Reklama

středa 10. února 2021

Polednice - aktualizováno

autor neznámý

10. 2. 2021



Řehoní se dítko drze, učitelce v bledou líc,

ať se jenom úča vzteká, ví, že vlastně nesmí nic!

Učitelce v hlavě hučí, chvějí se jí kolena,

když tu v umučené lebce bleskne veršík Erbena.

"Pojď si proň, ty Polednice, pojď, vem si ho, upíra!"


Když tu dveře ztichlé třídy, kostlivý hnát otvírá....

Pod plachetkou - však to známe - příšera se zjeví tu,

dříve rozjívené děti náhle stojí v zákrytu.

"Dej sem dítě!" zaburácí, "volala jsi, tady jsem!"

"Volala jsem. Pročpak dítě? Víš co? Radši mě si vem!

Ty si sbalíš děsné dítko - horší přijdou do školy -

a mne za zmizení žáka odbor školství osolí.

Mě si vezmi, Polednice, konečně tak najdu klid!

Kolegyně potvrdí ti, jak je těžké takhle žít.

Ať se kde chce co chce šustne, kdo je vinen ze všech zel?

Kdo je volán jako pucflek? Zcela jistě učitel!

Když si páťák místo džusu dá pořádný rumu lok,

na koho se ukazuje? Zanedbal to PEDAGOG!

Když se dívka zfetovaná vrhá z okna jako cvok,

v ruce láhev od čikuli... kdo je vinen? PEDAGOG!

Když mládenci skotačiví vhodí chodce v říční tok,

kdopak za to zvěrstvo může? Jen a pouze PEDAGOG!

Že děťátko v třetí třídě pohačá si druhý rok,

kdopak mu měl IQ zvýšit? Kdo to nezvlád´? PEDAGOG!

Tak to vidíš, Polednice, škoda mluvit, hanba klít,

proto radši mě si vezmi, ať mám jednou pro vždy klid."

Polednice hlavu skloní, slza z oka skane jí.

Šeptá: "Nejsem kompetentní, zanech marných nadějí."

Na pozdrav svým strašným hnátem učitelce zakývá,

chápe už, proč pro tu ženu není příliš děsivá…







16 komentářů :

  1. Ten obrázek ve mne evokuje osobu Pekarovou/Adamovou za pultíkem v Parlamentu jak útočí na "upíra" Babiše...

    OdpovědětSmazat
  2. Dovolím si nesouhlasit! Za to co dělá mládež mimo školu nezodpovídá pedagog! Pedagog by měl mládež učit slušnému chování a poučit ho jak vystupovat na veřejnosti atd. Za výsledek své práce nezodpovídá. Jestli že mládež nemá k ničemu respekt, ničeho si neváží, vše je jí ukradené, to je hlavně ve výchově v rodině. Ano, já dostal dvojku z chování, že jsme v parku osahávli holky, které sice pištěli ale líbilo se jim to. Dnes bych nic nedostal protože, co dělají děti mimo školu, školu nezajímá(no oni ti mladí dnes už přímo souloží). I když částečnou vinu z pedagogů na tom, jaká je mladěž dnes, nesnímám.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Doplňuji pana Kutnohorského. Já dostal dvojku z mravů jen za to, že jsem bez omluvy přestal chodit do školního pěveckého kroužku. Pedagogovi bylo fuk, že jsem dojížděl do školy hodinu vlakem a z onoho kroužku se vracel v zimě už za tmy. Jemu chyběl zpěváček a škola není holubník, jak se ráčil vyjádřit onen „sbormistr“. Co by na to asi usoudil Ámos Komenský - s jeho, škola hrou? Ale nelituji. Mladost, radost. I ta dvojka z chování znamenala zkušenost. Dnes? Učitelé se už někde i střílejí. Mládež si vypije až do dna v příští době svou současnou nekázeň. Přerostlo to už až do absurdna. A v tom tunelu to světélko ve tmě, je protijedoucí rychlík.

      Smazat
  3. Tak velikou pravdu vyslovit veřejně, toť hrůza!!
    Učitelky! A bude hůř, protože páníšek vybavil pedagogické ouřady (lůzry) novými kompetencemi. I za nošení hadru na ksichtě budete osobně zodpovědny a pokud vás grázlíci nakazí, tak je to pro úřad přijatelnější, než když vás znásilní (i když to v podstatě vyjde na stejno).

    OdpovědětSmazat
  4. Napadá mě několik otázek:
    1. Když je to povolání tak strašné, proč ho vlastně tolik lidí vykonává?
    2.Proč se učitelé nebouří a nepostaví se pitomostem, které na ně někdo uvaluje, když jim to brání vykonávat své povolání dobře?
    3. Když spousta učitelů ví, že učí kraviny a ohýbají tím dětem už odmlada charakter, proč se tomu nepostaví a raději tu páteř ohýbají také?
    Všechno někde začíná a někde končí. Tak si milí kantoři nestěžujte a raději začněte něco dělat sami.
    Byli jste připosraní za komoušů (ve velké většině, vyjímky se samozřejmě našly), jste připosraní i teď a ještě víc. Učíte děcka proti vlastnímu národu a neděláte proti tomu nic. Nemám k vám vůbec žádnou úctu, mám s vámi většinou špatné zkušenosti. Ta jediná a nejlepší strana se tu držela tak dlouho i díky velké podpoře vás, kteří jste tak ochotně dětem lámali charakterý.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 13:03 V podstatě souhlas-kromě té poslední věty.Nepamatuji si,že by mi někdo v letech 1953 až 1966 kdy jsem absolvoval základní a střední školy lámal charakter.Vymývání mozků se děje až po "hadrovém puči" a to natvrdo již od mateřské školky!!

      Smazat
    2. Básnička bezvadná. Kastelán.
      1.učitele prý chybí. Ale, je to stálé zaměstnání ve veřejném sektoru. I ty platy jsou lepší. 2.každý se snaží sam a bojuje sám za sebe, skoro jak v parlamentu, že by měli nebo chtěli mít stejné názory, to ne, a tak i ty zajmy, ktere stejne jsou, berou za své. Zapomněli na nerudu....sám nejsi nic....
      3. Ve třídách něco řeknou, jako my jsme měli učitele, kteří byli dost ironicti. Tehdy to zůstalo mezi námi, dnes tě děcko nahraje na mobil, uda samo, nebo tě uda rodič. Jinak souhlas až na poslední větu. Vymyvani mozku je něco jiného.

      Smazat
    3. Račice a VacHav trochu po pauze....Možná jsem na učitele příktý až moc, asi to tak všude nebyo, ale naše ZŠ Husova 17 Brno, byla opravdu ukázkový vzor komunistického hnusu, počnaje soudružkou ředitelkou Staňkovou (budiž se vaří v kotli ekelném aspoň 100 let), jejím zástupcem soudruhem Toufarem (neuvěřitelný pro život nepoužitelný blb, příznačně užitel dějepisu, jak jinak, ovšem s rudou knížkou)a polovinou neuvěřitelně zbabělého učitelského sboru konče. Takže za poslední větou o ohýbání páteře si pevně stojím, protože vážně nevím, jak jinak to nazvat. Samozřejmě se našlo pár kantorů,, kteří se nám snažili sdělit něco jiného, ale ti byli rychle "asimilováni". Teprve až na učňovce jsem pochopil, že i učitel nemusí být nutně nepřítel, bohužel směr který mému životu dsla základka už nešel změnit. Ale dostudoval jsem i tak, akorát trochu později. Ale ten hnus z mládí vůči učitelům je už trvale ve mně.

      Smazat
    4. Je fakt, že na zš byly šílené typy, např. Výchovna poradkyne a mam podobny komplex jako vy. Naproti tomu prumka v brně byla plná ucitelu téměř disidentů, to byla legrace, ale o politiku nám ani moc nešlo. Poté, co mě ve školce vysvetlili, že vánoční dárky nám přináší souh lenin, rodiče nepodporovali můj vstup do jisker a pionýra. Teď jsou urcite nebezpečnější temata při vymyvani mozku dětem. Sexuální výchova už ve školkách je prý strasne prospěšná, to by mě zajímalo komu, protože dětem a rodičům moc ne. Dcerka z takové aktivisticke hnusdvouhodiny v 10 letech přišla domu zhnusena a vylekana, v pubertě podporuje gender. Má to výsledky. Hrozný, co.

      Smazat
    5. Račice 18:14
      Jo, to máte pravdu, dnes to asi bude skrytější ale o to mazanější..tenkrát se s tím dalo aspoň otevřeně bojovat, dnes je to podpásové.
      Ještě že už mám potomky v krásném středním věku. Neměl bych asi už na to nervy.

      Smazat
    6. Kasteláne, není to tak zlé, asi je to případ od případu.
      My máme štěstí na velmi slušnou základnu i gympl.
      Pančelka vede děti k ekologii, sbírají papírky, horlivě tříděj odpad, ale tím to hasne.
      Člověci v plísni, lidi od Post Bellum tam ještě nedorazili.
      Je to hodně i o rodičích, nejde všechno házet na školu.
      I za bolšána byla většina učitelstva normální, aspoň na mojí škole.

      Smazat
  5. Jo upíru u nás je bohužel víc než dost a jsou ještě pedagogové nebo politruci?

    OdpovědětSmazat
  6. vzhledem k tomu, že dnes hlavní práci bezpolatně za učitele dělají rodiče, není to pžíliš aktuální

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.