Reklama

pátek 19. února 2021

Jsou Evropané stále hloupější?

Petr Hampl

19. 2. 2021 PRVNÍZPRÁVY 

Narážíme na to znova a znova. Třeba, když vidíme, jaké diplomové práce teď procházejí. Když narážíme na katastrofální mezery ve znalostech. Když musí ministerstvo školství každých pár let snižovat úroveň maturit, protože tu dosavadní žáci nezvládají. Jak je možné, že je mezi příslušníky mladších generací tolik hloupých lidí? A z druhé strany – my padesátníci jenom tiše zíráme, kolik toho uměli a věděli někteří lidé o generaci starší.

Samozřejmě, může to být jenom pocitové, ale je oprávněné položit otázku. Opravdu Evropané hloupnou? Ta otázka se nabízí tím spíš, že k podobnému úpadku schopností (i když ne tak rychlému) dochází ve většina evropských zemí.

Hloupnou tedy Evropané? A pokud ano, čím je to způsobeno?
 

Čtenář už možná narazil na populární postřeh, že lidé méně inteligentní a méně vzdělaní mají v průměru více dětí než ti více inteligentní a více vzdělaní. Protože je inteligence z větší části dědičná, mělo by to vést k poklesu průměrné inteligence v populaci.


Jenže statistiky měření inteligence neukázaly pokles, nýbrž růst (v psychologii se hovoří o tzv. Flynnově efektu). Během dvacátého století inteligence Evropanů stoupala. Možná vás napadá, že se jen zlepšovaly jen školy nebo způsob výchovy v rodinách, ale ty změny k chytřejšímu jsou patrné už u dětí do jednoho roku.


Kromě již zmíněné souvislosti (vyšší inteligence – méně dětí) tedy musí hrát roli nějaká jiná příčina, která působí silněji. Toho se týkala řada výzkumů v polovině 80. letech. Se závěrem, že tou jinou silnější příčinou jsou změny ve stravování. Evropské děti jedí stále lépe. A především těhotné ženy jedí stále lépe.


Pro celkový obraz je ovšem třeba doplnit, že se jednal o doby, kdy se správné stravování populace měřilo podle metráků červeného masa, vajec, a všech těch věcí, které jsou dnes označovány za nezdravé nebo dokonce ničící planetu. A že to byly doby, kdy si nikdo nelámal hlavu nějakými éčky.
Data za poslední roky ovšem ukazují, že se inteligenční trend obrátil. V průměru nejvýkonnější mozky mají Evropané narození kolem roku 1975 (to se týká západní Evropy, u nás byl vrchol nejspíš o pár let později). Od té doby IQ klesá, každé tři roky v průměru o jeden bod.


O příčinách můžeme jenom spekulovat. Je za tím nástup zdravé stravy? Nebo prostě stravování dosáhlo svého maxima, takže ke slovu přicházejí jiné faktory?


Čtenář možná napadá vliv migrace z regionů, kde mají lidé většinou jiné přednosti než vysoké IQ. Nicméně pokles je zaznamenán i mezi vysokoškoláky, kde migrantů mnoho není. I ti nejevropštější Evropané jsou stále méně chytří.
 

Na druhou stranu, nejedná se o strmý pád. A rozhodně to není vysvětlení ani omluva pro debakl českého školství. Třeba pro nedávné rozhodnutí ministerstva školství odstranit ze škol základy fyziky a nahradit je „výchovou k toleranci.“ Když takové školství produkuje tupce, není to otázka vrozeného IQ. Možná tak vrozeného IQ úředníků na ministerstvu a aktivistů vzdělávacích neziskovek.





74 komentářů :

  1. https://pravyprostor.cz/lzou-mainstreamova-media/
    Žádným pohádkám z vyprávění nepřítele nevěřte. JAMES HOWELL, “PROVERBS,” (přísloví) 1659
    https://pravyprostor.cz/stale-vice-absurdit/ ve všech zemích

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. AZ NAS OHLUPI POMOCI SVEHOMILACKA GR TV VSECHY DOMORODCE,

      Pani von Leyno, hlavni rozbijecka ve funkci fujer nami VELICE oblibene EU na sracku ,pak nebude ani treba cenzury tam poslane JOURY,ktera tam je ve funci pry nikym nerizeneho torpeda te pry nahrazky "politbyra",ktere ma dopadnout stejne!

      ZACHRAN BOZE PADAJICI EU PRED PIRATSKYMI ZLOCINCI

      a nasimi "dobre" zvolenymi zastupiteli,kteri prispiivaji krome OK SPD k rozpahu teto instituce,ktera neumi ani OKAMZIE v licenci dat vyrobit SPUTNIK V a tak se dat vystrelit na orbit slavy jeste vcas nez je tam ten virus v EU pobije ty nemehla jak kraliky,coz pry se bude ted dit uz porad!

      Bratri a sestry prestupte pod KSH tj Krestanske Socialni Hodnoty pani ANNY husity jak BRNO a hledme ty nicemy EU nahradit vcas a nezapomenme nahradit i prolhanou TV!

      AT ZIJE ČSV nebo taky ne!

      Vymazat
    2. Z nadpisu clanku casopisu NATURE ze dne 9.11.2015 vyplyva.

      ze v nasledujici dobe bude virus mutovat a vznkne jich cela kopa,
      Pry se kladou tomu zdravotnimu ministrovi otazky,ale jsou ty otazky spravne?

      Jak je mozne,ze preceda Babis pry zamezuje otevreni laboratori,ktere by dovedly vyrabet v licenci slavny SPUTNIK V a proc?
      Virus totiz nemizi,ale bude podle clanku z NATUTURE radit zurive dal.
      Proc jsou blokovany NASE laboratore,ktere by UCINNOU pry komunistickou vakcinu vyrobily,existuji tyto laboratore nebo ne!?
      Proc nastoji v novinach otazka na toho ministra na pr

      Pan strejda Putin ockuje jak sileny ve svem state sve lidi.

      HUBI OPRAVDU JEHO VAKCINA TY VIRY NEBO NE?Kde je vyjadreni podepsane institutem Gamaleji a ne politiky?

      Ostatni "pry vakciny" zpusobuji,ze clovek muze po aplikaci tech nedodelku nakazit dalsi lidi,coz pry vy nase ministerstvo uz dotazjicim potvrzujete pisemne!
      Je to bluf inscenovany neprateli nami zvolene vlady pane Babisi?

      Vymazat
    3. Pan Hampl se utěšuje, že "...nejedná se o strmý pád." Pokud IQ od roku 80.klesá o jeden bod každé tři roky, tak ho musím upozornit , že je to sešup jak sviňa. Po dvaceti letech, to je opravdu tak akorát na to ježdění s rudlem a štosování regálů, jak píše Basos zdola. Ještě horší je, že mnohým z těch mladých pablbů se k růdlu moc nechce a tlačí se, v lepším případě do neziskovek a v horším do politiky.

      Vymazat
    4. 6:15 Ono to vypadá jako strmý pád. Avšak není zřejmé, že by měl být stálý. Pan Hampl zmiňuje různé možné lokální vlivy. A posuzovat s odstupem staletí nebo tisíciletí by mohlo být ošidné. Schází data.
      Co je ale prokázáno z antropologického hlediska, je úbytek objemu mozku soudobé populace oproti té původní, z níž jsme vzešli - protokromaňoncům, o 200 - 300 cm3. A to především oblastí čelního a temenního laloku. Tedy oblastí spojených s vyššími rozumovými schopnostmi a kontrolou emocí.
      Ale to už jsme mimo oblast sociologie.

      Vymazat
  2. cim blbejsi tim lip se ovlada, mimo toho na jezdeni s Rudlem a stosovani regalu maturitu nepotrebujes

    OdpovědětVymazat
  3. Z biologického (evolučného) hľadiska orgán, ktorý nepoužívate degeneruje. Dnes sa rozum nosí vo vrecku a nie v hlave.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm... Tak to bych rád viděl Plagův mozek. Myslíte, že by mi na to lupa stačila?

      Vymazat
    2. Oni ani tak nehloupnou lidé, jako politici. Národ není o nic hloupější než dříve, ale projevují se chybné koncepce školství, které má snahu vzdělávat středoškolsky i naprosto nevzdělavatelé skupiny mládeže. Z toho důvodu se pak upravují maturity, abychom mohli statisticky vykázat úspěchy v budování kapitalismu. Vždyť už máme maturitu skoro všichni! Někteří absolventi sice nebudou umět pomalu ani číst a psát, ale maturitu mají. Vede to však k tomu, že se školství přizpůsobuje nejhloupějším (typickým příkladem je inkluze), místo abychom šli cestou zvyšování kvality i kvalifikace. Představa, že se někdo pokusí takto sjednotit i vysokoškoláky, je však děsivá. Současná pandemie na tom nic nezmění.

      Vymazat
    3. 0:25 No já mám dojem, že na vysokých školách liberální rádobyvzdělávací programy a obory frčí o 106. Už X let. Nebo se pletu?

      Vymazat
  4. Obecně platí, že IQ a vzdělanost jsou podmíněné jen částečně, a to při výchozích podmínkách biologického vývoje. Ostatní záleží na podmínkách, kde a jak se člověk vyvíjí - od narození až do pozdního věku. Jestliže v minulosti platilo, že vzdělání získáme náročnou duševní činností, dnes převažuje očekávání, že to bude jednoduché. Pokud tomu tak není, tak je nutné snižovat formální hladiny pro vzdělání ve společnosti. Zasahuje sem mnoho vlivů - od sociálních, přes ekonomické až po ideologickou tvorbu. Popsat to je na velmi dlouhou odbornou diskuzi. Základní problém je ale jeden - převažují vysněná práva nad nutnými povinnostmi, což ma zá následek, že stále hledáme zázračné učitele a metody. Nic takového není. Je jen olověná prdel a správný způsob učení (rovněž diskuze na dlouho). Jinak k dnešní době v ČR (ale i SR)lze říci: "Blbá a zhýčkaná generace dětí, která po roce 1989 nejméně 10 (ale i 15) let vyrostla v rozvráceném školství. Jen si vzpoměňte! Nikdo se přece nenechá omezovat - máme přece svobodu a nikdo nás už nebude buzerovat. Dějepis zrušit - pavěda a komunistické lži. Zeměpis - bláboly o širé ruské stepi, o výrobě oceli a surovinách. Ruština zrušena, místo ní angličtina s učiteli o jednu lekci navíc. Občanská nauka - VUML a vymývání mozků. Matematika, fyzika a chemie - každá přitroublá "celebrita" vypráví jak ji nenáviděla a v životě nepotřebovala. Tělocvik - kultura těla a ukáznění mysli je vojenská drezúra. A tak si děti pustíme nové video o skvělém bojovníkovi proti, rudým žlutým, teroristům atd. Do toho neustálé reformy, které hledaly zázračný šém pro Golema. Na vysokých školám nám výuka probíhala formou happeningů, kritiky profesorů, kteří chtěli výkon, převažujících humanitních nových lidskoprávních paradigmat, která jsou ideologicky deformována atd. No, a teď tito dospělí mají děti a neví co s nima. Od školy očekávají zázrak - výchovu návyků, které dítě má mít už z rodiny, výuku bez nutně vycvičené paměti a příklad pokory a úcty před věděním, které nikdo z dětí u svých rodičů nikdy nespatřil(opět dlouhá diskuze - ale proboha, s kým???????). V nové době přišla pomalá eroze žádoucího hodnotového systému a místo toho se tvoří nová historie (viz II.sv.v.), nové standardy myšlení a vyjadřování (viz. média, sociální sítě, a nová lidskost (urvi, co můžeš!). A školství? Copak nějaký ministr školství řekl:"Vážení rodiče! Kdo se chce vzdělávat, tak se musí především učit." Do školství kecá každý tupec, který utekl od tabule (protože to nezvládl), a za pomoci politických neziskovek rozsévá své tuposti - své soft skills. Tož tak, pane doktore.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vše je, bohužel, smutná pravda. Sem tam zahlédnu takový ten testík otázek redaktůrka třeba k některým našim mladým celebritám. To by jste se pozvraceli z jejich odpovědí nebo i neodpovědí. Opovažte se zeptat maturantů nebo vysokoškoláků na dějinné události: středověk, novověk, kdo to byl Edison a nebo Ressel, co dělal Prof.Heyrovský nebo Křižík, kdo to byl Seifert, kdo napsal Prodanou nevěstu a Hubičku, nebo vyjmenovat naše prezidenty od roku 1918... Prostě IQ....tykve !
      A tohle má budovat náš stát...? Ještě, že se toho nedožiji. Taková Buzková, Valachová, Plaga....zrušte matematiku, navozte do tříd defektní dementy a pečujte o IQ žáčků a národa...!! :(

      Vymazat
    2. 23:22 Píšete - Základní problém je ale jeden - převažují vysněná práva nad nutnými povinnostmi
      To je ale pohled z jedné strany - vzdělávaných. Závažnější bude nastavení samotného vzdělávacího systému a otázka - kdo a proč ho tak nastavuje. Ale k tomu dál něco píšete. Já jenom zaznamenal z poslední doby Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. A je to z líhně neziskovek (Kartouz a spol), kterými produdí daleko větší peníze, než ministerstvem, a tak je Plaga jen výkonnou rukou.

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takze ,ucitelky,ucitele, jsou nejchytrejsi,kdyz opakuji jeden predmet cely rok a treba deset let, nebo dvacet let a potom za nimi je zacek, ktery se latku poslusne nabifluje doma.
      Znaji latku nazpamet a tak jsou nejvic inteligentnti. Dle autora. Takze.
      A co kdy autor clanku udelal pro narod.
      Kde pracoval a vytvarel hodnoty pro sve spolubcany?
      Do jaky skoly chodil Sokrates,nebo Newton.
      A naproti tomu Einstein chodil do skoly hodne, potom ucil,taky hodne a vymyslel teorii relativity.
      A vyrval si hystericky vyrobu atomovych zbrani.
      A tak zajistil konec sveta.
      Nekolikrat nejak oddaleny.
      S tim jsme dospeli k dnesku ,kdy v Texasu umrzlo asi 30 lidi. Mimo daleko horsi tragedie.
      Zase strileni ve Francii. Umoznene, kym asi.
      A staci si precist titulky clanku , kde je uplne jasne videt ,kde svet stoji diky tem studovanym a vzdelanym,kteri zaplevelili nejen vlady a urady.
      A vsude. A jeste daleko horsi.
      Tak mame davy vedcu atomovych,biologickych, chemickych zbrani a je nevim jakych dalsich jeste a na kterych vedci "pracuji",a s covidem si nikdo nevi rady. A kdyz vi , tak to dalsi zakazou.
      Jiste skvele studovali nejmene 20 let,a zvladli vyborne predmety a ziskali vedomosti.
      Dale nejhorsi z nich jsou ty humanisti, ktery uz dlouho zakryvaji holou skutecnost a potom i reseni, aby to co ti mezi nami dokazou..
      Nedokazali uz nikdy vice..
      Autor si intenzivne plete vzdelance s inteligenci.
      A tak co umel treba Masaryk. S jeho svetovou revoluci ,plnou prazdnych zvastu. Kam dovedl stat a narod , kterej udajne osvobodil. Komu CSR vlastne patrilo.
      Cesi to nebyli.
      Na ty se strilelo, kdyz nebylo co jist.
      Ovsem s patricnou inteligenci,ze.
      Opijet rohlikem sebe a jine.
      Prikladu,co dokaze snaha a uceni je milion,nejmin.
      Jde pouze aby ovce s diplomy se snazily skodit nejvice.
      A jsme presne tam kde jsme.

      Vymazat
    2. Takze ,ucitelky,ucitele, jsou nejchytrejsi,kdyz opakuji jeden predmet cely rok a treba deset let, nebo dvacet let a potom za nimi je zacek, ktery se latku poslusne nabifluje doma.
      Znaji latku nazpamet a tak jsou nejvic inteligentnti. Dle autora. Takze.
      A co kdy autor clanku udelal pro narod.
      Kde pracoval a vytvarel hodnoty pro sve spolubcany?
      Do jaky skoly chodil Sokrates,nebo Newton.
      A naproti tomu Einstein chodil do skoly hodne, potom ucil,taky hodne a vymyslel teorii relativity.
      A vyrval si hystericky vyrobu atomovych zbrani.
      A tak zajistil konec sveta.
      Nekolikrat nejak oddaleny.
      S tim jsme dospeli k dnesku ,kdy v Texasu umrzlo asi 30 lidi. Mimo daleko horsi tragedie.
      Zase strileni ve Francii. Umoznene, kym asi.
      A staci si precist titulky clanku , kde je uplne jasne videt ,kde svet stoji diky tem studovanym a vzdelanym,kteri zaplevelili nejen vlady a urady.
      A vsude. A jeste daleko horsi.
      Tak mame davy vedcu atomovych,biologickych, chemickych zbrani a je nevim jakych dalsich jeste a na kterych vedci "pracuji",a s covidem si nikdo nevi rady. A kdyz vi , tak to dalsi zakazou.
      Jiste skvele studovali nejmene 20 let,a zvladli vyborne predmety a ziskali vedomosti.
      Dale nejhorsi z nich jsou ty humanisti, ktery uz dlouho zakryvaji holou skutecnost a potom i reseni, aby to co ti mezi nami dokazou..
      Nedokazali uz nikdy vice..
      Autor si intenzivne plete vzdelance s inteligenci.
      A tak co umel treba Masaryk. S jeho svetovou revoluci ,plnou prazdnych zvastu. Kam dovedl stat a narod , kterej udajne osvobodil. Komu CSR vlastne patrilo.
      Cesi to nebyli.
      Na ty se strilelo, kdyz nebylo co jist.
      Ovsem s patricnou inteligenci,ze.
      Opijet rohlikem sebe a jine.
      Prikladu,co dokaze snaha a uceni je milion,nejmin.
      Jde pouze aby ovce s diplomy se snazily skodit nejvice.
      A jsme presne tam kde jsme.

      Vymazat
    3. Jj, zrovna včera jsem tu někde psal. Jak někde vidím výsledek průzkumu - jejich voliči jsou mladší lidé s vyšším vzděláním - mám se na pozoru!

      Vymazat
    4. Pane PAWE!

      Kolik let a kolik vyučovacích hodin denně jste absolvoval jako učitel?
      Odpovím za Vás....ani jednu, jak je patrno z Vašeho vztahu k učitelům.
      Učitelé jsou největšími otloukánky světa, protože musí splnit nesmyslná očekávání všech nevzdělanců světa (politiků, rodičů, žáků, zaměstnavatele).
      Na nějaké vzdělávání pak zbývá zlomek vyučování a to pouze pokud učitel dokáže umravnit tzv. negativní jádro třídy. Pouštějte si obecnou školu s Třískou stále dokola až z toho zblbnete!! Pak možná pochopíte. I když ve Vašem případě zůstávám skeptický.

      Vymazat
    5. Pane PAWE!

      Kolik let a kolik vyučovacích hodin denně jste absolvoval jako učitel?
      Odpovím za Vás....ani jednu, jak je patrno z Vašeho vztahu k učitelům.
      Učitelé jsou největšími otloukánky světa, protože musí splnit nesmyslná očekávání všech nevzdělanců světa (politiků, rodičů, žáků, zaměstnavatele).
      Na nějaké vzdělávání pak zbývá zlomek vyučování a to pouze pokud učitel dokáže umravnit tzv. negativní jádro třídy. Pouštějte si obecnou školu s Třískou stále dokola až z toho zblbnete!! Pak možná pochopíte. I když ve Vašem případě zůstávám skeptický.

      Vymazat
    6. Pane Ďuro 11:51
      Dovolím si s vámi hluboce nesouhlasit. Svůj názor na učitele jsem už tady ostatně psal, v článku o Polednoci, ale ještě si dovolím něco doplnit.
      Učitelé nejsou otloukánky, co si zaseli to dostávají zpět. Kdysi (a není to tak dávno - ještě za 1. republiky) bylo povolání učitele vysoce prestižní, pan řídící patřil mezi elitu obce, města. Pro děti byl učitel Bůh. To co se s vnímáním učitele stalo je zejména ze dvou důvodů. Feminizací učitelstva....ženský element se svými hormonálními problémy, se svou afektovaností, hysterií a přenášením svých domácích problémů do školy, nemůže až na vyjímky plnit dobře poslání učitele. Druhý důvod vidím v prostituování učitelů politickým zájmům, učení ohýbání hřbetu dětem již za mladí, lhaní, zbabělosti na kterou je mládí obzvlášť citlivé, nedostatku svědomí před sebou samými i před těmi, za které mám zodpovědnost. Tyto dva faktory jsou hlavním důvodem, proč si dnes učitelů váží tak málo lidí. A když vidím současného ministra školství, vždyť on je přímo zářícím etalonem proč tomu tak je, tak jako mnoho jiných před ním. Takže pokud chtějí učitelé dosáhnout bývalé vážnosti, nechť si sáhnou do svědomí, začnou pracovat tak jak mají, nenatahovat ruce jen pro peníze ale hlavně BOJOVAT PRO DĚTI!!!!!!! Získat důvěru je vždycky těžší jak ji ztratit a bude to bolet. Ale dá se získat zpět, pokud se budou opravdu snažit učit. Skutečně UČIT!!! a ne jen brečet.

      Vymazat
    7. Vážený pane Kasteláne!

      Emancipaci ženského elementu nezpůsobili učitelé (dokonce ani prvorepublikové slečny učitelky), nýbrž politický teror školství na objednávku. Tomu se mohli učitelé pokusit klást odpor a Ti co tak učinili skončili za protektorátu v lomu Mauthausenu a za komunistů v Příbrami, v uranových dolech. Dali sice druhým morální příklad, ale nezměnili nic (všichni zbylí učitelé se posrali strachem a žáčci z toho, nemaje rozum, měli jundu).
      Učitelé se za libovolného režimu mohli omezeně prosazovat svojí odborností (na průmyslovkách a VŠ), ale i to mělo své limity (kdo přesahoval ostatní o hlavu, ten o ni přišel. Vaše odsudky jsou nekompetentní a nenávistné. Chtěl bych zažít jednu vyučovací hodinu (vy jako učitel a já jako žák). Videjko bych s poděšením umístil na jutúbku a trhalo by rekordy, to si pište.

      Vymazat
    8. Ještě dodám!

      Morálce, spravedlnosti, poctivosti, pravdivosti mají být děti vychovávány v rodině od narození a škola má tyto vlastnosti pouze doplňovat o nové pohledy (historické, sociální, ekonomické a osobní příklad pedagoga). Nevychované děti z defektních rodin, žádná škola nevychová, protože jí k tomu chybí kompetence a v dnešní společnosti i společenská poptávka (dnes je poptávka po hlupácích a grázlech, a bude hůř!).

      Vymazat
    9. Ad 16:23 a 16:30
      Á už je tady zase obehraná "nenávist" To už krucificx nemáte vy hlasatelé své jediné pravdy nějaký lepší termín než tohle obehrané slovíčko paní eurokomisařky Jourové? :-)
      Napsal jste při svém vyvracení mých názorů to samé co já, a sice, že jsou učitelé připokakaní a byli i za komoušů. Proto vychovali tu generacoi pokřivených hajzlíků, dnes rodičů, po které chcete, aby vychovávala jedince s vámi uvedenými morálněvolními vlastnostmi?
      A propos. Kdo nechce dělat práci, která se mu ekluje, nemusí. Kdyby se učitelé nekřivili a bylo jich málo, nakonec by prosadili své. Nebo kdyby vás někdo nutil hrabat se ve fekáliích, dělal byste to???

      Vymazat
    10. Exemplář na který reagujete je psychopat a je soustavně adminem mazán. Zaobírat se jím je ztráta času.

      Vymazat
    11. Kasteláne!!

      Nikdo mne nenutil nikdy dělat co nechci, ani jsem to nikdy nedělal a vzhledem k věku již asi ani nebudu. Všechno, co jsem v životě udělal (vytvořil, napravil, pokazil) jsem dělal rád a po svém. Pokud byli a dosud jsou učitelé špatní máte možnost je zastoupit a ukázat jim jak se to dělá a já si pak zahraji na inspektora. To bude veselo!

      Pane Dvořáku!
      Ten exemplář by bylo vhodné upřesnit, neboť mám takový pocit, že si tento titul taky zasloužím!?..

      Vymazat
    12. Ďuro 17:33
      Myslím, že pan Dvořák reaguje na někoho jiného, nemám dojem že by vás někdy mazal, nakonec ani není proč, sdělujeme vcelku slušně si názory a od toho to tady je.
      Váš argument že mám dělat tedy učitele já, když kritizuju ty co to dělají špatně je hrozně laciný. Ještě lacinější jak ta "nenávist". To se říká vždy, když už někdo nemá silnější argument.
      Patrně budete učitel, jinak byste se za ně tak nebral. Já učitele dělat nikdy nechtěl a taky už ani nebudu, jsa v důchodovém věku. Přesto však mám právo kritizovat někoho kdo něco dělá špatně. Zedíka, instalatéra, politika i učitele. Na to, že to dělá někdo špatně nemusí být profesionál, je to vidět dle výsledku. Když vám doma poteče vana, také nemusíte být instalatér abyste viděl, že je to mizerně odvedená práce. No a tu špatně odvedenou práci vidíme na dnešních studentech. Ještě v 60. letech pro mě studenti byli hlasateli pokroku, hrdinové, měl jsem k nim úctu. Dnes jsou to jen zparchantělí ubožáci. Až tamto dovedlo naše (a nejen naše) školství za poměrně nemnoho let. Smutné.

      Vymazat
    13. Kasteláne!

      Nepoužívejte levné a zavádějící příměry.
      Když Vám instalatér zfušuje připojení vany, poznáte to i bez znalostí v oboru a viníka lze určit jednoznačně.
      Když máte jako pedagog špatné výsledky u několika žáků třídy, tak příčin může být mnoho a většinou je to několik závažných (kromě neschopnosti či lenosti pedagoga, IQ inkluzivního žáka, výchova v rodině proti autoritám, partičky a kolektivy tynedžrů atd.). Nejsnadnější a nejprůchodnější ve všech systémech je ukázat na učitele, protože ten je bez pravomocí, bez možnosti právní obrany a bez společenské podpory (protože primitivové, tedy i ředitelé, intelektuála nemusí).

      Všem, kteří urážíte, bez znalostí učitele, bych dopřál 9 let bez učitelů (vypadá to tak, že nás kovid vyslyší). Sodoma gomora je proti tomu procházkou růžovou zahradou.

      Vše, co lidé v mládí získají je sdílením poznatků od rodičů, pedagogů, kamarádů a zlosynů (deprivantů).
      Ty poslední jmenované Vašim potomkům opravdu nepřeju!!!

      Vymazat
    14. Ďuro 20:26
      Jste zaslepený. Moje dcera je velmi dobře vychovaná ,a má sociální cítění adobrou povahu, neb její sestra je mentálně postižená dík dalším obětem učitelů, (vzdělancům) bohužel v lékařském oboru. Získala inženýrský titul, ale ne dík škole, ale dík našemu rodičovskému vedení. Kdybych ji nechal napospas učitelům, asi by skončila na ulici jako narkomanka nebo šlapka. Vlastně možná nejste zaslepený ale jste prosím blbec.
      Končím debatu.

      Vymazat
  6. Takového kreténa jako je Plaga hned tak nevidět. Harward by nám ho mohl závidět! Vyřadit z fyziky nejen Newtonovy a Ohmův zákon, ale i například jaký je rozdíl mezi planetami a hvězdami toť vskutku hodné génia!

    OdpovědětVymazat
  7. Milan 23:53
    Je to jen moje domněnka, ale když to tak funguje v jiných oblastech, proč by to tak nemělo být ve školství?
    Ty úděsné změny nejsou z hlav příslušných ministrů. To je diktát EU. V ostatních zemích to mají nepochybně stejné. Zažila jsem několik školských reforem. Každá se pár let testovala na školách k tomu určených. (Pokusných, cvičných... ) sama jsem do jedné takové ZDŠ chodila. Teď se dá direktiva a kantorům se nedá prostor se vyjádřit. Proč taky? Bude to tak, jak chce Brusel. Konečná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žil jsem na psí knížku čtyři roky s profesorkou, takže jo, máte pravdu. Jenže...
      Jenže to jsme právě u toho. Systém padajícího hovna. Unie vyprdne lejno, Plaga ho srazí dolů na prvního na ráně, první na ráně ho srazí dolů na prvního na ráně, ten ho srazí dolů na prvního na ráně, ten...
      No a výsledkem jsou bezmocní, rozhození kantoři bez autority, protože bez sebeúcty a sebevědomí, a nevzdělané mládí vpřed.
      Takže opět - to jsme právě u toho. Že v první větě druhého odstavce máte chybu. Správně má ta věta znít:
      Ty úděsné změny nejsou z hlav POSLUŠNÝCH ministrů.
      A o tom to je. O servilitě, poslušnosti a absenci jak vlastního názoru, tak odvahy. O vlezdoprdelectví, prodejnosti a nezodpovědnosti.
      A důsledkem je to, co je.
      A já se také špatně vyjádřil. Plaga není kretén, Plaga je šmejd non plus ultra. A v klídku si svůj ničemný prodejný život dožije, aniž by za tento zločin na budoucnosti byl kdy potrestán. Což je ostatně i jeden z důvodů proč volím SPD. Protože odpovědnost za své činy.
      Takže tak.

      Vymazat
    2. A ještě něco. Důležité také rovněž v tomto kontextu je, v jakéže je ničema Plaga straně, řekl bych. Takže až zase začne Bureš vlastenčit a plácat se po rameni jakejže není pašák a jak to s námi nemyslí dobře, vzpomeňte prosím u volební urny že právě ANO má na našem školství nehynoucí "zásluhu". Protože to testování na školách by nebylo možné bez podpory "shora".
      Jinak řečeno, stačilo by zrušit politické a nátlakové neziskovky, že? Jako první krok.

      Vymazat
    3. 3:18 S těma neziskovkama to nebude jen tak - zrušit je. Nikým nevolené asi jako EK. Zkuste ji zrušit. Prostě jsou tu přesahy nad zákonodárnou, výkonnou i soudní mocí. Kde se vzaly tu se vzaly. Voliči se o ně neprosili, ale mají být rádi, že je mají. A když rádi nebudou, tak si stejně nepomůžou. Protože ta hra na demokracii se přece nemůže hrát podle představ voličů. To nám liberálové předvádějí dnes a denně.

      Vymazat
    4. Kolokole 9:06
      Nemusí se rušit, stačí jim nevyplácet fiňáry, zruší se rychle samy. Žádný zákon nenařizuje státu aby si platil neziskovky, které na ěm parazitují. Babiš si platí výpalné, protože je zbabělý. Babiš začíná být jednotkou politické připosranosti.

      Vymazat
    5. 9.06
      Tím zrušením jsem myslel odstřihnutí od erárního struku a... jinak. Stále ještě máme § 310, nebo snad ne? Nenaplňuje snad činnost politických neziskovek skutkovou podstatu tr. činu rozvracení republiky? To už ostatně naplňovali i milionchvilkaři. Jenže ono jde holt o odvahu postavit se proti proudu. A když jsem u toho - pasuje i na Rychetského. "Kdo v úmyslu rozvrátit ústavní zřízení..." zní začátek první věty § 310. Což šmejda Rychetský ze své pozice naplnil.
      Že by kolem toho byl bordel a brusel by řvala? (Brusel jako prdel, proto řvala.) Jistěže byl a jistěže řvala! Jen blbec si může myslet že něčeho kloudného lze dosíci dohodou tam, kde druhá strana zná jen jediný diplomatický jazyk - diktát! Ale to je na dýl. Jen tolik - pro začátek odstřihnutí od penězovodů.

      Vymazat
    6. milane 16:29
      Souhlasím. Špatně jsem to zrušení pochopil.
      S tím paragrafem máte pravdu, ale ony by stačily ty peníze a bylo by to v klidu.
      Tak jak to navrhoval prezident i s vyhladověním Senátu. Jak by dědci trafikanti neměli na složenky, raději by šli dělat brigádu do Lidlu. :-)

      Vymazat
    7. 17.16
      Spíš jsem to já blbě napsal. Oni tady někteří diskutéři při poukazu na Putina nebo RF vidí hned rudě a že rudý dědek a kdesi cosi, asiže nějaký filtr neobjektivního vnímání nebo blbosti či co, ale vidím jako následování hodný příklad v tom, jak zamést s nátlakovými "neziskovkami", právě v Rusku. (Sakra! Já, který jsem měl kvůli sovětům v podstatě půlku života jen samé problémy, nakonec fandím Rusku! No, není to s tím světem nějak v prdeli?)

      P.S. Málem jsme se zase kousli, tentokrát pro změnu kvůli kantorům, ale pak jsem do toho nešel. Podle mě jsou kantoři skutečně otloukánci - tedy až na ty "uvědomělé", díky nimž je kantořina tam kde je, ale obě strany náhledu na kantory ve vaší diskuzi s Ďurem zazněly, tak bych jen zbytečně přisíral. Protože máte pravdu že jste v diskuzi zachovali dekorum a že od toho diskuze je, aby více názorů, více pohledů.

      Vymazat
    8. Milane 19:22
      No je mi líto, ale už to dekórum nešlo zachovat, zase ve mě vybouchly saze. Tak se omlouvám, ale se zaslepeným kreténem, který si nechce připustit vlastní chyby ve své profesi a obhajuje neobhajitelné se dál nebudu zabývat. Takových exemplářů jsem za život poznal hafo a bohužel jsem musel občas držet hubu, protože by mně nebo hlavně holce na škole dělali problémy. Teď už naštěstí nemusím. Většina učitelů jsou připosraní smradi, protože kdybych já byl učitel, tak bych řekl buď inkluze, nebo já jako učitel. Tečka!!!!!!!!!!!!!

      Vymazat
  8. stačí se podívat na ty, co nás vedou... idioti už od pohledu, rychlokvašky z Plzně a další havěť... kdysi /jsem ročník 1949/ měli učitelé autoritu, za jeden pohlavek ve škole byly tři rány přes držku doma... dnes?.. stačí se podívat do novin, na stránky internetu, do oficiálních vládních zpráv... gramatika pro kočku... tu nádhernou češtinu, jak ji známe my starší, poangličťují, českou zemi prodávají hitlerovým pohrobkům, sudeťáci si balí kufry na cestu zpět po připravované likvidaci Benešových dekretů... lidovci a topka jim umetají cestičku... mým sousedem za komunistů byl novinář Rudého práva, který psal na zakázku speciálně pitomé články oslavující stranu a Sovětský svaz... ale z dnešního pohledu to byl ještě lumen proti těm škrabálkům z Reflexu, Novinek a redaktorů ČT oslavujících EU a amerického bratra s hlavou vnořenou mezi půlky jejich vůdců... naštěstí to mám za pár... čert vem tenhle svět... a běžte mi někam s reinkarnacemi... zpátky do tohoto bordelu?.. nikdy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1:13 presne jak rikas a staci se podivat na "nikdo neni dokonaly" a vidime ze starsi rocniky vi vice nez mladi! dokonce ti ozrali bezdomovci anebo stale podcenovani romove jsou na tom lepe!

      Vymazat
  9. Také jsem jako žáček ZŠ před převratem zažil tehdejší školství a s odstupem času se mi zdá, že také bylo v učivu mnoho zbytečných věcí. Možná to bylo učiteli, ale při zkouškách na SVVŠ a pak na VŠ se to objevovalo dále. Myslím tím to mechanické učení dějin. Šlo převážně o biflování dat a to se pak dobře známkuje, nevíš datum, máš smůlu. Unikaly pak širší souvislosti. Např. jsme se učili o J.Husovi, ale co se v té době dělo ve světě, to nám nikdo nedokázal zevšeobecnit. No ale stále platí "komu není shůry dáno, v apatice nekoupí" že mnozí chytří "naši"politici z líhně např. profláknuté právnické fakulty. Jak si dokázali mazaně prosadit, že takto získané tituly nelze odebrat.Hnus, velebnosti.

    OdpovědětVymazat
  10. Nejde jenom o mezery ve vzdělání, kdy třeba absolventovi vysoké školy dělá vážné problémy česká gramatika. Jde i o úroveň znalostí obecně a schopnosti s těmito znalostmi pracovat. Dávat věci do logických souvislostí.
    Za nás platilo, že každý středoškolák musel mít nějakou úroveň všeobecných znalostí, i když se tyto netýkaly přímo jeho oboru. A tak jsme se třeba na lesnické škole věnovali i chemii, fyzice a matematice. Museli jsme třeba znát princip syntetické destilace ropy, chemickou rovnici fotosyntézy a dýchání rostlin, v matematice pak derivace, limity a integrály a spoustu dalších. Samozřejmě se nám to moc také nelíbilo. Ale na naše otázky, k čemu budeme v lese potřebovat třeba derivace, nebo analytickou geometrii nám bylo vysvětleno, že je to určité síto, které má vytřídit blbé od chytrých. A je zvláštní, že teprve po mnoha letech jsem musel naše studentské "týrání" ocenit. Na jednu stranu mi sice zvedá sebevědomí to, že se svými středoškolskými znalostmi výrazně převyšuji současný vysokoškolský průměr, na druhou stranu mi je to dnes pendrek platné, protože mé maturitní vysvědčení má dnes stejnou váhu, jako třeba loňských maturantů, i když jsme se znalostmi každý úplně jinde.
    Ale to není to hlavní. Rychle se blížím důchodovému věku a občas se skutečně orosím hrůzou při představě, že mne zanedlouho budou muset tito nedouci živit. Skutečně, to bude asi velmi nuzný život, až na můj důchod budou muset vydělávat absolventi současných škol, kterým dělá obrovské problémy napsat správné i/y po tvrdých a měkkých souhláskách. O odborných znalostech raději nemluvím.

    OdpovědětVymazat
  11. Vývoj lidské rasy trvá tisíce let. Já chápu, že inteligenční průměr byl jiný ve středověku a nyní. Na druhou stranu ale nelze předpokládat, že lidstvo dosáhne vyššího vývojového stadia za třicet let. Proč o tom píšu? Protože před třiceti lety nás západ kritizoval za nízký počet středoškoláků a vysokoškoláků. Tak jsme je dohnali. Dnes se se západem můžeme, alespoň v tomto ohledu srovnávat. "Papírově" máme absolventů škol skutečně dost. To, že jsou tito absolventi z velké míry nepoužitelní, ale co horší, většina z nich uvěřila tomu, že obdržením dokladu o dosaženém vzdělání se z nich stali skuteční inženýři. I když značná část z nich má v hlavě skutečně vymeteno a diplom dostali "za výdrž". O koupených titulech raději ani nepíšu.
    Tak že když to všechno uzavřu, nejsme o nic hloupější, ani chytřejší, než před třiceti lety. Jenom jsme méně vzdělaní a díky vzniklému chaosu jsme ztratili schopnost lidi rozdělovat na chytré a blbé. Proto se stále častěji také setkáváme s blbci na místech, kde by jsme je před třiceti lety těžko čekali. Včetně politiky.

    OdpovědětVymazat
  12. Intelektuální schopnosti člověka jsou vytvářeny tvrdou prací na sobě a pro společnost, proto jsou závislé na fungujícím společenském systému, který dává tyto možnosti intelektuálního růstu..
    Se socialismem a jeho příznivým společenským prostředím odešly i intelektuální schopnosti lidí, debilní kapitalismus vytvořil a vytváří třídu konzumních debilů ..
    Práce je matka pokroku, říkali komunisté, a měli pravdu ..

    OdpovědětVymazat
  13. Ono to je dané dobou i výchovou potomků americká výchova stojí za starou bačkoru. Teď vyřadili fyziku a místo toho do dětí budou rvát pravdoláskařské bludy.

    OdpovědětVymazat
  14. Současný školský systém, vedený jakousi kdysi mocností světa, která ve svém státě rozdává maturity za to, že absolvent umí číst a psát je pouze výsledkem neuvěřitelného "lokajství" V dnešní době velmi často, až na výjimky, absolventi VŠ těžce zaostávají se svými vědomostmi za středoškolskými absolventy z let před 1989, což je z velké část zapříčiněno soukr. VŠ, kde rozhodují peníze nikoli vědomosti. Před rokem 1989 nepřicházelo v úvahu dostat se na střední školu pokud by tomu neodpovídaly vědomosti a hodnocení ze ZŠ, proto je nepoužitelných Mgr. a dalších titulů jak naseto a dobrého, kvalifikovaného odborníka nedostatek

    OdpovědětVymazat
  15. Kdo se radoval nad Francií, splaskne. „Macron s islámem prohraje.“ Temné zprávy od experta

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Kdo-se-radoval-nad-Francii-splaskne-Macron-s-islamem-prohraje-Temne-zpravy-od-experta-65456

    Chtějí udělat ze seniorů hlupáky, kteří si nezaslouží ani volební právo?! A za naše peníze! Petr Žantovský se zhrozil nad kampaní pirátské europolitičky

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Chteji-udelat-ze-senioru-hlupaky-kteri-si-nezaslouzi-ani-volebni-pravo-A-za-nase-penize-Petr-Zantovsky-se-zhrozil-nad-kampani-piratske-europoliticky-654600

    OdpovědětVymazat
  16. Lavrov vysvětlil postoj Západu k vakcíně Sputnik V

    https://cz.sputniknews.com/svet/2021021913219143-lavrov-vysvetlil-postoj-zapadu-k-vakcine-sputnik-v/

    OdpovědětVymazat
  17. mladi hlúpnu riadene,je to riadený proces.Miesto detskej zvedavosti a vedeniu k racionalite,sa výchova točí okolo televízie a fantaskných,iracionálnych hlúpostiach deformujúcich maldú generáciu.Harry výter,Suprmen,Spajdrmen,Žolík,Transformeri a pod.je len začiatok,kam sa uberajú myšlienky detí,následne príde výplach historický,sexuálny,morálny aspekt je deformovaný oslavou násilia,drog,perverzity a čierneho humoru.Prístup k internetu od útleho veku je doslova priamym vstupom do ich myslí,kedy sú zahlteneé všetkým možným,na to podstatné nezostáva čas.Je to cielené,je to dlhodobý proces a konečným cieľom je vytvorenie stelesneného untermensch,ktorý sa neorientuje ani sám v sebe a doslova vyžaduje mať nad sebou poručníkov a autoritu.Liberálni pederasti sú "červenými gardami" západných parazitov a pioniermi "pokroku"-čiže totálneho úpadku ľudstva,aby vyhovoval potrebám najzvrátenejších oblúd,držiacich ľudstvo pod krkom,ktoré sa desia precitnutia ľudstva a ich generácií.Vedomosti a rozum sú nepriateľom,intelektuáli sú a budú nahradzovaní pseudintelektuálmi.Najbohatším sa cnie po feudalizme a návrate ľudstva do okov,pretože v opačnom prípade by si myslace ľudstvo pokladalo otázky,že načo potrebujeme ropuchy na prameni,komu slúži nedostatok a najmä-prečo by bohatstvo sveta malo patriť zdegenerovaným potomkov bývalých šľachtických rodín,ktorých potomstvo sa zvrhlosťou nijako nelíši od Nera,Caligulu,Heliogabalusa,či Tiberia..

    OdpovědětVymazat
  18. Matematika se už skoro na školách neučí, nyní se nebude učit ani fyzika, tak co se tam vlastně bude učit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10.42
      Vzpomínám, jak jsme potřebovali znát obsah míchačky, u které scházel štítek, bysme věděli kolik čeho a v jakém poměru do ní. Tak jsme koumali že ji naplníme vodou, tu pak přelijeme do sudu a pod. Načež Velkej Tom hrubě znectil náš intelekt, vzal tužku a papír a hodil do placu otázku, kdo z nás ví jak vypočítat obsah válce a co nám říká pí a že jako zedníci to musíme znát a vůbec nám nadával. Pak proběhlo krátké školení a každý jsme museli obsah míchačky vypočítat, jinak že si na melouchy sestaví jinou partu.
      Naše generace mimochodem musela umět i číst plány. Jistě, i mezi námi, zedníky, byli kreténi kteří beze zbytku naplňovali ono "je blbej, půjde na zedníka", ale to byli výjimky. No a mě by zajímalo, kolik současných středoškoláků by dokázalo vypočítat obsah válce. Třeba všichni, třeba ani jeden. Nevím. Zato vím, že inkluze je přizpůsobení průměrně inteligentní většiny méně inteligentní menšině. Jo, a nemluvím tu o fyzickém handicapu, aby bylo jasno! Tam je inkluze v pořádku a je ostudou, že byli, a stále jsou, odstrkováni na perifeii společnosti.
      Takže tak.

      Vymazat
    2. milane 17:08
      To, že si zedník nedokáže vypočítat obsah míchačky bych ještě pochopil, vlastně to ke své každodenní práci až tak nepotřebuje, eventuálně najde vzoreček v mobilu, kde má i kalkulačku. Ale je smutné, že třeba já jsem byl na dílně jeden ze dvou, kteří jsme uměli pracovat s goniometrickými funkcemi. Přitom to každý strojař potřebuje. A to jsme prosím byli všichni maturanti. Akorát já a kolega jsme udělali průmyslovku o něco dřív, ti ostatní měli švindlmaturu. Jenže dle papíru jsme měli všichni stejnou maturitu. 10 let mezi námi udělalo v nárocích na studenty neuvěřitelný propad. Tak je to dnes i s vysokoškoláky. Vždycky se bojím, že mě jednou bude operovat doktor s podobně odborným vzděláním. Zatím jsem měl kliku. :-)

      Vymazat
    3. Kasteláne, je ale otázka, zda je to podle onoho vzorce schopný spočítat. Sakra! Teď jsem si odskočil na gugl a zjistil, že bude. Zadá tam parametry a výpočet mu vypadne. Takže vlastně nebude. Výsledek bude mít, ale bude dál, díky technice pitomcem, se nezmění. Tak samo je to s vašimi kolegy strojaři.
      No, ženeme se do pěknýho průseru.

      Vymazat
    4. ... ale to že bude dál...

      Vymazat
    5. Milane Právě....psal jsem tady o tom při jiné příležitosti....až si to Sluníčko jednou odplivne trochu víc a vypadnou ty satelity, bude hezký průser. A nejde o to jestli to bude. Bude. Akorát kdy....

      Vymazat
  19. 10.49 Hodný člověče, pod nickem Unknown píše více přispivatelů, ten nick (přezdívku Neznámý) jim přidělí systém NR, když si neaktivují svůj vlastní profil s vlastním jménem -přezdívkou.
    Unknown, na kterého reagujete neklame, je někým jiným než se domníváte ..

    OdpovědětVymazat
  20. 10:49
    Hodný člověče, toť schizofrenie.
    Unknown za to nemůže, je nemocen, pronásleduje ho vnitřní hlas.

    OdpovědětVymazat
  21. Vždy je škoda, když zajímavé téma neinspiruje k diskuzi, byť názorů i opozičních, ale vede k exibici a zbytečnému vulgarismu.

    OdpovědětVymazat
  22. Promiňte, že se míchám do debaty, ale Unknownů je víc a jen jeden dva z nich jsou rodilí sprosťáci a duševně vyšinutí.

    A ještě poznámka: Piráti jsou přece TOP09 v převleku. Nic jiného to není. Mladá zblbla volí podobná individua, která jim určí média - dříve za prezidenta Schwarzenberské Číro či Stahovače králíků, dnes Piráty, předtím Bursíkovy Zelené. Pořád stejná písnička. Mladí si neuvědomují, ýemají při volbě hájit svůj zájem a ne zájem cizích pracháčů a cizích mocností. Naštěstí ne všichni později narození jsou zblbla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Dvořáku!

      Pokud je unkhovnů několik, není to jejich chyba, ale záměr. Kdyby se na Vašem vebu objevil jiný Ďuro Trulo tak Vás na to upozorním jako první a budu žádat jeho nulitu (vymazání všeho od začátku) a zároveň bych žádal změnu jeho nicku (třeba očíslováním, můj nick by pochopitelně zůstal nezměněn).
      Touto nickovou benevolencí, znepřehledňujete diskusi a umožňujete některým unkhovnům se maskovaně pokoušet o její dehonestaci a sprostotu.

      Vymazat
  23. Krásné příspěvky ze všech spekter pohledu. Konstatovat však musím. Kyž jsem nastoupil na průmyslovku ve Vlašimi v roce 1966, "zdědili" jsme učebnice mechaniky, matematiky a další odborné publkace po předchozích generací "průmyslováků" průmyslové školy stavební. Žasl jsem nad tím, co je generace pedagogů učily před námi. Pak to ještě chvilinku, v době "socialismu s lidskou tváří" udržovali naši oblíbení pedagogové!!! Dnes??? Na daleko výše udávaných dnešních školách, než byly tenkrát ty "střední" se vyučuje naprostý, možno říci, informační paskvil. V těch zmiňovaných "zděděných učebnicích" byly integrály a derivace, výpočty pevnostní a další, se kterými se na dnešních - některých - vysokých školách, posluchači ani nesetkají!!! Ať žije inkluze, asistenti pedagogů atd., pracujících na naprosté debilizaci NÁRODA!!!
    Vraťte předstih kvalifikace na všech školách a možnost dokonalého využití absolvetů v praxi! nevychovávejme nepoužitelné DEBILY!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 11:50 Nejde ale jen o to, co všechno se učilo, ale jak se to učilo. A já bych ten socialistický vzdělávací stroj nijak nevelebil. Páč se učilo všelijak, a mnohdy hodně blbě. Od ZDŠ přes gymnázium, až po VŠ. Podle toho roku 1966 jsem jen o pár roků mladší. Tak v tom to nebude. A Vlašim nebo Bruntál - jaký rozdíl. A bohužel právě v exaktních předmětech se ze strany pedagogů fixlovalo nejvíc. Amen!

      Vymazat
  24. Kapitalisticti zlodeji a ohlupovaci pry chteji podle Gatese

    vyhubit lidstvo na uroven PUL MILIARDY a zaprasit planetu atom valkou a pak utect na jinou planetu!.
    Pan strejda Putin vi,ze neni mozne dale a neustale hromadit nenazrane jmeni,to nemuze byt cilem a v Davosu jasne rekl at ti vrazi,kteri na nas vypustili C19 natahnou backory sami a budou muset prestat krast.
    Dokud jim nebude zdaneno jejich bohatstvi a majetek 99% budou nadale svinit nasi planetu a lzive vnucovat pry "zeleny udel" ,aby jsme podle nich tzv "udrztelnym vyvojem" dospeli,ze nesmime a nebudeme lidske mrtvoly spalovat,ale daji je sezrat cervum a ty nam uvari do vurtu namisto krav,ktere pry pobiji,aby jsme nemeli ani mliko.

    FUJ,fuj ,fuj to si mame volit piraty,lapky a politiky,kteri nas 31 let rabuji na plech?
    Podivejte se jak dali zlikvidovat OS(Obcanskou Spolecnost) na hloupou masu temi neziskovkami,ktere podplaceny jasaji,ze se nikdy nemely tak dobre!

    OdpovědětVymazat
  25. Upozornuji,ze Frantici z jejich TV 2 se vydali do institutu

    VYROBY SPUTNIKU V a co tam zazili popisuji a natocili ve videu.
    No dat to tady k nahlednuti,aby vsichni videli,ze vsehoschpny GR TV tam nechce poslat vysadek,a vymlouva se a lze,ze o registraci te uspesne OPRAVDOVE vakciny svetoveho formatu pry Rusaci nepozadovali!!!
    Tady vidite,ze pani von Leyno fujer EK komise politbyra se dela hlupa,ze NEVI ji potvrzeny fakt REGISTRACE ZADOSTI,ktera byla 29.1.2021 davno a dokonce se vi i cislo zadosti PRESNE a visi to na internetu.
    Zli Pirati unknoti a tlupy ostatnich zbytecne zvolenych politickych diletantu tu pry pisi LEZ,ze pan Putin se nestara o lidsvo a nic neposlal.
    Tak to mame volit ty netahla a Piraty,kteri chteji schlamstnout republiku a vsem lzou a lzou a lzou,nic jineho neumi nez oblbovat a pak z nich mame byt chytri?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohu znát ten odkaz na tu žádost o registraci Sputnik V u EMA ?? děkuji

      Vymazat
    2. EU neustale uvadi lez,ze neobdrzela zadost o registraci SPUTNIK V,ale neni to pravda

      Zadost byla dodana 29.1.2021 s cislem 1379253 v case 8.26
      Tady asi hraji pry zajmy pani von Leyno,ktera mozna ma zajem prodavat nedodelk mRNA,ktere viry nezabiji,ale podle americkch lekaru naopak vyvolavaji syndrom ADE a vznika supervirus a vsude se objevuji clanky,ze cele domovy starsich lidi ztraci klienty a kdosi i zacal psat,ze anglicka verse neni nova verse C19.
      Informace jsou zatajovany v TV,kterou ovlada GR a jeho kamarila tzv mensina,ktera pry vodi nebohe domorodce republiky za nos.
      Proc nechce dat kratky film frankotv 2 z navstevy vyzkumneho strediska a rozhovoru s jeho reditelem neni znamo!

      Vymazat
    3. Film Francouzske TV 2 ma trochu zvlastni nazev

      LABORATOR VSECH DRUHU NADEJI-filmovy stab FRANCE 2 navstivik tvurce "SPUTNIKU V"

      Vedouci laboratore pan GOUCHINE-Guśćin tam rika

      Doposud jsme nenasli varianty viru,proti kterym by byla vakcina NEUCINNA!!

      To vse se deje pod obrazky vyznamnych SOVETSKYCH vedcu a pozor i strejdy PUTINA,kteremu pry Pirati a nepratele civilizace dali prezdivku NAS PUTTLER!

      Vymazat
  26. Pseudovzdělanci VŠECH OBORŮ budou zbaveni titulů před i za jménem. Kdo bude chtít soudit, právničit apod. musí absolvovat kurz nového PRÁVA. Podobné to bude u všech oborů. Pavědy VYMYŠLENÉ na dnešních VŠ budou ZRUŠENY !

    OdpovědětVymazat
  27. lide ty vyebane tituly psane u jmen typu Ac Bc Cc Dc Cis Dis Fis Gis His Mgr Ing se pouzivaji jen zde v ceske hroude!!!
    na zapade jsem zazil jen Mudr Dr Phd Phdr MD Judr a jine vyssi vedecke tituly!

    OdpovědětVymazat
  28. Vlastně se nedá říci že mládí vpřed hloupne. Jen ho nikdo nenaučil používat kritický rozum a kultivovat tvůrčí myšlení. A protože bez těchto atributů intelektu je jakýkoli posun intelektu znemožněn, výsledkem jsou blbci s diplomem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty "mladí" se nikdy nic nenaučí, pokud budou líní a chtiví si jenom užívat a nad vším vychytračit ..
      Učení líných spratků bylo a musí být podporováno donucovacími metodami k učení se a tresty za neplnění uložených povinnosti učit se ..

      Však on je život začne učit, až svojí blbostí všechno dojebají, to ale už bude pozdě ..

      Vymazat
    2. Ještě doplním ...
      Pro intelektuální růst mládeže i celé budoucí společnosti jsou nejdůležitější kvalitně napsané učebnice, popularizační odborné knihy atd., a vůle dětí a mladých se učit ..
      Počítačové hry, wikipedie, multimediální umělecká tvorba a další hovadiny, které ovládají mysl současné mládeže vedou jenom k debilizaci ..

      Vymazat
  29. Milý p. Hample, hlavně proboha nenaskakujte na výzkumy typu jak jídlo ovlivňuje iq. To bylo možná aktuální v 19. Stol., kdy děti pracovaly 12 h a neměly jídlo, dnes v dobách přebytků(zatim), kdy rodina může vybrat, co bude jíst, za tím jsou jiné zájmy. Zrušily se jednotné osnovy a učební plány, každá škola rozhoduje skoro samostatně, které učebnice zvolí. Rozdílnost děti, treba i věkem, kdy nastupují do škol je větší. Učitelům nezávidím, a to ještě v čr to není tak katastrofální. Mé děti například neznají Ani jedno datum z dějepisu, ani jednu bitvu v 2.sv., o tom se diskrétně mlčí. Proč se dobrovolně ruší uceni fyzikálních zákonu a nastupuje výchova k toleranci, která už je tak rozvinuta, že mne vůbec nebylo jasný, že vy to mělo jít ještě víc, a snad i ministr musí vidět, že je to slepá ulička, a o hloupnuti se dlouho mluví, to chápu jako blbost ministra nebo zločin. Ale jen jeden dalsi v řadě šílených školních reforem. Klause na ně!! A zjednodušit pravidla, proskrtat ty plány. Myslím, že za sociku byla výuka jednodušší a kvalitnější. Amen

    OdpovědětVymazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.