Reklama

úterý 16. března 2021

Kyjev je připraven bojovat. Západ je ochoten ho podpořit…

Irina Alksnis 
16. 3. 2021 RIA a Outsidermedia

Seznam věcí, na který lze dívat donekonečna, má smysl doplnit o další bod: Jak se Kyjev vyhýbá plnění závazků, jež na sebe vzal v rámci Minských dohod.


Ukrajinské vedení, pokolikáté už, vsadilo na jakýsi nový plán urovnání. Ve skutečnosti na tom nic nového není. Během posledních 6 let byly naprosto všechny jejich kroky tak či onak spojeny s pokusy о podstrčení nějakého nového pořadí skutků místo těch v minském dokumentu přesně popsaných tak, aby to vyhovovalo výhradně jemu.

Na nezvyklosti nynějším úsilím přidává pouze snaha Kyjeva připsat iniciativu Evropě. Podle slov Andreje Jermaka, šéfa úřadu ukrajinského prezidenta: „Dnes leží na stole konkrétní plán mírového urovnání, předložený Německem a Francií a dopracovaný Ukrajinou.“

Úředník se přitom dopustil demonstrativního podřeknutí sdělením, že dokument „odpovídá duchu Minska, odpovídá normám mezinárodního práva,“ takže o soulad s literou v Minsku podepsaných dohod opět nejde.

Reakce na prohlášení byla zcela očekávaná. Rusko, LNR i DNR prohlásily, že nedisponují informacemi o nějakém novém plánu, a také transparentně naznačily, že v tomto pokusu vidí jen další pokus Ukrajiny o rozmělnění podstaty Minských dohod. Francouzské ministerstvo zahraničí Jermakovu informaci rovněž nepotvrdilo.

Bylo by možné nad prosťoučkými kyjevskými intrikami shovívavě mávnout rukou – kolik jsme jich už viděli a dnešní zřejmě nebude poslední. Jsou ale okolnosti nutící nás brát dnešní události maximálně vážně.

Jde o to, že poprvé za dost dlouhou dobu nastala pro ukrajinské avantýry příznivá mezinárodní situace.

Vztahy Ruska se Západem se nacházejí na bodu mrazu. Západní Evropa aktivně a cílevědomě využívá jakýchkoli možností ke konfrontaci s Moskvou, no a ukrajinské téma má v tomto smyslu zřejmé přednosti.

Zásadní neschopnost elit k dohodě a jejich ochota ve kterémkoli momentě obětovat strategické dohody momentálním osobním zájmům (včetně vztahů se západním patronem). Bezmezná korupce a degradace státnosti tam, dávno připravily USA i EU o jakékoli iluze, že se na takové půdě podaří vytvořit skutečně silný a výrazný projekt antiRuska – s nímž kalkulovaly v období euromajdanu.

Namísto toho se Ukrajina změnila ve světovou rizikovou skládku, kde vysoce rizikové investice (včetně politických) mohou přinést jak superzisk, tak i kulku do investorovy hlavy. Dokonce ani pro nejvlivnější státy planety nemá smysl ve vztazích s Kyjevem kalkulovat s úspěchem dlouhodobých strategických projektů.

V případě s urovnáním na Donbasu to vedlo k faktickému distancování se Německa a Francie od mírotvorného procesu. Oni jsou garanty plnění závazků Kyjeva v Minských dohodách. Ale v posledních letech bylo zřejmé, že se ani jim, ani Spojeným státům nepodaří donutit ukrajinské vedení, aby splnilo to, pod čím se podepsalo.

Přitom jsou západní metropole nuceny se zaťatými zuby dávat za pravdu Moskvě, že právě na Ukrajině leží odpovědnost za neplnění dohod, kterým je už více než šest let.

Nicméně, kvůli radikálnímu zhoršení vztahů mezi Ruskem a Západem, roste pravděpodobnost, že Západ může přehodnotit svou pozici.

Po více než půlroce ticha se situace na Donbasu opět vyhrocuje. Je zaznamenáván nárůst počtu narušení příměří. Kyjev k linii dotyku stahuje vojska. Experti hodnotí šance na obnovení bojových činností jako velmi vysoké.

Není pochyb o tom, že v ukrajinském vedení je dost dobrodruhů na to, aby se samostatně pustilo do podněcování konfliktu kvůli řešení vlastních vnitřních úkolů. Ale věc dojde mnohem prudšího obratu, pokud se jim dostane aspoň minimální podpory, naprosto symbolické podpory Západu v této otázce.

A není podstatné, že ukrajinská armáda je – stejně jako v polovině „desátých“ odsouzena k vojenské porážce. Nové kolo rozsáhlé války se v každém případě stane vážným problémem pro republiky Donbasu i pro Rusko. Smrt lidí, rozbití infrastruktury, dezorganizace vyladěné práce a mnoho dalších problémů si vyžádají mimořádnou pozornost a zdroje.

To se může stát docela vážnou záminkou jak pro Evropu, tak pro USA, aby takovému vývoji událostí napomohly jen proto, aby Rusku zvětšily seznam „horkých témat“ a tím mu ještě více svázaly ruce. Soudě podle toho, že naše země napřímo obvinila Západ z podpory sabotáže Minských dohod, chystají se v Moskvě právě k té nejhorší variantě.

Zdroj: RIA.ru
Překlad: st.hroch 20210314

128 komentářů :

  1. Pokud to budou jen banderovci tak je zase vlastenci odrazí ale budou ztráty na životech. Jestli do toho zatáhnou Rusko tak to bude konec nácků.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nikdo si nemůže myslit, že největší "vlastenec" nejsi ty sám jako čítankový příklad amerického blba !! Raději se podívej na to co bylo dříve, zdali Kyjevská Rus nebo Kyjevská Ukradina !!!

      Smazat
    2. Cáblík, vy jste beznadějný. Možná za to nemůžete.

      Smazat
    3. Tentokrát asi dá hodně lidí mudrcům z vedení EU zapravdu. Je třeba bojovat do posledního Ukrajince. Snad se normálním lidem na Ukrajině konečně rozbřeskne.
      A pro Toníka : už podruhé - ona nikdy nebyla ani Kyjevská Rus. To je pouze termín historiků, pro orientaci v čase. Vždy Ruské imperium. Jednou se sídlem v Novgorodu, nebo Kyjevě, nebo Petěrburgu, případně v Moskvě. Tož tak.

      Smazat
    4. Tentokrát asi dá hodně lidí mudrcům z vedení EU zapravdu. Je třeba bojovat do posledního Ukrajince. Snad se normálním lidem na Ukrajině konečně rozbřeskne.
      A pro Toníka : už podruhé - ona nikdy nebyla ani Kyjevská Rus. To je pouze termín historiků, pro orientaci v čase. Vždy Ruské imperium. Jednou se sídlem v Novgorodu, nebo Kyjevě, nebo Petěrburgu, případně v Moskvě. Tož tak.

      Smazat
    5. Tonda J.J Běžte do háje tam bojují horníci kteří nechtějí být součást nacistického státu. Nebo snad lžu a co si myslíte vůbec jestli vyjadřujete podporu nácků tak na mě nemluvte. Víte vůbec kdo je vlastenec to se v dnešní době nenosí že.

      Smazat
    6. No jasně cáblíku. Takový horník z Donbasu v pět ráno sfárá, osm hodin dře jako otrok pod zemí, pak vyjede ven, nakoupí, vezme děcka ze školky, opraví v baráku co třeba, oblíkne maskáče, veme kvér a hurá do rána na pozici proti plně vyzbrojené vycvičené armádě plné žoldáků ze všech končin světa, podporované USA. Na druhý deň zas a zas a zas.... To jako vážně? Protože pokud já vím, tak pozice vojáka je v DLR a LLR dobrovolná a placená. Je to zaměstnání. Dohromady tam žije cca 2.5M obyvatel, takže už slušný stát s průmyslově orientovanou ekonomikou. S vlastní státní správou, armádou, parlamentem, státní bankou, obchodem, ministerstvy, poštou, policií a soudy, universitami, matrikami...

      Smazat
    7. Mikkesh, Rusko se stalo impériem až za Petra I. Romanovce. Rus je kvůli orientaci v čase označovaná za kyjevskou nebo moskevskou. Něco jako 1.republika, 2.republika... Ale jedná se o tentýž útvar s těmiž obyvateli.

      Smazat
    8. Ukrajinci nikdy nebyli státem a nikdy neměli svoje ani království. Byli vždy na okraji, proto Ukrajina, navíc pořád mají sovětské hranice. Jestli začnou válku, netřeba fašisty litovat.

      Smazat
    9. J.J. na Donbasu to začalo horníky a dnes je to placená profi-armáda.

      Smazat
    10. V.Dvořák, horníci z Donbasu projevili železnou vůli, odhodlání a neskutečnou odvahu. Tihle chlapi už takoví bývají, poznám je. Zpočátku mnoho z nich skutečně chodili do práce a pak vzali zbraň do ruky. Jenže tohle můžete dělat tak měsíc, pak se zhroutíte. Ale zorganizovat "oplot" a ještě takového rozsahu, je věc druhá.

      Ono to probíhalo na ohromné ploše a ten záběr ve vrcholné fázi vyžadoval generálské velení. Nemluvě o výstavbě státu, což bylo v běhu už od samotného počátku "oplotu". Donbas měl i své odborné zdroje, ale zajisté vám neunikl také pojem "projekt Novorussija", větší projekt než Donbas, takový předvoj federalizace, což naznačuje, že se jednalo o minimálně částečně řízený proces a vyžadoval jak odborné, tak i finanční krytí. A tohle Achmetov určitě nefinancoval a v radě by to taky neprošlo.

      Stačilo i sledovat mapky bojišť a mohl jste si uvědomit, kdy Rusko plnocenně vstoupilo do hry. Stejně tak i samotné vedení "oplotu", i ten samotný promyšlený začátek. A.Borodaj nebo I.Girkin se nezjevili jen tak. My víme, že Girkin byl zaměstnancem podnikatele A.Malofjejeva, který kromě akvizic v oblasti dětské výživy, vlastnil firmu RSB Group. Malofjejev měl zkušenosti z Krymu a byl spolehlivý. Byla zřetelná také agenturní podpora. Ještě k pojmu "Rusko plnocenně vstoupilo...": to neznamená, že tam měli divize tanků, statisíce vojáků a podobně. Jen se situace vyvíjela tlakovým způsobem, že byl potřebný "odborný" zásah, protože na konci roku 2014 bychom o žádné DLR nebo LLR už neslyšeli.

      Většina techniky pocházela buď z místních zdrojů nebo z "vojentorgu" a byznys probíhal, ač je tomu těžko uvěřit, i mezi vládní a separatistickou stranou, hlavně díky bordelu a chamtivosti. Jistě víte, že prachy jsou vždy až na prvním místě. Spoustu zbraní samozřejmě dodávalo Rusko. Z Ruska přišlo velké množství dobrovolníků a to skutečných, nejen bývalých vojáků v plné zbroji na dovolené u bábušky v Doněcku. Známé byly také oddíly z Čečny, Dagestánu, Abcházie, Podněstří a podobně.

      Bez záruk a pomoci z Ruska, což se dělo i v případě Krymu, by to Ukrajinci rozmetali stejně jako gorod geroj Odesu, Slavjansk, Kramatorsk, Mariupol. Zlomili Charkov. Dnes se v těchto městech smetly všechny památníky na hrdiny 2.sv.války a děti se ve škole učí, že hrdinná Ukrajina bojovala proti bolševismu a nacismu. Přesněji, někde se učí i pojmy jako bolševický nacismus.

      Proti něčemu takovému nemůžou bojovat zaměstnanci šachet a ostatní obyvatelé té oblasti sami, byť by byli sebeschopnější a sebeodvážnější. I tak ruskou vládu vlastní skritizovali pod černou zem, proč nezasáhli přímo, když tam Účka měli vojenské poradce z celého NATO a také byli financováni, aby vedli válku proti vlastnímu obyvatelstvu. Taky je kritizovali, proč už dávno nepodchytili Ukrajince ohledně federace. Jenže víte, jak to je. Když nechce/nemůže vedení země ani tehdy, když je masivně podpláceno a vykazuje pozitivní vztah k Rusku, tak to je těžké. Krym byl v tomto ohledu bezproblémový.

      Rusko jednalo vzkrytu. Kdyby ne, byla by to trestuhodná nečinnost, která se neodpouští, protože naivitu jim připsat nemůžeme. A úplně otevřeně tehdy nereagoval (kromě Majdanu) ani Západ, i když ukrajinské vedení tehdy velice chtělo.

      Smazat
    11. Pro J.J. 16:24
      Souhlas. Jen jsem si lámal hlavu jak Toníkovi napsat Rus, aby to nepochopil jako Rus občan. Příklad jste napsal jednodušeji a tudíž chytřeji.

      Smazat
    12. Nevím, jestli chytřeji...

      Smazat
    13. Mikkesh
      To do napsal Tonda je naprostá pravda. Opravdu to byla Kyjevská RUS. Samozřejmě mocenská sídla se mění. Ale Rus zůstává. U nás také nebyla Praha a češi, ale velkomoravská říše.Jděte se svými bláboly do pr..leMikeschi

      Smazat
  2. Imigranti v Berlíně

    Reportáž pořadu Kontraste německé veřejnoprávní televize ARD z roku 2019 o životě v Berlíně, kde kriminální gangy imigrantů začaly ovládat ulice.

    https://navratdoreality.cz/imigranti-v-berline-13200.html

    OdpovědětSmazat
  3. Jak říká V.V.Pjakin. Dokud budou Minské dohody dodržovat bude klid. Až je poruší, rozvážou nám tím ruce a vypořádáme se s nimi jednou provždycky.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ale ukrové je od samého počátku nedodržují!!!

      Smazat
    2. Dvořák, a jsou v tom podporováni částí samotných signatářů. Maximálně ignoriváním aspektů porušování dohod.

      Smazat
    3. Jsou drženi páníčky na krátko, a páníček jim v pravý čas pustí s výkřikem Trhej!!Nejsou vlastními pány, i když kdo ví co se jim honí v hlavách.Já jsem si například taky myslel, že Jugoslávie byla rozbita uměle a násilím, a pak mně paní znalá poměrů usadila, že nenávist mezi Srby a Chorvaty, spolu s kotlíkem Albánců byla na strašné úrovni, že společný stát by se dříve než později zhroutil v kotli násilností.
      Tož tak.

      Smazat
    4. 13,41
      S tou Jugoslávií je to těžké. Polovina bojovala s Němci a druhá s Němci (proti Němcům). Jak je ta čeština hezká.

      Smazat
  4. Celkem nedávno jsem ve zkratce uvedl, proč se nenaplňují Minské dohody. Vyjádřím se ještě lapidárněji. Západ dozbrojil Ukrajinu a lavíruje na hraně ww.

    OdpovědětSmazat
  5. Tak to jsi uplny idiot !!! Nevidis si na spicku nosu - trole...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pokud je to na mne, od bezejmenného to sedí!

      Smazat
    2. Kachno, napište ho Vy. Situace spíše spěje na dělení Ukrajiny. Tedy, pokud se provede konvenční válkou. Zájemci jsou. Ekvivalent Polska?

      Smazat
    3. Kachno, ale Turci už přece Řeky napadli, několikrát. Na Ukrajinu se tajně cpaly zbraně dávno a zcela určitě v tom nebylo angažováno zbankrotované Rusko. Bylo to již v 90.letech a měly být poprvé použity v r. 2004. Jenže tehdy nebyla potřeba, stačil Dioxin v ksichtě kovaného demokrata Viktora Juščenka. Rusáci dodali zbraně na Ukrajinu mimo běžné obchodní kanály ve vyšším měřítku až koncem léta 2014. Krym nebyl potřeba, ten si ohlídali sami a Krym si spoustu věcí sám organizoval.

      A ještě něco ohledně Donbasu. Kdyby nebyl konsenzus a vůle příslušných "teroristů" k odporu a boji, mohli by si Rusáci nafoukat akorát tak písek do prdele, nic by s tím nezmohli. Podobně na tom byli Američané v Iráku nebo Anglicané v Číně a Indii. Jen tam použili jiné, humanističtější prostředky, jako třeba odstřel neloajálních lídrů, korupci, vytvoření opozice apod. Donbas se hlouoě aktivoval sám od sebe a vykřikoval něco o vlastenectví. Tím je dokázáno, jak je tato myšlenka zhoubná a jak je nutno ji okamžitě zničit.

      Stejně tak všechno pokazili Němci a Francouzi na jednáních v Minsku. Měli jasně naznačit, že prioritou Evropy je vyhlazení "teroristů" do posledního chromozomu ohněm a mečem a že schvalují použití jakýchkoliv prostředků včetně chemických a biologických zbraní. A čo udělali? Lekli se. Oni se dokonce zdráhali nazvat teroristy pravým jménem a tvrdohlavě je označovali za povstalce. Co s tím naděláme?

      Samozřejmě je ještě řešení takové, že přijde nějaký senátor z Ameriky a prohlásí dohody v Minsku za neplatné, a určitě ho s radostí podpoří všichni výrobci zbraní na světě. Jenže v Evropě se tak rýsuje další ohromný konflikt, který může na jejím území opět skončit světovou válkou.

      A to by byl konec Evropy, jak jí známe, protože na pochodu jsou stamiliony lidí z Afriky a Asie, kteří už teď mají jasnou představu o jejím dalším směřování. Príště dodám i poučné videjko. My tohle ovšem samozřejme podporujeme, neboť to je naším cílem.

      A na závěr. Co je optimistického ho na válce? Já si tu srandu ještě užiju, ale vy jste starší člověk. Redakci poprosím, NEMAZAT KACHNU!

      Smazat
    4. Než jsem dopsal, blbý cenzor smazal původní příspěvek, na který odpovídám.

      Kachna psal, že za válku na Donbasu můžou Rusáci, že tam cpou zbraně. Pak ještě něco, ale to si nepamatuju.

      SMAŽTE I MĚ!

      Smazat
    5. Blbý ten, kdo neakceptuje informace. Proč diskutujete s individuem Indický běžec? Je tu už několik měsíců soustavně smazáván. Do místní diskuze nepatří, protože je to idiot, lže, provokuje, nadává a neumí se chovat.

      Smazat
    6. Protože Václave Dvořáku mu LZE ODPOVĚDĚT. Dokonce ani nemluvil vulgárně, jen má jiný názor, který má 70% diskutujících na iDnes. To nejsou naši spoluobčané? Tím si lze i mnohé objasnit, všechny názory. A jak jsem psal, z diskusního hlediska je kachna nevinné ptáče, protože takových lidí mám v okolí spousty. Jestli to je troll nebo není, je to úplně jedno a pokud existuje slušná odpověď, není třeba ho mazat. Odpovědět umí Povolný, danny i další. Bez urážek věcně. Zahltí-li prostor, OK, mažte, ale u vlákna je to KONTRAPRODUKTIVNÍ. Protože všichni reagující pak vypadáme jako blbci.
      A pokud se budeme jistit tím, že text "mazaných" zkopírujene, smažete i nás?

      Smazat
    7. A ještě jsem si všiml, že jste mě nazval blbcem... to teda sedí, od vás. Klidně mě snažte taky.

      Smazat
    8. Jak vidno z vašich textů, jste na straně vulgárního hlupáka, kterého tu redakce netrpí. I vaše vyjádření o "teroristech " je vedle. Redaktorů NR jste nadal do blbců. Chcete také dostat ban?

      Smazat
    9. Pane Dvořáku Jeden je zlý a otevřeně nadává a tenhle si hraje na hodného tak ať si jdou oba diskutovat na iDnes. Chtějí jen rýpat a rozbíjet diskuzi oba dva. Na pro fašistické názory nejsem opravdu zvědaví.

      Smazat
    10. Berme to zatím tak, že NR nemá kapacitu na řízenou diskuzi. Možná nový formát to umožní. Zatím si vystačme s mazáním sprosťáků a extrémů. Obé je v kompetenci NR. Zatím tu prostor vidím a záleží tedy na podání názoru.

      Poslouchal jsem dnes politika s dredy a snad se tím nevymažu, ač jsem volič SPD.

      Nedivím se, že Bartoš je lídrem strany a mladých voličů. Za určitých okolností bych ho bral místo Babiše kdyby: Měl jasnější program a politické zaměření. Rozumný liberál mi nestačí, pokud nedá akcent národní otázce. Proto považuji SPD jako hlavní jazýček na vahách, který Piráty nasměruje, pokud vyhrají.

      Smazat
    11. Václave Dvořáku, já nejsem na straně vulgárních hlupáků, ale vy škodíte diskusi tím, že z ní děláte pořady Václava Moravce. Nečtete ani texty, anebo odmítáte porozumět. To mi připomíná učitelku základní školy, pro kterou byla důležitější úprava než výsledek.

      O teroristech mluví Zelenskij, předtím Porošenko a Turčinov. Slyšel jsem tak označit část obyvatel východní Ukrajiny českým diplomatem Bartuškou, ale já jsem tak nikdy nemluvil. Anebo opravdu máte z mojí odpovědi takový pocit? Tak to je mi vás opravdu líto. Ale dělejte si co chcete. Trumpa za názory vyrazili z Twitteru, vy jste se k něčemu podobnému zatím nepropracovali.

      Cáblíku, o čem to zas melete? Před chvílí jste tady skoro vyzýval k válce. Já se naopak modlím, aby nenastala. A to nejen vzhledem k nevinným obětem na stranách konfliktu, ale taky proto, že může zasáhnout i nás. Mě a taky vás, vaší rodinu. A představte si, ani jeden z toho nebudeme mít prospěch.

      Smazat
    12. Mirku Povolný!

      Bartoš a pijáti jsou produktem a slouhou šoroška, jako náhrada páté kolony (ODS, TOP, Lidovci, Stan), protože po jejich debaklu (či volebním podvodu) musí někdo převzít žezlo idiotkracie v české kotlince. Pokud jste viděl debatu kandidátů na presidenta ČR (Zeman kontra kníže), tak víte jak pijáty mlátila v suterénu ČT policie. Proč??? No přece proto, aby je zviditelnila mladým hlupcům a tupcům, kteří nevěděli koho volit a sám vidíte jak to dopadlo. Satanista a dredař bartoš bude vládním vítačem černých kovidníků a zároveň devastátorem důchodového rozpočtu v rámci šetření.

      Pokud to utáhne moc, máme se na co těšit (druhá hadráková na obzoru), otázkou je kdo je další kavárenskou rezervou po oné budoucí kuckuc reformě.

      Smazat
    13. Ďulo, za mne palec nahoru. Jde o podstatu věci, a tu není třeba vyjadřovat "hezky". Pane Povolný, chápu jak to myslíte, ale Bartoš, mně taky sympatický, pokud mu - hypoteticky - odpářete ten "liberalismus" a naopak přiděláte k němu ten jasnější program a politické zaměření, tak prostě to už nebude Bartoš, minimálně to už nebude Bartoš předseda Pirátů, ale někdo úplně jiný, nějaká pomyslná hybrida reálná asi jako ty pověstné ryby ... no ... mimo rybník. Bartoš ve vládě bude realizovat politiku, kvůli které bude do vlády vpuštěn, a pokud by hypoteticky zvítězilo nějaké jeho autentické slušné já, tak taky velmi rychle v té vládě skončí.

      Smazat
    14. Ďuro, já Bartoše neobhajuji, je možné že jsou umělý konstrukt ze zahraničí, Soroš by si blbce nevybral aby imponoval mladým.

      Těch stran, podporovaných ze zahraničí je vícero, zbývá jen to odhalit. Jak, když i ti, co to mají na starost jsou infiltrováni?

      Smazat
    15. J.J Já jsem k žádné válce netleskal napsal, jsem pokud takže nemanipulujte s komentáři. Kdo je válečný štváč je naprosto jasné západ a banderovci.

      Smazat
    16. Cáblík, já jsem nepsal, že tleskáte válce, ale že skoro vyzýváte s tím, jak Rusko všechny smete. Už se to z vaší strany objevilo několikrát. Nejen, že představa, jak Rusko "mete" Ukrajince, je strašná, tak i ta vaše jistota. Gaučová jistota, kdy si vezmete popkorn a sledujete tu hrůzu v TV jako hokejový zápas. Vždyť to je stejné, ne-li horší, jako válka Česka se Slovenskem nebo Polskem. Slováci jsou pro Čechy velmi blízký národ a Účka pro Rusy ještě bližší. Vždyť to je tragédie! A nezapomeňte, že Ukrajina už není Ukrajinou z roku 2014. A také si jistě uvědomujete, že na téhle tragédii, která se může přelít i dál, budou vydělávat extrémní prachy obchodníci se smrtí. K něčemu takovému ponoukají lidožrouti, co si myslí, že jsou nedotknutelní a mesmrtelní. Vím, že byste to tak nechtěl. Uvidíme, co bude, Rusko nejlíp ví, jaká má aktiva a bude se snažit o co nejlepší výsledek. Nejlepší válka je taková, která se neuskuteční. Sun Ć.

      Smazat
    17. J.J. Já čtu a z dostupných zdrojů vím jak na tom kdo je též si to nepřeji. Jako co se dnes děje je strašné žádné mezinárodní právo nefunguje válečníci jsou nepostižitelní. Fakta prostě mluví jasnou řečí lepší zbraně naštěstí mají Rusové. A že se západ otevřeně hlásí k fašismu musí vadit každému normálnímu člověku. Hlavně také vím co dělají fašouni s těmi co s nimi nesouhlasí přečetl jsem si toho dost.

      Smazat
    18. No víte, cáblíku, mě zamrazilo, když Putin oznámil, že použití jaderných zbraní je možné v případě masivního útoku na Rusko. Stejně tak i v roce 2018, když Ukrajině pohrozil zničením její armády i státnosti, pokud zaútočí během šampionátu. Je to všude okolo nás, blízko. Zase. Je jedno, kdo je v právu a rozhodně si nepřeju, aby Rusko odevzdalo klíče od své země nadnárodním korporacím, ale ty hrozby se množí jako za studené války. To se týka velké války, o níž se každý debil debilně domnívá, že tohle nikdy nikdy. To je ovšem velky omyl! A kdo bude v právu, o tom rozhodne vítěz, to přece víte dobře.

      Jenže tohle je ještě první stádium - "malá válka". Už jen představa, že to bude zas v Evropě a mezi bratrskymi národy, mě sere, ale mnohem víc mě sere, že na tom budou vydělávat ti lidožrouti, co se teď krmí z válek v Sýrii, Nigérii, Lybii, Iráku, Afghánistánu... Z toho musí být každému na blití. Fašouni musí odejít instrumentem voleb a podporou mírových stran. NE VÁLKOU.

      Smazat
    19. Obávám se, že fašouni nikdy instrumentem voleb neodejdou, alespoň se to nikdy pokud vím nepovedlo. Fašouni naopak dřív nebo později válku vyvolají. To je skoro jistota.

      Smazat
    20. 18.28

      Dobře to koulíš, vejvrtko.
      Ale ještě si počkám, až se víc rozjedeš.

      Smazat
    21. Nevim co to tady melete o valce Ukru s Rusy, mozna, ze Ukrove potahnou na Donbas, ale asi tak 100 metru, protoze vcera jsem nekde cetl ze Rusaci neodpovi vojaky, ale zlikviduji Ukrum nastoupene invazni jednotky raketama (mam dojem, ze to budou ty zastarale typy Ukrove totiz maji mizernou protiraketovou obranu) a pak to prevezme Donbass a spol.

      totiz vy rozumove, Rusaci nechteji delit Ukrajinu, ale ddstat celou pod Donbass, Rozdeleni Ukrajiny by vedlo zpusobilo ze katolicka cast Ukrajiny by se pozapadnila, a pravoslavna by sla k Rusku, ale to prave Rusove nechteji, bud celou nebo... uvidime

      Smazat
    22. Kastelán, možná, že ještě šance je, protože nestihli odprásknout všechny členy současné opozice. Tím se zaobíral hlavně Turčinov. Ale ačkoliv se nám to zdá neuvěřitelné, Ukrajina je stále tzv. demokratickou zemí. Sice oligarchickou a hodně zasaženou bojem mezi oligarchy se silným blivrm USA, ale skuteční nacisté (Jaroš, Tjahnibok..) až tak velký vliv nemají. Nacistická rétorika je hlavně kvůli tomu, že Rusko jim už nemíní financovat jejich požadavky a nepustí je na svůj trh, protože odešli z EA svazu, a jednak proto, že chtějí další půjčky od MMF, aby to mohli opět ukrást anebo proměnit na americké zbraně, což po nich požaduje USA, a do třetice proto, že vedení války opět umožní se skvěle napakovat. Něco podobného, jako kdyby Babiš vyvolal válku proti Slezsku proto, aby mohl vydělat na prodeji zbraní.

      To je výsledek vlády oligarchiátu. Je jen otázkou, nakolik je obyvatelstvo Ukrajiny zombirované natolik, že nebude volit stranu míru a dohody - třeba Medvedčuka. Ale stále je možnost voleb. I když máte pravdu i vy, protože na Majdanu ukázali, že výsledek voleb lze zrušit palácovým převratem.

      Smazat
    23. Basos, ano celou Ukrajinu. Ale s tím katolicismem to tam tak žhavé není, to bylo mezi Srby a Chorvaty. Ukrajina si jen vynutila nezávislost na Moskevském patriarchátu, ale je pravoslavná. To je velký problém, tady pořádají skuteční nacisté hony a pogromy na kněze a mnichy té "špatné" církve a taky na jejich věřící. A ještě tam jsou Uniaté a Řečtí katolíci. Řeckých katolíků je málo a s římskými katolíky mají společný jen podobný název a papeže. ŘK jsou svázáni především s Rusíny. Ty Ukrajinci neuznávají a pronásledují je, takže jsou na tom jako Rusové a moskevští pravoslavní. Ještě se do toho zamontoval konstantinopolský patriarchát, ale to by bylo na dlouho.

      Smazat
    24. 12.48

      Jasněže, Cabliku. Jednou rozbíjet, jindy manipulovat. Osobně jsem přesvědčen, že jsou tým a nahrávají si na smeč. Jednou Hown, jindy Blátošlap, nahodí, a Janda nadšeně reaguje. Logické; už z logiky věci musí mít nadhazovače. Však také proto tak prudí, když mu admin rozkopne bábovičky a vymázne mu ho.
      A s tou šlusností bych to nepřeháněl. Dobře si pamatuji s jakým slovníkem J.J. vstoupil do diskuzí na NR. Bohužel, admin to všechno vymazal, tak to už nemohu dokázat.

      Smazat
    25. milan Jasně na nás to neplatí ten skopčák z Liberce tu má dva nicky a myslí si že mu to sežerem. Pokud člověk nahodí fakta tak se kroutí jak žížaly nebo nadávají jinak admín to bude mít v archívu.

      Smazat
    26. Pane Milane, většina "smazaných" výplodů Indického sprintera, Unknowna i jmenovaného J.J. jsou k dohledání v archivu redakce.

      Smazat
    27. J,Jaku
      neznam tak dobre vnitrni nabozenskou strukturu Ukru, ale jen uvadim co jsem cetl , ze Rusaci za zadnou cenu porcovat Ukry, bud vse (pod Donbaseem a Luhanskem a nebo.... a to je prave ten problem ...co?

      Nevim proc ta nenavist vlastne kdy vznikla, je to mozna historicka, nebo ted umele zpusobena.... nerikam ze ja mam osobne Polaky rad, jsou to pekni hajzlove, ale jsou to Slovani, jako ja, takze je snasim i kdyz k nam serou polskej odpad jako zradlo... ohledne Ukru, co jsem zde potkal vetsinou v kramech nebo na stavbach (jsem ukecanej dedek a mam rad lidi) tak ti Ukrove se kterymi jsem mluvil se chovali lip nez zasrani Prazaci... takze nevidim proc se mezi sebou hadaji pitomci... Ohledne rusaku, da se s nimi mluvit docela fajn, ovsem nevim jak by se ke mne chovali v Rusku,,, ohledne skopcaku, no je to fakt nabubrela svoloc, ten Uebermench komplex je jeste v nich.... zajimave je ze kdysi jsem mel par pratel z odsunutych sudetaku, a dalo se s nimi jeste mluvit (cesky) ale rodili skopcaci hlavne ze zapadu Reichu nic moc... Trosku jsem odbocil mozna ze i na moje nazory ma vliv to, ze jsem zil pres 48 let za morem, kde je kazdy pristehovalec, a tam se nemci projevili jako fakt nabubreli pitomci,,,, ale take jsem tam mluvil s usedlejma Ukrama, a to byli stejni hajzlove jako Polaci, ale to jsem uz uplne nekde vedle, je to tezke nemichat vzpominky a zkusenosti... jako Cech jsem nejlepe vychazel s Taliany a Reky stejni podraznici jako ja, Rekove mne dokonce vzali do "rodiny" kde Tesula, krasna recka defka mladicka, se mnou malem, bohuzel malem.... takze mas pravdu

      Smazat
    28. Basosi, já sice nejsem dědek, ale taky mám lidi rád a na Poláky mám podobný názor. Je pěkné číst někoho, kdo řekne, že má rád lidi.

      Smazat
  6. Je velice potřebné si uvědomit příčiny , které vedly k přechodu Krymu do RF a povstání na Donbasu? Nebyl to náhodou Kyjev po Majdanu se svými fašistickými výpady proti etnickým Rusům? A teď je zkrachovalá Ukrajina před volbou, přiznat totální selhání a ekonomickou katastrofu , ve které se nalézá, nebo vyvolat "válku"! I když si myslím,že se žádným vojenským konfliktem na Ukrajině nic nezlepší, tak politicky i ekonomicky zkracovalé bandě v Kyjevě nic moc nezbývá!! Až k hořkým koncům!! Také není rok 2015 a světové veřejné mínění je zcela jinde, Z Ukrajiny již emigrovalo více jak 12 milionů lidí a odchází cca 1000 lidí denně!! Takový krásný fašistický ráj na Ukrajině a oni si ho Ukrajinci neváží!!

    OdpovědětSmazat
  7. Přez Slovensko se stahuje ze západu těžká vojenská technika, v některých oblastech jsou uzávěry. Ukrajina připravuje i letectvo a hromadí kazetové bomby. Na hranicích stojí technika odpalující balistické střely. Už teď opět umírají civilní obyvatelé a ničí se infrastruktra a obytné čtvrtě. Ukrajinská vláda nedávno prohlásila, že vzhledem na to, že většina obyvatel má propadlé doklady, neuzná túto ľudí za plnoprávné občasný Ukrajiny. Nejhorší je to s maličkými dětmi, které se během těch šesti let v separatistických republikách narodily. Ty prý nebudou patřit rodičům, ale Ukrajině. Momentálně se připravují filtrační tábory, kterými bude muset projít každý človek žijící na tomto území. Bude se posuzovat vlastnictví majetku a velmi pravděpodobně se přistoupí k rozsáhlým konfiskacím, čímž republiky splatí náklady na vedení války. Evropa plně túto činnosti podporuje včetně České republiky.

    Je také otázkou Krym a začištění koridoru na území Ruské federace, kde bude postaven protiruský val.

    Další podobnou oblastí na hranicích Ruska je Dálný východ.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tohle nemůže napsat normální člověk, ale jen prolhaný PRORUSKÝ IDIOT

      Smazat
    2. Mám to nejen z novin, ale i od přátel žijících na Slovači. Z Donbasu jsou již opět pravidelné svodky z obou stran. Videa na internetu, výpovědi civilistů i vojáků a Zelenskij se tím ani netají. Ale to je jen dobře ne?

      Co se týká Dálného východu, bylo by dobré si občas něco přečíst z anglických mutací tamního spravodajského proudu. Postoj Japonska už pochválil J.Biden. V diskusích se často objevují požadavky na rozmístnění US jaderných zbraní na severu Hokkaidó. A to je snad taky dobře, ne? Tak to chceme!

      A nikdy jsem nebyl proruský, tím míň idiot.

      Smazat
    3. 12:13 jsem reagoval na Unknowna, který mě nazval proruským idiotem. To jen pro informaci, když redakce OPĚT začne mazat.

      Smazat
    4. Tak tu nepiš unkhovne, nikoho tvůj výron nezajímá. Že jsi KRIPL, to tu ví každý.

      Smazat
    5. Tak tu nepiš unkhovne, nikoho tvůj výron nezajímá. Že jsi KRIPL, to tu ví každý.

      Smazat
    6. On se sám nazval, že je voňavý západní hnůj.

      Smazat
    7. takze ta tezka vojenska technika bude neco jako "Drang nach Osten" a bude to zajimave, a tak to nechci predvidat, protoze tu uz nebudeme, takze hosi jen do toho ja uz mam svoje leta cili za par, ale je mi vas vsech lito, ale nahore si to vysvetlime kdo mel pravdu, ale tak nejak kdyz se podivam na rozhlohu ruska, na to co maj pod zemi a za Uralem, mam dojem ze to pro AmeroEvropu nedopadne dobre, jen bych rad vedel, jestli to Reichstag a Brandenburger Tor tedka vydrzi, a tp se nebavim o vajthausu

      Smazat
  8. Putin si otevřenou podporu jako v létě 2014 nemůže dovolit. Oligarchové zastavili jeho rekreanty tehdy, zastaví je i dnes. Bude zajímavé ten vývoj sledovat, protože Putin je v kleštích. Z jedné strany zájmy oligarchů, kteří ho drží v Kremlu, z druhé strany tlak ruských nácků. Nezávidím mu to rozhodování. Je to šachová partie a on šachy umí. Bude to moc zajímavé.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Odkdy jsou vlastenci "náckové"? Od kdy oligarchové "drží" Putina v Kremlu? Martine, budťto to máte pomotané nebo provokujete?

      Smazat
    2. Hlupaku Dvořáku, oligarchove drží Putina a on je.Bez jejich podpory by fašoun Putin dávno nebyl.

      Kdo podporuje finančně tady tu žumpu, dnes jak Dvořák brání,obhajuje, nepustí sebemenší kritiku Ruska,potom každý dojde k názoru,že tady ten hnůj platí RUS. Tohle by někdo mohlo zajímat.!! Co Dvořáku.

      Smazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Smazat
    4. Nezklamal jsi, bandero. Odpověď začíná urážkou. Mnoho pravopisných chyb. Obsah je produktem nejprimitivnější propagandy NATO a obrací se na lidi, kteří nemají žádné informace o situaci nebo jen čumí na aktivistickou ČT a nepřemýšlejí. Hájení pravdy a prostor pro vyjádření faktů z "druhé" strany a alternativních názorů a postojů je tímto individuem útočícím ze tmy anonymity nazývána "žumpou". No, přátelé, divíte se, že takoví jsou na Nové republice soustavně mazáni?

      Smazat
    5. Pane Dvořáku, prosím smázněte nebo omezte přístup tomuto zachráněnému potratu unkhovna od zasírání diskuzí, prosím...

      Smazat
    6. Martine, oligarchové skutečně nedrží Putina za koule. Je to naopak. On jim jen slíbil, že nechá jejich byznyz napokoji, pokud se nebudou montovat do věcí státu a budou jednať v mezích zákona. Někteří to nepochopili a skončili buď v base nebo v zahraničí. Je ještě stále velké úsilí dostat do Ruska daně a v tomto mu velmi pomáha USA prostřednictvím sankcí. Současní představitelé mají za sebou takovou masu lidí, že nemají potřebu se opírat o oligarchy. A to navzdory tomu, že ta podpora klesá.

      Ještě dodatek k pojmu "oligarchie". Putin (Mišustin, Lavrov, Šojgu, Siluanov...) nejsou oligarchové, protože se k moci nedostali prostřednictvím svých peněz. Velkým vlastníkem ve službách státu je Andrej Babiš (ten náš). Jakožto premiéra ho někdo nazývá oligarchou, ale ani tohle není oligarchie. Lidí jako Abramovič není oligarcha, jen bohatý člověk. Samozřejmě, lze vládnout pristřednictvím zástupce, takový politický komprador. Jenže to musíte na Ukrajinu, která je v Evropě ukážkovým příkladem.

      Smazat
    7. Unknown 11:56, na tom placení něco je. Mě platí sekce pro zahraniční vztahy Kamaly Harris, nadace Petra Porošenka a speciální fond Michala Koudelky. Docela z toho vyžiju.

      Smazat
    8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
    9. 15:14
      Ty to nemáš v palici moc srovnané co. Proč reaguješ MAGORE

      Smazat
    10. Dneska to más Unkowne alias Indický běžec o hodně horší, než se stačíš uprdnout, už jsi smazán!!! Musíš se více snažit , jinak o tu postel v Bohnicích přijdeš!!

      Smazat
    11. J.J. 16. března 2021 13:26, tomu, že Vás "platí sekce pro zahraniční vztahy Kamaly Harris, (nebo) nadace Petra Porošenka, (nebo) speciální fond Michala Koudelky" bych se až tak nedivil. K dobru Vám přičítám, že úroveň zdejší diskuze čas od času docela pozdvihnete. Doufám, že to panu Dvořákovi tak docela neunikne. Snad by se nad tímto jevem, jako podnětným, měla poradit i redakce. Nejméně z pohledu techniky moderace diskuze. JiH.

      Smazat
    12. JiH, možná mě taky tajně platí Kreml, abych rozdrbával diskuse na prohnilém Západě :)
      Dvořák zjevně nemá čas na to, aby sledoval diskuse, tak maže vše, co shledá na první pohled podezřelé. Nemyslím, že to je šťastný přístup.

      Smazat
    13. J.J. 16. března 2021 22:44, ani to, že Vás honoruje Kreml nelze vyloučit. Ale i tak, v tom, že pan Dvořák má na pozornější čtení diskuze málo času (a podle mého nejen na to) se shodneme. Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že mi dlužíte odpověď, jak vlastně onen (budoucí) komunista zkonfiskoval hned celé tři objekty po odsunutých Němcích. Pak ještě, jak jste na tom s mateřským jazykem, když co chvíli ve svém textu máte zcela jasně (a organicky) slovo či obrat ve Slovenštině. Nijak mi to nevadí, naopak. Slovenština je mi milá třeba i proto, že daleko víc než Čeština vypovídá o skutečných pocitech rodilého mluvčího. Mějte se, JiH

      Smazat
    14. JiH, už jsem to tady psal, mám slovenskou klávesnici a automat vše prepisuje. Kdybyste to lépe prozkoumal, zjistil byste, že chyby jsou dělané strojem ne člověkem a překlepy vznikají na malém displeji. Přepisuje mi např. "S" a "Z" a pak vypadám jako idiot, co neumí gramatiku. Až přestanu úplně chodit na tu slovenskou diskusi, hodím to zpět na českou. Slovak keyboard mám proto, že tam píšu slovensky a česká klávesnice nemá "Ľ".

      Smazat
    15. unku
      nauc se nejakou rec I dnes nebo CT je sice dobra,ale tam se vakcinuje, a o svete se tam moc nemluvi, takze je videt ze jsi malo informovany, cili po zizkovsku vis kulovy hovno-- hoch mam te rad mas neotrele nazory, a nemeli by tve blabolky mazat, ale reagovat ne ne, pan Editor tim mazani mi pripomina strejdu Stworu ze Zvedavce, ale zpet, helevole nauc se bud Rusky nebo Englicky, Skopcacky ne to sou volove, jinak pises hezky

      Smazat

    16. JiHu, opět vejvrtka J.J. lže!
      Zde je důkaz:

      Pod článkem NZT: "Rusko co nevidět zasadí..." z 16.12. 20

      J.J.16. prosince 2020 18:15
      Heliem úder světové ekonomice... To si snad děláte kozy, ne? Světová ekonomika stojí především na bankovních produktech a finančních službách, pak má inovativních technologiích, a samozřejmě i na těžbě surovín. Ani v jednom Rusko nevyniká, protože i ty suroviny u nich těží zahraniční firmy. Vy už prostě nevíte, co pozitivního o Rusku psát, protože i v jejich médiích se objěvují skoro zásadně negativní správy všeho druhu. Tak veľmi beriete úplnou blbosť.

      Věříte, že celý odstavec napsal vejvertka na české klávesnici, leč tu poslední větu má na svědomí slovenská klávesnice?

      Smazat
    17. Přesně tak Milánku. Nebo si myslíš, že mi ruplo v kouli a znenazdání začnu psát slovensky? Nainstaluj si tu klávesnici taky a zkus uhlídat. Čeština a slovenština jsou si tak podobné, že to ve spěchu velice lehce přehlídnu. Mám i jiný MT, tam se mi to nestává, protože má českou klávesnici. Je mi líto, že tobě takové věci nedochází, asi budeš staršího data. Ale já jsem hodný a uvedu příklad. Třeba u slova kost jsem překlepl na kist, na výběr mi dalo kosť, kôra a kist, zvýrazněno kosť. Když si toho nevšimnu, je to v komentáři. A to se děje skoro u každého druhého slova. Občas mi už nabídne v rámci self-learning i česká slova, ale většinou ne. Kdyby v české klávesnici bylo L s háčkem, měl bych českou. Stačí tak anebo budeš zas konspirovat?

      Smazat
    18. 18.29
      Jaké asi? Kolik mi je jsem psal povícerokrát.
      Ono jde také o slovosled. A že ti tam klávesnice nechala tu "úplnou" a nevrazila tam úplnú? Ale to je ostatně šumák.
      Co o tobě, respektive o tvém skutečném zaměstnání a následně zaměstnavateli tuším, domnívám se atd., tady ale konspirativně ventilovat nebudu.
      Tedy krom toho že jsi prodejná bezcharakterní děvka a manipulant.

      Smazat
  9. Neproživejte to tak.Pokud budou rusove chtit tak jsou za tři dny v Kyjevě a ukři konči

    OdpovědětSmazat
  10. Možná bych zde upozornil na výrok Putina, který se jasně vyjádřil, že již nedopustí, aby se někdy bojovalo na území Ruské federace a tím je řečeno vše!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. O něco podobného se snažil i Stalin a nepomohlo. Zatím je svět jištěn jadernou pojistkou, jenže ta může selhat. Británie včera oznámila, že hodlá navýšit jaderný arzenál o 40%. Nedávno oznámili, že jednou z jejich hlavních priorit je Arktika. Nýmandi bez jediného ledoborce, jejichž tanky v poslední válce, co spolu s USA vedli, zapadli v irácké poušti a na spojení používali soukromé mobily, si začínají hrát na impérium.

      Smazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
    3. 15:14
      Tak už i na vás pane J J reaguje POMATENEC HODNÝ IDIOT.
      TADY nemůže nikdo napsat nějaký jiný názor, je okamžitě místními mazaly napaden. Zřejmě stáří rudí komouši.

      Smazat
    4. 15,57
      Mluvíš zřejmě o sobě. Ale neboj. Nic se ti nestane. Konec konců, vždyť je to anonymní diskuse, soudruhu Morozove.

      Smazat
    5. J.J.
      Angláni budou vůbec rádi, když se jim podaří udržet pohromadě Velkou Británii. Počítám, že až naposled zavře oči Alžběta, tak Velká Británie končí. Protože ten šašek bez charizmatu Charles už to těžko udrží pohromadě. Alžběta je symbol Velké Británie, Charles není nikdo. Jen chlap, co si nejdříve vzal magorku a potom obludu.
      A Skotové chtějí republiku. Sturgeonová jim jí slíbila a taky to k tomu dotáhne. Navíc mají na svém šelfu ohromné zásoby ropy a zemního plynu. Takže si z nich se svými pouhými 5,5 miliony obyvatel mohou žít jako prasata v žitě, až bude jenom jejich. Podobně jako Norsko, které kromě zpracovatelského průmyslu nic nevyrábí a žije hlavně z ropy a plynu.

      Smazat
    6. No ono je uz v Aglii vic barevnajch nez bilejch - to oddeleni od EU byl posledni zoufalej pokus jak zustat aspon trosku bilej

      Smazat
  11. J.J:!

    Británie si na nic nehraje. Byla impériem od doby stěhování GP z Benátek a Janova do Amsterdamu a Londýna v dobách 30ti leté války. Zkrátka středomoří se po konstrukčním a výrobním boomu manufaktur a velkých dílen stalo malým rybníkem a španělé opanovali nový svět. Proto to stěhování černé šlechty na větší rybník a vyvražďování královských rodů (Tudorovci, Rurikovci - velká smuta). Studujte dějiny a ne higstorii.
    A Británíie bohužel stále brání své sídlo bankovního majitele zemičky (i židovský volstrýt je jejich majetkem) a tím se zdržuje přesun GP do Číny, která již postavila sto měst o kapacitě 10 milionů obyvatel a ta dosud zejí prázdnotou.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Británie je impériem? To mi uniklo, protože já píšu o roce 2021. Co s tím mají Rurikovci? Rusko je už dávno republikou presidentského typu a Rurikovci zmizeli spolu s Ivanem IV. v 16.století Co s tím mají Španělé? Oni pretendují na Arktiku? Protože já jsem v souvislosti Británie-imperium psal o Arktice roku 2021.

      Smazat
    2. 14:26
      Hraje, jinak se to nedá nazvat.
      Zcela vyjímečně musím názor J.J. podpořit. Británie je dnes možná tak jedině lejno z impéria a to ještě hodně zastydlé. Spoléhá na svého amerického kamaráda. Ale sama dnes znamená velké NIC! Zrovna tak jako Francie.
      Jak to říkal ten Terazky? Čo bolo to bolo!

      Smazat
    3. J.J. 15:37!

      No Rurikovci byli prvním kukačtím vejcem na carském trůnu a Romanovci druhým. Potom s tín Hohenhofové přestali, protože Petr I. jim do toho hodil vidle (a proto napolon, vilémek, áda a dnes bidet).
      Řízení zemičky musí být v předstihu před aktivitami panovníků (slouhů GP), alespoň o 9 generací (cca 200 let), jinak si toho slouhové všimnou.

      Smazat
    4. Rurikovci kukaččím vejcem? Vždyť prišli z Novgorodu a založili stát.

      Smazat

    5. 22.16
      Vikingským kukaččím pukavcem na slovanských knížecích stolcích - Rurikovci byli švédští Vikingové, kteří se nazývali Rusové (další se nazývali Švédy, Normany, Angly atd.). Po Kyjevské knížecí sesli obsadili, resp. přeobsadili, těch knížecích štokrdlat v tehdejším Rusku postupně, jak se to tam tak mlelo a mydlilo navzájem, povícero; carství však vzniklo až sedm století po Kyjevské Rusi.
      Tím jsem chtěl říct na knížecím stolci, ne na carském trůnu. To už se jich z těch vajec vyklubala hejna, která však byla Sašou Něvským sjednocena - a tehdy teprve vzniklo Ruské carství a knížecí sesle se proměnila v carský trůn. Jen to tak házím do placu...

      Smazat
    6. Milan. Carství přišlo až s posledním Rurikovcem Ivanem IV. Prvního Romanovce na trůn posadilo lidové hnutí, odpor proti vládnoucím cizákům.

      Kdo přesně byla první vládnoucí dynastie, když jména byla propletena, je dnes těžko posoudit. Část z nich byli kupci (varjag) a mezi nimi byli kromě Skandinávců i nějací Ugrofini, Slované... Varjag není název národa, ale profese. Takže první Rurik měl rodiče se slovansky znějícími jmény, ale není pochyb, že pocházel odněkud že Švédska. V každém případě do Kyjeva přišli z Novgorodu. Skandinávské prameny se o těchto událostech nezmiňují, tedy to zcela určitě nebylo ovládnutí Ruska Švédy, jak se často uvádí. To by zas bylo míchání starých událostí s novými.

      Tedy žádné kukaččí vejce. To bychom mohli říct i o Přemyslovcích, jejichž původ někdo řadí jako franko-avarský, (což se mi vůbec nezdá) a třeba takový Václav II se rozhodně nebránil vydělávání peněz i tím, že prodával svoje poddané Arabům jako otroky. Dokonce v ohromných množstvích a mladé muže rovnou v Čechách vykastroval.

      Jenže takhle to nefunguje. Není možné, aby na jedné straně byli jen pitomci a na druhé jen vítězové. Mnohem častěji SR lidé pririzeně mísili, vznikali nové elity, nové koalice. Není třeba zapomínat, že záznamy "starých dob" vznikly až mnoho let po oněch starých dobách. I když podíl pravdivých událostí je vyznamný, přesto jsou různé zkratky a legendy. Mimochodem, starý zápis ze školy dětí šlechticů v Novgorodu raného 9.století (pozdního 8.) byl v jakémsi slovanském jazyce. Bůhví jak mluvili ti varjagové, když sever Skandinávie má v současnosti značný podíl lidí podobného haplotypu jako sever Ruska.

      Smazat
  12. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 15:37
      Tak už i vás pane J J reaguje magor HODNÝ BLB, co sem chodí za zoufalce se nikde jinde nevidí, samej totalni blbl. No jaký pán...

      Smazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
  13. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětSmazat
  14. ...naše vláda přitakávačů, je ochotna jim ,,zatleskat" !

    OdpovědětSmazat
  15. Pan Vystrcil to rikal jasne. Rusove maji dnes proocovanost 3.5%. CR ma 7%. Pokud by CR mela pouze 3.5% a vyrabela vakcinu, nabizela by ji jinym zemim? A nejaky sputnik light? Vzdyt i sami Rusove rikaji, ze ma ucinnost pouze 60-70% a ockovani vydrzi max. 4 mesice. A kdyz to tvrdi Rus, tak to bude jeste radne nadhodnocene ...

    OdpovědětSmazat
  16. Bojím se toho, že západ čeká na záminku války proti Rusku. A Ukrajina by se mohla někomu moc hodit.
    Pak je třeba vzít v úvahu hned několik věcí najednou. Rusové nemají potenciál porazit spojené armády celého NATO. Putin už kdysi dávno vyhlásil novou vojenskou doktrínu Ruska, kde zcela jasně vyhlásil: "Rusko si vyhrazuje právo použití jaderných zbraní jako první i v případě napadení konvenčními zbraněmi, pokud se tato válka nebude vyvíjet ve prospěch Ruska".
    Tak si to shrňme.
    1) Rusko se nechá vtáhnout do otevřené války s Ukrajinou.
    2)Západ zareaguje a přímo vojensky podpoří Ukrajinu.
    3) Dojde k přečíslení a Rusko bude zatlačeno do defenzívy.
    4) Rusko zahájí jaderný úder.
    5) ????

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že si vás přečtou a pochopí i ti, kteří si myslí, že to lze vyhrát. Existuje jen prohra, naše prohra. Tím naše, myslím Evropu včetně Ruska a v podstatě všeho, co se nazývá "evropská kultura", do níž řadím i Rusko. Jenže tentokrát to bude až na kořeny, protože ta změna nebude jen v oblasti náboženství, tradic atd., ale rovnou také genetická. Po Evropanech nezůstane nic.

      Smazat
    2. 18,38
      Putin kdysi prohlásil, že nedopustí, aby se další válka odehrávala na území Ruska.
      Na západě je nemálo těch, kteří si myslí, že lze válku vyhrát "omezeným použitím jaderných zbraní".
      Já nechci šířit žádné kachny. Ale média jsou plná kovidu. Už nám ani neříkají, že se do Rumunska, Polska a Pobaltí přesunuje jedna vojenská jednotka za druhou. Nedávno vykládali Američané nějaký nový přírůstek v Rumunsku.

      Smazat
    3. Unknowne, vy chcete jadernou válku?

      Smazat
    4. Zhnusený,
      odpověděl jste si sám, protože tohle ví i ten slavný západ. Takže spěte klidně, budou se dál držet v šachu, ale tohle si netroufnou, byl by to definitivní konec. Jaderná válka se nedá vyhrát, to snad ví i úplný magor.
      V tom ohledu bych se bál spíš muslimáků, těm je to jedno, šli by za svým Allahem a zemřeli mučednickou smrtí.

      Smazat
    5. No tak tohle nevypadá na to, že by hodlali vést válku někde u sebe, ale právě na území Ruska. Tentokrát má Rusko dostatek systémů, aby válku ochutnali i jinde. Bohužel, Západ do myslí, že si když zaútočí, Rusko je neodváží vést odplatu stejným způsobem, protože Západ je pod blivrm Hollywoodu a různých PC her, kde se bojuje POUZE v Rusku, pouze v Rusku se umírá a umírají jen Rusové, zatímco na Západě frčí kavárny, tenisové turnaje a přehlídky buzerantů.

      Smazat
  17. Přeji hezký den. Pro ty, co v tom mají historické nesrovnalosti. Minsk 1 i Minsk 2 podepisovala Ukrajina jako poražená strana. A to opravdu na straně Donecka a Luganska nebojovala krom pár dobrovolníků žádná pravidelná Ruska armáda. Celkem rád poslouchám názory pana Jakova Kedmi. A myslím si, že je to pán, který hodně ví a málokdy mluví tzv. do větru. Stačí si poslechnout co o tom říká. A podle mně se to i stane... No pro Ukrajinu nic hezkého... Opravují - pro vedení Ukrajiny..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A nebude chtít starý Biden ochránit své investice na Ukrajině přímou vojenskou intervencí? Příkladů máme, jenom za poslední roky bezpočet. Konec konců, demokracii je třeba chránit i na Ukrajině ...

      Smazat
    2. Unknowne. Banderovci odřízli Donbas hermeticky. Od vody, energie, peněz... A Donbas žije a funguje. Ale někdo tedy musí dodávat plyn. naftu, elektřinu, platit důchody, odebírat a dodávat zboží... Kdopak asi? Tipni si. Už sedm let. Domobrana (opolčenci) už dávno nejsou ozbrojení amatéři. Jde o regulérní armádu. její důstojníci mají ruské vojenské školy a akademie, poddůstojníci a mužstvo výcvik a nejmodernější zbraně. A protože vědí, že jim jde o všechno, i o holé životy budou bojovat s maximálním odhodláním. Ukrajinci pošlou do boje zahraniční žoldáky, protože Haličan se cítí být Polákem, obyvatel Zakarpatí je víc Maďar nebo Rumun. A mají i příslušné pasy a bojovat nebudou ani náhodou. A Putin řekl jasně: "jakýkoliv pokus řešit otázku Donbasu silou bud mít fatální důsledky pro ukrajinskou státnost!" A minulý týden to zopakoval francouzským novinářům: "Donbas my nebrosim!" (Donbas nedáme). Na Donbasu se platí rubly, mluví rusky, jsou tam ruské školy, obyvatelé Donbasu mají ruské pasy. Takže i takovému volovi, jako jsi ty musí být jasné, že návrat pod Kyjev je už naprosto vyloučen a hranice s Ruskem je pouze administrativní. Navíc Ukrajina přišla od majdanu o 10 miliónů obyvatel. Z nich 8 miliónů žije v Rusku. Takže pokus o válku je definitivní sebevražda, protože půjde o válku s Ruskem. Rusko neobsadí celou Ukrajinu. Vezme si ruskojazyčné oblasti, které stejně k Ukrajině historicky nikdy nepatřily a zbytek ať si živí Západ. Tedy i my.

      Smazat
    3. danny, Rusko potřebuje celou Ukrajinu. Lavrov. Čo se týká Donbasu, tam už navždy autonomii. Chápu proč a není to jen rublovou zónou.

      Smazat
    4. Ukrajina je v rukou malé menšiny zlodějů,oligarchů, psychopatů ,Benderovců,fašistů a jejich zahraničních kámošů a zároveň sponzorů. Těm se štvaní proti Rusku pomocí vrtění Ukrajinou vyplatí. Je to proti přírodě,protože běžný Ukrajinec spíš potřebuje
      výkonné hospodářství,nezlodějskou státní správu a
      mír s Ruskem aby se mohl v budoucnu dožít fungujícího státu.
      Bude to těžké protože Ukrajinská zlodějská a fašistická "elita" rozjebala vztahy Ukrajinců a Rusů,kteří proti sobě v historii nikdy neválčili a
      neměli spory. Je to konec konců jeden národ se stejnou krví už stovky let. Odpovědnost za přípravu války a ohavnou vládu Ukrajiny ,co je vedena nejhoršími zloději a zbytky Hitlerovců na světě - nese bohužel náš spojenec USA a EU. Není vyloučeno,že se jim podaří zatáhnout nás do války jako pitomce co si to nechají líbit. Pochopitelně,že k válce proti ekonomicky slaboučkému Rusku nejsou jiné důvody než to, že Rusko vlastní obrovské přírodní bohatství.
      A pokud se mu podaří rozvíjet svůj stát v míru - je docela možné,že předstihne USA. Je to vidět i na výsledcích v boji proti viru.

      Smazat
  18. Jo a nejsem Unknown z 18:53. Jsem z 18:55. Jinak Pavel Kulman. Dík za pochopení..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tak proč na konec nešoupnete iniciály P.K?
      A měl byste klid.

      Smazat
  19. A Krym slaví 7 let od spojení s vlastí!:))) A mohutně. Donbas dopadne stejně. A tvoji milovaní banderovci přijdou o další území. A dost možná i o Charkov, Oděsu a Mariupol. A Západ jim pomůže právě tak, jako pomohl Gruzii r. 2008 nebo letos Arménii:))):.

    OdpovědětSmazat
  20. danny, na to bych moc nesázel, protože Západ pomohl sice i Gruzií, jenže Gruzie vs Rusko je jiná váhová kategorie než Rusko vs Ukrajina. K tomu musíte připočítat mrtvé na obou stranách a definitivně zpřetrhané vztahy. Tohle se může odpouštět odvěkému nepříteli, ne bratrovi. A jak jsem už psal, ten hnus, když se na tom nabalí výrobci zbraní a obchodníci. Kolík je vám let? Aby vás ještě nepovolali jako třetí zálohu poté, když tam stratíte syna. Opět na východní frontě.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Odpověď unknownovi je výše. Kyjev je v rukou fašistů stejného ražení jako v 30- letech. Vedení jasně zformulovalo svoji politiku na těchto územích. "Nejde nám o obyvatele, protože jsou to všichni zrádci a tak s nimi bude naloženo. Bude zavedeno speciální soudnictví... Jde nám pouze o území!". Myslím si, že všem je jasné co by následovalo a co vy se na Donbasu dělo. Zkouška už byla provedena. V Kosovu. Zde byli Srbové dílem vyhnáni, dílem vyvražděni a zbytek jsou otroci. Pod dohledem humanitárních organizací. Nejen EU, NATO, ale i OSN apod. Pravdu máte. Ukrajina není Srbsko a v Kremlu nesedí ožralá troska. Rusko nemůže nechat Rusy na pospas bandě hrdlořezů. A nenechá. Bývalý NGŠ Ukrajiny to loni jasně vysvětlil. Proti Donbasu (a Ukrajině) stojí síly, proti kterým nejen Ukrajina, ale ani její "spojenci" nemají co postavit. Je to na IT. Rusové nepůjdou mimo ruskojazyčné oblasti. A tam mají jednoznačnou podporu. A co se nás týče? My nemáme branný zákon. nevíme koho bychom mohli povolat. Výcvik pěšáka už není otázkou ani dvou let, jako za ČSLA. Už musí být na vyšší úrovni. A my máme takových cca 4500.I kdybychom vyhlásili desátou nebo dvacátou výzvu a dokonce i kdyby se ti chudáci náhodou sešli, tak co si počnou proti bez výcviku, bez vybavení proti odhodlaným a perfektně vyzbrojeným profesionálům s bojovými zkušenostmi?

      Smazat
    2. Danny, počítá se zřejmě s "konečným řešením" A bombami a novými, nám zatím neznámými, které eliminují protivníkovy, k tomu stačí profíci. Co bude potom se ukáže.

      Smazat
    3. danny 16. března 2021 19:44, za dva roky lze z 19ti letého s IQ okolo průměru vycvičit vojáka, z některých poddůstojníka, nakonec i praporčíka i do současných poměrů. V ČSLA k tomu stačil, s bohatou rezervou, ani ne rok. Pak už vojáka nic nového nečekalo, kryl požadovaný stav, procvičoval a byl zaměstnáván nějak tak, aby se až moc neflákal. Což se vesměs příliš nedařilo.
      Na cvičeních takový voják docela dobře fungoval a s tím, čím měl zacházet, zacházet uměl. Já si "zacvičil" při všech tehdejších příležitostech a ještě něco navíc. Jako specialista svého druhu jsem, jak to běží nebo ne viděl jak na síti, tak občas i z pozorovatelny. Když se víc, než značkovalo.
      I moderní a nejmodernější zbraně jsou konstruovány "idiotenfest", protože až tolik geniálních k dispozici není. Každá ze zbraní je založena na dlouhodobějším užití. Důvod je nasnadě, výcvik a náklady. A to není řeč o logistice a o tom, že i voják má obyčejné lidské potřeby .... S nějakými těmi dvacetitisíci „profesionály“, bez záloh, ať jsou vycvičeni a vyzbrojeni jakkoli „chytře“, toho moc nenabojujete. JiH

      Smazat
  21. 18:53 a 19:07
    Ty Unknown, kolikrát potřebuješ nakopat do řiti, aby ses už konečně sebral a neotravoval? Ty jsi fakt nesmrtelný. Prej tě viděli jít s provazem do lesa, když ses dověděl, že Rusko se dohodlo s Německem na výrobě Sputniku, stejně jako se Španělskem a Francií. A zase tu smrdíš a prudíš, přemřelo. Asi to budeme muset tady ještě vydržet než bude NR na nové platformě.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Smazat
  22. unknowne, ty vole! Já ji nepodporuju! Já se jí bojím. Jen ti říkám, jak to nejspíš dopadne. To tvoji banderovci to zařídili, že to je tak jak to je. právě na ukrajinských webech běží diskuse o Donbasu, vyhodnocují Krym. A ukazují, že právě náckové svými idiotskými činy nahnali Krym pod ruskou vlajku.

    OdpovědětSmazat
  23. Astronomicky a nesplatitelně předlužené USA jsou dnes politickou a ekonomickou rakovinou světa, zvláště v této době , kdy podvodně zvolený prezident USA zjevně trpí stařeckou demencí, kdy často neví kde je a čí je a tenhle "Alzheimerem a Parkinsonem" postižený kašpárek ovládá raketojaderné kódy !!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Joe Biden byl dne 4.3.2021 šéfkou amerického Kongresu N. Pelosi pozván na oficiální online konferenci Demokratické strany.

      Po ukončení čtení projevu (z čtecího zařízení), řekl, že je šťasten, že může začít odpovídat na dotazy, pokud je to ovšem to, co má udělat, jestli tedy je to přesně to, co po něm Nancy Pelosi chce....

      A na to se Pelosi začala smát a řehotat. Zjevně opilá šéfka amerického Kongresu tak vyvolala pohotovost v Bruselu v centrále NATO a v ruské televizi mají druhé Vánoce, neschopnost amerického prezidenta podléhajícího opilé ženě je naprostou ukázkou dekadence a degradace americké moci.....

      Smazat
  24. Myslím, že k žádné "válce" na Ukrajině již nedojde, protože není o co bojovat. Ukrajina je již za hranicí krachu, takže spíše nastanou nějaké postupné kroky k "rozvolnění" Ukrajiny jako státního celku. Donbas a Krym jsou již relativně stabilizované ruské enklávy , ale můžeme se nachystat k nějakým "pohybům" v části polské, maďarské a rumunské!! Mezi Donbasem a Ukrajinou je "fronta" , zrovna tak jako mezi Krymem a Ukrajinou a tam "kouká" při ozbrojeném konfliktu "střetnutí" s Ruskem a to nikdo nebude riskovat!! Pokud chci vyvolat válku, tak mám nějaký cíl, kterého chci dosáhnout a ten ze strany Ukrajiny nevidím a rozpoutat konflikt s Ruskem jde daleko jednodušším způsobem!! Nechci se zde opět přít s někým,který je pouze blbý a nepřemýšlivý, ale NATO svůj čas na Ukrajině již prohrálo! Dnes tady tahá Rusko za delší provaz a o ty "ruské" enklávy Ukrajina již přišla! Zbývá cca 30 milionů zbídačelého obyvatelstva a teď se bude hrát o to, kdo tu rozkradenou a zadluženou Ukrajinu nakrmí a to nebudou malé částky!

    OdpovědětSmazat
  25. Ukrajina je stat před zhroucenim a zanikem.Ukrajinci hlasuji nohama když ji houfně opouštěji a odchazeji jak do ruska tak do EU

    OdpovědětSmazat
  26. No jsem pro, aby tentokrát po úspěšné protiofenzivě byl kotel řádně vyčištěn - aby konečně došla "lidská" síla a potom mohou nastoupit generálové (asi bych jim z našeho kontingentu věnoval cca 90% škábních pupíků)
    Zdarma!!!!

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.