Reklama

úterý 9. února 2021

Co už není dovoleno v sociologii

9. 2. 2021   (video 19 minut)
Rozhovor Ivana Davida se sociologem Petrem Hamplem, autorem bestsellerů Prolomení hradeb a Cesta z nevolnictví, o tabu ve společenských vědách, a o tom proč a jak mizí akademické svobody v západní společnosti, a co lze udělat pro nápravu.

62 komentářů :

  1. nechapu pana docenta ze tu tlacha do politiky a pritom je nedostatek lekaru a navic kapacit? ktere by mohly pomoci ve dnesni krizi! just to name a few: Svoboda Hrib Hilser a mnoho dalsich😂 akorat Rath se " chytil" jako lekar vezensky!!! 😂😀😁😎😘

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V rozhovoru,zda se byl jeden bod,kdy diskutujici si mysli,

      ze snad pri nakupeni problemu se snad vzdy jakoby odkudsi nasel nekdo,kdo je zacne resit.
      Nezda se vam,ze by intelektualove,kteri jsou nepsanym zakonem jakoby proto predestinovani meli jako prvni zkusit navrhnout nejaky druh reseni?
      Na co se vlastne ceka,cpak tu neni nikdo z nich schopen zacit takovou diskusi,ktera by k reseni vedla?
      Vzdyt je to jednduche jak facka.
      K reseni problemu republiky je zapotrebi VETSINY ve Snemovne.
      K ziskani vetsiny musi byt nekdo kdo ji chce.
      No a pak zbyva jen najit cestu jak ji uskutecnit.

      Tak vy dva diskutujici napiste tu proc takovou diskusi nechcete vyvolat,zvlaste kdyz pan US si mysli,ze ji hezky cesky zesabtoval,tak to panove muze byt dokonce daleko lehci nez predtim!

      Tak co verite tomu nebo ne?

      Smazat
    2. Pane doc Davide,mam dojem,ze obcane se budou bat diskutovat

      pokud tady nenapisete tak rikajic uvodni vety k reseni tohoto,zda se doposud nemozneho problemu.

      Smazat
    3. Pane "Dobraku"invektivy,ze nekdo nas zastupuje a politicky "tlacha" ukazuji,

      ze jste snad schopen navrhnout jiny lepsi postup,ale nic tu konkretniho nevidim,zkusil by jste to znovu?

      Smazat
    4. Pokud pane Dobraku a dalsi nevi kde zacit,doporucuji zkusit zkoumat OK SPD PROGRAMOVE body, anebo navrhovat a zkritizovat NPV:

      Tam naprete svoji kritiku pokud rozumite o co jde.

      Smazat
    5. Pan Dobrák má do dobra opravdu daleko. Jsem jen technik a pragmatik, ale sociologů si vážím. Tedy těch málo sociologů, co nepracují na objednávku politiků, či obchodníků a opravdu hledají odpovědi i na nepříjemné otázky. Naše vrchnost se nedozví, asi ani nechce (díky objednávce) , čím skutečně žije podzámčí. Dochází tak ke kardinálním omylům. Například nepochopí, že Ústava má sloužit lidem a opačně že to neplatí. Lidé, že mají právo na život, což je neoddiskutovatelné. Na programu dne mělo být vytvoření maximálně možných podmínek pro zvládnutí pandemie a ochrana životů. Naše vrchnost to vidí jinak, předvádí nám politické předvolební hry a do nich zatahuje občany. Slabší z nás tomu podléhají a začínají se vzájemně nenáviďět. Pandemii neřešíme, řešíme jen na koho se svede současná sabotáž. Výsledkem bude naše naprostá izolace od okolních států, ztráty na životech, zbytečně vyhozené miliardy a snad jednou i velmi pomalý restart. Absolventům a pedagogům socialních věd bych rád vytknul nedostatek objasnění pojmu svoboda. I když je chápána každým jinak,tak společné limity má. Podle mne neobsahuje navigace k násilí a svoboda slova nezneužívá nadávky. Raději bych místo svobody slova použil přesnější výraz svobody názoru.

      Smazat
    6. Adonisi,v prostredi,kdy obcanum volicum je ukradena moc,

      nezbyva nez uvazovat jak ji vratit zpet.
      Mame li dnes zvoleneho Babise a ten vystavel informacim do cesty barikady ve forme zablokovani diskuse na jeho webu ze strachu,ze by se podobal NR,pak musime zkusit podporovat nejen SPD,ale i Novou republiku, kde prima demokracie IHNED uz funguje.
      To,ze pan Babis nechape,ze je treba zabit nam naservirovane viry C19, zejmena Sputnikem V,ktery funguje a zaroven blokuje k tomu u sebe diskusi ,kde by to bylo mozne vakcinu pozadovat,ukazuje,ze pouziva metody CHUCPE tj chce si pod sebou mermomoci podrezat vetev na ktere sedi a tak nachytat na spek davy dalsich volicu, cinkalistu.
      Jinak si to clovek tezko vysvetli-na obcanech mu snad tedy ani nezalezi a svoje volice pobije?!
      Proc se tu mezi nami neobjevi a nerekne "čau lidi",co a my mu to sdelime,nebo ne?

      Smazat
    7. hele krtecku 11:19, 11:23 zkusim to pro tebe znovu! apropo jeste jsi zalezly pod zemi! no je postup velice jednoduchy Doktori bezte Doktorovat a neserete se do politiky tak simple is it!

      Smazat
    8. no a adonis 12:41 proc mne napadas a zceho tak soudis ze nejsem dobrak? znamena to take ze pan adonis ma do adonise daleko?
      sociologu mame malo o to vice nam pribyva pseudoamerikanistu😀

      Smazat
    9. Soucasny web NR je zda se spise zpravodajsky a clanky zacazi za obzor,

      navrhuji pokracovar v diskusi PERMANENTNE dale,vzdy kdy k tomu v clancich bude prilezitost,pokud budou vsak chtit sami obcane a volici,ve svem vlastnim zajmu napravu.!

      V tomto okamziku si budeme muset pomoci jako obcane sami,dokud to jde a nenajde se dostatek odvazlivcu,kteri by pomohli palbe nasich pusek pravdy!.
      Ono zit si ve state ukradene moci a terorizovat denne zubozovanou OS je jak vsichni vidite nanejvys jednoduche!

      Smazat
    10. krtek jak tvrdis nerozumim nicemu jen ty a ostatni sudruzi maji ve vsem jasno co?

      Smazat
    11. Doraku,tak vy chcete vypudit doktory z politiky a nemate za ne nahradu?

      Nejste vy ten rabijat a nasilnik,ktery tu jenfrka a kope za pany neomarxisty,no zajimave,proc vy nemate rad male zviratka.

      Dejte si do hledacku KRTECEK A TELEVIZE,tam jsou kreslene filmy a zavolejte k obrazove deti,je tam i TOM a JERRY!!
      Tak priznejte barvu,za koho kopete?

      Smazat
    12. Ad 14:41
      Jsem sebekritický do Adonise mám opravdu daleko, už jsem jednou vysvětloval, že mám rád petrklíč (latinsky Adonis Vernalis). Nechci se do vás navážet, ale podle způsobu slovního nefér útoku na jednoho sociologa a psychiatra nejste dobrák. Je to můj názor.
      Ad 13:53
      Pane Krtečku, mám jen zkušenost z 89.tého a taky šlo o změnu. Dnes nevím, kdo by zase změnu zneužil. Jak říkala moje babička, sliby se slibují, blázni se radují. Nevěřím politickým slibům, vidím jen cestu sebeobrany tam,kde si politici i jejich úředníci přisvojují více práva, než jim umožňuje zákon. Přiznám, že na revoluce nevěřím, každá byla ukradena. Od pádu feudálismu až po pád kolonialismu.

      Smazat
    13. Pane Petrklíči, naprostý souhlas. Myslím, že jako korektiv k politickým sliby-chyby by mělo být závazné lidové hlasování čili referendum. Je to nástroj a ne ideologie. Je zatím jen jediná strana, která nabízí prosazení tohoto nástroje. Ústava nám ho marně slibuje už od roku 1993. Proto podporuji hnutí SPD.

      Smazat
    14. Pane Dvořáku,
      uvítal bych, kdyby ÚS při svých inovacích Ústavy přidal referendum, jako základní kámen demokratického státu. Žel, krom SPD, nemají ostatní strany zájem.

      Smazat
    15. Plne souhlasim pane Dvorak,zakon o referendu by mohl pomoci

      ovsem je na neho 31 let vypsano uspesne embargo a nido z majitelu moci ho NEPUSTI a kdyz ten zakon sestavi dnesni nasi "zastupci",domnivam se,ze to bude v nas obcansky neprospech zkonstruovany zmetek.
      Proto je v PROGRAMU ČSV navrzen daleko levnejsi a ucinnejsi mechanizmus,kterym by mohlo byt toto embargo z cesty obcanu odstraneno jako nepotrebne.
      Vidim,ze neverite a ani pan Adonis pry taky nikomu neveri,no dobra dobra,co budeme delat,zle je bratri zle je, bude valka a virus C19.21,22,23 podle sdeleni pana Gatese bude 10x posilen a tomu pry mame verit...

      Smazat
    16. -14:52 koukam tebe nemuseli dlouho hledat! co to je za "kydy tety Lidy" za koho kopu? tim tvymi tlachy jsi stoupl na uroven tech co tu VD stale maze😂😂😂

      Smazat
    17. 15:50 pane Venerealis nechces se do mne navazet ale delas to tak si nekontradiktuj! 😂😂😂😎😎😎

      Smazat
    18. Pokud nebude referendum zahrnuto do nové úpravy volebního zákona, navrhuji kampaň na jeho prosazení a bojkot stran, které je nebudou mít v programu.

      Mám otázku pro právníky: přiložíme-li do volební obálky i list "žádám referendum", zůstane hlas platný?

      Pokud ano, dávám k úvaze a šíření.

      Smazat
    19. Pane Povolny,nic nepomuze,ukradenou moc si trida zlych politiku,ktere za to volime dookola

      neda nikdy vzit,pomuze jen jejich 31 let trvajici embargo ZNEUTRALIZOVAT a to dovede jen NPV,kde uz jsou TRI body a ne ledajake,tam smerujte svoji pozornost a silu,anebo taky ne!

      Smazat
  2. Už jsem to kdysi napsal. Koupil jsem si knihu Prolomení hradeb a nedočetl jsem ji. Fakt se mi nelíbily narážky na minulý režim. Vypadalo to tak, jakoby tady Hampl před rokem 89 nežil.

    Ať se pán doktor příště zeptá pana sociologa, zda viděl umírat velkou fabriku a s někým z té fabriky mluvil? Přirozeně neviděl a to je důvodem, proč Pražák si nikdy nebude rozumět s lidmi z venkova a jeho strany budou na venkově nedůvěryhodné.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane Inkognito,je zbtecne smerovat diskusi na tovarny

      ty se podarilo panu presidentovi ODS a jeho kapitalismu vychazejiciho z gangsterismu dat ukrast a vylupovani domorodcu CR bude dale pokracovat,pokud se nenajde postup jak to zastavit a kdo se toho chyti a jak!.
      Me by zajimalo na pr. ,co si predstavujete pod pojmem Rasantni zmena rezimu,viz bod 10 programu SPD.

      Smazat
    2. Pane Krtecek, sKreteckujte se konecne a nechte prostor pro ostatni ,jste vsude ,prezvastujete se ,navstivte psychiatra ,nebo nekoho kdo bude ty vase blaboly donekonecna poslouchat..
      Jste nemocnej..A my z vas jeste snad vic..

      Smazat
    3. Pawe,doktore na dalku tu davate diagnosy,ale umite taky napsat neco k veci?

      Zajimalo by me totiz co vlastne chcete,zkuste to sestavit,mista je tu dost!

      Smazat
    4. paw16:20 taky teho samolibeho krtka tak vidim i ty jeho 🤑🤑🤑

      Smazat
    5. "Dobraku",udelejte Q,Q,Q aby mel PAW podklady!

      Smazat
    6. krtku delam pro tebe🤮🤮🤮

      Smazat
    7. Dobraku,kdyz chces delat pro me,pust do hrabani a vyhrabejte

      body Programu SPD a navrhnete jejich posileni tak,aby SPD vybulili volici dvere a rvali

      CHLEB a HRY!

      At zije NPV nase jedina zachrana pet minut pred tim nez se staneme vsichni plazi nahatch.

      No ni?

      Smazat
  3. Můj dojem z rozhovoru....na co tady proboha máme tolik sociologů? Je to profese, která není naprosto k ničemu. Podívejte se na pana Fialu, toho času lidra ODS. Tento pán absolvent vysoké školy...a je to v podstatě nepoužitelný blb. A jako sociolog naprostá nula. Protože když v současné době prohlásí, že vyhraje volby, tak by opravdu potřeboval péči pana Mudr Davida. Kdyby uměl dělat ty naduté gezichty, byl by něco jako Benito Mussolini a byla by s ním aspoň legrace. Pan Hampl sice nespadá do této kategorie, nicméně si myslím, že by měl svůj talent a erudici věnovat něčemu prospěšnějšímu. Konstatovat, že náš svět je někde v místech kde záda ztrácejí slušné jméno umí myslím i lidé kteří na to nemuseli tolik let studovat. Takže asi tak. Jinak nevím k čemu tento rozhovor byl, možná jsem málo chápavý.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s kritiky Hampla.

      Smazat
    2. Nechápu, co na vystoupení Petra Hampla kritizujete. Aby se nevěnoval sociologii? To snad ne! Vždyť to je jeden z mála, kteří berou sociologii vážně, před nikým se nehrbí a neříká, co je vyžadováno říkat.

      Smazat
    3. Nejlépe to vyjádřil "náš" bezejmenný, kritici by měli zpozornět, proč s nimi souhlasí!

      Smazat
    4. Vy tady kádrujete a doporučujete Hamplovi, co by měl dělat. Tak to už tady kdysi bylo. Ještě byste mu mohl dát umístěnku. Já jsem pochopil o čem byl. Vysvětloval například poměry v sociologii, co se smí, co je zakázáno. Také to známe z v minulosti. Inu co se vyhodilo dveřmi, vrací se oknem.

      Smazat
    5. 23:29 Četl jsem Prolomení hradeb i Cestu z nevolnictví. Narozdíl od jednoho výše diskutujícího jsem přečetl do konce, byť jsem měl rozdílné pohledy i na některé zásadní otázky. Přesto to považuji pro sebe za velmi přínosné. Některá sociologická témata a problémy tam uváděné byly pro mě zcela nové a v mnohém jsem musel dát autorovi za pravdu. A rozhodně nesouhlasím s vyjádřením směřovanému k panu Hamplovi, že by snad vedl čtenáře k nějaké rezignaci před současnými liberálními globálními trendy.

      Smazat
    6. Pane Dvořák víte co kritizuju? Že tady máme přesociologováno a přepolitologováno. A přitom když pustíte televizi, tito pánové většinou žvaní takové nesmysly, že tomu snad sami nemůžou věřit. Např. paní Jiřina Šiklová, na tu jsem obzvlášť alergický. Jinak proti panu Hamplovi nic nemám, vcelku rád ho čtu na PL, jen nevím, až jednou bude končit svůj produktivní věk, jestli si bude moct říct, že po sobě něco zanechal. Bral bych ještě, kdyby to někdo dělal jako koníčka. Ale jinak je ta profese zhola na nic. Ale možná že jen já nechápu tu velkou hloubku jejich křišťálových myšlanek, v tom případě se omlouvám všem, jejichž jemnocit jsem snad urazil.
      A propos...abych měnil svůj názor jen kvůli nějakému blbovi Unknownovi to ne. I když jsem samozřejmě zpozorněl.

      Smazat
    7. MR 9:57
      No a co tím vyřešil??? To vím taky, na to nepotřebuju sociologa. Potřebuju lídra, který bude mít odvahu zmobilizovat lidi a jít ten trend zvrátit. Ne o tom jen kecat.

      Smazat
    8. Pan Hampl si libuje v popisech nijak potesujici situace

      kterou stejne uz vsichni znaji a vytvari dojem,ze se chce vratit do 90 let,kdy vlak ma zpozdeni a ocekava za to nas freneticky potlesk naseho davu,ktery zas bude cinkat klici na znameni,ze skocili na spek.Chce to pan Hampl,neb c vlastne chce?
      To ze se ma znovu skocit na spek chce asi i Trikolora,kde "preceda"se domniva,ze zbohatneme pry praci a cely nalevo to dal snad do sveho Programu,ale nikde nemluvi o tom,ze nam uz leta krade ten jeho kapitalismus,ktery privlekl na hrbete jeho tatik ,dve tretiny platu a kde vlastne ty giga penize mizi.
      Neustale tu vidim,ze se obcane s nim pry maji spojit,aby se snad pokracovalo ve vylupovani zubozenych domorodcu,jak to predepisuje dal jeho otec!
      No tak vzhuru k novemu skoku na spek,no ni?!!

      Smazat
    9. kastelan 23:29 proc tolik "pouhych" teoretiku sociologu filosofu amerikanistu koreanistu arabistu a jinych debilistu!!! zarny priklad je ods leader sudetak Fiala 5 titulu o nicem ale pekne vakuum v hlave

      Smazat
    10. No vida pane Dobraku ,bim do cerneho,ale ouha mate knkretni navrh jak se toho "akademika"zbavit,treba tu neco uvedte z jeho programu cili bobkovych listu.
      To by mohl byt "pocatek konce jeho ODS",ktera se pry nejvic zaslouzila o totalni zadupani zubozene OS do zeme,kde zitra znamena stredovek!

      Smazat
    11. 15:25 krtku ja do cerneho a ty bim do zdi😂dej to do zdi jeste jednou a mozna se ti cerebrum probuti do normalu!

      Smazat
    12. Dobraku,stare projimadlo,napiste co vlastne chcete

      neztracejte cas, nechte zbytecnych invektiv jste starsi clovek,uz jste si dal do hledacku KRTECEK a TELEVIZE,je tam i Tom & Jerry,

      Ber dedku vnoucata a podivejte se na to spolecne.
      Politika je pro tebe Spanelska vesnice a dej pozor,aby ti nepraskla zilka a to by byl maleur tahat za sebou nozku!

      Smazat
  4. Co neřekli ti dva, řeknu já. Příčinou absence demokracie je nesvoboda. Jak společenská, tak individuální. To je východisko k nápravě společnosti. Jsme ve stavu všeobecné idiocie, kdy radostně hýkáme nad nesvobodou a zotročováním.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane Rebel,mohl by jste zkusit napsat kdo konkretne

      by podle vas popisovany stav mohl,ktery vam pochopitelne snad nevhovuje neb mel resit a co navrhujete vy sam?
      Jinak jsou takove komenty bezcenne..

      Smazat
    2. Pane Krtečku,
      tvrdím, že příčinou absence demokracie je politická nesvoboda. Co dělat? Politickou svobodu si vybojovat!
      Kde? Kdo? Jak?
      Kde?: v obcích a městech.
      Kdo?: iniciativní jednotlivci a skupiny.
      Jak?: začít se za tím účelem organizovat.
      Věc je prostá. Pokud občané nedokážou ovládnout svá nejbližší teritoria (obce, města) je nemyslitelné aby ovládli teritoria větší.
      Štěpán Forgáč

      Smazat
    3. Stepane vase nazory jsou pekne,ale neco jim chybi.

      Uz jste se sam pokusil je realizovat? Ze to funguje ve Svycarsku neznamena,ze toho dosahneme u nas.
      Doporucuji vam se orienovat na navrh programu volicu,tedy i vas.
      Kdyz jinak nedate zkuste do NPVnaformulovat vas bod s kratkym vysvetlenim a uvidime,zda ostatni obcane budou vasemu navrhu rozumet a jak..

      Smazat
    4. Vzdy,kdyz tady napisete svuj navrh pane Rebel,

      Zkuste tady dat pro vsechny fungujici odkazy,zrejme na tu obec ve SWISSU nebo na jejich system,ci to preformulujte podle sebe tak,aby tomu domorody lid rozumel.
      Vidite,ze treba PAW je cely nespokojeny nic,ale neumi navrhnout jenom mu pod nos nejde,ze pry je tu hodne mista a on toho vyuzit nedokaze jen by rad pouzival zbuzerovani a nic jineho i kdyby to bylo vyosleno vse na stribrnem taliri,asi by taky nechapal "vo co de".

      Smazat
    5. Dobraku,no vy jste cislo,to chcete sestavit znovu inkvizicni komisi,

      aby me noveho HUSA dala pripeczt?
      Vzdyt ani nevite "vo co de".
      Hledte jit pomahat panu byvalemu presidentovi ODS a jeho ratolesti tzv TRikkolore v dalsim rabovani republiky.

      No neni liz pravda!

      Smazat
    6. Krteček 17:43

      Dobrý domorodý lide,
      přikládám konkrétní fungující demokracii na komunální úrovni. Je to z knihy Přímá demokracie od nizozemských autorů Arjena a Nijeberka.
      U nás by pro začátek postačila povinnost vedení obcí konat čtvrtletně obecní shromáždění.

      Beedham (1996) uvádza príklad obce Kilchberg (7 000 obyvateľov) na brehu jazera Zürich. Dedina sama zabezpečuje vzdelávanie, má vlastný hasičský útvar, domov pre starých ľudí a vlastných policajtov s dvoma policajnými motorovými člnmi na jazere. Obec poskytuje niekoľkým svojim veľmi chudobným občanom 3 000 švajčiarskych frankov mesačne (vyše 1 300 britských libier) a pomáha aj hŕstke utečencov najmä zo Srí Lanky. Obecné zastupiteľstvo má 7 volených poslancov, ktorí monitorujú prácu malého počtu obecných úradníkov. Skutočnú rozhodovaciu právomoc má však verejné zhromaždenie, ktoré sa koná štyrikrát za rok. Na verejných zhromaždeniach sa zvyčajne zúčastňuje približne 400 obyvateľov obce; a keď je na programe niečo mimoriadne, aj o niekoľko stoviek viac. Na týchto zasadaniach sa stanovujú sadzby dane, schvaľujú sa nové obecné nariadenia, diskutuje sa o obecných účtoch, zvažujú sa plány výstavby, atď. Tieto štvrťročné verejné zhromaždenia predstavujú najvyššiu úroveň obecného zmocnenia; sedemčlenné obecné zastupiteľstvo predkladá tomuto zhromaždeniu svoje odporúčania. Rozhodnutia sa prijímajú zdvihnutím ruky. Písomné tajné hlasovanie môže požadovať viac ako tretina prítomných, dosiaľ však túto možnosť nevyužili. Občania, ktorí sa zúčast- ňujú na zhromaždení, majú veľkú právomoc. Na obecné referendum stačí prostredníctvom verejného zhromaždenia získať pätnásť podpisov, to sa však stáva len veľmi zriedka. Verejné zhromaždenie obce Kilchberg znovu ilustruje absurditu kvór účasti (druhá kapitola). Zástanca systému kvóra by pravdepodobne povedal, že verejné zhromaždenie, na ktorom sa zúčastnilo 400 zo 7 000 obyvateľov „nie je reprezentatívne“. V skutočnosti je verejné zhromaždenie super reprezentatívnym obecným zastupiteľstvom. Toto veľké obecné zastupiteľstvo má mandát, rovnako ako tradične zvolené obecné zastupiteľstvo. Každý, kto príde na schôdzu je mandatár; každý, kto zostane doma dáva mandát schôdzi. A Kilchberg je spravovaný dobre. Tvrdenie, že priama ľudová správa vedie k neúspechom, tu prax ako nepodložené vyvracia.

      Smazat
    7. Pane Rebel,pokud chcete vas priklad sformulovat do NPV

      tj navrhu PROGRAMU volicu(vlice) nic nestoji v ceste dat to pod hlavicku jednoho z dalsich cisel NPV,ktere se muze jmenovat

      JAK SI SVYCARSKA VESNICE ZAJISTUJE JEJICH PRIMOU DEMOKRACII.

      Pokud mate svou vizi,dovoluji si van doporucit zkusit hned najit vhodnou obci a starostu,ktery by se informoval o SPD a jejim programu a i programu volicu NPV a byl by pro podobny experiment uskutecnit i u nas.
      Zkuste ho pak premluvit,aby se objevil tady mezi nami v diskusi a co se tyce me a CSV,pujdu vam klidne na ruku,.
      Nase zdejsi prima demokracie,ktera na tomto webu teprve zacina a je zalozena na tak rikajic vlastne prozatim na dobrovolne diskusi a tak zivy priklad,ktery by fungoval,jak pisete ve sprave obce zde jeste neni.
      Je tu hned otazka odkud je tato obec financovana,kde se bere 3000 franku a nedal jste primy odkaz s popisem a telefon starostovi,aby jsme se ho mohli zeptat,jak to tam funguje a zda by nespolupracoval,kdyby jste to organizacne vedl a my se tu snazili vam to podporit svymi nazory.
      Kde jste a je u vas uz organizovana SPD a znaji tam vasi sousede pana doktora Davida a jak buduje Novou republiku?

      Smazat
  5. Pane Čechu,ano mate pravdu,ale sam nic konkretne nenavrhujete

    Dovolim si vas upozornit,ze jakykoli nazor je cenny a treba i zajimavy,ale mel by byt vysloven v komentu.
    Zamerte se treba na Program SPD,ktery by mel byt snad v nasem a zajmu SPD POSILEN s cilem dosahnout vetsiny v Parlamentu,co vy na to?.
    Nebojte se vlastenci jen do toho,jedna se o pokus napravy a muzete mit slovo..

    OdpovědětSmazat
  6. Pan Hampl je nevedecky jako obycejne, cisla pro nej neznamenaji nic.
    Cetl jsem studii : z IQ cloveka je mozna vychovou a vzdelanim ovlivnit 20%, to jest ze clovek se dobrym vzdelanim od prvniho roku muze si zvedout IQ ze 100 na 120. Pak jsem cetl studii , ze Cinane maji prirozene IQ 99 bereme li Europana 100. Prirozene IQ ( u lidi bez vzdelani). Evropske matky jsou mene na vzdelani orientovane a mene se staraji o deti nezli Cinske a v tom je problem. Cinska rodina je lepe fungujici, to vysvetluje taky varice IQ Cinanu z Singapuru, Hong Kongu a Cinanu z vesnice v Cine.
    A pan Docent Hampl je velice nevedecky a zaplaceny( ci chleba jis, tomu pisen zpivej).
    Pravda je jednoducha!!
    Brouk Pytlik

    OdpovědětSmazat
  7. Kdyz zachazi studijní a vyzkumny obor jako sociologie na ubyte, je to známka poklesu životní úrovňe. Jsme za zenitem a proto už nejsou peníze na studijní obory, co byly. Za sociku, podnikový sociolog..., to je vyloženě luxusní pracovní pozice. Ale muselo to být dane úrovni společnosti, kde by na to jinak vzali. Teď není zájem, ale ani penize, potřeba jsou jen roboti, i lidsti, na co sociologa v podniku. Jako hodně studií, společnost není schopna tyto obory použít, tak buď zanikne nebo se hodně ztenci. Myslím, že ty příklady, co se v sociologii smí a nesmí, co dává p. Hampl, o tom svědčí. Nekdy v budoucnu se obrodi, bude poptávka, bude zase důležitý. Ale až za moc dlouho.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Panu Hamplovi,stanovili jakysi druh koryta s mantinely.

      Je mu dovolen v tom koryte sesup a pozoroje pritom mijici krajinku a mu povinne tleskajici davy,ale asi NIKDY mu dvoleno nebude opravdu pomoci obcanum volicum.
      Nikdy se nezminil o tom,ze chce podporit bod c.10 v programu SPD,tj potrebna zmena rezimu.
      Vi ze by mu mohli "vyburit barak",anebo snad ani nedokaze rici na jaky system je treba smerovat zmenu.
      To,ze dochazeji penize a republika se musi zadluzovat je prave dusledek,ze ji byl implantovani rezim kapitalismu bez privlasku,vychazejici z vylupovaciho gangsterismu,ktery maji dale nest obcane,protoze nevi,ze prave on zpusobil,ze se kdysi bohata republika se promeni v pekne velikou plaz nahatych,kde budou s pimprlem venku litat i prislusnici tzv STREDNI TRIDY,ktera ve skutecnsti ani nevznikne a uz bude po ni,bum a je neboztik!
      O tom se pan Hampl jaksi boji referevat..,nebo to od neho snad nekdo slysel?

      Smazat
  8. Všechno to je ROZDĚL A PANUJ. Ti jsou pravý, ti jsou levý, ti jsou středový. Kteří jsou pro tu skutečnou většinu občanů ČR? Ti co jsou umučeni tímto promyšleným podvodným systémem, jsou v takové beznaději, že nejdou ani k volbám. Pokud se nedostaví k volbám skoro polovina lidí a tyhle komedianti to vydávají za spokojenost, je něco shnilého v tomto státě. Takže usilovat o to aby k volbám nechodil nikdo a budou to paraziti vydávat za 100% spokojenost s hranou fraškou.

    OdpovědětSmazat
  9. Ach jo...
    Interakce - to je to, oč tu kráčí. Bez ní jakýkoli obor, jakákoli společnost, stagnuje a časem zdebilní. Číňané svého času postavili jak zeď fizickou, tak mentální. Dokonce i loďstvo, v té době největší loďstvo světa, zničili, aby zabránili interakci. A ustrnuli. Ale škoda slov.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Je to asi takto, system, ktery operuje s siti 1.000.000.000 nezavislych pocitacu je efektivnejsi, nez system uzce kontrolovanych zavislych systemu. Cina vzdy byl jiny system, nez Japonsko ci Korea.

      Smazat
    2. Jo. A netýká se to jen počítačů.
      Bez interakce je jakýkoli pokrok, jakýkoli posun, vyloučený.
      Ostatně nádherně je to vidět zrovna na machometánech. Dokud u nich vládl dialog, tedy interakce, měli jejich učenci světu co dát. Jen však u nich převzal vládu monolog a jediná pravda, vrátili se zpět do sedmého století ve kterém mentálně ustrnuli po dnešní dny.
      Zrovna tak Evropa. Až tehdy se počala rozvíjet, když monolog - tedy církev římskokatolickou - postupně odstavila. A to co prosazuje EU je právě vláda monologu.

      Smazat
    3. milane 4:15,občas spolu nesouhlasíme, ale pod tohle se ti podepíšu.

      Smazat
  10. Milane nejsem skeptik ale a ni iluzionista. To co se tady odehrává má širší kontext a ti co tu hru dirigují, mají všechny trumfy v rukách a vůbec jim nejde o lidi. Ti se staly přebyteční a je to patrné ve všech směrech. Základním problémem je, že celý svět, za současných technických možností, systém, který je ve své podstatě parazitický. Ti co rozdávají cinknuté karty v této hře, mají nekonečné zdroje a ti co usilují o nějaké lidství mají holé ruce, které v následující éře budou potřeba jen v malém množství. Zatím se daří udržovat toto drama, díky lidem kteří nejsou ani nahoře , ani dole. Scénář je známý už dost dlouho.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. ano pane Pradedo,o tom co se deje hezky mluvil v Davosu pan strejda Putin

      rozebral to a dokonce navrhl na konci reseni,ale jen pro ty, kdo budou chtit,ostatni dostanou kapky,ze jim bude spatne!
      Napsal bych o tom,ale pan "dobrak" ma prikaz me nechat dat zase na hranici a lita tu se sirkami.

      Ach jo..my co prosazujeme ten pokrok se sice staneme nesmrtelnymi,ale cely zivot budeme cekat na inkvizici,no a vzdy vylezem tak tak ven a venku budeme rvat

      A PRECE SE TOCI!

      Jen pro ty kdo TOMU rozumi!

      Smazat
  11. Oprava: mají za současných technických možností,

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.