovní tábory" vy pomatenče.

      Vymazat
    3. Nejbohatsi Cinan, majitel Alibaby kritizoval vedeni komunisticke Ciny a skoncil v pracovnim tabore.

      Vymazat
    4. Unkrovne kolik stranických funkcionářů KS Číny skončilo za defraudace a zlodějiny s kulkou v týle? Rozhodně, žít v rodině komunistů v Číně není něco co tě chrání! Víš nejdřív se informuj. Tady nejsou jen blbci jak třeba kačer.

      Vymazat
    5. V ČÍNĚ nepotřebovali nic privatizovat, ani "reformovat“a už 2 roky jsou nejsilnější ekonomikou světa.Do Číny si nepustili žádnou Rotschildovu, Morganovu, Rockefellerovu či GoldenSachsovu banku a to ani přes bílé koně, navzdory nabízeným výhodám.-Za dva roky vyprodukovala Čína víc cementu než USA za celé 20. století.-Délka vybudovaných cest –4 mil.km-300 tisíc mostů po celé zemi, z nich přes 1000 s délkou víc než 1 kilometr.-V roce 2016 postavili most z Hongkongu do Macau.-Předtím tam cesta trvala 1 hodinu na rychlostním člunu.-Za jeden rok se autopark Číny zvětšil o 20 miliónů automobilů.-Každý rok se v Číně postaví 100 nových letišť.-Dále se například postavili gigantické viadukty s délkou 150 km a tunel o délce 28 km .-Vlak z Guangzhou do Guiyangu za jednu hodinu projede 510 mostů a 236 tunelů rychlostí 250 km/hod.-Za 30 roků v Číně zvětšili obytnou plochu 8 x a byty se přidělují i bezplatně.-Za10 let bude v Číně 220 měst s počtem obyvatel přes 1 milión.----------Celá tato statistika je reálná díky jednoduchému číslu: Od roku 2000 v Číně popravili za korupci přes 10 000 politiků a úředníků!




      Poslední věta v příloze říká, že kdyby tu vládli Číňané, tak všichni politici, kteří kradli od roku 1990 - dosud, by už nežili !!!

      Vymazat
    6. Pane Dvořák. Unknown 10:55 má představu, že to co platí v kapitalizmu, musí zákonitě jako výkvět euroatlantických hodnot platit i v Číně. Vám asi nemusím vysvětlovat nic o učení Konfuncia, které je základem jejich myšlení. Rozhodně tam žít je velmi náročné a pro člověka po 40 nemožné. Nikdy se s tím nezžije. Krásně to tady popisuje Hody clovek a já jen dodávám, že toho se naše jelity bojí.

      Vymazat
    7. 12:48 myslím, že v Číně byste rozhodně neuspěl. Tam musíte plnit vše, co se od vás očekává a věřte, že si to pohlídají. Pak budete mít dostačující sociální status a můžete žít tak, jak zhruba žijete tady. Jestli jste důchodce anebo nemocný, máte smůlu. Nepotřební nejsou v Číně vítáni. To by se vám líbilo?

      Vymazat
    8. J.J.-patrně tedy víte, na jakých principech jejich hospodářství funguje. Je zajímavé, nikdo neuvádí strukturu, poměr soukromý, státní, družstevní. Také financování, sociální systémy, nic, ticho po pěšině.

      Napravíte to? Třeba by se nám to líbilo.

      Vymazat
    9. Miroslave Povolný, mně nezajímá struktura hospodářství, o tom jsem ani nemluvil, ale systém tzv. sociálního statusu osôb, každého jednoho Číňania, a tam je sledováno vše. Pohyb po městě a mimo město, studijní a pracovní výsledky, zdravotní stav, stav bankovního konta a plateb, nákup a trávení volného času, chování atd. a také je zavedeno pravidelné testování, ktereho se musí všichni zůčastnit. Bez mobilu ani na záchod. Každý jedinec má založen svůj account a od toho se odvíjí vše, protože jste bodově hodnocen. Vše je agregováno v databázách a strojově vyhodnocováno. Pokud máte nízký sociální status, nepustí vás ani do autobusu, u těch nejnižších ani nenakoupíte některé zboží, nedostanete půjčku nebo vám dokonce zablokují účet a odeberou děti. Tehdy vaši tvář můžete uvidět na tabulích hanby podél silnic s plným jménem, adresou, výčtem provinění atd. Čína na to má už technologie a síť 5G k tomu patří. Technologicky jsou na tom dobře a využívají to i na tohle. Orwell by žasnul, FBI může jen závidět.. i když jsem přesvědčen, že o takovou míru špiclování ani nestojí, protože by jim Amíci rozbili hubu.

      Myslím, že tohle by se vám asi nelíbilo.

      Vymazat
    10. J.J. Mne ovšem zajímá i struktura hospodářská. Prosím tedy o zdroje nejen politického významu, doufám že je nemáte z CIA k dehonestaci, proti čínské hospodářské agresi. Tedy , pokud jste i součástí CIA, jak západ, CIA hodnotí nebezpečnost čínského systému na tu západoevropskou, anglosaskou a zkusím i teologickou verzi "křesťansko židovské kultury života lidí, nejen v "podnikání". Pokud vím, jediní Číňani nemají svého boha, nejsou naší záchranou i nás ateistů?

      Vymazat
    11. J.J. je, jak vidno, velmi houževnatý v psaní nepravd, polopravd a lží. V Číně nebyl, čínsky neumí nikoho, kdo tam byl nezpovídal, jen slepě věří "kritikům" Číny.

      Mj. Anglosasové šmírují především svět kolem sebe, který chtějí totálně ovládnout.

      Vymazat
    12. Teď napíšu něco, kdy si uvědomítr, jak to v Číně funguje a snáď se vám rozsvítí.
      1) nic proti Číně, dnes je z ní technologický a ekonomický gigant.
      2) Jenže něco za něco a tím je život, který by se nám nelíbil. Pomyslete jen na to, že Čína v poho uzavře miliónová města a každý to tam akceptuje. Takže. Kdybych si měl vybrat jestli Peking nebo Moskva, která je taký prošpikovaná špiclovací technikou podobně jako Londýn - vybírám Moskvu.

      Stačí vám to takhle? Mám někde i link, kde o sociálním statusu vypovídají obyčajní Číňané. Většině to nevadí, ale neumím si to představit ve zdejším prostředí. Ten systém je nemilosrdný.

      Vymazat
  8. Celá věc je naprosto jednoduchá! Stát se musí přihlásit o svoji roli a zákonem změnit status velkých sociálních sítí na veřejné.
    Pak nebudou uživatelé podléhat soukromému právu majitelů, ale veřejným zákonům. Uleví se všem. Jak uživatelům, kteří si nebudou stěžovat na cenzuru, tak majitelům, kterým odpadnou starosti se sledováním a mazáním obsahu.
    Jediné co přibude, bude speciální policejní útvar, který bude dohlížet na pořádek na sociálních sítích podle platných veřejných zákonů.
    Současná situace se sociálními sítěmi se dostala do slepé uličky a je neuvěřitelně zdeformovaná. Sociální síť s miliony uživatelů nemůže být soukromým prostorem, to je naprostá kravina. To je asi jako kdyby někdo vlastnil Václavák a rozhodoval o tom, kdo se tam může projít a kdo ne! A ještě měl od úřadů nařízeno, aby všem prohledával kapsy.
    Toto téma je pro SPD jako dělané a měla by ho zařadit do svého politického programu. I Ivan David by mohl něco v tomto směru v Europarlamentu podniknout.

    OdpovědětVymazat
  9. Problém je v tom,že nadnárodní firmy v IT oblasti si ochočily svět ,nabídly své projekty lidem a ti jsou na nich závislí. Když teď některé společnosti zkoušejí lidi vydírat přerušením svých služeb - vypadá to jako zločin. Soudy by takové jednání měly stíhat jako těžké zločiny - protože dopady takového chování jsou vážné. Další možností je zavedení IT totality , zrušit samostatné státy a zřídit
    IT církev pro všechny. Kdo by tam nebyl - je kacíř a jako takového je nutno ho zničit.

    OdpovědětVymazat
  10. sudruzi nove spolecenske zrizeni je
    FEKALISMUS

    OdpovědětVymazat
  11. apropo dekuji ameriko za druhou platbu stimulusu! pepa jiz pripravuje treti platbu ale asi nebude pro vsechny! thx

    OdpovědětVymazat
  12. Andreji, nás nekoupíš! Demisi!“

    Podobná hesla vyřvával pražský kavárenský dav v posledním roce, kde se jen dalo. V jeho čele kráčeli ziskuchtiví neziskovčíci, agenti landsmanšaftu, šiřitelé Sörosových a Bakalových ideí, vítači, zkrachovalí (porno)herci, umělci všech ubohostí, devianti a další paraziti z nepotřebných neziskovek přisátí k rozpočtu státu, krajů či obcí.

    A náhle – kde vzal, tu se vzal, na výlet se vydal pan Coronavirus. S potěšením zavítal i do České republiky, kde zprvu nenarážel na žádný odpor. Pak však došlo k vyhlášení nouzového stavu a začaly se zavírat penězovody.

    A copak se nestalo! Nezávislí divadelníci, kteří tak zuřivě vedli svůj boj proti Babišovi, najednou žebrají, aby jim Babiš kompenzoval dopady z řádění coronaviru. Jelikož si neplatili sociální pojištění, prý teď nemůžou ani na pracák. Söros jim nejspíš přiškrtil kohoutky, když se teď nedá nikde vyřvávat, urážet vlast, šířit nenávist a rozbíjet společnost.

    Jenomže dnes, kdy státní rozpočet dostává jednu ekonomickou ránu za druhou, nejde jen tak poskytovat mimořádné dotace někomu, kdo do státního rozpočtu nic nepřinesl, jen z něj vydatně chlemtal. Nutně by to bylo na úkor někoho potřebnějšího, kdo pro tuto zemi už něco vykonal a kdo je v nouzi mnohem větší.

    Kdyby ovšem kavárna vyrazila do ulic, pečovateláků, nemocnic, vlaků, MHD a dalších veřejných prostor za účelem jejich soustavného dezinfikování, to by byla jiná. Nebo kdyby se neziskovčíci z Lékařů bez hranic hlásili na výpomoc do zdravotnických zařízení, třeba jen jako pomocné síly v kuchyních. A pročpak agitátoři Člověka v tísni nepobíhají po ulicích a místo žebrání o příspěvky nepomáhají nemohoucím lidem v tísni?

    A copak dělají další politické neziskovky? Pročpak Minář, Bára Štěpánová a jejich smečka nejdou příkladem a netráví milion chvilek na venkově rozdáváním roušek s poučením, jak proti viru bojovat? Chtěli přeci jít v čele a strhnout davy, tak proč to nedělají? A kampak zalezli moralisté z Amnesty International, Evropských hodnot s porno Jandou, nebo havlisti s Halíkem v čele ?

    Že by jejich nezištnost byla jen proklamací a morálka fejkem? Skutek jim nějak utek! Hned, jak se objevily první symptomy krize, zdrhli a vykašlali se na lidi, na jejichž blahu jim prý tak moc záleží. Pražská kavárna mohla být konečně jednou užitečná.

    Jenže komedianti s ostatními chamtivými neziskovčíky zmizeli jak hraboši před poštolkami. Propásli tak jedinečnou příležitost, aby ukázali národu, jak upřímně to s ním myslí a komu doopravdy slouží. I když – vždyť nám to vlastně ukázali! A dokonale.

    Nikdy nezapomeneme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12:56 je to jak rikas souhlas

      Vymazat
    2. 20:28-zato kulturním géniům jsou dovoleny i nekulturní projevy. To se netýká Vás. Herec jste mizerný a tento přepych si nemůžete dovolit.
      Možná některé Vaše bonmoty vejdou do historie, píšete si je, pod jakým pseudonymem?

      Vymazat
  13. Zásadní problém komentovaný v článku byl trochu opomenut. Nejsou vytvořeny zákony, které by zabránily soukromému vlastníkovi k potlačení uživatelů - a tyto korporace dělají vše pro to, aby vytvořeny nebyly. Došlo k tomu, že veřejný prostor se zprivatizoval, znásilnil a monopolizoval. Internet byl rozšířen pro elektronický kontakt ve veřejném prostoru a tyto monopoly to zcela obrátily. Jestliže řada zákonů chrání veřejný prostor a stát to umí vymáhat, například znečišťování, obtěžování souseda hlukem, šikanováním atd., tak v tomto případě to nefunguje. Samotné vypínání a odstraňování lidí z veřejného prostoru, i když jede na soukromé lince, je tvrdý návrat k totalitárnímu myšlení a všechny komunistické systémy v minulosti byly pouhým břídilem. Neměly totiž takové možnosti a tak zarušily cizí rádia a "demokrati" na západě se mohli vzteky pokousat - zarušením došlo totiž k potlačení veřejného prostoru (v tomto případě státem). Postup soukromých providerů a korporací je totéž, a ještě v horším důsledku technické závislosti občanů. Přitom současní "demokrati" se tváří, že je to v pořádku. Jak někdo v diskuzi uvedl, oni jsou jen na své straně a zajímají jen zisky. Jinak by totiž vystupovali mnohe silněji při ochraně svých oveček, které pravidelně stříhají. Hackeři a zloději by byli stíháni, protože dohledat je z centra těchto gigantů je možné - ale není zájem! Nese to totiž i jim zisky a stávají se tak tichými společníky vydírání, zlodějny z účtů, telefonů, výpalného apod. Takže nemluvme o svobodě soukromého podnikání - současný systém se stal samotným zlodějem a činí vše proto, aby jím dlouhodobě zůstal. Nastupující generace nemá žádné vakcinace, které vznikaly v době studené války, a nakonec se nechá pomalu uvařit jako žába v hrnci s horkou vodou. A to ještě nemluvím o některých kreaturách lidství, kteří se projevují ve smyslu uškodit a rozvrátit toho co nejvíce - a tím roste jejich potěšení. Nejhorší je nevzdělaný sociopat, který na rozdíl od vzdělaného sociopata nepotřebuje velké, veřejné publikum. Nebo naopak enormě bohatý sociopat.

    OdpovědětVymazat
  14. Od roku 1989 se vše dalo soukromníkům . 60% HDP tvoří pinklové. V pořádku lid tak rozhodl . Potichu se stát připravil o stovky miliard , které dřív v Československu pomohly stavět republiku. Komunisty volí minimum občanů , tak se nedivme , že se např. dálnice opravuje tak dlouho a na stavbu nové atomky nejsou peníze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Právě to je důvod čínského úspěchu. Stát je schopen soustředit investice tam, kde je to společensky potřebné a prospěšné. Zisk z investic jde zase státu a nekupují z něj jachty a pozemky ti nejbohatší. Číňané to dovedli do dokonalosti - nechávají soukromníka, aby vydělal, pokud z toho má společnost užitek. Je nejvyšší čas, aby i náš stát zasáhl a nenechal různé tuby a búky, aby vládly místo něj. Jen je otázka, jestli budou mít naši politici dost odvahy k takovému zásahu.

      Vymazat
    2. Soudruhu spartaku, myslis ze jsme schopni znasobit produkci kolejnic? A bude to stacit?

      Vymazat
    3. Unknowne 18:15, moc neprovokuj, když tématice nerozumíš. Jen kazíš výměnu informací a názorů - a za to se tady tobě podobní mažou. Tak pozor, chlapče, pozor!

      Vymazat
    4. 19:33
      No,ono na ten blàbol toho nedá moc napsat.
      Proč tedy lidé nevolí ty "" zlaté "" komunisty, kteří tak dobře stavěli dálnice, elektrárny asi proto, že to bylo trochu více málo,jinak lidé stáli na vše fronty,a museli držet hubu,bez kousku svobody,zavřeni jak zvířata v kleci.
      A raději nikomu příště nevyhrožujte, nějaké vaše pozor,na co .

      Vymazat
    5. 20:20- Lidé nevěří v politiku, že dokáže něco změnit. Teď i v USA. Momentální situaci nejen u nás jste vyjádřil geniálně, proto Vás cituji: "lidé stáli na vše fronty a museli držet hubu bez kousku svobody, zavřeni jak zvířata v kleci". Kouzlo nechtěného?

      Vymazat
  15. Spartaku jen dodám. Kolik procent HDP z toho tvoří nesmysly a zbývajících 40% tvoří zhovaděliny.

    OdpovědětVymazat
  16. Myslim, ze kdo chce, tak jeste pamatuje, jak to fungovalo pred listopadem 89. Jak si soudruzi chodili nakupovat do Tuzexu a obycejny lid, pokud se slusne choval, tak mel nanejvys moznost na 1.maje nakoupit ve stanku banany a hnusne kubanske pomerance a kdyz chtel koupit pracku, kolo Favorit, barevnou televizi, auto, tak bud musel mit znameho prodavace, ktereho podplatil nebo sel na nekolik dnu vartovat do fronty treba na auto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi hlupák nebo spící mumie? Pleteš si kasárenský socializmus s moderní spravedlivou společností. Tady už dávno nejde o nějaké soudruhy, Tuzexy a fronty na vložky. Tady jde o to, jak změnit náš dnešní koloniální statut v prosperující suverénní a blahobytnou Českou republiku spravedlivou ke všem svým občanům!

      Vymazat
    2. 18:18- a kterou cestu jste použil? Známého prodavače, úplatky nebo dokonce jste několik dnů vartoval na auto?

      Myslím, že vše dohromady, byl jste tedy uživatel socialismu, kterým se říkalo posměšně zelináři a p.

      Vy jste skuteční vítězi po 89., stali jste se "váženými občany", jen ta povaha se nezměnila, proto to u nás vypadá "nemlich" tak.

      Vymazat
    3. Máte prawdu, Unknpwn. Unknown2.:-)

      Vymazat
  17. 19:36
    Máš pravdu, hlupàk jako ty může něco blekotat o koloniálním statutu, náš stát není prosperující,nebo dokonce suverénní, ty si dej studenou sprchu zoufalče.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro 20:07 - Nerozumím, co chcete sdělit. Nepoužíváte interpunkci a tak nevím, zda jde o zmatený souhlas nebo zmatenou negaci.

      Vymazat
    2. O tom, že jsme v koloniálním postavení nemůže být pochyb. Stačí sledovat přicházející investice a odcházející dividendy a danění v daňových rájích.

      O tom, že nejsme suverénní nemůže být pochyb, když jsme v EU a v NATO. Obě tyto organizace omezují naši severenitu víc než dost.
      To, že jsme v koloniálním a poddanském postavení brání větší úspěšnosti českého hospodářství, spravedlivému a plnému výběru daní a odpovídající výši platů a důchodů, tady blahobytu.

      Chce to nějaké přiblblé unknown vyvrátit? Čím?

      Vymazat
  18. 20:20
    Můžeš se rozepsat čím nás NATO a EU omezuje.presně naopak.
    Od počátku našeho působení v EU jsme dostali více jak o 800 miliard více než byl náš vklad
    Nikdo nás ničím neomezuje,jen dodržujeme určitě zákony a pravidla,teré vyplývají z našeho působení v EU. Do r 89 jsem se cítil jak zavřený otrok v zadrátovanem státě.Teprve svržením rudých darebàku jsme dnes svobodný, demokratický stát, pokud jste pochopil o čemž pochybují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. UB opet hejka stupidiotiny

      Vymazat
    2. ..."Do r 89 jsem se cítil jak zavřený otrok v zadrátovanem státě..." No a od roku 90 jsem úplný debil a protože je tu trocha svobody, můžu jí pokálet svými odpornými bláboly...měl bys dodat. Že?
      No tak ti gratuluji magore, že zneužíváš normální lidskou možnost vyjádřit názor svobodně, svými výblitky, které parazitují na této stránce a degradují svbodu, kterou máme. Je mi z tebe nanic, Hnuse a odpade lidské společnosti.

      Vymazat
    3. Skutečná svoboda nikdy a nikde nebyla. Na "svobodném" západě to byl a je horší než v socíku. BOUŘE vše ŘEŠÍ a už to začalo nejen USA, ale i v EVROPĚ!
      https://geopoliticsastrology.wordpress.com/2021/01/13/utajena-masova-zatykani-vysoke-politicke-kabaly-ve-washingtonu-d-c-prave-zacala-a-potrvaji-do-24-ledna/ ZATÝKÁNÍ VYSOKÉ POLITICKÉ KABALY VE WASHINGTONU D.C. PRÁVĚ ZAČALA A POTRVAJÍ DO 24. LEDNA.

      Vymazat
    4. Suverenita a svoboda podle toho povedeného anonyma Unknowna znamená: "...jen dodržujeme určitě zákony a pravidla, které vyplývají z našeho působení v EU...". Hezky ses odkopal.

      Vymazat
    5. Dvořák proč jsi ty HOVADO smazal moji odpověď na tvůj blàbol.Pokud jsem ty blbé HOVADO v EU tak dodržují zákony EU ,ty blbé tuplovane HOVADO.

      Vymazat
    6. 23:01
      Západ měl horší demokracii než Východ,chlape větší hloupost se snad nedá napsat.Zapad nepouštěl lidi ze svého státu ven, Západ střílel lidi na hranicích jako rudá verbež, Západ zavíral lidí za nàzor, tady se opravdu schází idioti.

      Vymazat
  19. V Norsku zemřelo 23 lidí po očkování vakcínou proti koronaviru od společnost Pfizer

    https://cz.sputniknews.com/svet/2021011413053273-v-norsku-zemrelo-23-lidi-po-ockovani-vakcinou-proti-koronaviru-od-spolecnost-pfizer/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čablik jdi se s tim žvastem vysrat blbe

      Vymazat
    2. Dvořák, proč tady NECHAVAš jasnou lež toho blba cablika.
      Vždyť to je naprosto nechutná lež.

      Vymazat
    3. Proč pištíte, vy dva nevychovanci (13:27 a 13:48). To neumíte ověřovat fakta na netu?
      Např.zde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dlvXGz/har-undersoekt-13-doedsfall-vanlige-bivirkninger-kan-ha-bidratt-til-doedsfall-hos-de-svakeste

      Je to norsky, vlastně od pramene. Cablik nelže a vy se svou sprostotou a nevychovaností mezi slušnými lidmi daleko nedojdete!

      Vymazat
    4. Co není v angličtině, tomu nerozumí, nechtějí.

      Vymazat
  20. Tak tady k tomu výpotku budu raději moudře mlčet
    Kdybych tak neučinil, páchal bych jen urážky na cti autora, a admin by mi to vyhazoval. Tak proč se namáhat...
    Ale ráno si přečtu diskuzi.

    OdpovědětVymazat
  21. Tady je něco pro liberasty a démonkraty:

    https://geopoliticsastrology.wordpress.com/2021/01/13/utajena-masova-zatykani-vysoke-politicke-kabaly-ve-washingtonu-d-c-prave-zacala-a-potrvaji-do-24-ledna/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zjevně nedůvěryhodný zdroj, který si pustil fantazii na špacír. Prosím, abyste to bral jako přání autorů a ne jako fakt.

      Vymazat
    2. 12:25
      Ale copak Dvořák, najednou je tohle lež.
      Ještě mně dlužíš Dvořák odpověď,psal jsi,že BBS,CNN, ČT jsou prolhaný stanice a já se ptal,kde čerpaš informace ty,tak čekám s čím vyjdeš, ať se s kamarády zasmějeme.

      Vymazat
    3. Uvedené "informační kanály" vykládají svět po americku. Některé zprávy přikrášlují, jiné přebírají neověřené, další zatajují (cenzurují). Dělo se tak okolo všech konfliktů v posledních 30 letech (Jugoslávie, Afghánistán, Irák, Sýrie, Palestina, Libanon, Libye...( štvou proti Rzusku, Číně, Íránu). POdporují kosovsko-albánskou mafii, které USA věnovaly kus historického srbksého úztenmí a dopustili velkou etnickou čistku. Atd. Atd. Atd. prostě pouštějí do světa zjevné lži a manipulace (např. dopadení a zabití Bin Ládina), které vyhovují vládnoucí americké administrativě resp. americkému deep state. A někteří Unkowni, Indičtí běžci a teplí JKandové, čeští Wikipedisti, JáJínkové tomu s velkou chutí věří a šíří dál. O mediálním mainstreamu ani nemluvím.

      Vymazat
    4. Václave Dvořáku, kdybyste četl onen mediální mainstream, kterým zjevně pohrdáte, velice rychle byste zjistil, jak to s tím Kosovem, Lybií, Irákem... atd. skutečně je a nešířil byste nejen nepřesnosti, ale leckdy vyslovené lži a konspirace. Ohledně válečných konfliktů bych doporučoval Bellingcat, což je vynikající ukázka nezávislého, občanského média, kde talentovaní mladí investigativci čerpající z otevřených zdrojů přináší ty nejpravdivější informace.

      Vymazat
    5. 13:53- Vy máte kamarády?, já myslel spolutvůrce trollí farmy z jedné obce.
      Pokud se situace nezmění, BBS, CNN, ČT jsou na vaši straně, tedy i omluvou za neprofesionální novinařinu, podobnou té vaší.

      Možná znáte i "kdo se směje naposled...?

      Vymazat
    6. Ad J.J.: nevím jestli si z nás tady děláte legraci nebo jste taková naivka. Nám tu doporučuje podvodníky z Bellingcat, zjevně napojené na rozvědné služby NATO (pravděpodobně Británie a USA), to není žádné "nezávislé, občanské médium", stejně jako "Bílé přilby" v Sýrie není žádné "nezávislé občanské tentonoc", ale ulhaná a lži vyrábějící vlivová agentura.

      Samozřejmě pro zaslepené fanatiky jakákoli odhalení neplatí. Na Kosovou jsem mnohokrát byl. Vím jak ot tam vypadá a co se tam dělo. Zeptejte se vojáků, kteří službou na Kosovu prošli, co si o tom myslí a jaká je tam situace.

      Dobře, že se nepodepisujete, měl byste u vás v ulici velkou ostudu.

      Smazat

      Vymazat
  22. Bressy
    At si tady každy řika co chce proboha!!Každy hodny,premyslivý člověk si přece uděla názor sám ne??At se zde každy projevý,když jste svobodá republika.Diskuse je diskuse.Pravo ,yjadřit ,byť sprostý,či debilni názor-neni pravě to základni a původni smysl demokracie??Dnes je to jen nesrozumitelný nápis na tričku nic víc

    OdpovědětVymazat
  23. Komunikační giganti jsou soukromé firmy a podobně jako energetici, plynaři a všechny soukromé podnikatelské subjekty se mohou svobodně rozhodnout, komu svoje produkty a služby budou prodávat. Také majitel vašeho bytu vás jako nájemníka může na hodinu vykopnout na mráz, pokud to uzná za vhodné. Ani vám by se nelíbilo, kdyby kdokoliv komu se zamane třeba používal vaše auto. Takže svoje stížnosti miřte hlavně k sobě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. J.J.- nemelte nesmysly! Kterýkoliv i "gigant", zasahující proti zájmu státu, ztrácí ochranu soukromého práva. Pochopitelně, je-li jako stát svobodný, občanů, nikoliv zástavou jinému státu.

      Vymazat
    2. J.J.- PS.- možná si budete pamatovat, že v západních státech byl regulovaný nájem, cca 20% průměru platu?
      To byly ale doby soupeření s východem.

      Vymazat
    3. Povolný, vy si raději po sobě dvakrát přečtěte, než to publikujete. Vlastnictví, majetkové právo, je nadřazeno nade vším. Se svým majetkem můžete nakládat dle svého a nikdo vás v tom nemůže omezovat. Stejně tak, pokud máte prostředky, můžete si cokoliv zakoupit, do čehokoliv investovat a nikdo vás v tom nemůže omezovat. Ani stát. Naopak, stát musí vyjít v ústrety a dát k dospozici všechny dostupné prostředky. To je zákon. Jediná vyjímka jsou investiční subjekty patřící státu - agresoru.

      Vymazat
    4. J.J. - vy se ve svém tvrzení hrubě mýlíte. Podívejte se např. na holandský zákon o půdě a na co má proti soukromému držiteli/vlastníku půdy holandský stát právo! Holandský stát prostě vlastníka omezí až do vyvlastnění, když se např. nechová ekologicky, ničí krajinu, ničí lesy (pozor - své vlastní lesy, svou vlastní půdu) a pod. S těmi svými individualistickými "pravidly" se jděte vycpat.

      Vymazat
    5. J.J. Nejsem právník ale doporučuji Vám si napřed dvakrát přečíst, co publikujete Vy. Předně, každý stát omezuje soukromé vlastnictví! Většinou k cizím subjektům. Nebo dceřiným! U nás jsme benevolentní. Zkuste si v Irsku, Norsku koupit kousek půdy, co to dá práce. Proto souhlasím s onou vy jímkou "subjekty patřící státu", vy říkáte "agresoru", já jeho reálné moci!

      Vymazat
    6. Silně pochybuju, že by v Holandsku a Norsku bránili podnikání a zvlášť nadnárodním koncernům a technologickým gigantům.

      Vymazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.