Reklama

neděle 28. března 2021

Saker: Ukrajina na pokraji války

TheSaker

28. 3. 2021  TheSaker

Co se stane, pokud se kyjevský režim rozhodne zaútočit na Donbas ?

(Na snímku Volodymyr Zelenskyj, dříve komik, dnes ukrajinský prezident, při inspekci ukrajinských jednotek na frontové linii na Donbasu)

Zaprvé, ukrajinská vláda a parlament prakticky prohlásily, že minské dohody jsou mrtvé. Po pravdě řečeno, tyto dohody se narodily už jako „mrtvé dítě“, ale pokud všichni předstírali, že stále existuje šance na nějaké vyjednané řešení, sloužily jako „brzda války“. Nyní, když byl tento retardér odstraněn, je situace mnohem výbušnější než dříve.

Zadruhé je zcela jasné, že Bidenova administrativa je seznamem těch nejhorších rusofobů Obamovy éry: Nuland, Psaki a další otevřeně prohlašují, že chtějí zintenzivnit konfrontaci s Ruskem. Dokonce i nováčci jako Ned Price jsou jasně vzteklí rusofobové. Kluci v Kyjevě si okamžitě uvědomili, že do Bílého domu se vrátili jejich staří zlí bossové a nyní také přizpůsobují svůj jazyk této staronové realitě.

Konečně - a to je nejhorší - existují jasné známky toho, že ozbrojené síly Ukrajiny přenášejí těžké zbraně na kontaktní linii. Existuje mnoho zpráv o pohybu na východ ke kontaktní linii, kromě tanků i další těžké vojenské techniky, včetně MLRS a taktických balistických raket. Není nutné říkat, že ruský generální štáb velmi pečlivě sleduje všechny tyto pohyby stejně jako zpravodajské služby LPR.

To vše se děje v době, kdy se popularita Zelenského pohybuje v pásmu volného pádu. A vlastně nejen jeho. Biden ukradl americké volby a musí se vypořádat se 70 miliony „zavrženíhodných“, kteří volili Trumpa, zatímco všichni vedoucí představitelé EU čelí mnoha extrémně vážným krizím (imigrace, kriminalita, uvěznění COVID atd.) ... Pravdou je, že všichni zoufale potřebují nějaký druh „rozptýlení“, aby se jejich veřejné mínění nezaměřilo na skutečné problémy, kterým západní společnosti u sebe doma čelí.

Jaký druh „rozptýlení“ by mohl být? No přece nějaká ta „humanitární válka“.


Přeprava vojenské techniky k frontové linii na východě Ukrajiny - příprava války je v běhu, 
na Minské dohody vedení Ukrajiny už dávno kašle.

Fáze jedna: „spouštěč“

Je nepravděpodobné, že by Ukrajina jen tak zaútočila na Donbas. Kyjev musí přidržovat narativu, že „je oběť agresora“. Pokud je však minulé chování jedním z nejlepších prediktorů chování budoucího, můžeme na první pohled zjistit, co se může stát.

Pamatujete si, jak se tři lodě ukrajinského námořnictva pokusily prorazit pod Krymským mostem? A co ukrajinské teroristické skupiny, které se Kyjev pokusil propašovat na Krym? A konečně existuje mnoho teroristických útoků prováděných ukrajinskými speciálními službami na území Novorossie. Pravdou je, že ukrajinské speciální služby (SBU a vojenské) provádějí průzkumné a sabotážní operace na Donbasu, na Krymu a dokonce v Rusku.

Právě teď obě strany (Kyjev a LDNR) oficiálně oznámily, že povolily svým silám reagovat na jakékoli provokace nebo nepřátelskou palbu. Jen si představte, jak snadné je pro obě strany zorganizovat provokaci, a poté prohlásit, že byla napadena, a prohlásit, že „se musíme před agresorem bránit“.

Nejpravděpodobnějším scénářem je tedy nějaká ukrajinská provokace, po níž následuje „obranný protiútok“ ozbrojených sil Ukrajiny.


Fáze dvě: útok

V posledních letech dostaly ukrajinské ozbrojené síly od Západu velkou pomoc, a to jak z hlediska vybavení, peněz, tak i výcviku. Z kvantitativního hlediska jsou navíc ozbrojené síly Ukrajiny mnohem větší než kombinované síly LPR a LDNR. Bylo by však chybou domnívat se, že síly obou republik prostě spočívaly na vavřínech a nepracovaly na kvalitativním skoku ve svých schopnostech.

Ukrajinská vláda pracuje na další mobilizaci (takových vln mobilizace v minulosti bylo mnoho, ale žádná z nich nebyla opravdu úspěšná). Vzhledem k chaosu v zemi je nepravděpodobné, že to půjde lépe než ty předchozí. Pokud chceme provést „součet fazolí“, pak můžeme říci, že Kyjev by teoreticky mohl mobilizovat asi 300 000 vojáků, zatímco stálé síly obou republik mají asi 30 000 vojáků (jedná se o trvalou sílu před mobilizací). Musíme však vzít v úvahu, že ukrajinské síly jsou většinou branci, zatímco síly LDNR jsou 100% profesionálně vycvičení dobrovolníci bojující za svou zemi a chránící své rodiny a přátele. To je obrovský rozdíl!

Stejně jako každé „počítání fazolí“ je toto čistě číselné srovnání neodpovídá skutečným bojovým silám. Faktem je, že síly LDNR jsou mnohem lépe vycvičené, vybavené, motivované a velí jim velice kvalitní a profesionální velitelé. Síly LDNR navíc měly roky na přípravu na útoku na Ukrofašistů. Ve skutečnosti jsou nyní obě strany na předpokládané linii střetu velmi silně opevněny. Navzdory tomu všemu však LDNR trpí obrovskou nevýhodou - nedostatkem strategické (nebo dokonce provozní) hloubky. Horší je, že Doněck je doslova „na první ráně“.

Mohou ukrajinské síly „prorazit“ obranu LDNR? Řekl bych, že to není nemožné, ale jen kdybychom nebrali v úvahu důležitý faktor ruských ozbrojených sil, jejich seriózní přípravu na rychlý zásah a potlačení jakéhokoli takového průlomu ze strany ukrajinských sil. Má ruská armáda prostředky k zastavení takového útoku?

Ano, samozřejmě. Za prvé, celá LDNR je doslova přímo za hranicí s Ruskem, což znamená, že téměř jakýkoli ruský zbraňový systém může „dosáhnout“ nejen LDNR, ale dokonce i celou ukrajinskou taktickou, operační a dokonce strategickou hloubku. Rusko by také mohlo přes LPNR nasadit klasickou „bezletovou zónu“ a zabránit nasazení leteckých a raketových sil Ukrajiny pomocí kombinace systémů protivzdušné obrany a elektronického boje. Ruské rakety a dělostřelecké systémy mohou být použity nejen k likvidaci baterií protivníka, ale také k porážce útočících ukrajinských jednotek. A konečně, pokud to bude nutné, mohou být zapojeny ruské síly z Krymu a také síly černomořské flotily. Pokud jde o ruské systémy pobřežní obrany (Val a Bastion), mohou „uzamknout“ celé Černé moře.

Největším problémem pro Rusko je, že nemůže nic z toho udělat, aniž by v Evropě vyvolalo obrovskou politickou krizi. Jen si představte, co by na takový ruský zásah mohli říci lidé jako Anthony Blinken, Ned Price nebo Jen Psaki! Pamatujte: jsou to stejní lidé, kteří okamžitě obvinili Rusko z útoku na Gruzii, když to bylo naopak – Gruzie napadla Jižní Osetii. Nyní všichni žijeme v době „postpravdy“, „highly likely“ (s vysokou pravděpodobností) , a nikoli ve světě faktů.

Již jsem řekl, že skutečným účelem ukrajinského útoku na Donbas po mnoho let nebude znovuzískání regionu, ale donucení Ruska k otevřenému a nepopiratelnému zásahu. Toto je sen Neokonů od roku 2014. A až dosud to zůstává jejich konečným cílem na Ukrajině. Jak by tedy mohl vypadat ruský protiútok?


Fáze třetí: Ruská intervence

Nejprve se vás zeptám: věděli jste, že asi 400 000 obyvatel LPNR již má ruské pasy? Celková populace LDNR je asi 3,7 milionu lidí, tedy více než 10% populace. To je zásadní ze dvou důvodů. Za prvé, můžete si o těchto ruských občanech myslet, že jsou jen návnadou. Pokud však budou zabíjeni, nebude Putin mít jinou možnost, než zasáhnout, aby je ochránil. Putin ve skutečnosti mnohokrát objasnil, že Rusko nikdy nedovolí, aby Ukrajina násilím dobývala Novorossii nebo likvidovala její obyvatelstvo. Zadruhé existuje mnoho precedentů, kdy země (většinou západní) použily k ochraně svých občanů vojenskou sílu. Příkladem jsou Spojené státy v Grenadě a Panamě, Turci na Kypru a v Sýrii nebo Francouzi v mnoha afrických zemích.

Z čistě vojenského hlediska má Rusko dále k dispozici řadu protiopatření, která lze použít k zmaření a zastavení jakéhokoli ukrajinského útoku, a to i bez vyslání pozemních sil. Kromě toho se ruská reakce nemusí nutně omezovat pouze na první linii - Rusko může Ukrajinu snadno zasáhnout i v její strategické hloubce a Ukrajinci ve skutečnosti nemohou dělat nic, aby tomu zabránili. Nevěřím však, že ruský protiútok bude omezen na protiopatření, zejména kvůli potřebě uvolnit síly LPRP na frontové linii, které budou vyčerpány obtížnými obrannými operacemi. Jinými slovy, Rusko tentokrát ani nezapře svou účast; v tuto chvíli by to bylo zbytečné a kontraproduktivní.

Západ všechna svoje válečná dobrodružství začínal různým humanistickými hesly jako „Odpovědnost, Chranit,… Dobře! Pak jej může použít i Rusko.

Samozřejmě nejsem dost naivní, abych věřil, že kohokoli na Západě přesvědčí pojmy jako Spravedlnost nebo Precedens. Ale Kreml může použít tento argument k dalšímu vzdělávání Rusů o skutečných záměrech Západu. To je zvláště užitečné pro Putina ve volebním roce; to jen dále oslabí jak prozápadní opozici (ze zřejmých důvodů), tak i protizápadní „vlasteneckou“ opozici, která nebude mít jinou možnost, než plně podporovat vojenskou intervenci na záchranu Donbasu.


Fáze čtyři: Odpověď Impéria

Ani na okamžik nevěřím, že někdo na Západě spáchá sebevraždu a bude hájit vojenský zásah na Ukrajině proti Rusku natož aby poslal snad vojska NATO na „záchranu“ Ukrajiny. NATO je jen falešná vojenská aliance. Byla vždy ve skutečnosti jen nástrojem USA pro kontrolu nad Evropou. Ano, historicky záminkou pro NATO byla údajná hrozba ze strany Sovětského svazu a nyní také z Ruska. Skutečným raison d'être NATO však vždy byla kontrola nad evropským kontinentem. Dnes však nikdo na Západě nevěří, že stojí za to riskovat totální válku proti Rusku bezprostředně po (relativně malé) ruské vojenské intervenci na východní Ukrajině. Jakmile se však ruské rušení stane nepopiratelným (Kreml se ani nebude obtěžovat to popřít!), pak nadnárodní imperiální nomenklatura, která vládne Říši, v tom uvidí skutečně historickou příležitost vytvořit vážnou krizi, která oslabí pozice Ruska v Evropě a nesmírně posílí kontrolu USA nad kontinentem a donutí vazalské stát Evropy opět „držet hubu a krok“.

Všichni jsme viděli, jak západní politici a presstituti vymysleli (zcela zfalšovali) ruskou intervenci na Donbasu a jak prohlásili, že „potrestají“ Rusko za „nedodržování minských dohod“. Můžeme si jen představit, jak kruté a hysterické budou tyto výkřiky plné nenávisti k Rusku, až Rusko zasáhne tentokrát skutečně a zcela otevřeně. Opět platí, že pokud je minulé chování nejlepším prediktorem budoucího chování, pak si můžeme být jisti, že západní politici budou dělat to, co dělají vždy – budou se snažit zhoršit a prodloužit konflikt tak dlouho, jak je to možné, ale bez přímého útoku na Rusko. To je přesně účel ozbrojených sil Ukrajiny - poskytnout anglosionistům požadovaný „Kanonenfutr“ (krmivo pro děla).


Fáze čtyři : možné odpovědi od Ukrofašistů

Není pochyb: Zelenský a všichni tito klauni v Radě nejsou vojenští vůdci. Dokonce i velitelé ozbrojených sil Ukrajiny patří až tak do 3. třídy (všichni dobří odešli nebo byli propuštěni). Prvním zájmem nácků v Kyjevě bude bezpečná evakuace západních „poradců“ z bojové zóny a poté se skryjí a hlavně někam „zašijí“ své peníze. Přes to vše běhání v maskáčích a horečnaté žvásty o super zbraních nebudou ukrajinské ozbrojené síly schopny existovat jako organizovaná bojová síla déle než 48 hodin. Jak jsem zmínil výše, Rusko je schopné snadno zavést bezletovou zónu nejen přes LPNR, ale dokonce přes celou východní Ukrajinu. Rusko je schopné vypnout elektřinu i plyn na celé Ukrajině. Ne nadarmo Putin v roce 2018 řekl: “že jakýkoli závažný útok nebo provokace ze strany Ukrajiny bude mít velmi vážné důsledky pro ukrajinskou státnost jako celek“.

Bylo by však nesmírně nebezpečné jednoduše ignorovat potenciál Ukrofašistů, který by mohl Moskvě způsobit skutečnou bolest hlavy. Proč?

Například bych neztratil ze zřetele skutečnost, že Ukrajinci hrozí útokem na Operační skupinu ruských sil (OGRV) v Podněstří. Jedná se o malé síly daleko od Ruska obklopené nepřátelskými sousedy. Pamatujte, že Tiraspol se nachází asi 600 km západně od Doněcka! A nejen to: zatím Moldavsko sice není členem NATO, ale Rumunsko je. Pokud jde o současnou moldavskou prezidentku Maiu Sandu, je také Rumunka a hluboce protiruská a mohla by působit jisté potíže. Ale i když je to všechno pravda, myslím si, že je také důležité mít na paměti ještě jednu skutečnost: Kišiněv, hlavní město Moldavska, je jen 300 km od Krymského poloostrova. Díky tomu je celé Moldavsko v dosahu ruských protiopatření a mobilních sil rychlé reakce. Pro Moldavany by jakákoli představa o útoku na OGRV v Podněstří byla opravdu šílená, ale pro zoufalý Ukro režim v Kyjevě by to mohlo být místo kde zasadit úder Rusku.

Ukrofašistický režim v Kyjevě, samozřejmě, neměl od doby „revoluce hrdosti“ fakticky žádnou moc. Všechna rozhodnutí o Ukrajině činil a činí „strýček Sam“ (nebo Šmoula ?) a jeho stoupenci v Kyjevě. Otázka, kterou si musíme položit, tedy zní: může někdo obejít šílené neokonzervativce v Bílém domě, aby postrčil režim v Kyjevě a dále rozšířil konflikt a donutil Rusko zasáhnout také v Podněstří?

Někteří komentátoři na Západě a někteří v Rusku navrhli, aby Bidenův plán - za předpokladu, že existuje - způsobil simultánní krize na různých místech po celém Rusku - na Donbasu, v Černém a Azovském moři, v Gruzii, Bělorusku, Podněstří, Arménii atd. Impérium se také může rozhodnout vrátit se k plánu Hillary Clintonové vytvořit bezletovou zónu nad rozmístěním ruských vojsk v Sýrii. Nejsem si jistý, jestli je to právě teď pro Rusko hlavní hrozba. Existuje například dobrý důvod, proč je Rusko rozděleno na vojenské obvody - v případě války se každý vojenský obvod stane samostatnou frontou, která může bojovat autonomně, podporovat jiné fronty a spoléhat se na strategické schopnosti ruských ozbrojených sil. Jinými slovy, ruská armáda se dokáže vyrovnat s několika velkými a současnými krizemi nebo dokonce konflikty v ruských sousedních státech. Pokud jde o bezletovou zónu Hillary nad Sýrií. Vzhledem k nepopiratelné realitě, že všechny základny CENTCOM jsou pod dvojím zaměřením (íránským a ruským), je nepravděpodobné, že by Spojené státy podnikly takový nebezpečný krok.


Fáze pět: Poválečná situace

Opět platí, že pokud je minulé chování nejlepším prediktorem budoucího chování, pak můžeme očekávat, že Rusové budou dělat hodně tak, jak to dělali během 5denní války (ve skutečnosti pouze 3 dny) 08.08.08. proti Gruzii podporované NATO. Například bez ohledu na to, kde se ruská armáda rozhodne zastavit (možná podél současné linie kontaktu, nebo by to mohlo zahrnovat úplné osvobození Donbasu od okupačních sil Ukrofašistů), bude to krátká válka (dlouhé války jsou většinou věcí minulosti stejně). Ukrajinské ozbrojené síly budou zcela zničeny, ale ruská vojska neobsadí velká ukrajinská města (stejně jako v roce 2008 nezabrala Tbilisi). Jak jeden důstojník LDNR uvedl v rozhovoru z roku 2015, „čím dál jdeme na západ, tím méně jsme považováni za osvoboditele a tím více jsme považováni za okupanty. “ Má pravdu, ale je tu ještě něco mnohem důležitějšího: Rusko si jednoduše nemůže dovolit přestavět téměř totálně deindustrializovanou Ukrajinu. Na rozdíl od propagandy kurátorů Ukrajiny je země po mnoho let v bankrotu. A z tohoto neúspěšného státu Rusko rozhodně nic nepotřebuje. Naprosto nic. A poslední věcí, kterou dnes Rusko potřebuje, je zabřednout do úsilí o obnovu ukrajinského státu a ekonomiky při boji proti všemožným neonacistickým nacionalistickým bandám. Pokud se černomořská flotila Ukrajiny i ukrajinské letectvo pokusí připojit k bitvě, jednoduše zmizí, ale Rusko nepodnikne žádné útoky na ukrajinské pobřeží.

Jsou lidé, kteří z morálních a historických důvodů chtějí, aby Rusko alespoň osvobodilo ukrajinský východ a ukrajinský jih (území od Mariupolu po Oděsu). Rozhodně nesouhlasím. Říci: „Putine, pojď dát věci do pořádku“ je úžasné a milé, ale obyvatelé Ukrajiny se musí sami osvobodit a nečekat, až je Rusko osvobodí. Průzkumy veřejného mínění v Rusku ukazují, že většina Rusů je silně proti válce (nebo vleklé okupaci) a nevidím ani žádné známky toho, že by lidé na jižní Ukrajině zoufale čekali na osvobození ruskou armádou. Celá tato myšlenka, že Rusko dezinfikuje Ukrajinu před nacistickou hnilobou, je ideologický konstrukt, který nemá žádný skutečný základ. Ti, kteří stále sní o ruských tancích v Kyjevě nebo Dněpropetrovsku, budou velmi zklamáni: to se nestane.

Plně tedy očekávám, že na konci této války ještě bude existovat ukrajinský stát, i když mnohem slabší. Navíc je téměř jisté, že pokud ukrajinská armáda zaútočí na Novorossii, Rusko znovu zopakuje, co udělalo v roce 2008, a uzná republiky LPNR spolu s jakýmsi dlouhodobým integračním programem. Občanské nepokoje a dokonce i povstání jsou možné nejen na východě, ale také na jihu a západě Ukrajiny. Není nutné říkat, že se EU a NATO zblázní a evropský kontinent znovu rozdělí další „oponou“ k velké radosti celé anglosféry. Na konci tohoto procesu se Ukrajina podobná Banderastánu jednoduše rozpadne na malé zvládnutelnější kusy, které všechny spadnou pod vliv jejich mocnějších a lépe organizovaných sousedů.

Pokud jde o Rusko, obecně se s naprostým odporem obrátí zády k Západu a bude pokračovat v rozvoji multipolárního světa s Čínou a dalšími zeměmi zóny B.


Závěr: opět na pokraji?

Ve skutečnosti jsou všechny výše uvedené myšlenky jen moje dohady. Nikdo neví jistě, zda k této válce skutečně dojde, a pokud k ní dojde, jak to skončí. Válka je jednou z nejvíce nepředvídatelných událostí, proto je tak velký počet válek ztracených stranou, která je iniciovala. To, co jsem uvedl výše, je jeden z mnoha možných scénářů. Když se naposledy ukrajinský útok zdál bezprostřední, stačila Putinova slova o „velmi vážných důsledcích pro ukrajinskou státnost jako celek“ k zastavení eskalace a přesvědčení Kyjeva, aby neútočil. Tentokrát Rusové takové hrozby nedělají - ale jen proto, že Rusové stále nevěří , že má smysl opakovat hrozby jen naplano. Po druhé už je nutno jednat !

V tuto chvíli dochází k vážným střetům mezi ozbrojenými silami Ukrajiny a obránci LPR. Obě strany používají ruční palné zbraně, granátomety a dělostřelecké systémy. Podle jednoho dobře informovaného blogera mu jeho zdroje v Kyjevě říkají, že: „Před nějakou dobou byl od úřadu starého vetchého Bidena obdržen rozkaz připravit ozbrojené síly Ukrajiny na útok na Donbas, počkejte si však na konečné povolení Bílého domu. Tento zdroj zároveň uvedl, že podobné vojenské operace budou prováděny v jiných zemích, kde existují ruské zájmy, s cílem odvrátit pozornost veřejnosti od Donbasu a oslabit jakoukoli podporu Donbasu."

Těchto zpráv je na Telegramu mnohem více. Pro-ukrajinští komentátoři mimo jiné šíří zvěsti o ruských žoldácích, kteří se prý objevili poblíž frontové linie východně od Mariupolu. Můžeme říci, že informační bitva již začala. Pouze čas ukáže, zda se tato bitva změní v kinetickou nebo ne. Nyní to ale vypadá, že jsme ve fázi „klíč k zahájení“.


52 komentářů :

  1. Bohužel,jak Ukrajina,tak USA,jsou na pokraji finančního kolapsu,proto se uchylují k válce a tím udržet občany v poslušnosti.Ukrajiny vlastně o svém území nerozhoduje,jednání politiků je řízeno USA a další snahou je dostat válku na Ruské území,asi ani politikům USA nedochází,že to může skončit až celosvětovou válkou.
    Podle hromadění zbraní,techniky vojsk,bude se jednat o bleskový útok s rychlým obsazením Donbasu a Luhanska.
    Jen povtdech,jakýkoliv větší útok v této oblasti,způsobí velké potíže v Evropě.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Právě proto, že USA jsou na pokraji bankrotu a musí tisknout a další a další obrázky zvané doláče, musí USAS zahájit nějakou velkou válku. Nejlépe v Evropě, pak ale končí i Česko, pokud bude zataženo do nějaké nesmyslné války. EUrosojuz je možno zničit, podle vojenských odborníků 2-3 velkorážovými atomovými bombami, zbytek dokoná nefunkční elektrická síť, zbytek lidí se pobije mezi sebou o jídlo a vodu, pokud nezlikvidují své politiky a války chtivé velitele. Velká válka s Ruskem bude konec Evropy a Rusko to ustojí v poho.

      Smazat
    2. Pane Saker,

      velice si vazim vasich clanku, ale dovolim si nesouhlasit s timto.... a vy to vite nebo byste to mel vedet take... Ukrove ac jsou takovi ci makovi, vi dobre, jak by to dopadlo - tedy pro ne, oba ci spise ja vim z konce druhe svetove valky co dokaze nasranej Rusak, on ten vyraz:" NICEVOO, NAS MNOGO" neni pro srandu.... Jen tak, oba vime ze Ukrajiny jsou vlastne dve jedna pravoslavna a druha katolicka, to je ta cast nahore kde se stretali Polaci Zidi a Rakusaci, no hlavne polaci a ukrove, ci nejzapadnejsi cast Ruskeho imperia.... coz melo za nasledek po prvni svetove valce influx chazaru do Nemecka, coz by jeden z duvodu vzestupu Hitlera, ale to je davno, ted to maji na triku Polaci a Ukrove, protoze Rusove po valce si vzali tu cast Polska kterou kdysi meli a dali Polakum cast Nemecka, a tak jsou Polaci podelani hruzou jak z Nemecka tak i z Ukrajiny/potazmo Ruska.

      takze Pravi Ukrove, kteri vlastne neexistuji, bylo to pred 18 stoletim neco jineho, a ted je to kus Polaka, kus Rusa, a kousicek pravoslavneho malorusaka, se snazi o neco, ci neco vzkrisit co tenkrat po Stalinove smrti spiskal Nikita Chruscov

      Smazat
    3. Bazosi, už jsem ti to sem dával, Ukrajina je celá pravoslavná :) Katolíci nemaj šanci. V Rusku nějací jsou, na Ukrajině ne, jim vadí i řečtí katolíci, kterých je strašně málo.

      Účka jsou skutečně směska, ale levobřežní východ jsou v podstatě Rusáci.

      Smazat
    4. JAJO
      ve vsi ucte kecas, nemohu se hadat kolik a kde jsou na Ukrajine nabozensky rozlozeni, ale vetsinou dole na jihu jsou pravoslavni a mluvi rusky, kdezto nahore kde sem tam vladl nekdo jiny nez Moskalove, se jich dost pokatolictilo...... ale nechci se o tom hadat.

      Smazat
  2. Rusko je zdrženlivé ,ale připravené .USA pošťouchne Ukrajinu k bojí , protože je to výhodné na cizím území válčit. V tom momentu dojde rychle k rozpadu Ukrajiny a armádu vyřeší ruská akce.

    OdpovědětSmazat
  3. Ukrajinští vojáci ostřelovali předměstí Doněcka z minometu

    https://cz.sputniknews.com/svet/2021032713386643-ukrajinsti-vojaci-ostrelovali-predmesti-donecka-z-minometu/

    OdpovědětSmazat
  4. Tak zprávy o masivních přesunech vojenské techniky na východ Ukrajiny jsou z více zdrojů, takže na tom něco bude. A proč by ji tam přesouvali...
    V čele Ukrajiny stojí parta bezskrupulózních fašistů sloužících stejným v čele USA.
    Obě republiky spolu s Ruskem budou bojovat za celou Evropu. Do příprav zapadá i šílený rozsudek našeho soudu, který poslal na 15 let za mříže dobrovolníka bojujícího proti banderovcům v Doněcku. Nepochybně má odradit i jiné kteří by chtěli podobně jako kdysi Španělsku přispěchat oběma republikám na pomoc...

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. On to není jen presun přez lockdownové Slovensko a Polsko, ale do Odesy připlula už čtvrtá loď z USA naložená zbraněmi.

      Bojovat za celou Evropu... bylo by dobré odpustit si ten patos.

      Smazat
    2. Tahle analytika "The Sakera" o aktuální situaci na Ukrajině a možnosti širokého konfliktu mezi Ruskem,Benderovci a jejich podporovateli z NATO - je
      bohužel zcela reálná. I když je prezentována jen jako
      možnost - všechny detaily odpovídají tamní situaci.
      Válka je pravděpodobná a obě strany se na ní vážně
      připravují. Začátek skutečečně může spustit přepadení
      Podněstří z Ukrajiny. To se přímo nabízí. Je to šíleně nebezpečná hrozba. Už aby o tom naše občany informovali i odborníci z ČT, abychom
      nebyli překvapeni a závislí jen na Ruské propagandě že.

      Smazat
  5. ..Na snímku Volodymyr Zelenski, dříve komik, dnes ukrajinský prezident..

    Spíš dříve komik, dnes tragikomik s drajvem na válečného zločince.

    OdpovědětSmazat
  6. Fakt je, že jenom obnova Krymu musela Rusy stát neskutečný ranec. Náklon obyvatelstva Ukrajiny by si vyžadoval něco podobného. A to si Rusové skutečně dovolit nemohou. Tak že vývody z článku jsou logické.
    Jediné, z čím si nejsem jistý, je možný postup na jih, orámovaný Dněprem na západě a Krymem na jihu. Tato oblast je obydlena převážně etnickými Rusy. Ale hlavně, zajistili by si tím suchozemský přístup na Krym a obnovili by pro samotný Krym zásobování vodou. To jsou, alespoň z mého pohledu, důvody, které by mohly případný postup Rusů ovlivnit.
    Ale kdo ví? Při poslechu většiny západních politiků si nejsem jistý s jejich duševním zdravím. A blázen může dělat různá rozhodnutí. Včetně těch neočekávatelných.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Krym je dalším cílem Ukrajiny a další na řadě je Kubáň, o které už roky rozhlašují, že tam všude žijí Ukrajinci a jedná se o ukrajinskou zemi. Už se objevil pojem "Kyjevská Rus a její návrat domů". Tohle je silně podporováno v USA, kde jediným orientačním bodem je pojem Kyjev. Mimochodem pod tzv. Kyjev patřila i právě založená Moskva.

      K iniciaci rozsáhlé intervence může u těchto velmi nedospělých lidí přispět i fingovaný útok na nějakou starší loď USA/NATO, protože obětovat několik desítek námořníků z vlastních řad pro tyhle lidi nebude žádný problém. Útok by mohla klidně udělat i Ukrajina, stačí přestříkat letadlo.

      A Evropa mlčí, maximálně kárá Rusy.

      Smazat
  7. Asi další komik. Jako by se s nimi roztrhl pytel.

    OdpovědětSmazat
  8. Kdo vyplní při sčítání evropská národnost, pohrdá svým národem! Advokátka vypěnila. A je toho víc

    Zwyrtek Hamplová reaguje na výzvy poslanců, aby lidé vyplňovali „národnost evropskou“ – cituje jejich slib, který poslanci skládají: „Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.“

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Kdo-vyplni-pri-scitani-evropska-narodnost-pohrda-svym-narodem-Advokatka-vypenila-A-je-toho-vic-658741

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Většina z nich onu frázi "...věrnost České republice..." stejně nemyslela nikdy vážně.
      To jsou právě takové "drobnosti", kterých si voliči moc nevšímají. Ke své vlastní škodě.

      Smazat
  9. Indický Běžec.
    Kdepak vzal Biden 2 biliony dolarů o žádných rezervách nevím,ale zadlužit stát,to umí každý politik.Nemějte obavu,Rusko nepotřebuje obsadit Ukrajinu,na obnovu Ukrajiny by padlo víc než co dává Biden na obnovu po covidu.

    OdpovědětSmazat
  10. Ne, válka nebude, celý svět to nechce. Je to jen vyhrožování. Běžče indický, i když máte na to svůj názor, platí to i pro vás. Najděte si kde kdo válčí a kdy válčil za posledních 40 let.

    OdpovědětSmazat
  11. Kachno, to se nám to vráží do zbrojení, když máme tiskárnu na peníze. Ty prachy jdou totiž hlavně tam, jelikož USA se stahovat z bojišť nemíní, naopak to chtějí rozšířit o Rusko a Čínu. Nedávno jsem tady umístnil zajímavý graf a vůbec to nevypadá dobře.
    To neustálé obviňování 147 miliónového národa je úplně to samé, jako když se na počátku války obvinili Poláci, že zaútočili na vysílač v Gliwicích a dlouho se tomu věřilo.

    Jakožto Evropan v oblasti koridoru, by ses měl spíš třást hrůzou, ne troubit na polnice. Jenže proč bychom s písní na rtech opět nesáhli na tatáž rozpálená kamna, že?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zase smazané. Odpovídal jsem kachně, který tvrdil, že USA dává triliony a triliony na rozvoj své země a boji chudoby ve světě a rusák jen všude vraždí a krade.

      Smazat
    2. Proč odpovídáte na provokace stroje na "umělou inteligenci" v provedení Indický běžec?

      Smazat
    3. Unknown 12:02, takže jeden kachna je zároveň taky jeden z unknownů. Konečně máme jasno.

      Jen pro tvoji představu. Dolary jsou americká měna a naše biliony jsou jejich triliony. V US tisku se píše o trilionech.

      Já nikomu nepodlézám, myslím, že to je dostatečně jasné. Dvořák mě stále označuje za debila a maže moje příspěvky. Jenže situace se radikálně změnila - do Bílého domu nastoupili neobolševici, a to nejsou normální Američani. Tihle nemají ty zábrany, jaké měli všechny předchozí generace amerických politiků. Nikdy tam nebyli lidé, kteří prohlásí, že do senátu už ani jeden běloch navíc. Nikdy tam nebyli lidé, kteří zboří ploty na jižní hranici a pustí proudy neidentifikovatelných migrantů. A nikdy tam nebyli lidé, kteří prohlásí o prezidentovi jaderné velmoci, že to je zabiják, kterého sejmou. A že něco podobného dokážou, to víme. Víme, že neváhají bombardovat.

      Jsou úplně všude, což by nevadilo, jenže teď tam nastoupili šílenci. Když bych chtěl být cynické prase, tak řeknu, že je jiné napadnout kvůli ropě Irák, zabít jeho vůdce, ukrást poklady země, zničit její historii a dobývat jejich ropu, a úplně jiné dodávat zbraně na Ukrajinu a motat se kolem Krymu, vést válečnou agendu. Úplně jiné, než vykřikovat, že Arktika a arktická cesta a tamní surovinová báze patří do oblasti mimořádného zájmu USA. Tohle je už bezprostřední hranice nebo území RF a RF je jaderná država. Ne jako Británie s pár stovkami zbraní, ale mohutná jaderná velmoc. A taky vidíme Američany v Jihočínském moři, kde taktéž chrání své zájmy. Na Rusko a Čínu se zatím zaútočit neopovážili, stejně tak ještě nehodili na jejich vůdce bombu, jako to udělali s mnohými jinými, ale to jen proto, že dosud se drželi zpátky.

      To dnes přestává platit. Rusko nemá kam ustoupit, jen se vzdát a to nikdy neudělali. Neudělala to ani Británie, Němci museli být rozsekáni na sračku, na Japka se hodila jaderná bomba. Tohle si z národa, jako jsou Češi, kteří v posledních sto letech dvakrát lehli na záda, mnozí neuvědomují a myslí si, že to je normální. Není. Riziko zničující války stoupá. O šílencích v Bílém domě už mluví i staří matadoři diplomacie USA a že to nejsou žádní miliusové.

      A ještě příměr. Můžeš si udělat malý průzkum, kolik Číňanů a Rusů, jejich vojenských sil, se pohybuje v oblasti Karibiku nebo vůbec v oblasti okolo Severní Ameriky a Jižní Ameriky. Nikdo. Už jen ochrana ruských ropných korporací ve Venezuele vyvolala v USA takový vztek, že se Rusáci museli stahnout a nechat tam jen běžnou ochranku. Amerika na západní polokouli nikoho nestrpí.

      (Unknown se prihlásil k příspěvku kachny a tvrdil, že podlézám Dvořákovi)

      Smazat
    4. J.J. jsou to již možná dva roky, co jsem pojal podezření, že diskutuji se strojem, naprogramovaným. Informaci jsem zachytil, že se tyto automaty vymýšlí a částečně aplikují. Pan Dvořák mně vyvrátil, že je to nemožné. J.J. nemusíme mít společnou stranickou volbu ale ten náš společný apel "pacifistů" má asi smysl, jen nevím, jak ochladit horké hlavy, hlavně za mořem.

      Smazat
    5. 12/58
      Bodejť bys mu neodpovídal, když je tvůj nadhazovač.

      Smazat
    6. M.Povolný, to nejsou stroje. Vždyť takových názorů jsou kvanta. Podívejte na Bartušku a to je prý diplomat. Ti zdrženlivější chtějí zabíjet jen vůdce, psychopati se neštítí výzvami k zabíjení dětí.
      A taky stroje nereagují, jen generují.

      Smazat
  12. Velmi dobře to popsal Karel Marx, který byl sám synem rabína, cituji, oba dva možné překlady:
    " Peníze, to je žárlivý bůh Izraele, bůh, který nestrpí vedle sebe žádného jiného boha. Peníze degradují všechny lidské bohy a mění je ve zboží. Peníze jsou všeobecná hodnota všech věcí, hodnota, která se ustavila sama pro sebe. A proto zbavily celý svět, svět člověka stejně jako přírodu, jejich svérázné hodnoty. Peníze, to je člověku odcizená podstata jeho práce a jeho jsoucna; a tato cizí podstata člověka ovládá a člověk se jí koří. Peníze jsou žárlivým bohem Izraele, vedle kterého žádný jiný bůh existovat nemůže. Peníze pokořují všechny bohy, které lidstvo má, a mění je ve zboží. Jsou soběstačnou hodnotou všech věcí. Proto obraly celý svět, svět lidí i Přírodu, o jejich vlastní hodnotu. Peníze jsou odcizenou podstatou lidské práce a existence: ta člověku dominuje a on se jí klaní. Židovský bůh byl sekularizován a stal se bohem celého světa. "
    Ačkoliv se zde hovoří o Židech, tak ve své podstatě je citát o dnešní pokleslé společnosti, která vyměnila skutečné lidské hodnoty za mamon a proto je možné s citátu klidně Židy vynechat ,abychom se neponořili do antisemitismu, protože vinit někoho za dnešní marasmus, je skoro nemožné, protože to jsme my, naše společnost a naše elity, které nás táhnou dolů do bahna konzumu přes všechnu míru a všechno se podle nich nechá koupit, zločinná reklama vládne v médiích a nutí nás , jen si kup a ještě více a když budeš hodně nakupovat, budeš neskonale "šťastný", jenomže vážení jedeme na celém světě do šíleného držkopádu, protože předlužený svět tyhle nakupovací hrátky už dlouho nevydrží !!! Kovid pouze jenom vše urychlí a elity to budou mít na koho svést, aby je lidé nepověsili na prvním kandelábru!!

    OdpovědětSmazat
  13. K článku celkem není co dodat - Putin má všechny důvody postupovat opatrně, a pokud něco udělá, tak to znamená, že to prostě už udělat musel.

    Mně přiznávám se trochu fascinuje figura Zelenského. Nebyl to jenom komik, byl to výborný komik. Dávno před Sluhou národa jsem na yt koukal na šou jeho ansámblu Kvartal 95 a zejména při všech těch politických vtípcích si člověk říkal, že ta Ukrajina možná ještě není úplně v řiti. Samozřejmě vše spontánně a asi i s ohledem na publikum převážně v ruštině (jižní-ukrajinské), na ukrajinštinu přepínali snadno, většinou kvůli charakterizaci postavy. Samozřejmě že takovéhle věci se stávají a z jistého pohledu je jako figura na jedno použití vynikající. Včetně toho, že je to taky Žid (v Kvartalu 95 jely samozřejmě i vtipy o Židech, v takovém tom dobromyslném oděsském duchu), to je teď jedno (resp. možná trochu to pomáhá krýt nefalšovaný antisemitismus ukronacistů, ale izraelskou ambasádu to neoklame), ale kdyby se stal rituální obětí, tak o tom nejspíš ještě uslyšíme. Jenomže takový člověk prostě musel vědět, do čeho jde. A šel. A musí vědět, co se může stát. A jede furt. Ještě nejlepší varianta by byla, kdyby ho opravdu měl na drátku prostě "Beňka" Kolomojskij.

    Ve srovnání s tím, jací komici jsou k dispozici do funkcí v Čechách a na Slovensku, a při předvídatelné roli tohoto území v mocenské hře, bych byl raději někde v Austrálii.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Copak komiky, i ty trolly tu máme na hov*o, když tak koukám na diskusi.

      Smazat
  14. Uknowne, Karel Marx vám zajisté odpoví skrz internety a ještě přiloží svou výplatnici v ruštině i ivritu.

    OdpovědětSmazat
  15. Pokud Kvaki myslíš toho Dvořáka z ČT,dávám ti za pravdu,ale jinak jsi asi vypadl v mládí z kočárku na hlavičku,možná i na lahvičku a tak se zformovalo tvoje myšlení!Tak směle vpřed,amizadek už je nastrčenej.A nezapomeň se namazat indulonou,abys neškrábal,až polezeš dovnitř.

    OdpovědětSmazat
  16. Koukám,že už toho indickýho Kvakiho smazali,co s ním taky jinýho!

    OdpovědětSmazat
  17. Nemusel jsem nikdy rusy ani komouse, nicmene nacky z nato a demoblok u nas popravde povazuji za jeste vetsi zlo. Clanek ma na rozdil hlavu a patu. Tezko mohu porovnat s propagandou v ct ci jinych masmediich, nebot je jiz leta nesleduji a budi ve me odpor stejne jako komouske predtim. Predpokladam vsak, ze podavaji fakta odpovidajici rozhledu a schopnosti kritickeho mysleni zial 50 procent ceske populace, kterou sice nelze nazvat kolaboranty s novym fasismem primo, nicmene zrudy od piratu stan ci top by nemeli sanci nemit jejich hlasy.

    OdpovědětSmazat
  18. Pan The Sacker dělá jednu chybu: zužuje pojem "válka" na "ozbrojený boj". To je zásadní chyba. jak víme, tak už před téměř dvěma sty lety pruský voják a politik Karl von Clausewitz definoval válku jako "politiku vedenou jinými prostředky. Tedy diplomacii, která vyměnila slova za meč". Jde tedy o pojem daleko širší a komplexnější než samotný ozbrojený střet. K tomu ostatně vůbec nemusí dojít a válka bude rozhodnuta. Jako příklad mohu uvést evropskou krizi v druhé polovině 30. let, která začala obsazením Porýní v r. 1934, pokračovala anšlusem Rakouska, dále československo - německou krizí v r. 1938 a následně v březnu 1939 a vyvrcholila podpisem smlouvy Molotov - Ribbentrop v srpnu téhož roku. Německo cílevědomými a perfektně provedenými kroky kombinací slibů, nátlaku i výhružek na diplomatickém poli získalo to, o čem snil už Bismarck a čeho nedosáhlo císařství ani za cenu krvavé války. Stalo se nepopiratelným hegemonem na evropském kontinentě. Získalo velká strategická území ("Kdo má Čechy, má Evropu" řekl Bismarck a ten zpravidla věděl o čem mluví). Francie svojí idiotskou politikou skončila tak, že na kontinentě zůstala úplně bez spojenců, Polsko bylo vydáno Německu napospas ("Teď mám Polsko přesně tam, kde jsem ho chtěl mít" řekl Adolf po návratu Ribbentropa z Moskvy) a zbytek kontinentu byl spojencem Německa nebo pod jeho přímou hrozbou. Británie byly sice chráněna kanálem, ale zároveň i oddělena od kontinentu s výrazně omezenou možností zasáhnout. USA byly pod vlivem vzpomínek na děsné ztráty v I. světové válce a jednoznačně převládala politika nezasahování. Ta vydržela až do 8.12.1941. Tedy Německo vyhrálo válku, aniž by se vlastně vystřelilo. Události po 1.9.1939 byla už jiná kapitola a jiná válka v jejíž první fázi Německo perfektně zúročilo výsledky té předchozí. Stejná válka probíhá i dneska. Nejen na Ukrajině. Opět se jedná o celosvětový konflikt. Diplomaticky to nejde tak, jak by si ve Washingtonu přestavovali, tak se začíná řinčet zbraněmi. Washington si připravuje scénu barevnými revolucemi. V Evropě i jinde, V Gruzii, Arménii, pokusy jsou i v Kazachstánu a Kyrgýzii. Ale Ukrajina má být tím prubířským kamenem. Na válku je totiž potřeb připravit nejen armády, ale i obyvatelstvo. To především. Aby bylo schopno, a především ochotno snášet hrůzy války. začíná to přesvědčováním o nutnosti dávat obrovské sumy na zbrojení na úkor jiných, především sociálních programů. Pokračuje to ochotou snášet bídu, hlad a zmar. A především smrt blízkých. Na frontě i v zázemí. Rusko uzavřelo řadu strategických partnerství, především s Čínou, ale i Íránem, Indií a jinými zeměmi na všech kontinentech. Čína včera uzavřela strategické partnerství s Íránem. takže tak jednoduché to mít strýček Sam nebude. Ale Ukrajinu je ochoten obětovat. A asi to i udělá.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Doplním. Ty vzpomínky na první velkou válku byly hlavně v Evropě, proto ta totální defenzíva. Mnozí říkají, že hlavní iniciací války (myšleno jako útok Německa na západní Evropu) byl pakt M-R. Je to pravda, což ani Rusko nepopírá, jenže ne úplná, protože pravda je, jako vždy, mnohem širší. Jedním z prvních testů, tím zásadním, bylo Československo. Tady si Hitler ověřil, jak se bude Evropa chovat a vyvodil z toho správné závěry. Taky věděl, že přez Polsko žádné spojení východ-západ nebude, to měl pojištěno už dávno dohodou s Pilsudskim.

      Tohle vše si bezesporu uvědomoval i Stalin. Věděl, že válka v Evropě je nevyhnutelná a po roce 1938 se markantně navýšila zbrojní výroba v SSSR. Hitlerovi pak stačilo nabídnout území Běloruska Sovětskému Svazu, což nepovažoval za zásadní problém pro svoje plány a hurá na Západ.

      SSSR/Rusko je dnes označován ve věci 2.sv.války za zloducha č.1, který ji vyprovokoval, ale Stalinovi už tehdy muselo být jasné, že když se Němci vydají na Polsko, sejmou Francii, Belgii, Holandsko atd., tak naberou miliony zdrojů technických i lidských a to vše spolu se spojenci (Vichistická Francie, Norsko, Finsko, Španělsko, Maďarsko, Slovensko, Rumunsko, Bulharsko, Rakousko, Chorvatsko...) vrhnou na SSSR, což byl jejich hlavní cíl jejich zájmů.

      Běloruská hlubina později značně stížila postup nacistů (Němců a zbytku Evropy) na centrum moci SSSR a nebýt této oběti, Evropa by vypadala úplně jinak. Podobně byla válka s Finskem, což byl také vyprovokovaný střet na požadavek Hitlera, kde SSSR nakonec získal důležitá území okolo Petrohradu. Zajímavou informací pro mě bylo, že údajně Hitler Finům slíbil vládu nad Petrohradem. Informaci z archivu o vyprovokování války se SSSR vypustil pred pár lety finský prezident.

      Ovšem jednou ze zásadních událostí, která nakonec rozhodla o válce v Evropě, bylo také dešifrování kódu Purpur. Tím se Sověti dozvěděli, že oblast zájmu Japonska jde směrem na jih do Číny a Indočíny a tak se mohly uvolnit obří dobře vycvičené jednotky na východním pobřeží SSSR a přesunout je na bojiště v evropské části. Měli to hoši z osy B-Ř-T ,lépe koordinovat.

      Nějak se mi v poslední době zdá, jako kdyby si USA byli tohoto faktoru vědomi.

      Smazat
    2. "USA byly pod vlivem vzpomínek na děsné ztráty v I. světové válce" ???

      Děsné ztráty ne jejich, když se dostaly konečně do Evropy na poslední rok války, a ješte ne celý.
      USA 118.000
      Rusko 1.800.000
      Francie 1.400.000
      Anglie 1.100.000

      Smazat
    3. danny Konečně rozumný a ucelený komentář. Máte stejný názor jako Pjakin. Je dobré si jej občas poslechnout, je ve středu dění a tudíž toho ví více nežli kdokoliv z nás. jasně již několikrát řekl. Dokud bude Ukrajina dodržovat Minské dohody bude klid, jakmile přestane, rozváže tím Putinovi ruce a ten se sní vypořádá jednou provždy. A to se také stane.

      Smazat
  19. Nejsem vojenský strateg, ale myslím si, že už jednou dostali Ukrouši za uši a jen doopravdy slušné jednání vůdců Donbasu a Luhanska zachránilo velké množství Ukrouškých hrdlořezů kteří uvízli v kotli. Jsem přesvědčen, že stejně jako jsou připraveni Ukrouši zaútočit, tak obránci jsou schopni útok odrazit a pokračovat cestou na Kyjev. Stejně tak jako když hnali wermacht.

    OdpovědětSmazat
  20. 12:56 Dany
    Celkem bych s Vašimi údaji souhlasil. Nesouhlasím s tím kdy Germán prohrál vyhranou válku. Bylo to tehdy, když napadl SSSR. Ano dokonce první výsledky zákeřného přepadení byly vynikající. Konec už tak výtečný nebyl.
    A vítězem je ten kdo vyhraje. Nakonec dnes v "naší TV"
    můžeme shlednou a poslechnou si hořekování nad tím, jak zle se chovali ruští vojáci a jak zoufalí germáni utíkali ze "svých statků na východě". Stejně tak se nám neustále podsouvá, jak špatně jsme se zachovali k těm, kteří námi opovrhovali a chtěli nás vyhubit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V. z Plzně, na internetu jsem zachytil dopis vojáka Wehrmachtu někde od Stalingradu, který si stěžoval, jak se ta fanatická ruská pakáž nemíní vzdát. Že Němci jasně prokázali svou nedřazenost a tihle Untermenschen to nemíní akceptovat. Píše o únavě a strachu, o špíně a nemocech, a o tom, že by se měl svět dozvědět, jak oni v Rusku trpí. Byl jednoznačně přesvědčen, že vybíjením civilistů přináší mír a pokrok, protože ten dopis zněl zhruba v tomto duchu:

      Co nutí tuhle otrockou bídu se nám protivit, nám Árijcům čisté rasy, když jsme podpálili jejich pole, zbořili domy, zabili ženy a děti, ženeme je stále dál a dál, a oni se nepodvolí. Jednou svět uvidí, jakou oběť jsme přinesli, když ho zbavujeme takové fanatické otrocké špíny. Oč lehčí to měli naši kamarádi v Evropě, která chápe pravidla, a i když různě zkřížená, má svou historickou paměť. Až se vrátím, liebe Mutti, budeš hrdá na svého syna a jeho udatný boj za německý národ.

      Smazat
    2. J.J.28. března 2021 14:32
      No a ještě bych tak nějak doplnil. Kolik civilistů mají na svědomí západní bombardeři a kolik civilních životů (tedy ne těch-kteří střleli na vojáky SSSR mají na svědomí tito. O znásilňování apod bych pomlčel, dokonce i v nějaké ami filmu k tomu došlo (tedy ami vojákem,důstojníkem) Jinak na neněmeckých územích to byl pro toho vojáka okamžitý trest(zastřelení). Nakonec podívejme se na Ami vojáky dnes na základnách po celém světě. Ami voják nemůže být souzen a odsouzen za podobné činy.

      Smazat
    3. J.J., pouštím se na tenký led ale vyjádřím se. Němci s Hitlerem zblbli! Místo aby "zlikvidovali" bankéře a jejich implementovaný systém se pustili do nejméně vinných, možná ovlivněni jejich lidmi, jak jsem dříve uvedl, čím se zabýval Roosevelt za mlada. Zda to byla idea celé komunity nevím.

      Smazat
    4. Pane Povolný, myslím, že jste vyjádřil i můj názor, není k tomu co dodat.

      Václav, válka je strašné svinstvo. A jak řekl pan Povolný, odnesou si to ti nejnevinnější. Indoktrinace toho vojáka Wehrmachtu byla tak hrozná, že člověk nemůže uvěřit, že pochází z národa Kanta, Dürera, Bacha, Götha...

      Smazat
    5. 18:52
      Víte nebo také ne, ale vzdělání nedělá člověka člověkem. To ho jenom nějak povyšuje (jak si myslíme) nad zvířata. Člověka dělá člověkem úcta k jíným s jiným názorem. Ale to neznamená že budu souhlasit s masovým vrahem. Nebo jen vrahem.

      Smazat
    6. Václave, to je samozřejmé a je potřeba to neustále připomínat.

      Smazat
  21. Ameriku je potřeba taky rozvrátit!

    OdpovědětSmazat
  22. Blahoslavení prostí duchem .........
    https://zpravy.dt24.cz/zahranicni/odtajneni-zapadnich-dokumentu-pokud-vam-to-neotevre-oci-tak-potom-uz-nic/?fbclid=IwAR3NXB5fSpyZPMUiMiEPay_Gx0rfioBOqbFuXxZHCWOvH5zxUjC94vu-MvE „Ukrajina si bude myslet, že bojuje proti Rusku za svoji nezávislost. bude si myslet že má konečně svobodu, zatím co se dostává do plné závislosti na nás.To samé si budou myslet i Rusové, že brání své národní zájmy, vracejí zpět svoje teritoria atd. Záminkou z naší strany bude hájení suverenity a boj za své národní ideály. Přitom nedáme ani jedné ze stran možnost k sebeurčení na základě národních hodnot a tradic. V této válce bláznů slovanský dobytek bude ztrácet své síly a posilovat naše pozice. Hlavní dirigent potichu, ze strany bude sledovat krvavé události.“ Ale to není ještě všechno. Čteme dál. Cituji: „Slované, mezi nimi Rusové, Bělorusové, Ukrajinci jsou nejvíce neovladatelné národy na světě. Vzpurné díky svým přirozeným fyzickým a intelektuálním schopnostem které geneticky zdědili po svých předcích a které není možné změnit. Slovana, Rusa, Ukrajince, Bělorusa je možné jen zničit, ale ne podmanit. To je důvod proč všichni podléhají likvidaci a zpočátku výraznému snížení jejich populace. Na celé planetě dochází k výrazným klimatickým změnám. Poušť směřuje směrem na sever rychlostí 10 kilometrů za rok. Dehydratace zemí – 25 metrů za rok. To je za 20 – 30 let problém přesídlení obrovské masy civilizovaných národů severněji od jejich současných míst. Do té doby na Kubani, v Rostově na Ukrajině bude ideální subtropické podnebí a na místě úrodných oblastí na severní Ukrajině bude klima dnešního Kavkazu. Slované bude jsou dočasnými hosty a podléhají přesídlení. Poženeme je dál na sever mimo Moskvu kde bude malé severní území, rezervace, hustě obydlená obyvateli podobné indiánům v Americe

    OdpovědětSmazat
  23. No na takové šmejdy jako jsi ty na ty se z vysoka....re.
    Jsi jen hovno které by jim zůstalo na botách.
    pro 20:00

    OdpovědětSmazat
  24. 22/38
    Taky si popěvuju, když si vzpomenu na Havla.

    OdpovědětSmazat
  25. Astronomicky a nesplatitelně předlužené USA jsou dnes politickou a ekonomickou rakovinou světa, zvláště v této době , kdy podvodně zvolený prezident USA zjevně trpí stařeckou demencí, kdy často neví kde je a čí je a tenhle "Alzheimerem a Parkinsonem" postižený kašpárek ovládá raketojaderné kódy !!

    OdpovědětSmazat
  26. Astronomicky a nesplatitelně předlužené USA jsou dnes politickou a ekonomickou rakovinou světa, zvláště v této době , kdy podvodně zvolený prezident USA zjevně trpí stařeckou demencí, kdy často neví kde je a čí je a tenhle "Alzheimerem a Parkinsonem" postižený kašpárek ovládá raketojaderné kódy !!

    OdpovědětSmazat
  27. Jsem žena a vojenske strategii nerozumim proto poslouchám Pjakina a ten naopak mluvil o tom že je třeba opět připojit Ukrajinu k Rusku zlikvidovat ukrajinské fasisty a to samé udělat i s Polakama. Ne zmiňoval časový horizont.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.