Reklama

čtvrtek 11. února 2021

Chiméry kolem elektromobility.

-vlkp-

11. 2. 2021  KosaZostra čili vlkovobloguje.wordpress.com

"Vůbec nepochybuji o tom, že rok 2021 přinese velmi zesílený tlak evropských ekofanatiků. Jakmile přestane být korona hlavním tématem, nepochybně se okamžitě zase přihlásí a to mimořádně hlučně, aby si vykompenzovali komplex z toho, že skoro celý rok 2020museli mlčet, se svým obvyklým fanatismem,", začíná svoji dobře ozdrojovanou úvahu Petr Vlk z Kosy Zostra. Bohužel si v jinak kvalitním textu neodpustil své docela zbytečné šťouchance do prezidenta a premiéra. 


Zase budeme masírováni, co všechno je potřeba omezit, zakázat, zrušit ve jménu zachrány klimatu. Přirozeně , že v Evropě, ačkoliv ta se podílí na produkci znečištění ovzduší naprosto minimálně. Ve srovnání se zbytkem světa. Viz následující grafy






Jejich terčem bude zejména autoprůmysl a automobilová doprava, respektive doprava jako taková. Ačkoliv, no dejme si mix producentů skleníkových plynů v některých evropských zemích:





Tihle fanatici budou ohledně dopravy, speciálně té automobilové, rajtovat na tom, že to je první či druhý největší zdroj znečišťování v každé evropské zemi. A tudíž dosť bolo aut se spalovacími motory! Nahraďte je ekologickými elektromotory!

Už delší čas jsem se chystal napsat na tohle téma pojednání. Protože nevěřím elektroautům. Mám to za kolosální a totální slepou uličku, do níž jsme manévrováni fanatickými magory. Sbírání podkladů mi trvalo velmi dlouho. Protože mým cílem bylo najít nějaké srovnání známého a rozšířeného modelu auta s různými druhy pohonu, včetně elektrické verze. Aby bylo jasno, jak to s produkcí skleníkových plynů je.

Haupttrefou pro mne byl článek na webu německého automotoklububu ADAC.

Elektroautos brauchen die Energiewende: Die Klimabilanz


Ten provedl, s německou důkladností rozsáhlý srovnávací test nejrozšířenějšího auta na německých silnicích – VW Golf. A výsledky? Více než překvapivé!

Než jsem ovšem článek začal překládat, čirou náhodou totéž už udělal web Garáž.cz . Byť, řekl bych – v příliš sporém rozsahu. I tak mi ušetřil spoustu času a mohu jeho text přebrat:


Elektromobilitu obestírá řada mýtů a polopravd, které jejich příznivci rádi přiživují demagogickými argumenty. Mezi ty nejčastější patří, že elektrická auta jsou bezemisní, neboť nespalují pohonné hmoty a tudíž nemohou do svého okolí cokoli vypouštět. A když už náhodou připustí, že se to týká jen aktuálního místa provozu auta a elektřina může vznikat o kus dál stejným Carnotovým cyklem v uhelné elektrárně, jakým vzniká pohybová energie v autě se spalovacím motorem, popírají fakt, že elektrická auta musí vzniknout energeticky podstatně náročnějším způsobem, než ta konvenční.

Německý autoklub ADAC by si takto uvažovat netroufl a prostřednictvím své studie se rozhodl zasadit všechna fakta do souvislostí. Srovnána byla proto produkce emisí CO2 u aut kategorie Volkswagenu Golf, přičemž na startovní čáru se kromě elektromobilu postavily vozy spalující nejen benzin a diesel, ale také CNG. ADAC přitom počítal s průměrným ročním nájezdem 15 tisíc kilometrů a životním cyklem 15 let a bral pochopitelně v potaz německou realitu výroby elektřiny.

I Německo spoléhá při výrobě elektřiny hlavně na uhlí, a tak ve výsledku není překvapivé, že elektromobily ani tam nedávají velký smysl. Aby zatížily emisemi CO2 životní prostředí méně než auta spalující CNG, musí najet více než 225 tisíc kilometrů, během 15letého cyklu se tedy nevyplatí nikdy. Na překonání dieselů potřebují 219 tisíc kilometrů (což dle kritérií studie odpovídá 14,6letému provozu, tedy opět téměř nikdy), benziny pak strčí do kapsy po najetí 127 tisíc kilometrů (tedy po 8,5 letech).

Zejména v prvních dvou případech jde o porce, které řada lidí nenajede za celý život, natož pak s jedním autem. A to je třeba dodat, že ADAC počítá s tím, že si elektromobil po celých 15 let vystačí s jedním akumulátorem, což praxe nepotvrzuje – nejspíše bude potřebovat minimálně dva, a to jeho efektivitu dále zhorší.

Jak se tedy ukazuje, elektromobily v tuto chvíli nijak zvlášť ohleduplnou alternativu nepředstavují a je třeba říci, že Německo vyrábí neobvykle mnoho elektřiny z obnovitelných zdrojů. Zasaženo do české, slovenské, polské… reality by se jejich provoz z pohledu produkce CO2 nevyplatil nikdy bez ohledu na to, s jakým druhem pohonu by byla srovnány.

Investice do jejich rozmachu tedy těžko něco podstatného změní. Individuální pohled na věc pochopitelně ovlivní řada faktorů od toho, kolik kdo najede kilometrů až po způsob výroby elektřiny v té které zemi, tvrdit ale, že elektromobily nemají výfuk, neemitují tedy jedovaté zplodiny, a jsou proto skvělé, je evidentně naprostý nesmysl. Stejně jako to, že stačí pár let a začnou se vyplácet.


Dobré, že? Kdo z vás najezdí se svým domácím autem, než ho dá z ruky 219 000, resp. 127,5 tisíce km. Aby emisně elektroauto trumflo, z hlediska emisí klasické spalovací motory? Při současném německém energetickém mixu. Ten druhý sloupeček, počítající emisní výhodnost při hypotetickém případu 100% produkce elektřiny z obnovitelných zdrojů je zjevný nesmysl – obdoba perpetua mobile či kamene mudrců.

Ina tohle ADAC pamatoval, takže dal dva grafy energetického mixu. Toho německého současného a prognozovaného pro rok 2050.

2030


2050



Bezemisní energetika , i případě dlouhodobého výhledu v Německu VŽDYCKY představuje MENŠINOVÝ podíl. Že by snad někdy tvořil ideálních 100% je čirá fantazie fanatiků!

Ale ta situace s elektroauty je ještě tristnější, než by se mohlo zdát! Zkuste si představit, že by vás zasáhlo přechodné zatmění rozumu a elektroauto jste si koupili. Ať stojí kolik chce a především mimořádně hodně. Kdy ho asi tak budete většinou nabíjet? Zkusím si tipnout – stejně jako mobil – přes noc!

Lze v noci získávat energii ze solárních panelů? Že jsem se zbláznil? Nikoliv, já ne! V žádném případě, jen upozorňuji na to, že v případě „dotankování“ elektromobilů ze zásuvky lze spolehlivě většinově vyloučit. Hlavní roli nepochybně převezmou klasické spolehlivé výrobny elektřiny z fosilních paliv!!!! Takže by to v té bilanční tabulce chtělo ještě jeden, třetí sloupec, Který by také mohl prokazovat, že spalovací motory, bez ohledu na to zda benzinové či dieselové mají emisní bilanci skleníkových plynů takovou, že ji ono fanatiky vzývané a nedotknutelné elektrobožstvo nepředčí NIKDY. Jde jen o to, jaký podíl na nabíjecím mixu elektroautu přisoudíte!

Ale to není zdaleka všechno. V té originální studii ADAC je ještě jeden zajímavý graf. Vypočítávající celkovou emisní zátěž, která je spojena s celou dobou životnosti auta, v tomto případě Golfu. Počínajíc jeho výrobou, přes provoz až k jeho likvidaci. Vypadá takto:



Přidejte si k tomu takovou „drobnost“ jakou by asi tak představovala energetická náročnost, kdyby třeba jen 1/3 současného parku osobních vozidel přešla na elektropohon! Tvrdím, že současné výrobní kapacity elektráren a to ani ty v blízké budoucnosti by nedokázaly požadavky na zásobování vykrýt. A kdyby nějakým zázrakem ano, pak je nezvládne přenosová síť. A to nemluvím o skutečné reálné užitné hodnotě současných elektroaut ve srovnání s těmi se spalovacími motory. Nedávno byl proveden srovnávací test mezi svatým grálem všech elektroaut -Teslou Model S a jeho klasickým naftovým ekvivalentem BMW 730d.

Detailně je popsán v článku

Brit nastavil zrcadlo chválenému dojezdu elektromobilů, zkusil, co zvládne dieselové BMW 7

Řada z vás si to jistě přečte celé. Já do dnešní Kosy převezmu jen pár těch úplně nejvýživnějších laskomin!
I ty nejlepší a nejdražší elektromobily na trhu pracují s akumulátory o kapacitě okolo 100 kWh, což je i při zohlednění odlišné efektivity motorů ekvivalent 29 litrů nafty v nádrži dieselového auta. A teď si takovou nádrž představte v 2,5tunovém voze se 700 koňmi…

Ani si to nemusíte představovat, běžte si sjet s Teslou Model S. Ta má udávaný dojezd až 652 km dle WLTP, což zní použitelně, když z ní ale začnete dostávat její dynamiku, neujede na jedno nabití ani 100 km. Být doplnění energie otázkou minut, je to jednou, ale ono to tak není. Jeden Supercharger v ČR vás asi nespasí (i tam ovšem strávíte snadno hodinu), v normální zásuvce doma budete vrcholný Model S nabíjet několik dnů. Klidně znovu jen na desítky kilometrů jízdy.
Autor testu chtěl vyrazit z Londýna do Barcelony, ale protože dostat se teď přes hranice není snadné, jezdil nakonec jen po Británii. Jistě úsporně, ale pořád v běžném provozu. Výsledek? Ujel bez dotankování 900,8 míle, tedy asi 1 450 km – 2,23krát více než co teoreticky zvládne Tesla při spotřebě jen 5,4 litru nafty na 100 km. To samo o sobě je výmluvné, ale zatímco 78 litrů nafty do řady 7 natankujete během pár minut a můžete si dát dalších 1 450 km, v Tesle jste tam, co pár desítek kilometrů rychlé jízdy.

Zkrátka tenhle srovnávací prokázal, že elektromobilita je naprostá chiméra! Nefunkční nesmysl. Za to velmi drahý! Který je přijat, coby nezpochybnitelná pravda z ideologických důvodů. Dokonalé šílenství!

Za sebe říkám, elektropopelnice mi nesmí do baráku. Ekofanatici se klidně mohou postavit na hlavu nebo zcvoknout. Tenhle postoj nezpůsobila ani studie ADAC, natož její český transkript. Tohle mi, více méně pocitově vycházelo tak jako tak. Nehledě k dalším těžce negativistickým faktorům, jako je už zmíněná naprosto fantaskní cena, která evokuje házení peněz do kanálu a neakceptovatelně krátký dojezd nebo doba nabíjení.

Ovšem já, ani naprostá většina z vás, není správným adresátem těchto informací. Těmi jsou zelení ekoteroristé. Především ti z Německa. Ale ti přesně tohle nikdy nehodlají vzít na vědomí! Fanatik nepotřebuje nic vědět. Fanatik věří! Tomu, čemu chce. Proto je každý fanatik škodlivý.

Bez ohledu na to, jestli jde o ty ekologické, islamistické, Svědky Miloše Neomylného či Koblihy nejsvětější, evropskyhodnotový nebo vítací, či jakékoliv jiné.

Ale ti elektromibilní jsou vedle jak ta jedle. Spíš ještě daleko více. A o nich byla dnes řeč.

Ovšem elektoromobilní jsou jen určitou výsečí obrovské globální množiny energetických pomatenců. Kteří požadují veškerý dostupný komfort, tedy zejména stabilní dodávky světla, tepla a vůbec energií, ale odmítají její získávání z fosilních paliv / uhlí, ropa, plyn/ a samozřejmě i z jádra. Vždyť přece máme krásnou novou energetickou budoucnost z alternativních zdrojů – slunce, větru. Ty nám poslouží a vystačí. A svět je zachráněn. Ostatně, už to je výše zmíněno. Samozřejmě, že to je blud. To tam stojí také.

Takže by to chtělo nějaký tvrdý důkaz. I ten mám. O posledním víkendu Evropa a speciálně Rakousko jen se štěstím a o fous unikly energetickému black outu. Tedy rozpadu energetické soustavy na kontinentální úrovni a zhroucení dodávek. Viz


Evropa stála na pokraji masivního výpadku elektřiny

dovolím si část ocitovat. Pro vyjasnění situace.

Evropě hrozil v pátek masivní výpadek v dodávkách elektrické energie, takzvaný blackout, uvedl server Der Standard. Důvodem byl silný pokles frekvence v elektrické přenosové soustavě, což narušilo synchronizované evropské vysokonapěťové rozvodné sítě. Díky jednotné ochraně a okamžitým dodávkám elektřiny ze sousedních zemí byl během hodiny obnoven normální provoz pro celou Evropu, píše server.

Rakousku pomohla zvládnout situaci i elektřina dodaná z jaderných a uhelných elektráren v sousedních zemích.

Problémem je podle ředitele rakouské Wien Energie Michaela Strebla rozvoj obnovitelné energie, s nímž souvisí kolísání ve výrobě elektřiny v závislosti na slunečním svitu či větru. „Počet nouzových zásahů dramaticky narůstá. Zatímco ještě před několika lety musela Wien Energie kvůli stabilizaci sítě ročně zvýšit výrobu elektřiny krátkodobě jen asi patnáctkrát, v posledních letech to bylo až 240krát,“ řekl Strebl. Pro jeho firmu jsou pro stabilizaci zásadní elektrárny na zemní plyn.

Takové mimořádné zásahy, jaké musely dodávkou energie do sítě v pátek učinit energetici z Wien Energie, jsou podle Strebla ale dlouhodobě neudržitelné.

Také dolnorakouský dodavatel energie EVN uvedl, že blackoutu se podařilo v pátek zabránit jen těsně. Ke stabilizaci sítě tam pomohla elektrárna v obci Theiss nedaleko Kremže. Podle mluvčího EVN Stefana Zacha by ale sama situaci nezvládla. „Rakousko v energetické bezpečnosti stále více spoléhá na jaderné a uhelné elektrárny v okolních zemích,“
uvedl.

Jestli to dobře interpretuji a jsem si jistý, že ano, pak Rakousku hrozí black out dva dny z každých tří. A situaci jim zachraňuje proud z atomových a uhelných elektráren od sousedů. Rozuměj zejména České republiky. Kterou ovšem pranýřují kudy chodí za provoz jaderných elektráren a požaduje jejich zastavení. Totéž ohledně severočeských uhelek…. Kvůli ekologii….

Nejde mi o to trefovat se do Vídně. Nýbrž do všech pomatenců, kteří rozpoutali energetickou hysterii. Aniž by alespoň na chvíli zvažovali, že slunce svítí polovinu dne a vítr fouká také jen někdy i na té největrnější ze všech větrných hůrek. A tyhle výpadky je nutno vykrýt.

Vedle toho – obnovitelné zdroje, díky svojí nestabilitě a nespolehlivosti, nikdy nepřevezmou roli páteřního článku energetické soustavy. Takže jí musí být cosi jiného -nějaká forma buď jádra nebo výrobny postavené na fosilních palivech. Zmínění rakouští fousové moudře radí – investujme do plynových zdrojů.

Fajn. Jenže narazí na fanatiky. Ti, pokud s tím nakonec budou muset souhlasit, určitě jen za cenu, že si prosadí, že půjde o tzv. špičkový provoz. Tedy když se zrovna zatáhne nebo přestane foukat. Obávám se, že si nakonec prosadí svou. Jestliže ano, neodvažuji se ani odhadovat, na kolik asi tak vyjde pro koncového spotřebitele cenově 1 kWh. Protože postavit za velké peníze silný energetický zdroj a provozovat ho jen nárazově, je to úplně nejdražší, co si lze v energetickém sektoru představit. Moc se těším na spokojené a ekologicky odpovědné majitele plechových elektronesmyslů a na to jak si své miláčky užívají. Zejména, až jim přijde vyúčtování spotřeby elektřiny!

Mezi množinu idiotů samozřejmě počítám i ideologické zabedněnce, bránící zuby nehty dostavění Nordstreamu 2. Ano, ty plynovky se postaví. Ale bez stabilních dodávek modrého paliva jsou úplně k ničemu. Nevyrobí ani watt.

Takže potřebují dlouhodobě prověřeného spolehlivého a cenově nejvýhodnějšího /pokud možno/ partnera. Což rozhodně nesplňuje americký zkapalněný břidlicový plyn /nehledě k tomu, že pod Bidenem tenhle sektor asi čekají dost hubené časy/, natož dodávky plynu z ropných monarchií Arabského poloostrova a podobných obskurních států. Které už historicky dvakrát Evropě a celému Západu, na rozdíl od Moskvy, zatáhly na doraz ropné kohouty. Postavte na takových prima dodavatelích svou energetickou bezpečnost!!!! Hlavně, abychom nezáviseli na Rusku!

Koktejl elektromobility a současného stavu energetických kapacit v Evropě rozhodně nevěstí nic ani trochu dobrého.

To zhroucení zásobování elektřinou není žádná nahodilá příhoda, která se stala jen nějakou podivnou shodou okolností a už se nebude opakovat. Pravý opak je pravdou!!!! Bohužel. Například Francie je další na řadě! Viz


Francouzům téměř došla elektrika: Špička ledovce ukazuje problém elektromobility

Dovolím si citovat:

Nástup prvních vážných mrazů ve Francii odhalil vážný problém s kapacitou místní elektrické sítě. Zvýšená spotřeba obyvatel vyvolaná velkou zimou totiž zatížila elektrickou rozvodnou síť až na hranici své kapacity. Informoval o tom magazín Caradisiac. Svou roli přitom sehrály i elektromobily se zvýšenými nároky na elektriku během venkovních mrazů. Jak okamžitě zdůraznili odborníci na energetiku, štěstím je, že po francouzských silnicích zatím jezdí jen poloviční počet elektrických aut, než zněly původní francouzské předpovědi na rok 2020. V současnosti totiž tvoří elektromobily pouze 1,1% francouzského vozového parku, vláda však na rok 2020 předpověděla 3% zastoupení. Kdyby se předpovědi naplnily, Francie začátkem ledna 2021 zcela “zhasne”.

…..Podle statistik RTE roste během mrazů spotřeba elektrické energie o celých 70%. Řešením by měl být zaběhnutý systém V2G, což je vlastně připojení elektromobilů na veřejnou rozvodnou síť, kde by mohli vykrývat energetické špičky a energii do sítě v případě krátkodobé potřeby naopak dodávat. Zatímco tento systém nefunguje, i RTE přiznala, že bude muset regulovat nabíjení elektrických aut. A ať je už reálná situace kolem množství elektrické energie dostupné v rozvodných sítích EU jakákoliv, jisté je jedno – elektriky máme málo už i při současném stavu elektromobility. S rostoucím množstvím elektrických aut v reálném provozu se tento problém bez nových zdrojů “čisté” elektrické energie rozhodně tak brzy nevyřeší. Mnozí odborníci spíše upozorňují na fakt, že z elektrické energie se stane méně dostupná a drahá, jednotlivými vládami dotovaná komodita.

Nevidím potřebu ten článek o francouzské energetické bilanci, ve světle budoucí elektromibility, prosazované hlava nehlava ekofanatiky – komentovat.

Jestliže kritický problém představuje nabíjení mobilů, je jasné, co způsobí dobíjení elektropopelnic!


Dodatek:

Právě jsem byl upozorněn na čerstvý článek s nadpisem

Švédsku chybí odstavená jaderná elektrárna. Přestaňte luxovat, vyzývá občany

Jde o další absolutní triumf ekošílenců nad zdravým rozumem. A také o potvrzení, jak to se to má s energetickou bilancí jednotlivých států ekofanatické Evropy. Tedy tím, kolik spotřebovává a kolik je schopna pohonu, zdaleka neskončeném, na klimatické čarodějnice a čarodějníky vyrábět.

Rakousko jen tak tak uniklo blackoutu, Francii se málem zhroutila její energetická infrastruktura kvůli tomu , že příliš mnoho lidí najednou nabíjelo mobily!!!!! No a Švédsku uhodila NORMÁLNÍ skandinávská zima a země se energeticky otřásla v základech. Fabriky vypínaly, přesto to nestačilo. Takže domácnostem se dostalo doporučení, ba y omezily svou spotřebu, zejména ve špičkách!!! Něco takového pamatují ti starší třeba v Rumunsku. Tam jim Ceuacescu vypínal obden proud po čtvrtích.

Jedna z nejbohatších zemí na světě má problém zajistit svým občanům dostatek elektřiny. Kvůli bigotní a fanatické ekopolitice. A když už to nějak zflikují, tak za ceny, které jsou z hororového snu:

„Dnes (v sobotu) ráno dosáhla cena elektřiny 200 eur (přes 5150 korun) za megawatthodinu, normálně začíná na asi 30 eurech (necelých 800 korunách),“ upozornil švédský server Samnytt.

A tihle fanatici a megalomani tlačí v EU ale především v Rakousku, Francii a Švédsku elektromobilitu!!!!!!

Vezme realitu, která nám doslova buší na dveře někdo, nikoliv vážně, ale z těch pomatenců alespoň na vědomí?



57 komentářů :

  1. Nedávno jsem četl takovou hádanku o tom co se stane, až budou mít u nás všichni elektromobily a v zimě se na Vysočině kvůli sněhové kalamitě ucpe dálnice? Ráno přijedou funebráci a budou mít velkej kšeft.;-)

    OdpovědětSmazat
  2. Zatímco politici ještě melou o elektromobilitě, automobilky už připravují auta na vodík. Elektřina je slepá ulička. Mimo jiné proto, že není dost materiálu na výrobu desítek milionů baterií ročně. Ale to je jen jeden z mnoha důvodů.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Martin 17:45
      Že jsou elektromobily slepou uličkou, na to přišli už dávno naši předkové, protože první elektromobil na baterie byl postaven desítky let před autem na spalovací motor.
      A jen tak mimochodem, elektromobily měly okolo roku 1850 dojezd zhruba 350 km na jedno nabití. Tedy zhruba stejně jako dnešní elektromobily. Takže za 170 let žádný velký pokrok.;-)

      Smazat
    2. 1850 dojezd 350 km? V roce 1900 byla v USA 1/4 aut elektromobily. Dojezd 110km na nabití. Nevím jaké byly tehdy zdroje a doba nabíjení. V úplných počátcích 1850 nebyly akumulátory, ale baterie bez dobíjení.
      Mohu se plést, ale zajímal by mne Váš zdroj informací?
      P.S. nejsem také fanda elekromobilismu, ale ...

      Smazat
    3. Aotomobil mel vzadu misto na 4 cernochy a ti slapali Tesluv akumulator a dojezd byl casto az 500mil .Tot ma informace . Baterii vymyslel Baterkffstein Ari

      Smazat
    4. Jen je potřeba dodat co ten elektromobil vážil. Protože v roce 1850 ty baterie na výkon vážily 3x tolik.

      Smazat
  3. Podstatnou část problému AUTOMOBIL tvoří jeho povaha statusového symbolu typu ,,pánové, kdo na to má ?" Automobilový motor vykáže nejvyšší emise (spotřebovanou energii) v okamžiku výroby , motor sám už málokdy vyvine energii,jaká byla potřeba k jeho výrobě. Vše je připraveno k brzkému sešrotování. Mnoho řidičů dojíždí do zaměstnání na vzdálenost pod 10 kilometrů, kdy ještě nefungují katalyzátory. Povšimněte si, že v železniční dopravě se uvažuje jinak, aktuální doby životnosti jsou násobně delší.
    Elektromobily obsahují rovněž díly s dlouhou životností
    (motor, měniče), avšak předčasnému sešrotování z módních důvodů neuniknou (pokud budou peníze na akumulátor).

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane Šmídle, kdyby to někdo myslel s těmi emisemi vážně doopravdy, tak by musel nejprve přestat vozit rajčata a jabka přes půl Evropy tam, kde si je umíme vypěstovat. Také by se musely přestat provozovat tankery a obří lodě, které jednozbačně představují největší znečistění planety. A za třetí by nesměly být nad námi každý den desetitisíce letadel, které naprosto zbytečně zasviňují ovzduší...
      Takže auta a 10 kilometrů než začne fungovat katalyzátor? Si děláte asi srandu ne?

      Smazat
    2. Vladimír Šmídl
      Co to plácáte člověče o tom katalyzátoru? Teplota výfukových plynů při výstupu z motoru dosahuje teploty až 1200°C a katalyzátoru, který je umísťován co nejblíže motoru, stačí k plnohodnotnému fungování 400°C.
      V našich klimatických podmínkách je vnitřek toho katalyzáru ohřátý na provozní teplotu za minutu jízdy.

      Smazat
  4. Nádherný článek..
    Už delší dobu různě polemizuji s některými elektronadšenci, ale marně. Fanatizmus prostě nepřekecáš! Nic nechápou, nic si nenechají argumentačně vysvětlit. Je to stejné jak přesvědčit katolíka, že Bůh je proste pitomost.
    Jenže víra v pánbíčka je v podstatě soukromá záležitost, která nikoho neohrožuje, narozdíl od elektropomatenců. Smutné je, že i premiér Babiš nedokázal přesvědčit na summitu věnovaném této záležitosti Evropu, že jaderná energie je čistá. No tak si asi budeme muset projít tím blackoutem aby rakouský a německý blahobytný tatík konečně pochopil, že ta energie ze zásuvky tam není jen tak, ale že se musí někde vyrobit a ošetřit. V článku jsem ještě zaznamenal tuto větu, která by stála za upřesnění:
    "Protože postavit za velké peníze silný energetický zdroj a provozovat ho jen nárazově, je to úplně nejdražší, co si lze v energetickém sektoru představit."
    Ano, je to tak. A nejde jen o peníze. I kdybychom provozovali jen jaderky, stejně musíme mít pro regulaci menší elektrárny na bázi fotsilních paliv nebo plynu kvůli regulaci. Protože sejně nebezpečné je mít elektřiny málo, jak mít elektřiny moc. A když v létě, např. v sobotu, kdy není moc spotřeba, svítí sluníčko a víc fouká, nám sem z Německa najednou začne proudit nadbytek, hrozí zrovna tak blackout, protože síť je přetížená. A jaderka jen tak vypnout nejde. A její nahození stojí miliony. Takže dokud někdo nevymyslí něco jiného a lepšího, musíme provozovat a mít v záloze i menší elektrárny na fosilních zdrojích, ať se to fanatikům líbí nebo ne.
    Já osobně jsem se z elektřiny vyléčil před nějakými 20 lety, kdy jsem si koupil elektrosekačku na trávu, řka, že to bude levnější a nebudu smrdět a dělat rachot. Nebylo to lacinější, sice nesmrděla ale vydržela jen tři roky. Pak jsem si koupil Stihl na benzín a mám ji dodnes, s minimálními náklady na provoz. Pravda, trochu smrdí. Ale určitě neudělala takovou uhlíkovou stopu, jakou by udělala výroba těch elektrických, kdybych je každé 3 roky znovu kupoval a likvidoval.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. mám elektrosekačku 1800W s pojezdem ca. 25 let a maká super - žádný benzín, žádný olej, žádný filtry, žádný smrad, lehčí, tišší, výkonější.
      elektromotory pokud jsou udělané jak mají jsou nezničitelné.

      Smazat
    2. Fajn. Už vidím jak drandí světem se šňůrou za sebou. Nebo že by byli na trolej?
      Řeč je přece hlavně o bateriích a nabíjení! Umíte si představit sídliště s elektromobily, kde je ke každému přes noc natažená šňůra? Nemluvě už o hlídačích se sapíkem, by nedobrota soused nevytáhl vaší nabíjecí šňůru a nevrazil ji do svého elektra.

      Smazat
    3. Pepku, a kolikrat Jsi si prejel privodni kabel? ale nelzi mel jsem ji za morem take, a po nekolikratkem prejeti jsem si zase koupil starej dobrej benzin

      Smazat
  5. Také jsem toho názoru, že pokud se nenajde "jiný" akumulátor, tak je el.auto dost problém. Cesta je LPG,CNG a vodík, který tlačí Toyota a je vidět, že jí to funguje!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Elektrická energie je na základě fyzikálních zákonů efektivní pouze při okamžité spotřebě. Jakékoliv "ukládání" elektrické energie je fyzikálně, materiálově, prostorově i ekonomicky neefektivní. A žádný ani sebelepší akumulátor to nemůže změnit, jelikož nelze změnit fyzikální zákony. Protože elektrická energie není hmota, kterou bychom mohli někam nalít, nasypat nebo nahromadit.

      Smazat
  6. no mne zajima:
    1.jakou zivotnost maji baterie
    2.kolik by stala obnova baterii ale
    3.hlavne kam a co s pouzitymi nefunkcnimi bateriemi

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. kazdej rok ztraci kolem 8-10 % kapacity a po 5-6 letech ja na vyhozeni

      Smazat
  7. Jeden přispěvatel na webu na toto téma napsal: "Rozvoj elektromobility je plně v rukou politiků. Stačí, když zruší platnost Ohmova zákona a obou Kirchoffových zákonů (týkají se zákona zachování energie) a bleskurychlému rozvoji elektromobility nebude nic stát v cestě." Takže ať to proberou v parlamentu EU, nařídí Jourové ať zajistí plnou mediální podporu a zabrání nezodpovědné kritice a odkazům na přírodní zákony. A to důsledným mazáním příspěvků kverulantů a jejich banováním a úspěch nás nemůže minout!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Danny, já bych to raději tak moc nahlas neříkal, nebo se toho ještě Ďourová chytí. Blbá a ještě k tomu mrcha je na to dost. :-D

      Smazat
    2. Máš recht. Stačí oznečit zákony fyziků Georga Simona Ohma a Roberta Kirchhoffa za diskriminační (bez problémů byli to běloši) a vzhru ke světlým zítřkům.

      Smazat
    3. A mělo by se také vyšetřit, jak na tom Ohm a Kirchhoff byli genderově a zda byli oni sami osobně dost "green"!

      Smazat
    4. Pane Dvořáku, možná nejen to, ale ještě by se možná našla nějaká pravnučka nějaké Ohmovy současnice, která by v rámci Me too mohla obvinit pana Ohma s osahávání své prababičky a harasmentu.:-)

      Smazat
    5. Možná by se měla na výrobcích povinně uvádět spotřebovaná energie na výrobu. Základní údaje by nebyl až takový problém pro statistiky např. kg.železa atd. Jak by se nazýval poměr k ceně a užitné hodnoty? Nenažranost, snobizmus? Co by lidé vzali jako zbytné?

      Smazat
    6. Ohmul ji na kirchhofě.:-D

      Smazat
    7. No vidíte, jak nám to jde. I po mnoha letech jsme nezpochybnitelně odhalili organizovaný zločin tak zvaných "fyziků". Se zákony těch dvou zločinců zatočíme stejně tak!

      Smazat
    8. Václav Dvořák
      To jsem rád. Konečně budu moci z regálu vyhodit všechny rezistory, protože Ohmův zákon přestane platit.:-D

      Smazat
    9. No, vždyť už bylo na čase.

      Smazat
    10. Já bych pouze doplnil, že politici jen tak tyto zákony nedokáží zrušit. Je nutno obrátit se na senát aby podal ústavní stížnost a pan Rychetský to jistě přiklepne, protže tyto zákony, které platí již vice než 100 let je definitivně nutno zrušit!

      Smazat
    11. danny, bezva už dlouho mě nic tak dobře nepobavilo.
      Stručné a výstižné.

      Smazat
    12. Pane Povolný, to je ono.
      Na každý elektotoč nalepit energetický štítek a máme jich plné bazary (šrotoviště).

      Smazat
    13. Jste se nějak rozšoupli...
      :-) :-) :-)

      Smazat
  8. Cesti seniori chteji americkou vakcinu a ne nejakou ruskou smakuladu:
    https://www.novinky.cz/domaci/clanek/nekteri-stredocesi-odmitaji-ockovani-vakcinou-astrazeneca-40350750

    OdpovědětSmazat
  9. Pan Vlk snesl dostatek platných argumentů, aby doložil nesmyslnost prosazování „elektromobility“. I když vynechal skutečnost, že ani vyšší účinnost elektromotoru nenahradí energetické nároky pohybu mrtvé hmoty akumulátorů, zátěže jejich výroby a likvidace, ani to, jak jsou akumulátory provozně nebezpečné a čím hrozí zejména při a po dopravních nehodách. Ale, nehledě na to, nezapomněl se strefit do Miloše Zemana a Andreje Babiše. Co mají co společného s elektromobilitou, to netuším. Víte to někdo?

    OdpovědětSmazat
  10. Škoda, že ten blackout nenastal. Byl by potřeba jako sůl. A toho dementa tady už konečně admine zablokuj, ať sem nelozí do diskuzí. To není cenzura, to je vyčištění prostoru od sraček a umožnění normální diskuze.

    OdpovědětSmazat
  11. Výrobci automobilů se sice tváří, že jsou někým nuceni do výroby automobilů, ale ve skutečnosti jim to vyhovuje, protože na tom velice vydělávají. Výroba elektromobilu je totiž vyjde mnohem levněji, protože odpadá spousta spousta složitých a tím i drahých komponentů, jako je motor, převodovka, palivová soustava, výfuková soustava a sací soustava. Navíc nemusí za elektromobily platit ekologickou daň a ještě je prodávají mnohem dráž než auta se spalovacím motorem. Ale skuhrat umějí pěkně.

    OdpovědětSmazat
  12. Tak jsem se před spaním pořádně zasmál. Ovšem zase konspirace, nebo stále to samé: ROZDĚL A PANUJ. Paraziti všech zemí chcípnětě. Dobrou noc.

    OdpovědětSmazat
  13. Existují už auta i motorky poháněné permanentními magnety a mají přitom neuvěřitelný výkon.
    https://www.youtube.com/watch?v=YMdq5M20Y1o
    (Stojí za to shlédnout alespoň kousek tohoto videa začínající časem 7:50 a končící časem 9:05.) Existují už auta i motorky poháněné permanentními magnety a mají přitom neuvěřitelný výkon. Vyobrazení takového auta jezdícího zadarmo najdete např. ve videu: motor poháněný permanentními magnety -

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Vážený, pokud Vám to funguje, připojte k tomu motorku alternátor, a dodávejte čistou energii do sítě bez slunečních panelů a větrníků. Dostanete od nás ekovýkupní ceny. Jak prostý výdělek.
      Zkrátka, kdyby to existovalo, proč by si vojáci stavěli atomové ponorky a ještě se tím chlubili? Jsou na hlavu padlí?

      Smazat
    2. Jo, perpetum mobile, nic nedáš a je z tebe milionář.

      Smazat
  14. Je důležité si uvědomit, že důvodem hrozby rozpadu sítě byla nerovnováha zdrojů a spotřebičů v celoevropském rozsahu. Článek nepříliš šťastně cituje "Důvodem byl silný pokles frekvence ...", ale ona ta frekvence neklesne jen tak. Frekvence v síti je ukazatelem kvality, těžko jí považovat za důvod problému.
    Někde jsem zahlédl (ale neověřoval), že vypadlo přenosové vedení v Chorvatsku, kudy se energie v podstatě z Balkánu transportovala do Evropy (té honosnější).
    A situaci potom zachraňovali špinaví čoudilové a jaderní belzebubové.
    Propojení elektrických sítí má jistě své výhody,
    ale při aplikaci ideologických přání a nedostatku rozumu a vzájemného respektu bude výpadek s katastrofickými následky jen otázkou času. Ukazatelem vzrůstajících neshod jsou instalace transformátorů s posunem fáze pro zabránění nežádoucím přetokům energie.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. jkw11. února 2021 22:34, kmitočet resp. frekvence napětí sítě nízkého napětí je stále ještě dána otáčkami generátorů, které elektrickou energii do sítě dodávají. Pokles této frekvence, krom jiného, signalizuje přetížení zdrojů odběrem, které, pokud není dost rychle řešeno, hrozí rozpadem sítě, tedy "lockdownem".
      Obnovit chod rozpadlé sítě je technicky i organizačně natolik složitá záležitost, že obnova může trvat dny, takže škody i oběti by byly značné. A s tím vším si zahrávají neználci, politici a jejich loutkovodiči. Platí, že nebýt blbců, zlí nic nepořídí.

      Smazat
    2. Můžete o tom psát, ale dokud to nenastane, tak ekovnucovači nepochopí. Po několikadením lockdownu, nepojedou čerpadla vodáren, výtahy budou v mezipatrech, nepůjdou v obchodech pokladny a visakarty, rozmrznou doma mrazáky s masem a hranolkama, mobil nebude mít šťávu, wifi nepojede, Netflix nepromítá, ČT nehlásá a nevysílá...
      A tehdy, ve chvíli energetické abstinence, by mohli přehodnotit svou víru.

      Smazat
    3. Oni nepřehodnotí. Možná nějaký odpadlík, ale "zdravé" jádro nikdy.
      Lidé by měli přehodnotit! A vyházet ty tlučhuby z míst, kam nepatří.
      Ovšem jak ukazují zkušenosti ze vzoru nyní z nejvyvolenějšího, někteří to přehodnotí tak, že vyrazí rabovat.

      Smazat
    4. kdyz se generator pretizi, je mozne, ze "zpomali" cili klesne frekvence, ale v tom pripade se bleskove odpoji od site, takze jeden po druhem bude "chcipat" az cela sit spadne, stalo se to asi pred 26? lety v Severni Americe, a Kanade, a davali to tam dohromady asi tyden, a pak jeste jednou o neco mensi, ale to se lidi uz strileli u benzinovchych pump, a kradli si domaci generatory

      Smazat
  15. Jen zas další hloupost nelze s těmi auty jezdit kde vezmou tolik nabíječek a energie. Navíc ty auta hoří jako fagule a náklaďák nebo traktor na elektriku si tak můžou koupit v hračkářství.

    OdpovědětSmazat
  16. K tomuhle velmi pravdivému článku bych rád doplnil - je nutno zpracovat opravdu VĚDECKOU studii týkající se CO2 v atmosféře nazávislými špičkovými vědci.
    Teplo totiž nemůže být zachyceno a uchováváno v zemské atmosféře. Vzduch nemá tepelnou kapacitu, která by mohla vyhřívat pevninu, oceány nebo zapříčinit tání ledu. Zvýšená přítomnost CO2 v atmosféře, kterého nyní zemská atmosféra obsahuje 0.04% – tedy 4 setiny 1 procenta!!! a je vůči ostatním plynům v atmosféře (N2, O2 a Ar ) v poměru 1:2500 na to vliv nemá. Díky CO2 je naše planeta dnes zelenější než např. před 100, 200 lety!
    Oteplování, pokud vůbec existuje, je zapřičiněno sluneční aktivitou... Jen prosím nenechjte Billa Gatese tento problém řešit!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. „Národ, který zničí svou půdu, zničí sám sebe.” — President Franklin D. Roosevelt – dopis všem guvernérům státu, Únor 1937
      Komplexní analýza IAASTDu ukazuje, že Zelená revoluce, kterou Rockefellerova nadace zahájila v Indii a Mexiku v 60. letech, byla katastrofou; chemická cesta monokultur podkopala schopnost Země podporovat život a produkci potravin ničením biologické rozmanitosti, půdy a vody, jakož i přispíváním ke změně klimatu.

      Smazat
    2. 23:55-citát Roosevelta je pravdivý ale za své zničení bude odpovědný sám sobě. Co s národem, který svou půdu prodává cizozemcům? V Izraeli je půda z 95% státní a pronajímána s opcí na 49 let. Izrael náš vzor?!

      Smazat
    3. Pane Povolný, co je povoleno Jovovi není povoleno volovy. V čen se shodují Ústavy, zákony, emigrační politika, vlastnictví čeho koliv, armády atd. atd. Nenajdete shodu skoro v ničem. Byl jste tam? Já jo a nechtěl bych tam žít ani kdybych měl všechno zadarmo.

      Smazat
    4. Pradědo, jen jsem chtěl upozornit, že Židé něco jiného dělají doma a o opak se snaží jinde. Vaše první věta tedy platí, naší blbostí.

      Smazat
  17. Větším spotřebitelem, než je osobní automobilová doprava je zemědělství a stroje v zemědělství na baterky, budou skutečně na baterky. Celé to je zvrhlá hovadina parazitů, kteří se snaží v podstatě jen zvýšit zisky. Cestou je vodík.

    OdpovědětSmazat
  18. pan Vlk toho napsal hodně, ale to základní mu nedochází. On vychází z toho, že auta se spalovacími motory mají být nahrazeny elektromobily. Má svatá prostoto. To je matematika 3. třídy ZŠ - spočítat si jaké množství el. energie by se muselo vyrobit. Někdo si dal práci a spočetl 25 nových velkých atomových elektráren jen v Evropě. Staví se nějaká ? Plánují se nějaké v brzké době postavit ? Ergo kladívko - budete všichni sedět doma na zadku a do práce sockou. E-autíčka jen pro vyvolené. Myslím, že po lonském roce to chytřejším již docvaklo

    OdpovědětSmazat
  19. Napsal jsem, že pan Vyskočil patrně neumí číst. Byl jsem smazán. Proč? Copak to napsal pan Vyskočil? JiH

    OdpovědětSmazat
  20. Autor článku a ani diskutéri nepochopili jednu vec: celé to elektrošialenstvo nie je projektované pre využívanie ľuďmi v takej miere, ako sa využívajú benzínové, naftové či LNG motorové autá. Zákaz všetkých áut okrem elektromobilov bude znamenať, že jednak bude zdieľané využívanie áut a jednak auto bude vyhradené pre "elitu" a nie pre 99% ľudstva. Mať auto do veľkej miery znamená byť aspoň v ohľade pohybu slobodný, a to je to posledné, čo tie svine pre nás chystajú. Takže všetky dôkazy a argumenty o tom, že elektromobily sú nezmysel ekonomický a najmä ekologický ich nezaujímajú, tak , ako ich nezaujíma naša budúcnosť.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.