Reklama

pátek 19. března 2021

Senátoři by mohli návrhy zákonů aspoň přečíst a nemuseli by lhát

Ivan David

19. 3. 2021
Nečekám, že redaktoři zpravodajství Českého rozhlasu a České televize budou pečlivě studovat zákony, o jejichž projednávání referují, ale senátoři, kteří o nich hlasují, by si je přečíst snad mohli, zvláště jsou-li jejich zpravodaji v Senátu. Jak jsem se dozvěděl, Senát odmítl sněmovní verzi Zákona o potravinách. To mě nepřekvapilo, protože kampaň zahraničních obchodních řetězců byla opravdu masivní. Česká média jsou zárukou, že se o podstatě návrhu zákona veřejnost nedozví, což usnadňuje lhaní představitelů "českých" obchodních a podnikatelských sdružení, která sdružují zahraniční korporace.

Zákon totiž usiloval o větší zastoupení českých potravin na českém trhu, aby byly obchodními řetězci vůbec nabízeny. Přednost dostávají přebytky ze Západu Evropy, kde je zemědělská výroba mnohem více dotována (až čtyřnásobně) včetně štědré finanční podpory vývozu a dokonce i ujetých kilometrů při vývozu, takže vývoz na větší vzdálenosti je výhodnější. Komisariát pro obchod EU prosazuje obchodní smlouvy s americkými a asijskými státy a Ukrajinou, jejichž součástí je trvalý růst zemědělského dovozu do Evropy, protože tyto země mnohdy nemají v obchodní výměně co jiného nabídnout. V těchto zemích, stejně jako na Západě Evropy nejsou vývozci "rolníci", ale nadnárodní korporace, ale i "rodinné firmy" s desítkami tisíc zaměstnanců, proti nimž je Agrofert jen trochu větší trpaslík. V těchto zemích nejsou kvalita a dodržování výrobních norem, natož sociálních standardů dodržovány a kontrolovány přes pochybná ujišťování Evropské komise.
 
Výpočet podílu českých potravin požadovaných zákonem je prostý. Jde o součet hmotnosti veškerého dodaného českého zboží z 131 položek, které zákon vyjmenovává (z asi 15 000 existujících). Tento podíl hmotnosti, jinak řečeno váhy, měl dosáhnout 55% za celý rok počínaje rokem 2023 v obchodech nad 400m2. Tedy sčítají se hmotnosti brambor, vepřového, ovesných vloček atd. V každé dodávce do obchodu je uvedena hmotnost, vše je na počítači, výpočet a kontrola jsou snadné.

Pokud tedy pan senátor Šilar (KDÚ-ČSL) tvrdí, že zemědělci nejsou schopni dodat na český trh 55% ovoce, pak je lajdák, protože zákon nečetl, nebo hlupák, protože ho nepochopil, nebo darebák, jestliže ho četl, pochopil, ale vědomě veřejně lže. "Obavy z nedostatku komodit a růstu cen", jak přečetla televizní redaktorka ze čtecího zařízení 18. 3. ve 22 hod. , jsou nesmysl v prvém případě a prokazatelná lež v druhém. Pan Šilar dokonce řekl, že: "malí dodavatelé by nemohli tu podmínku splnit". Zákon ale ani omylem nehovoří o nějakém plnění podmínek dodavateli. Jde výhradně o velké distributory a prodejce, kteří mají plnit podmínky, o žádné dodavatele nejde. Malí dodavatelé se do velkých obchodních řetězců vůbec nedostanou, takže dojemná péče lidovce Šilara je zcela mimo mísu. Stejně tak jeho starost, že nejsme soběstační v zelenině a ovoci jako důvodu odmítnutí zákona, jehož smyslem je naopak, abychom se soběstačnými mohli stát alespoň v tom co jsme vždy produkovali. Soběstační nejsme, protože nemá cenu produkovat něco, s čím se nelze dostat na trh.

V ČT24 senátor Petr Štěpánek za Starosty a nezávislé tvrdil, že návrh odmítá Agrární komora, která ho připravila a opět nesmyslně mluvil o nedostatečné soběstačnosti v některých komoditách, nepochopil, nebo si nepřečetl, že jde o podíl ze součtu hmotností. Od manželky Pavly se prý dozvěděl, že "dobrá česká potravina nepotřebuje reklamu". Naproti tomu se od manželky nemohl dozvědět, že zákon se reklamou nezabývá, ale měl umožnit, aby se české potraviny vůbec dostaly na pulty řetězců, které ovládají 80% trhu. Pan Štěpánek dětinsky tvrdil, že by EU bránila našemu vývozu. Také tvrdil, že si "neumí představit, jak by se dodržovala hmotnostní kvóta". Asi v obecné škole hodně chyběl, řeší se to sčítáním, násobením a dělením.

Argument, že by se kompenzací znevýhodnění českých zemědělců "pokřivil trh" je dojemný. A že jde o "nesoulad s unijní legislativou"?

Snad zítra stihnu napsat o pondělním slyšení v Evropském parlamentu, kam byl pozván poslanec francouzského Národního shromáždění za Macronovu liberální stranu, který hovořil o tom, jak si poslanci pozvali obchodní řetězce na kobereček kvůli výkupním cenám potravin a nepřiměřeným ziskům. Všichni europoslanci bez rozdílu frakce a národa mu nadšeně přitakávali. Chování řetězců, které bohatnou na úkor zemědělců a potravinářů a dovážejí za dumpingové ceny se nelíbí nikomu a všichni toho mají dost. To jen čeští senátoři a polovina poslanců fandí těm, kteří okrádají zemědělce a peníze utržené za předražené potraviny daní v daňových rájích.

45 komentářů :

  1. Je to děsné, že senát a polovina parlamentu se otevřeně chová vlastizrádně a nejde s tím nic udělat. To, že se KDU-ČSL chová vlastizrádně ve všem je zřejmé a nechápu kde bere voliče.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. nejsou to KDU, ale obyčejní prodejní Lidovci

      Smazat
    2. Pani ANNA husita z KSH navrhuje nahradit prakticky pro volice

      nepotrebne "zastupce"typu KDU-CSL,CSSD a dalsi subjekty,ktere nechteji vuli lidu tedy vuli bozi, novymi politickymi subjekty,ktere by uz ve svych programech mely vlozeny prvni body nvrhu NRODNIHO PROGRAMU VOLICU.

      Zaroven pracuje na navrhu nove ideoliogie s pracovnim nazvem ANTINEOMARXISMUS.
      Jde to ztuha,nebot obcane uz nikomu neveri.
      Neveri ani,ze by bylo mozne zajistit oprvdovou zmenu systemu na takovy,ktery uz na pr.u sousedu existuje desitky let a nahrazuje kaoiralismus bez privlstku vychazejici z cisteho gangsterismu a vidite sami kam to povede.
      Bude to dalsi niceni uz tak zubozene OS tedy obcanske spolecnosti,ktere jsou takovi zmetkove poveseni na krku jako kameny thajici celou republiku ke dnu a podprovany ohlupovadly typu GR TV,ktere si jeste v koncesionarskych poplatcich platime my sami obcane.
      Ne nadarmo byl do Progrmu volicu zrazen pozadvek zvany FIFTY FIFTY tj at se zakonem stanovi,ze polovina poplatku za tv pripadne na stavbu nasi obcanske informacni site,ktera s pomoci internetu a podobnych svobodnych a primou demokracii obsahujich webu,pokryje celou republiku a tk vytvori konkurenci zlych a lzivych nicemu nerpzumejicich zloduchu!

      NO NI?

      Kdo je proti,at to tady napise ve svem komentari i zduvodni,at vidime jak vznika pomalu a jiste novy opravdovy a skutecny SOLIDARNI STAT!

      Smazat
    3. Mam tu stiznosti,ze obcane mym komentum "Krteček" treba i nerozumeji

      vsechno co vypada jako preklep a nesrozumitelnosti, je prace nami zvolene kamarily vnitraku zla,to pani ANNA husita z KSH je na tom jeste húř,ji vubec nechteji pripustit ke slovu a jeji komenty jsou nejvice na alternative mazane to se mohou unknowni schovat,pani ANNA je uz prave delo pravdy,prozatim ji najdete na www.nwoo.org pokud tam z ni jeste nenadelali cucky!

      Smazat
    4. Zajímavý mají postoj k řetězcům Rakušané. Tuším, že dotují výrobce (jen potravin?), kteří prodají zboží ve svém okruhu. Nepodíváte se pane Davide na to?

      Smazat
    5. PS. přidal bych k tomu daň za převážení zboží sem a tam.

      Smazat
    6. Aspoň konečně vidíte, koho NEVOLIT!

      Smazat
    7. 19:02
      No jo pane Povolný, to zni logicky. Ale v reálu by si takovou daň jen promítli do ceny zboží.
      Přiznejme si, že na nadnárodní řetězce zatím moc pák nemáme.

      Smazat
    8. Heriote, ano, promítli. V tom je ten vtip. Za každý km přirážka. Potom by se domácí zboží stalo konkurencí nejen pro kvalitu, místně správně i "jazýčky" sledovanou ale i planeta by si oddychla.
      Nejsem "zelený" Ale kromě technologií nechápu ten přesun, jak může být levnější jinak, než dotací přebytků a přesun za snížení kvality!

      Kdo na to má, by si připlatil za cizokrajnost a místním by se zlevnila zvýšená produkce.

      Smazat
    9. PS. to by ovšem EU nesměla určovat zemím, co, a kolik na daném území může pěstovat, chovat a vyrábět. Sama by měla vzít v potaz ty km. Potom bychom mohli více prdět a méně převážet semotam.

      Smazat
    10. PPS.- myslím, že by to mohlo být univerzální clo, spravedlivé.

      Smazat
    11. 21:08. I to zní logicky. Ale oni by si jen zvýšili marže na tuzemském zboží, jako to dělají ted...
      Podle mne totiž není jen problém v dotacích. Nevěřím třeba že naše jablka, jsou i přes dotace dražší než italská či novozelandská.
      Problém bude i v tom, že nadnárodní řetězce jsou provázány jak s výrobci, tak s dopravci. Čiže optimalizace daní, šroubování cen apod..
      Ovšem tím neříkám, že by se nemělo všechno zkoušet, každé zrnko písku do jejich zlodějského soukolí je dobré.

      Smazat
    12. 21:26. Ideální by byl náhubek v podobě stanovení maximální marže.
      Jenže k tomu se nikdy nenajde dost odvážných poslanců.

      Smazat
    13. Heriote, u některých komodit to jde, cigarety, alkohol ale proč ne, určit VOC a MOC. Možná by to rušila cesta do výšky, nikoliv do dálky. Tehdy se to řešilo přirážkou obtížností, ale tudy asi cesta nevede, možná sledováním skutečné "přidané hodnoty".

      Smazat
    14. 10:23. Pane Povolný, já nemyslím přímo stanovit ceny. Ale pouze strop možné přirážky. Já nevím jestli to je pravda, ale prý za první republiky byla maximální marže stanovena.
      A prý, také nevím, ale kdesi četl, že řetězce Maďarsku musí mít řetězce stejné marže na stejné komodity. To mi přijde velmi rozumné, aspoň tak.

      Smazat
    15. Heriote, trochu by mi to bouralo svobodu ale strop bych bral, nejen u komodit i omezení lichvy a jiných nepravostí.

      Smazat
    16. pradědo 15:05
      Kde berou voliče? Celá moje rodina na venkově jsou pokorné ovečky chodící do kostala a věřící tomu, že za ně lidovci obětavě bojují. Tetička na ně nedá dopustit, i když jsme se s manželem mé první sestřenky kolikrát do lidovců před ní opřeli, aby pochopila, co je to za grázly. A to je právě ta skalní voličská základna. Trochu jednodušší a hlavně věřící lidé. Navíc manžel druhé sestřenky byl poslanec za lidovce, potom za TOP09, ten co tak skvěle uměl "porcovat medvěda". No nakonec na to sám dojel, strana s ním v podstatě vyjebala, ale stejně bude lidovec až za hrob. Vír v boha je silná droga, je to jak s Jehovisty.

      Smazat
  2. 15:05. Jo pradědo, bohužel celý ten zrádný demoblok má voličů dost.
    Obávám se, že ve sněmovně zákon po druhé neprojde, vždyť Babiš nemá celé ANO pod kotrolou...

    OdpovědětSmazat
  3. Jednoduché, ukazuje to jaká je suverenita našeho státu a osud našich národních zájmů.

    OdpovědětSmazat
  4. P. Davide, díky. Je stesti, ze o tech praktikach obch. Retezcu informovala francie. Jak říkáte, všichni pritakavali. Představují si, jak by to vypadalo, kdyby informovala ČR. Možná by ostatní s nezájmem a arogancí sobě vlastní neslyšeli a neřešili. Stejně jako reseni dvojí kvality potravin nějak obelstili. Ti zbytecni senátoři jsou lumpové a pritakavaci eu a dopadne to jako s vakcínou a léky na c19, což jde na úkor délky zivota v ČR. Ostatní státy budou řetězce už řešit a čr bude jako poslední blbec bránit jejich kolonialismus na úkor kvality potravin pro vlastní lidi. Mám otázku, to množství má platit pro součet že všech obchodů v čr, tzn. Každá zelenina, pekárna má hlásit, kolik kg jablek nebo rohlíků je českých? Při decentralizovanem soukromém hospodaření si proste nedovedu představit tu kontrolu, nemluvě o novém odboru na nějakém ministerstvu. Při organizaci jako v čssr by problém nebyl, ale v tomhle stavu?
    Mimochodem má Vaše kamarádka p.Konecna článek na podobné téma na 1.zprávách, kolonialismus. Šikovná holka, však se znáte, a jak vidím, podobná témata, co takhle zkusit se s její stranou domluvit na společných akcích.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pekárna ani žádný jiný subjekt by nic hlásit nikam nemusel. Primárně by byl zodpovědný prodejce, který by si příslušné podklady zajistil v rámci běžných dodavatelsko-odběratelských vztahů. Úplně stejně, jako u jiných kontrolovaných komodit. V tom je ten mediální podfuk. Kontrola jen v případě podezření na podvody. Stejně jako u financí, bezpečnosti práce, hygieny. Ale je to přeci jen trochu složitější téma.

      Smazat
    2. 19:33- i to by stačilo, jen za podpory místních státních orgánů, dávat podněty.

      Smazat
  5. Tak toto je skandální, katolíci místo aby se staraly o své ovečky u nás doma tak se starají o nenažrané tlamy nadnárodního kapitálu fuj!!!

    OdpovědětSmazat
  6. Tak toto je skandální, katolíci místo aby se staraly o své ovečky u nás doma tak se starají o nenažrané tlamy nadnárodního kapitálu fuj!!!

    OdpovědětSmazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětSmazat
  8. Počátky průšvihu hledejme mj. ve i ztrátě tuzemské maloobchodní sítě, která byla dříve organicky provázána se zdejším zpracovatelským průmyslem a prvovýrobními zemědělskými podniky. Rozrušeno bylo všechno z toho.
    Mnozí z hybatelů popřevratové politiky se patrně domnívali, že konkurence nemůže uškodit, a nedocenili sílu zahraničních konkurentů. Dnes je tuzemská síť zneškodněna, zůstávají jen nepatrné zbytečky (konzumů) na okraji - vesměs jen po malých obcích. Převážná část zdejší prodejní sítě (jakož i podniků potravinářského zpracovatelského průmyslu) padla v nerovné soutěži se silnými zahraničními nadnár. korporacemi (či řetězci).
    Nyní je jen na zahr. majitelích (mega)řetězců, aby si rozhodovali, co a odkud - od nás či ze světa - vezmou, aby to vystavili k prodeji ve zdejších regálech svých nákupních center.
    Tuzemští dodavatelé zemědělských produktů jsou tak vydáni na milost/nemilost zpracovatelským podnikům (zhusta také zahraničním) a prodejcům zboží. Tomu také přizpůsobili svou produkci, jejíž sortiment výrazně osekali ...
    Jakkoliv ten nový zákon o zvýšení percentuálního zastoupení zdejší produkce na obchodních pultech neodsuzuji, obávám se, že podstatu problému založeného v počátcích tuzemského kapitalismu nemůže účinně napravit.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s vámi pane Opluštile.
      Kdyby nás taťka Klaus kompletně nezprivatizoval, nemusely by se teď řešit podobné zákony.
      Jó kde jsou ty časy, kdy sem k nám jezdili Rakušáci nakupovat naše "nekvalitní" tuzemské potraviny, cpali se v cukrárnách naším "zkaženým a chemií prolezlým" cukrovím a chlastali ve vinárnách naše špatné víno. Teď tu musímě žrát ty jejich "kvalitní šmakulády, protože za slušným žrádlem projedu půl města. V mém okolí: 4x Albert, 2x Penny, Lidl.

      Smazat
    2. 07:22. Máte pravdu pane Opluštile, že nějakou zásadní změnu očekávat nelze.
      Ale když použiji otočenou parafrázi - je to malý krok pro lidstvo, ale velký pro člověka. Taková potevřená branka.
      Zásadní změny se dočká možná tak generace Husákových dětí, jestli so to sama nepohnojí.
      Ale každá iniciativa v tomto směru je dobrá a zaslouží maximální podporu.

      Smazat
  9. No, trochu mě v onom pořadu zklamal ministr Toman, který, pokud vím, šéfoval jak Potravinářské, tak Agrární komoře. Vymlouval se na "blbý vzorec výpočtu". No budiž. To, že se ten návrh "skopne ze stolu" jsem, spíše více, než méně, očekával. A že projde alespoň to torzo je přece jen malý úspěch. Navíc se o problému diskutuje a teď je nutné pokračovat.
    Některé náměty padly i v této diskusi. Prostředí v EU není ani spravedlivé ani poctivé a ani ekologické, v produkci potravinách zvláště. Nespravedlnost v dotacích, neekologická přeprava v nedozrálém stavu na dlouhé vzdálenosti, dumpingové ceny pod skutečnými výrobními náklady. Český zemědělec a sedlák nedodává proto,protože nemá spravedlivé podmínky. Ale je k tomu potřeba odvaha a odhodlání těch, co drží moc v této zemi. Je nutné, pro začátek, tvrdě až "švejkovsky" vyžadovat plnění současných předpisů. Ale, je na to odvaha u současných vládních politických subjektů?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Doprava není jen neekologická. Je také nebezpečná.
      Stačí si jen uvědomit kolik dopravních nehod
      je s účastí kamionů za jediný den. Samozřejmě nevozí se jen potraviny. Ale minimálně alespoň zhušťují dopravu nehledě k zatížení a opotřebení silnic.

      Smazat
  10. Doufám ,že je zbytek slušnosti v PS a zákon o potravinách bude schválen.Pouze mě zarážį ,že vláda nekoná ve prospěch ČR.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Psala jsem to p.Oplustilovi, mezitim on smazal, tak ja smazala, Problem je, ze ten zakon bude jednak napaden EK a bude se hrozit soudem a pokutou. Kromě toho se mu retezce vysmejou, a kdyby ho čr začala používat, tak bude šéfovi vlády jasně vysvětleno, jak se to má s národními zákony. Těžké bude naučit kolonialisty chovat se slušně ve vlastní kolonii, můj názor.
      Ze třeba teď není dostatek čs. Ovoce, je asi pravda, zatím. Co se 30 let měnilo, potrvá, než se obnoví. Ale nějaké lhůty v tom návrhu, myslím, jsou. Nevim, jestli by platil i pro malé soukromníky nebo jen větší obchody. Je vůbec nějaký řetězec česky?

      Smazat
    2. Račice, je to katastrofa a myslím že co se týče řetězců není už žádný z nich český, takže jsme vydáni napospas zvůli EU a jejím špinavým praktikám. Došlo k tomu, co se dalo čekat hned v devadesátých letech. Dokud se nestaneme dalším spolkovým státem Evropské IV.říše národa německého, tak si s námi budou vytírat zadek. a obávám se, že i to nám nepomůže. Čím dřív opustíme EU, tím líp, i kdyby to stálo cokoliv.
      Ale ono se schyluje k válce a jak známo, každá válka vyčistí vztahy. Jestli to teda přežijeme.

      Smazat
    3. Drobní obchodníci byli po převratu oporou pravicových stran a vyznavači antikomunismu. Byli za to odměněni zničujícím konkurenčním bojem. Patří jim to.

      Smazat
    4. Re (23:42):
      ... obávám se, že ani ta zkušenost je nevyléčila. Jsou už - holt - tak "naštelováni" od narození (či výchovou od raného dětství).
      Ti nebudou jiní, jen se budou muset přizpůsobit okolnostem. A na předchozí režim budou nadávat o to intenzivněji. Je to pro ně totiž dobrý způsob "kanalizace" negativních emocí.

      Smazat
  11. Vy dva bezejmenní, 21.47 a 21:48, vždy žasnu nad vaší inteligencí. U vás se jedná zřejmě o záporné hodnoty na škále stupnice. Jste světový objev!

    OdpovědětSmazat
  12. Kdo nepochopil, že v r. 1989 nešlo o demokracii, ale o rozkradení ekonomiky, ten se bude stále jen divit co že se to v našem pupíkově děje? Serát je pátá kolona západních pijavic, raději nevědět, co za to mají. Jde tady o potravinovou soběstačnost. A všímejte si, co na to slavná prostitutka politiky jménem kulturní fronta. Drží huby a je jim to naprosto lhostejné. Jen se starají o to, jak si na státní kase nacpat kapsy a žít si bohémsky, či spíše zhýralsky. Když tady neřádila pandemie, to se to hrabalo po milionech za ty podprůměrné kraviny, vydávané za umění. Celé léto válení pupků u moří a v zimě také tak, zbohatlické manýry v luxusních vilách a autech a žádná starost o budoucnost. Občas nějaký ten festiválek a předávání různých ocenění a předvádění se tomu plébsu v ulicích a ejhle, najednou asi budou muset poctivě makat. Když padaly fabriky, to jim bylo snad i k smíchu. Kde jsou ubreční dělníci? Ti umí makat a zase se uživí poctivou prací, ale komediant je komediantem vždy a všude.

    OdpovědětSmazat
  13. Co je pravdivé ? Vyslechl jsem si v TV rozhovor s místopředsedkyní senátu RNDr. Jitka Seitlová, KDU-ČSL. Přiznám se, že nejsem objektivní, senát bych zrušil, jako naprosto zbytečný článek zakotvený v Ústave ČR. Již jak vznikl bylo nelegitimní. Někteří lidé, tím více politici jsou mě nesympatičtí od prvního okamžiku, co jsem je viděl nebo slyšel. Paní místoředsedkyně tam patří, je to ale můj problém.
    Chci říci svůj názor na její postoj k zákonu, který určuje povinnost procentního podílu české zemědělské provenience a to zejména ve velkých nadnárodních řetězcích. Zřejmě nebude úplně nejlepší, ale vylepšovat se dá vždycky. Odmítá ho z důvodu, že dotace západních potravin již není taková, vlastně to "okecala", bez jakých koli fakt a dat. Nejvíce mě zvedlo to, jak vidí, že je potřeba , aby se čeští spotřebitelé chovali při nakupování potravin. Musí být"vlastenčtí", tady na tom místě, kdybych napsal co si skutečně o ní myslím, tak bych se nezlobil, že mě smažou. Tato senátorka snad spadla z "měsíce" ? Nezná onen rozdíl v příjmech u nás a na západě ?
    A k té otázce kdo nám lže, přímo do očí z TV obrazovky. Tato paní z KDU-ČSL je z parteje která v devadesátyýcch letech pomohla rozbít naše zemělství, které bylo do té doby v takovém stavu, že jsme ve všech komoditách , které jsme tady schopni sami vypěstovat na své půdě a v zemi, byli soběstační. Vzkaz pro ní zavřete Vaši nevymáchanou pusu. Jednoznačně v příštích volbách nevolit KDU_ČSL. Kritéria, česká potravinová samostatnost, ohrožení naší státnosti (za kým jezdí zástupci KDU-ČSL do BRD, ohrožení Benešových dekretů), vysoupení z dnes již z nereformovatené EU a žádná obraná politika ČR, vystoupení z NATO, RF není náš nepřítel. Náš nepřítel je NATO (USA), které je nás schpono proti našim základním zájmům, zatáhnou do různých dobrodružstvích ve světě (tam jseme již namočeni) a kdyby hrozilo jen to.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že když je lidlu granko o 1/2 dražší než cizí kakaovy prášek, tak vlastenectví jde stranou. I kvůli chuti. Spousta potravin je prostě nedobrych, v salamech je divný tuk, některé sýry mají divnou chuť a sladkosti kromě cukru a škrob v sobě nemají nic. Nejsem nemocná. Přísady už jsou bohužel ošizene tak, že se to i na chuti pozná. Nemluvim o agrofertu nebo o pesticidech, jen o chuti napříč spektrem v různých obchodech, takže se dají s klidným svedomim kupovat jen ty základní potraviny.
      A ano, 1 komora parlamentu, 1 policie, 1 vláda by měly stačit. Stejně brzo na vic nebudou peníze.

      Smazat
    2. Pane Georgu,
      též jsem si pohrával s kacířskou myšlenkou na zrušení senátu, ale poslední události mi nabídly jiné řešení. Totiž mile mne překvapili hejtmani, které jsem jsem dříve řádil mezi zbytečné. Zachránili právní průchod vládě pro řešení situace. Vzdor tomu, že reprezentují různé politické strany, jsou schopni se mezi sebou dohodnout a navíc to hlavní, znají realitu svých krajů. Proto dům zvaný Senát bych zachoval, ale změnil nájemníky za hejtmany. Ušetřilo by to hodně peněz a hlavně času.

      Smazat
  14. Já, gender co možno korektně, o nezanedbatelné velikosti podílu hlouposti na pokroucení informací o diskutovaném návrhu zákona tak, jak se prezentují senátorky a senátoři, někteří poslanci a poslankyně, novinářky a novináři, redaktoři a redaktorky zejména České televize a kde která, či kde kdo z hlavního politicko-informačního proudu, ani trochu nepochybuju. Ostatně, nebýt hlupáků, zlí nic nepořídí. JiH

    OdpovědětSmazat
  15. Za 30 let si parazité prosadily takové zákony a vybudovaly takové pozice, že to bez v podstatě částečného znárodňování nepůjde vyřešit a to bez vystoupení z EU není možné. Pěkně je to vidět na tom jak se stará vláda a parlament o to aby bylo dost vakacín pro ty co se chtějí naočkovat. Bez ohledu na životy svých občanů, do všeho nacpou politiku a zájmy nad národních korporací. Čekají co zařídí neschopná, zkorumpovaná EU.

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.