Reklama

pátek 19. března 2021

Západ zničil Ukrajinu a žene ji do války s Ruskem

Václav Umlauf 
19. 3. 2021 e-Republika

Na Ukrajině se chystá poslední dějství tragédie inscenované USA za cynického přihlížení EU. Ta přijde na řadu hned po Ukrajincích a svou zbabělostí a nečinností si připravuje vlastní záhubu.


Na Ukrajině se chystá poslední dějství tragédie inscenované USA za cynického přihlížení EU. Ta přijde na řadu hned po Ukrajincích a svou zbabělostí a nečinností si připravuje vlastní záhubu. Začněme filosoficky, ať víme, kdo nám vládne.

Jak vládne den, život, mír nad každým jednotlivcem, nad jeho tělem a duší? Pomocí smrti, ohrožením života. Z hlediska dne je pro jednotlivce život vším, je nejvyšší hodnotou, která proň existuje. Pro síly dne naopak smrt neexistuje, ty si počínají, jako by jí nebylo či, jak bylo řečeno, plánují smrt distancované a statisticky, jako by znamenala pouhou výměnu ve funkcích. Ve vůli k válce tedy vládne den a život pomocí smrti. (Jan Patočka, Kacířské eseje, samizdat 1975).

Ministr zdravotnictví v kolonii zvané Česko už otevřeně plánuje tuto velkolepou podívanou. Běží studená válka s Čínou a Ruskem. Síly dne zvedly telefony, zmobilizovaly své podpindosníky a začaly vytvářet statistiku nezbytně nutné smrti, která zakládá každé válečné Mobilmachung. Vezmeme vakcínu AstraZeneca, protože ji západní Evropa odmítla jako nebezpečnou, ale pro nás je dobrá dost. Jinou vakcínu nemáme a nedostaneme, protože Deep state v USA musí očkovat lidi do května, když mu polovina obyvatel nevěří po zmanipulovaných volbách. Nemůže je nechat umírat na covid, aby se Američané v impériu nevzbouřili.

Chudým a beznadějně zadluženým dal Deep state úplatek 1400 dolarů jako držhubné, ale tuto pomoc zase bere přes lichváře, takže se vlastně nic nestalo. V Česku běží stejná aritmetika daná covidem. Necháme lidi umřít na komplikace s AstraZenecou, ale aspoň máme nějakou vakcínu, když z USA a EU jiné nedostaneme. A to jel Babiš do Izraele, kde už nyní prodal Palestince za vzdálené sliby o společné výrobě vakcín. Židé umí obchodovat. To co chtěli, dostali od vyplašeného Babiše hned, a Babiš za to dostal nezávazné sliby, kterými toho oligarchu jistě nijak nezarmoutili.

Ruský Sputnik V vzít nemůžeme, protože není Slovák jako Slovák. Slovenský premiér Matovič šel do parlamentu a řekl, ať podpindosníci USA otevřeně hlasují proti ruské vakcíně, kterou dovezl, ať je každý vidí na vlastní oči. Tím to skončilo a nyní běží na Slovensku jen okopávání kotníků. Mobilizace kolonií do studené války musí pokračovat a jedno prohrané kolo se Sputnikem ještě není prohraná válka s Ruskem, která se chystá.

Ve východních koloniích už "síly dne" statisticky plánují mrtvé, protože podle Kaifáše a smyslu velikonoc je lépe, aby jedna či více kolonií umřely za studenou válku, než aby byla předčasně ukončena tvorba sanitárního vojenského koridoru. Ten má trvale obtěžovat Rusko, brát mu zdroje, vytvářet v zemi hlad, nepokoje a připravovat za součinnosti západních agentur další barevnou revoluci organizovanou USA a jeho vazaly. Jaké místo má v tomto scénáři Ukrajina?


Ukrajina je na konci cesty za evropským snem


Jaderné elektrárny jsou před haváriemi, stát je v rozkladu a bankrotu, vykradený Západem a místními oligarchy, národ je fedrovaný fašisty, kterým Západ pomohl k moci a posílá jim zbraně na frontu u Donbasu. Národ glorifikovaný fašisty vymírá hůř než za Stalina, investice do země se zastavily, každý čeká konec. Tady je tempo demografického vymírání Ukrajiny.



Lidé ze země utekli především do Ruska, kde ale nemohou mít dvojí občanství. Takže se ukrajinského občanství vzdali a už nefigurují ve statistikách jako ten milión emigrantů, který je v Rusku na zelenou kartu. Zbytek Ukrajinců šel na Západ, v zemi zůstali chudí a nemocní v rodinách podporovaných ekonomickými emigranty, plus vykradené a zbankrotované průmyslové podniky. Ukrajina už nevyváží hotové výrobky, jen rozprodává sama sebe, viz tento graf vývozu a obchodních partnerů za rok 2019.



Západ si místo placení zemědělských produktů a oceli jednoduše koupí půdu a fabriky. Při průměrném platu Ukrajinců 270 dolarů si ty věcí vyrobí prakticky zadarmo, jako v každé jiné východoevropské kolonii. Jenže zdejší oligarchové jsou nezávislá síla s politickými partajemi, milicemi a vlivem v armádě, která zemi ovládá částečně i proti Západu. Oligarchové vědí, že je Západ potřebuje proti Rusku a chladnokrevně obchodují s vlivem a budoucí smrtí vlastních lidí. Boj o kolonii není rozhodnut, protože zdejší oligarchové nemají kam jít a jinou kolonii už mít nebudou. Se Západem hrají stejně tvrdou hru jako běloruský Lukašenko, než mu Západ připravil barevnou revoluci. Ta se ale nevyvíjí podle západního scénáře, protože Rusové se mezitím hodně poučili a Bělorusové vidí rozpad Západem kontrolované Ukrajiny. Západní investice nutné k úspěšnému vykrádání země se zastavily, což je další důvod k přípravě na válku. Tady je graf deseti let zahraničních investic. Zlomil se v roce 2016 a poslední rok mluví za vše.



Kolonie ztratila cenu a zbývá ji zničit ve finálním úderu. Ukrajina s jadernými elektrárnami vstupuje do fáze klasického failed state před sociálním výbuchem. Tentokrát to nebude barevná revoluce placená USA a EU, ale skutečná revoluce z hladu a nenávisti. Ta smete neoliberální systém Ukrajiny cíleně budovaný jako východní samoděržaví. A co přijde potom?


Scénáře rozpadu Ukrajiny


Rozpad země už dávno běží, protože hranice současné Ukrajiny jsou dárek SSSR po roce 1920. A to je příliš krátká doba na to, aby se lidé žijící celá staletí v jiných státních celcích identifikovali s novým státem, který měl silně utlačovatelský charakter. Tady je mapa historického vývoje území.



Z mapy je jasné, co je původní jádro ukrajinské státnosti a co je dar carského Ruska a komunistického SSSR. Mimochodem, to historické jádro Ukrajiny jsou slavní ukrajinští kozáci, kteří bojovali proti fašismu a aktivně podporují Novorusko. Tomu odpovídá jazykové a etnické rozdělení země, což je důležitý indikátor v zahájené ekonomické a politické demontáži zničeného a rozkradeného státu.



Na mapě vidíte podíl rusky mluvícího obyvatelstva, což jsou dnes občané druhé kategorie, stejně jako v Pobaltských republikách. Dobře se podívejte na jazykovou hranici, protože je to politická hranice a linie budoucího rozpadu země. Tady je mapa velmi důležitých samostatných voleb po rozpadu Sovětského svazu, kdy rusky mluvící část měla svého prezidentského kandidáta.



Hranice mezi východem a západem země je jasná a odpovídá a etnickému a jazykovému rozdělení. Stejně vypadaly důležité prezidentské volby v roce 2010 před barevnou revolucí a před válkou na Donbase.



Zajímavé jsou modré enklávy proruského prezidenta Janukoviče hluboko v západní části Ukrajiny. To jsou nespokojená území etnických menšin, které utlačují ukrajinští nacionalisté a fašisté. Shrňme současný stav. Země je před rozdělením, střílejí se opoziční novináři, prohrála se válka na Donbasu a na Krymu, zemi ovládají místní fašisté a oligarchové podporovaní Západem, je zakázán nezávislý tisk (dokonce i opozičních oligarchů!), opoziční TV kanály (totéž), připravuje se zákaz opozičních partají. Dokonce se odstraňují na intervenci US-kolonizátorů i zcela nezvladatelné exempláře ukrajinských oligarchických zlodějů, jako je výtečník Kolomojský, hrdý občan Izraele. Co je velmi pravděpodobný scénář Patočkou popsaných "sil dne", které připravují Pax Americana skrze válku s Ruskem? Nahnat do proxy-války na Donbasu hladové Ukrajince připravené na vzpouru proti kolonizátorům Západu, aby pro západní zájmy udělali poslední akt užitečné idiocie.


Konec Minských dohod a příprava další války na Donbasu


Ruské šachy během války v Donbasu a v Sýrii vejdou do historie 21. století jako příklad brilantního strategického postupu. Spojené státy nevyhrály ve 20. a 21. stol. ani jednu válku, protože my starší víme, že 2. světová válka se rozhodla na východní frontě. Ale ve východní covidové kolonii Německa se dnes oficiálně ani nezmiňuje nacistická okupace Československa zahájená 14. března 1939. Na Donbasu neudělali Rusové jedinou větší chybu a nevlezli do pasti nastražené Západem. Neposlali tam vlastní armádu, jen Specnaz s lehkou výzbrojí spojenou s těžkou výzbrojí povstalců. Způsob, jakým tito elitní borci uzavřeli Děbalcevský kotel proti ukrajinským (ergo ruským tankům) vzbudil za Západě zděšení, což pak potvrdila ruská intervence v Sýrii. Ukrajina prohrála a Minské dohody podepsal Západ, a ne Rusko jako skrytý vítěz konfliktu. Studená válka de facto anulovala Minské dohody a Západ naivně doufá, že Rusové snad doopravdy vojensky vlezou do Ukrajiny a budou ji okupovat, aby konečně sklapla past připravovaná Západem od té doby, co ztratili Jelcinovo Rusko. Pravděpodobné to není, protože jsou Rusové strategicky a diplomaticky na koni a připomínají proradnému Západu, že neplní ani ty dohody, které sám uzavřel.

Takže nezbývá, než zabít několik much jednou ranou a připravit další proxy-war s Ruskem skrze jarní ofenzívu na Donbasu. Západ už má v revolveru poslední výstřel před rozpadem Ukrajiny, tak se musí hodně snažit. Fašistické jednotky Azov a další prapory už dostaly západní zbraně a poradci NATO byli na frontě už dávno předtím. Problémem jsou ukrajinští generálové, kteří musí podepsat střelbu raketometů ze zázemí Ukrajiny na civilní města, která jsou oficiálně součástí státu Ukrajina. Tomu se říká vlastizrada a je na to v ruské kultuře bojující "otěčestvennuju vojnu" proti Napoleonovi a Hitlerovi trest smrti, a to zcela automaticky. A Rusové už také hned po zahájení války zřídili vyšetřovací tribunál pro válečné zločiny v Novorusku, kde jsou černé na bílém shromážděny podpisy velitelů k palbě na povstalecká města a osady. A všichni velitelé KBU, kteří provedli teroristické útoky proti velitelům armády na Donbase, už byli zavražděni. Stejně tak spáchal sebevraždu střelbou do hrudi i ukrajinský pilot SU-27, který jistě neasistoval při nesestřelení civilního letadla linky MH-17 v roce 2014 ukrajinskou protivzdušnou obranou.

Generálové armády mohou hypoteticky podepsat střelbu do vlastních lidí, pokud jim NATO zaručí, že je schová v nějaké funkci na Západě. Ale to je slabá útěcha, a ještě slabší ochrana. Zrádci jsou po převratu a po prohrané válce dvojnásobně zbytné zboží a nikdo se o ně nestará. To ukrajinská armáda má dnes a denně před očima. Takže Západu zbývají na rozpoutání proxy-war s Ruskem už jen ozbrojení fašisté a nacionalisté, kteří Novorusko nenávidí za své vlastní selhání. Přišli do těchto bohatých měst poprvé loupit na příkaz protiruských ukrajinských oligarchů spiknutých proti ruskému zloději Achmetovovi jako načalniku na Donbase. Přitom dostali na kokos od obyčejných občanů Donbasu, kterým ve druhém kole pomohli Rusové. Takže armáda složená s ozbrojených fašistů je k dispozici, má cca 30-50 tisíc žoldnéřů, a s tím se už dá něco dělat. Styl podpindosníků, jako byl gruzínský Saakašvili střílející raketomety na ruskou posádku, aby na příkaz Západu rozpoutal cca třídenní válku s Ruskem, ten je také zavedený a vyzkoušený. Prozápadní kolaborant se na nenávistí prosycené Ukrajině určitě najde, stejně jako se našel Sorošův muž v Jerevanu, který právě prohrál válku v kolonii Arménie. Ani do této provokace Rusové nevlezli a opět z ní vytěžili zásadní strategické vítězství obsazením klíčového strategického koridoru, a navíc si upevnili spojenectví s vítězným Tureckem. Pašinjan je na odpis. Jeho odchod chce armáda a opozice v tentokrát zcela nebarevné a zcela reálné revoluci, na kterou se Západ dívá s velkými obavami.

Takže modely na proxy-válku s Ruskem už se dávno praktikují a nyní se podívejme na její velmi nebezpečnou verzi na Donbasu. Fašisté zruší de iure Minské pohody podepsané Západem tím, že vystřelí onu klíčovou salvu z raketometů vzdálených 50 km od hranice kontaktního příměří a zasáhnou civilní cíle v Novorusku. Prostě, klasický styl Saakaškvili, který si pod vedením USA udělal na Ukrajině svou militaristickou živnost. Saakašvili jako prezident Gruzie nařídil ostřelování ruské vojenské posádky v ruském městě Cchinvali raketomety BM-21 Grad 8 srpna 2008 a tím rozpoutal přímý konflikt. Dnes je to mezinárodně hledaný zločinec pod ochranou USA. Pak je jasné, že odvetná salva ze stejných ruských raketometů na druhé straně zlikviduje tyto jednotky ve vnitrozemí Ukrajiny. Tím začne "ozbrojená agrese Ruska" proti nevinné oběti zvané "demokratická Ukrajina". Válka možná skončí do 3 dnů jako v Gruzii, ale to není pro Západ podstatné, protože dosáhl hlavního strategického cíle, což je přechod do další fáze studené války. Rusko pochopitelně na Ukrajinu vojensky nevleze, protože není blázen a nemá to vůbec zapotřebí. Po prohrané válce pojede klasický scénář nebarevných revolucí ve stylu Jerevan, protože zde stejně jako v Bělorusku zvítězí umírněné proruské strany podle politické a jazykové hranice uvedené výše. Pak se Ukrajina asi rozdělí na západní a východní zónu a tím skončí jako samostatná kolonie Západu.


Varovný příklad pro východní kolonie EU a NATO


Popsaný sci-fi scénář války v Donbase má pro východní vazaly na naší straně EU hranice mnohem zásadnější charakter, než měly vzdálené války vedené prozápadními kolaboranty, jako byli Pašinjan a Saakašvili. Nyní má eskalovat velký proxy-konflikt v kontinentální Evropě, aby se mohlo militarizovat. To úplně stačí ke štěstí jednoho procenta a 3. světovou proti Rusku a Číně tak jako tak vyhrát nelze. Také je třeba dostat pod kontrolu zatím nevzbouřené, ale již znepokojené poddané ve východní EU-gubernii. Také je třeba kontrolovat nespolehlivé oligarchy, jako je zmatený Babiš, svéhlavé politiky jako Orbán a dát konečně Polákům možnost, aby bez přímé anexe politicky ovládli západní Ukrajinu a v lepším případě hrdinně zemřeli ve válce proti Rusku. Jak je vidět, cíle "sil dne" a cíle Deep state jsou rozmanité, ale mají jeden společný základ, což je kontrola území, zdrojů, zrušení zbytku "covidové" demokracie a vytvoření základního Mobilmachung nutného pro kontrolou jednoho procenta nad zbylým 99procentním zbytkem. Je dobré vědět, že klasický třídní boj popsaný Marxem dostal v 21. století nový imperiální charakter se stejnou válečnou aritmetikou. Je jistě lépe, aby umřelo 99 % za jedno procento učebnicově šílených sociálních psychopatů, než abychom konečně dostali rozum.

Hodnota článku (rešerše, napsání, korektura, anotace, ilustrace, redakční práce) je ohodnocena částkou: 550 Kč. Pokud chcete na provoz webu přispět, klikněte zde, nebo na baner v úvodní stránce. Děkujeme!




53 komentářů :

  1. Lidičky, nestrašte! Něco podobného předvídá i pan Černogurský... a ještě ve větším měřítku! Co bude s dětmi a vnoučaty? Slované se mají bít se Slovany v zájmu židovstva! Panebože zastav to!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pane Vlastimile Čechu, prosím, nepleťte do současné krize nějaké "židovstvo"! USA nejsou žádné "židovstvo"!!!

      Smazat
    2. Bez židovstva ovládajícího banky, vojenskoprůmyslový komplex, tahají za provázky v politice na celém světě se na této zemi nepohne vůbec nic! Mohu mluvit o Rusku co tam všechno Židé ovládají a jaké majetky tam mají...hlavně ti, co odešli do Izraele a odtud v Rusku řídí své aktivity, vyhýbajíce se zákonům země a Putin na ně nemůže. Americké hospodářství ovládají Židé. Až jednou Židé ovládnou Rusko, bude zle. Žid se stále drží toho prastarého, korunku půjčím a dvě chci zpět. Co je koruna ze sta? Jedno procento!

      Smazat
    3. Gratuluji panu Čechovi ke zdravému rozumu a také oceňuji jeho sečtělost. Poněvadž trefil hřebíček přesně na hlavičku! Pan Dvořák raději strčí hlavu do písku....

      Smazat
    4. Vselijak zasmodrchana jednorazova podpora ,kdy nekdo dostane 1.400 penez a nekdo ne a na parasity zbyde hodne, vypada jako spatnej vtip od Zabijaka.
      Nebot zpravy rikaji ,ze se rozhodl ,ze jim zvysi dane, aby to dostal zpatky. I s urokama..
      Tedy tem pouze, kteri pracuji..
      Zabijak prohlasuje casto ,ze zajmy Izraele jsou jemu nejvice dulezite..A neni sam, je to cela vlada, kongres a senat a urady a organizace a media aaaa..

      Smazat
    5. Vlastimil Čech 7:13
      Já bych to nenazýval židovstvem, ale spíš chazarstvem.;-) A budete mít klid, protože vás nebude nikdo obviňovat s antisemitismu. Antichazarismus není nikde na světě trestným činem, jelikož žádný takový národ oficiálně neexistuje.;-)

      Smazat
  2. Odpovědi
    1. Nic. Lidi se mají moc dobře. Teprve skutečná bída je donutí víc přemýšlet. Ale to už bude pozdě na nekrvavou změnu.

      Smazat
  3. Jsme nepoučitelní. Zvolili jsme si představitele, kteří na svou funkci nemají schopnosti a ještě k tomu zmizela morálka, čest, povinnost a další. A další varianta s opozicí je na tom ještě hůře, ta nemá ještě ukojené materiální a mocenské ambice (mimo jiné, dojde při jejich vítězství k "ukrajinizaci" ČR). Naprostým zklamáním po roce 1989 je stav v mediální scéně. Dezinformace, lži, nenávistná ideologie k jinému názoru je dominantní. Většina lidí se nechala nalákat na lízátko a neví už jaké jsou skutečné hodnoty života. Zhlouplé nové generace si to budou muset odžít až do dna.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. "Zvolili jsme si představitele, kt...". nesmysl, našli by se jistě jiní a další, možná horší. Přece od 89 nejsme suverénním státem a hned tak nebudeme!

      Smazat
    2. vvenc 14:57 přesně a pokud by v parlamentě to někdo chtěl zásadně změnit, tak ho čeká cesta za mříže. To bude pro SPD zkouška ohněm. Kolik tam je asi krtků?

      Smazat
  4. Klid, ty modré enklávy nejsou fašisty utlačované menšiny. Kdo zná program PR 2010 a měl zkušenosti s duem Juščenko-Tymošenko, ví, že Janukovyč měl dobrý program. Přistoupení k EU, spolupráce s NATO, ale zároveň zachování dobrých vztahů s Ruskem. Navíc velká podpora Rinata Achmetova. Kdybych měl tehdy na Ukrajině volební právo, volil bych ho taky. Autor si plete rusky mluvící a prokremelský. Oděsa se nikdy k Rusku nepřipojí. Stejně tak Nikolajev, Cherson a Dněpr.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Možná mi něco uniklo, ale tady se nejedná o připojení východu Ukrajiny k Rusku. Jedná se o odtržení východu od západu. Západ trvá nesmyslně na používání ukrajinštiny, jako jediného jazyka. A západ dost tlačí na pilu ohledně integrace s EU a NATO. Co ona integrace znamená je víc než patrné na většině postkomunistických zemích unie. Status kolonie.

      Smazat
    2. Kdy vám dojde, že na území Ukrajiny žijí Rusové stejně jako na Moravě žijí Češi !! Likvidace SSSR a východoevropských socialistických zemí obřezaným Gorbačovem a jeho podivným politbdírem byl kolosální zločin, který některým dojde až po covidové krizi kapitalizmu !!

      Smazat
    3. Nezapřeš, že jsi Ukrofašista !

      Smazat
    4. Martin nepochopil, že celá slavná Ukrajina je protiruský projekt, v hiostorii živený Poláky, Rakušany, Hitlerem a nakonec klikou "deep state of Americka". Když Martin píše o JUščenkovi a programu "...přistoupení k EU, spolupráce s NATO, ale zároveň zachování dobrých vztahů s Ruskem..." tak to je čistý protimluv. Takové vztahy Ukrajině by USA nikdy nedovolily.

      Smazat
    5. Pane Dvořák výborně. Jen je potřeba dodat, že největší chybou Džugašviliho bylo nevyřešení problémů s těmito fašisty. Poslal je na Sibiř a to jak vidno nestačilo.

      Smazat
    6. Tak to prrr. Tondo 9:07
      Nechci tady rozdmýchávat nějaké národnostní vášně, ale na Moravě žijí česky??? (možná-záleží která z obou češtin je ta správná) mluvící Moravané. Nepřivlastňujte si něco, co vám nepatří.

      Smazat
    7. 16.34

      Víš co právě dělám? Žulím se. Na něco jsem si totiž, když jsem si to přečetl, vzpomněl.

      Asi bychom se vážně měli přejmenovat na Bohemii. A byl by klid. Navíc je to zvukomalebný, ne jako Česko, který mi asociuje mlejnskej náhon (česlo), úl (česno), a ještě mi smrdí česnekem.

      Smazat
    8. Milane 17:15
      Taky jsem si na tebe vzpomněl, když jsem to psal, jestli se nebudeš zlobit, že se nehlásím k Čechům...:-)
      Já se hlásím, ale vždycky říkám, že jsem Čech rodu moravského. A štve mě, když si někdo přivlastňuje něco co mu nepatří. Moravě ukradli Jihlavsko např. Teď ty kraje taky vůbec nerespektují historické hranice. To lidi jen nasírá. Nedávno se někdo naštval a namaloval to na silnici a byl z toho velký povyk. Proč??? Ostatně za pár bude sčítání lidu a spousta lidí se k moravské národnosti přihlásí. Naposledy to bylo skoro 700 000 lidí, po plyšáku v roce 1991 to bylo doufám že jsme se nespletl asi 1,6 milionu. Moravani to vzdávají a o to asi jde, nechat to hezky vyhnít. Proč na tom pořád sakra záleží aby nás dal do jednoho pytle, to nechápu. Pokud vím, třenice začaly vždycky až tehdy, když to chtěl někdo shora zglajchšaltovat. Proč sakra? Od středověku tady byly dvě země a ne vždy dokonce v jednom soustátí. Tak vo co de?
      Nejvíc mě mrzí, že o moravských dějinách jsme se už za komoušů skoro nic neučili, byl jsem vyvalenej, když jsem se v dospívání dozvěděl, že nějakej Jošt byl dokonce chvilku i římským císařem. Asi to bude tak, že se někomu hodí moc do krámu, popuzovat nás proti sobě. Ta Bohemie by se mi docela líbila, konečně bych byl Bohém a ne jen bohém. :-)

      Smazat
    9. Kasteláne, tak doufám, že to i vyjádříme při sčítání lidu! Už Klaus nechtěl dělení krajů na tři, přidal bych čtvrtou Prahu, aby bylo zřejmé, kdo za koho kope.

      Smazat
    10. PS. jak jsem již zde uváděl, Senát by se měl strukturovat národnostně, to by některá etnika "čuměla"!

      Smazat
    11. MP 20:23 a 20:28
      To se nepovede, proti tomu je tak obrovský odpor, že si nedovedu představit sílu, která by to protlačila. A přitom si myslím že by to bylo ku prospěchu tohoto státu.
      Každopádně já to vyjádřím zcela jistě. Nejde mi o nějaký šovinismus, ale člověk by měl vědět, že někam patří. A já své rodné Brno miluju a nikdy bych nechtěl bydlet jinde, i kdybych tam měl vydělávat víc. Jsem patriot, který je hrdý na tu poslední zatáčku před Vídní. :-)

      Smazat
    12. No jistě Kastelane 19. března 2021 16:34, to je to náramně důležité. Jako když Slováci za komunistů strádali tím, že nemají automobilku. Tak ji dostali. Nepomohlo ...
      Vezměme to tak. Německá knížectvíčka byla sjednocena a mindráky těch menších vůči větším, ani porážka v První světové císařství, jako stát, nerozbila. Stejně tak porážka ve Druhé světové. Máme tu Spolkovou republiku. Německo. Über alles. To, ani ne po sedmdesáti letech od porážky „Říše“, dominuje Evropě.
      Zato Srbům posloužilo za zlé, že jich je nějakých 10 milionů, Chorvatů 3 a Slovinců ještě míň ... Poláci mají problém. Že už nejsou svého času pány kdesi na Ukrajině a svém severu, takže musí nevražit na toho velkého na východě. Co je postrčil na západ. Podle jejich, tuším předposlední, neprohrané bitvy. U Grunwaldu.
      I ti Slováci zjistili, že dosť bolo Prahy. Zato mají veľa peknú prezidentku a v "Česku", svého rodného předsedu vlády. A snad i druhého nejbohatšího občana České republiky. Husák jim nestačil. Hej Slovane ... Jo jo, Kasteláne. JiH

      Smazat
    13. JiH- cítím z Vašeho komentu nedůvěru ze zemského, historického dělení. Podobnou měl Klaus. Ano, Němci jsou spolkovou zemí, přesto mají zahraniční politiku společnou i se "svobodným státem Bavorsko". A také "regionální" vlády a nikdo se nechce odtrhnout. Proč asi? Jen společně jsou silní. Nebýt Pragocentrizmu od počátku vzniku republiky, věřím, že Československo, tu Bohemii bych také bral, bylo spojení tří zemí a "svobodného státu Slovenska" trvalé.

      Tu pátou kolonu, zemi (Prahu) je třeba tedy začlenit mezi Čechy dřív, než nás rozhádá všechny!

      Smazat
    14. Miroslave Povolný 9:07, máte pravdu. V uspořádání, ani zemském, to opravdu nevidím. Ve zralosti a odpovědnosti ano. Kdepak jsou byvší poslanci Móric a Slota? Kdepak je poslanec Michal Kraus, který své trasformace prováděl i cestou Moravanů? Kdepak je Mečiar, Čarnogurský či Havel a spol., se svou chvilkou slávy? Jakpak je důležité, zda tratili Slováci na Češích, Moravanech a Slezanech nebo ti na Slovácích? Rozdělením tratíme všichni. Jen jiní získali. JiH

      Smazat
    15. JiH-u
      No vidíte už zase machrujete a nic jako obvykle nechápete.
      Nido se nechce rozdělovat. Tak jako je klid v rodinách, které jsou spravedlivě řízeny svými rozumnými rodiči, tak je klid a pořádek v zemích, kde má každá země či region zaručené své spravedlivé a postavení. Německo, Rakousko, Švýcarsko.....A jen o to jde.
      Ten špatný trend začal po roce 1948, je zajímavé, že všechno od komunistů bylo špatné, ale na tomto je trváno jako kdyby na tom zavisel život všech politiků. Pozoruhodný v tomto bodu soulad. Čím to asi bude???

      Smazat

    16. 15.01
      Kasteláne, myslím, že všechno pramení z nepochopení. Nebo jinak.
      Budu mluvit za sebe, čeho se já obávám.
      Ne moravského patriotismu, ale moravského šovinismu, od kterého je pouze krůček k separatismu.
      A patnáct století soužití (ne žití vedle sebe, jako to bylo s Němci), patnáct století společné historie, patnáct století bojů proti vnějšímu nepříteli, patnáct století společného života, by bylo nenávratně v prdeli.
      Neboť co by byly Čechy bez Moravy a Morava bez Čech?
      To je to, čeho se já osobně obávám.
      Takže tak.

      Smazat
    17. Milane 15:46
      Stoprocentně ne!!!
      První republika po nějakých pokusech se župami zjistila, že je to kravina a uspořádala kraje, které pak v podstatě fungovaly (a dobře) až do plyšáku 1989. Samozřejmě bylo zchováno přirozené zemské zřízení. Nikomu to nevadilo, mezi Čechy a Moravany byl klid, vyskakovali si jen Němčouři. Nikdy jsem neslyšel od pamětníků, že by se snad uvažovalo o nějakém rozdělení obou zemí. Moraváci nikdy neměli odstředivé a separátní tendence. Jen se nám nelíbí, že se nevrátilo to co fungovalo a bylo historicky staletími podloženo. V podstatě bylo pošlapáno právo Moravanů na svoji zemi, je to ve své podstatě, (hnáno ad absurdum), okupace! Vždyť si představ, že by to bylo naopak, Morava by Čechům ukousla třeba kus Jižních Čech nebo Pardubicko. No a nějakej Moravák by se tě snažil přesvědčit, že Kolín je na Moravě, protože celé soustátí je přece Morava, protože my jsme přece byli dřív. Zkoušíš si poctivě přiznat jak by se ti to líblo? Já něco podobného (ale naruby) před pár lety slyšel od jednoho Středočecha z Benešova.
      Po plyšáku vymysleli blbečci nové kraje, aby bylo dost pašalíků pro poslušné ovečky z OF za zásluhy. Takže vznikly naprosté debility jako Zlínský kraj a za největší zhovadilost považuji kraj Vysočina!!! to je ukázka blbosti v hmatatlném skupenství! Takže dnes když Tišnovák chce něco vyřídit na úřadech, místo aby jel do Brna které má za bukem musí složitě do Jihlavy, na kterou ale nemá vůbec přímé spojení, protože to je naprosto nepřirozený útvar a nikdy spolu neměl žádnou vazbu. A tak by se o tom dalo dlouho vykládat. Zkus o tom přemýšlet jinak jak z pohledu nadržovaného Čecha. Protože vám tohle zřízení nadržuje a to je špatně.
      Právě to patnáctistoleté soužití je záruka, že by k žádným separacím nedošlo, naše země to mají jinak jako se Slováky, až na pár let jsme vždycky bylí spolu, právě pro to co jsi napsal v předposlední větě.
      Naopak, co našemu soužití škodí je právě odpor k tomu napravení starých chyb, kterých se po x staletích dopustili komunisti. A to je to, co vždycky bude kalit vodu. (krom pražské namachrovanosti - ale oni machrují na všechny)

      Smazat

    18. 17.01
      Kasteláne nezlob. Nestačilo by jen z pohledu Čecha? Bez toho nadržovaného?
      A jinak - psal jsem jen o svých obavách, nic víc. Když jsem makal jako OSVČ, měl jsem v partě dva Moraváky. Fajn kluci, všechno dobrý, jen jsme si po několika vyhrocených hádkách pod sankcí pětikila oboustranně zakázali hovory o "moravském problému".
      Nešlo jen o to, že jsme se pokaždé rafli, ale také o to, že jsme dokázali prohádat klíďo píďo tři čtyři hodiny a pak jsme museli makat do noci abychom nebyli ve skluzu. (Tenkrát jsme kytovali a natírali okna na nějakém velvyslanectví, zapomněl jsem už na jakém, takže by byl průser jak kráva, nemluvě o ztrátě důvěry. To bychom pak mohli lakýrničit leda tak někde na hajzlech)
      A tihle dva kluci z Olomóca měli představu o SAMOSTATNÉ neutrální Moravě. Odtud moje obavy. Že to není pouze jejich představa, ale většinová představa Moravanů. Pod vlivem toho jsem později, když jsem konkrétně Brno několikrát navštívil, rozmluvy o moravském problému hrál do autu, že tomu nerozumím atd. Prostě jsem měl strach, že se s fajn klukama s kterými sedím u stolu zbytečně rozhádám (spolu bychom se rafli na tuty).
      Hm... Teď řeknu hříšný názor. Mě by bylo úplně šumák kdyby Morava ukousla kus Čech - za předpokladu, že by obyvatelé toho "kusu" s tím většinově souhlasili.
      Ale s těmi kraji to máš těžké. Například zrovna "můj" severočeský kraj rozdělili na dva, Liberecký a Ústecký, a bylo to přínosem. Před rozdělením na tom byli liberečáci nemlich stejně, jako jsou na tom teď u vás Tišňováci. Liberečáci totiž museli, když si "na kraji" potřebovali něco vyřídit, absolvovat cestu až do Ústí, vzdáleného od Liberce 100 km - to už mohli jezdit rovnou do Prahy. Vzdálenost stejná, navíc po lepší silnici, takže by tam byli dřív. Být tebou, nehledal bych za tím "nadržované Čechy, kterým to vyhovuje", ale pražský, a jen a výsostně pražský, pragocentrismus. Nemysli si, že na něj nedoplácíme.
      Jo a hele, drobet oleje do ohně. Nebyli jste dřív. Byli jsme v podstatě zároveň.
      A abych se s tebou nemusel opět blbě dohadovat, řeknu ti proč. Tedy neřeknu, připíchnu sem svůj názor vzniklý na základě hádek s těmi dvěma Olomoučáky. Prostě jsem v tom chtěl mít jasno, tak jsem se pídil. A toto je výsledek onoho pídění, který jsem si napřed hodil na papír, neb počítače se tehdá teprve batolili, a až později si to zkopíroval a šoupnul do laptopu.
      Tedy, ono se to moje tehdejší zamyšlení netýkalo jen Čech a Moravy, pojal jsem to tehdy v širším záběru, ale vypíchnu z toho "náš problém" a k čemu jsem došel.

      Podobně jako národ český, bych dal aspoň jeden příklad, vznikl společně prolitou krví z mnoha navzájem nepříbuzných etnik národ bulharský a další evropské národy. Stejným způsobem však vznikl - což české i zahraniční obci vědecké z důvodů jež mi stydno rozvádět (jako) uniká - i českomoravský "dvojnárod". Jsme "národní" dvojčata se vším všudy a geneticky asi tací Slované, jako jsou Bavoři Germáni či Maďaři Ugrofinové. Zvu vás na malý výlet do historie, ju? Před tím bychom si však měli ujasnit co to národ je:
      "Národ je historicky vyvinutým, stabilním společenstvím jazyka, území, hospodářského života a psychologické skladby, jež se projevují ve společenství kulturním." Tolik Josif Stalin. Souhlas; dobře věděl o čem mluví, když je likvidoval ve velkém.

      Smazat
    19. Etnogenezi českomoravského "dvojnároda" - národa na území Bohemie a Moravy - odstartovala obrana společného území kmeny (budoucích, po sjednocení Boleslavem) Čechů, Dúdlebů, Moravanů (jak se nazvali poté co přijali pojmenování podle řeky u níž se usadili) a vzbouřivších se (r. 620) synů avarských otců a slovanských matek, spolu se zbytky Keltů a Germánů, jakož i dalších čerchmantů považujících území Bohemie a Moravy za svůj domov, jejímž vyvrcholením byl vznik obranné aliance proti Avarům; tzv. Sámovy říše (jenž však měla do státu ještě setsakra daleko). Která se po smrti Sáma nerozsypala, ale vydělila na Bohemii a Moravu, s nitranským lénem.

      Tak či onak, na konci osmého století už Bohemii neobývaly slovanské kmeny spolu s cancoury kmenů z dob Stěhování národů, ale jeden národ; jedna množina; z tradičních i praktických důvodů se čtrnácti podmnožinami dominantních rodů, spravujících jednotlivá dominia
      (z nichž každé obsahovalo opět další správní podmnožiny etc. etc. až k občinám, a podmnožinám těchto, k rodinám). Měl stejný jazyk i tradice a - a to především - jako národ jednotně vystupoval, za něj se považoval, i považován byl. (Letopisy Tiliovi k r. 805: "...do země Slovanů, kteří se volají Češi (orig. Cihu)).
      Jednotně se pral s germánskými etniky i s euroasijskými nomády, jednotně se dalo všech čtrnáct pohlávárů dominií (r. 845) v Řezně pokřtít; jednotně se haštěřil s Moravany - ke kterým se jednotně (r. 890) přimkl i se od nich jednotně (r. 895) odemkl. Boleslav to pak už jen zastřešil cenralizací moci.

      Nemlich stejně se to má s Moravany; první zmínka o Moravanech o sedmnáct roků později (k r. 822) neznamená že jsou mladšími bratry Čechů, ale že si je (spolu s Čechy, Obodrity, Srby a Lutici) toho roku pozval Ludvík Pobožný na pokec a zachovala se o tom zmínka ve Franckých análech. Nic víc. Jsme zkrátka národními dvojčaty; vzešli jsme ve stejné době, z týchž příčin, z téhož lůna tzv. Sámovy říše.

      Shrnuto: Češi a Moravané byli národy už v době, na kterou si naši sousedé a sousedé přes sousedy ještě nějaké to století museli počkat. Přestože se tzv. Sámova říše po jeho smrti vydělila na dva celky a přišla o spádové oblasti, národní princip kooperace dominií Bohemie přetrval až do kolaboranta Václava - na Moravě v bledě modrém totéž. (Nazdár, Moravácííí! A co ejčkon? Které dvojče je starší? O co se teď budeme škorpit? A přežijeme to vůbec? :-)
      Co se týká Nitranska, jeho dějiny se po pádu Velké Moravy provázaly s dějinami budoucího Uherska v nichž živořily po tisíc let, pročež nechme tak; však ona si s tím Matice slovenská už nějak poradí, když zvládla Tisa.

      V mužském chromozonu Y zdědili Čechové 36% germánských a 34% slovanských genů; zbytek jsou geny keltské a něco různých; u Moravanů jsou oproti Čechům drobné odlišnosti.

      Leč hlavu vzhůru, milí patrioti! Ač genetická všehochuť pouličních voříšků, přesto jsme si z praslovanštiny (spolu se Slováky) uchovali 98% slovní zásoby; což je nejvíce ze všech Slovanů.
      Geneticky nejméně slovanské, jsme zároveň ty nejstarší a "nejslovanštější" slovanské národy vůbec. Takovýto grunt jazyka hluboko v prehistorii má málokterý evropský národ (zdali vůbec jaký); určitě ne francouzký, anglický či něměcký, s přejatými slovy ne v jednotkách, ale v desítkách procent. (Nechápu, že tato okolnost bdělé Matici Slovenské unikla a nerajtuje na ní.)
      Takže tak, Kasteláne. Pak to ještě pokračuje, ale tohle by mohlo stačit.
      Měj se.

      Smazat
    20. Milane...
      Doufám, že sem ještě koukneš. Vždyť my vůbec nejsme ve při...
      To co jsem napsal o nadržování... možná to bylo jen špatně vyjádřené, hned se neurážej, nebylo v tom nic osobního, ale je fakt, že v době před plyšákem Češi ekonomicky nadržovaní byli neskutečně. Stačil by jen výpis účtů, kolik stálo pražské metro zbytek republiky, hlavně Moravu. Nemyslím sever, tam komanči cpali všechno možné, protože se báli horníků. Brno až do 60.let bylo nádherné město, pak to s ním šlo z kopce, já to jen s úžasem pozoroval. Před plyšákem to už z hrdé metropole byla díra po granátu a ta pověstná zatáčka před Vídní. A to nejen ekonomicky, ale i kulturně. Všechno se nasralo do Prahy. I to nejmodernější vybavení letiště bylo odmontováno a odvezeno do naší "macechy"
      Ta nespravedlnost v nás zůstala a nesmíš se těm Olomoučákům divit. Každopádně nevěřím, že by to s tou odstředivostí mysleli vážně, asi tě jen chtěli naštvat a provokovat. Neznám nikoho ze svého okolí, kdo by tohle chtěl a to jsou Brňáci v tomto asi nejradikálnější.
      Nejvíc mě vždycky v těchto diskuzích nasere, když mi někdo řekne, že trpíme komplexem méněcennosti. No to pak začnu vidět rudě. To je argument asi jako kdyby ti někdo znásilnil ségru a když by se ti to nelíbilo, tak by ti řekl, že trpíš komplexem...ty vole to je fakt napřesdržku!!!
      Co se týče toho co jsem napsal o tom kdo byl dřív, tak to byl právě argument těch géniů z Benešova. Výplod fakt nejmíň profesorů historie.
      Jak jsem psal, celý "moravský" problém by nebyl problém, kdyby se řešil před tím, než se problémem stal. Moraváci nikdy nezapomenou na to, že jejich práva byla pošlapána, takže snaha to ututlat je kontraproduktivní. Nechápu tu snahu strkat hlavu do písku před normálním požadavkem na normální řešení. A hlavně PROČ??? Proč za 1. republiky tyhle problémy nebyly?
      No asi Masaryk nebyl vůl a věděl jako Moravák, že by to bez podpory Moravy nešlo.
      Jinak s celou tvou druhu částí souhlasím, nemusíš mě školit z historie, cosi o tom vím a je to jasné, patříme k sobě. Tak kdo tyhle problémy začal?
      Skot dnes také bude součástí Británie, ale běda, když ho nazveš Angličanem, i když v podstatě angličtinou mluví. To samé Ir, Welšan...
      Celý problém blbců z Anglie s IRA byl jen v tom, že se k tomu stavěli podobně jako Češi k Moravákům. Naštěstí my nejsme ochotní dělat bomby, jen se trochu štajfčíme. :-) A bojujeme jen vtipy.
      Povím ti brněnský fór ju?
      Borec chlastá vodu z Parnasu na Zelným rynku v Brně. Pozoruje ho druhý a povídá mu: "Vole, neglgé tu vasrůvku, chčijó do toho morgoši!"
      Ten první přestane pít a říká: "Helééé, co si to řééékal???" Ten druhý pochopí a povídá: No já jen abys to nepil tak rychle, je to studený." :-)

      Smazat
  5. Mám slušné informace z Ukrajiny a není vyloučeno, že se Ukrajina "rozsype" a rozloží v celku v klidu , asi jako u nás se složil režim v roce 1989. Nikdo už ho nechce , je všeobecná bída, pokud by mnoho milionů Ukrajinců , kteří pracují v zahraničí, domů neposílali peníze, tak by to bylo daleko horší!! Armáda je také spíše operetní , protože pokud budou velitelé příliš tlačit, tak se jim branci rozutečou, kdo by se také nechal zabíjet a zkušenost s Donbasem je velmi čerstvá a hroby tisíce ukrajinských vojáků ještě nevychladly!!! Možná, že jde jenom o vroucí přání zdejších Ukrajinců, ale oni mají mnoho argumentů, které hovoří pro tuto zde nastíněnou variantu vývoje!! Ani generálové ukrajinské armády nejsou v bezpečí ze strany občanů a vojáků , kterým velí!! Ukrajinci nejsou nějací hlupáci a převážná část občanů si uvědomuje , kam se Ukrajina ubírá a jak každý měsíc upadá a většina schopnějších lidí už odešla! Migrace z Ukrajiny činí cca 1000 osob denně!! Je úplně jiná situace na Ukrajině, než byla po Majdanu, kdy tomu mnoho lidí věřilo!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Hodný člověče, vidím, že se orientujete! Myslíte si, že
      Rusové:Ukrajinci = Češi:Slováci?
      Nebo jak byste to hodnotil? V SSSR jsem byl na střelbách v roce asi 1973. A ono to asi byl Kazachstan. Jinak nic.
      Novináři lžou až se jim od huby práší a ze skutečností a událostí si přepečlivě vybírají co a jak nám řeknou. Nevěřil bych jim ani datum, kdyby ho vysílali z továrny na kalendáře!

      Smazat
    2. Mám podobné zvěsti. Poláci vydávají na území bývalé Haliče "průkazy Poláka". Jsou to v podstatě pasy. Držitel má stejná práva jako Polák, kromě možnosti volit. Tedy může kdykoliv do Polska, studovat tam i pracovat. Ty samé vydávají i v Bělorusku, ale tam jim zaťali tipec. Také Maďaři a Rumuni vydávají svoje pasy obyvatelů, Zakarpatí a Severní Bukoviny. Jak Poláci, tak i Maďaři a Rumuni považují tato teritoria za svoje historická území. Vydáním pasů tak brání tyto "svoje" občany před službou v armádě. Navíc jazykový zákon prohlásili Maďaři za rasistický a blokují jakoukoliv snahu západu více připoutat Ukrajinu ke svým strukturám. Stejně tak obyvatelé Donbasu mají ruské pasy, platí se tam rubly a veškerý obchod je veden s Ruskem a přes Rusko. Ukrajina přišla za sedm let o deset miliónů obyvatel. Z toho osm je v Rusku. Jen u nás je oficiálně cca 45 tisíc Ukrajinců. Ti sice nadávají na Rusko a volají po válce, ale sami před ní utekli. takže zbývají žoldnéři, ale ti mají morálku jen proti civilistům a při vidině rabování. Jakmile začnou prohrávat, rozprchnou se. A domobrana Donbasu už dávno nejsou ozbrojení amatéři. je to zcela regulérní armáda, s patřičnou organizací, výzbrojí, vybavením a výcvikem. Navíc všichni vědí, že jim jde o všechno. Včetně holých životů. Takže jejich odhodlání bojovat je vysoké. U vojáků i obyvatelstva. To je na válku a její útrapy zvyklé. Na rozdíl od zhýčkaných Kyjevanů, o západoevropanech ani nemluvě. Výsledek války bude jasný. Rozpad státu. Od zbytku se oddělí i ruskojazyčné oblasti Charkova a Oděsy.

      Smazat
    3. 12:02
      Nakonec západ odepíše Ukrajinu a nechá ji rozdělit mezi sousední státy, zejména pro Poláky, , aby dostal Poláky na nějakou hranici s Donbasem nebo Ruskem a bude spoléhat, že polská armáda udělá to, v čem selhali Ukrajinci.

      Smazat
  6. No jo to je demokracie a prosperita jak tu vyřvává ten americký poskok. Jsem realista a Rusko pokud by se něco stalo tam musí vyřadit usa a zbytek fašounů se rozuteče.

    OdpovědětSmazat
  7. Bylo by dobré si někdy poslechnout Pjakina. Je to Rus a je této situaci určitě blíže, nežli my všichni tady. Já bych ještě flintu do žita neházela. Putin je vždy o 5 tahů napřed a jeho plány by mohla zrušit pouze jeho likvidace. Rusové-tedy většina normálně myslících Rusů mu věří a podle toho se budou chovat.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 10.59
      Upřímně - halo efekt z Putina nemám kdovíjak valný. Prostě se mi ten chlap jako chlap nelíbí. Když však přemýšlím o státnících, vidím jen jednoho současného státníka světového formátu - Putina.
      Dál raději nečtěte.

      Tak, howni, na koně a hurá do mě!
      Kecám. Ve skutečnosti vám mám na vidlích. Jen jsem vás chtěl drobet nasrat.

      Smazat
  8. Vláda KLDR odmítla „ztrácet čas“ kontaktem s USA

    Již jsme informovali, že když se USA nevzdají nepřátelské politiky vůči KLDR, nebudou možné žádné korejsko-americké styky a jednání. Proto hodláme i nadále ignorovat tyto pokusy o kontakt ze strany USA,“ prohlásila náměstkyně ministra zahraničí.

    https://cz.sputniknews.com/politika/2021031813343014-vlada-kldr-odmitla-ztracet-cas-kontaktem-s-usa/

    OdpovědětSmazat
  9. Jenže tamní fanatičtí fašouni jsou napěchovaní novými zbraněmi, posíleni teroristy ze středního východu s ami výcvikem a logistickým zajištěním. Klidně to neproběhne.

    OdpovědětSmazat
  10. Washington vzkřísil přízrak Armageddonu

    Putin se dostal k moci, když se američtí neokonzervativci rozhodli ustavit nad Středním východem hegemonii americko-izraelskou, a jak generál Wesley Clark prozradil, sedm vlád států zde přítomných mělo být v průběhu pěti let svrženo. Tato americká posedlost Středním východem umožnila Putinovi setřást americkou nadvládu nad Ruskem a vrátit mu jeho suverénní postavení. Když si tuto novou situaci Washington uvědomil, nechoval už pak k Putinovi jiné pocity než pomstychtivé.

    Dva členové think tanku Atlantické rady Emma Ashford a Matthew Burrows si dovolili položit otázku, zda by americká zahraniční politika nemohla mít z méně nepřátelského postoje vůči Rusku třeba i užitek.

    Reakce?

    22 zbývajících členů think tanku okamžitě odmítlo o takovémto přístupu k věci i jen uvažovat.

    Tato reakce je na hony vzdálena úvahám lidí, kteří o Studené válce přemýšleli ve 20. století. A Kreml proto dříve nebo později pochopí, že je konfrontován gangsterskou bandou kriminálních šílenců.

    http://svobodnenoviny.eu/washington-vzkrisil-prizrak-armageddonu/

    OdpovědětSmazat
  11. Díky za ty mapy, pane Václave. Svého času jsem zde měl velkou vádu jen proto, že jsem napsal, že historické jádro Ukrajiny je pidižvík který narostl jen díky darům ruských vládců od carů po bolševiky.

    Teď vejrejte kde má kanec píču, Howni a spřátelená sebranko!

    OdpovědětSmazat
  12. Ukrajina proti Rusku sama bez aktivní vojenské podpory Západu(Američani do toho rozhodně nepůjdou, ti jen straší)) na Rusa nepůjde. Aktivní zálohy a branci již pro jistotu utekli k nám, do Polska a hlavně do Ruska, kde žije m.j. 5 milionů Ukrajinců a další dva tam dojíždějí za prací a tohle rozhodně pátá kolona Ukrajiny v Rusku nebude!!! No, možná, že by jsme u nás vytvořili četu z takových jako je Novotný, Kolář, Hřib, Langšádová-markytánka, Kačer, ten na obrněném invalidním vozíku, kteří by se šli spolu s Azovem za Ukrajince bít.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tu kriplkáru bych šoupnul Novotnýmu a blátošlap by moh drandit na kolobrndě, když má ty haksny vytrénovaný.

      Smazat
    2. 17:19
      Přitroublá řepohnida bude jezdit na tom "uměleckém" hajzlu od patlala Černého a mávat hajzlpapírem s hákovým křížem a vlajkou USSA. :)

      Smazat
  13. Rusko by mělo stavět základny okolo kovbojů a štvát všechny okolo proti nim! Oko za oko....! Amíci nám škodí od 45.roku! A chtějí abychom se zabíjeli mezi sebou! Nesnáším ty zmrdy!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Kdyby jen od 45tého. Ty kurvy PO CELOU VÁLKU kšeftovali s Hitlerem, dokonce i tehdy, když se do ní sami zapojili. Samosebou že ne stát USA, ale oligarchie USA. A zhoupli někoho za vlastizradu? Ani omylem! Naopak, jejich potomci tyjí z válek, které navíc z pozadí samy rozdmýchávají, po dnešní dny.

      Smazat
  14. Na Donbasu mají ruští oligarchové legálně nabytý obrovský majetek. Vlastní tam především doly na uhlí. A o nabytý majetek nechtějí přijít. Mají tam na jeho ochranu securitas, což jsou převážně oddíly žoldnéřů. Někdy to jsou i takové malé armády. A ti budou zarputile bránit majetek svých chlebodárců, což je vlastně skoro celý Dombas. Jedinou jistotou je, že na území Ukrajiny není ani jediný voják pravidelné(!) ruské armády. Tím není vyloučeno, že vojenští vysloužilci si tam na stará kolena nepřivydělávají...

    OdpovědětSmazat
  15. dunnslinger 15:03 to je blbost a vyčerpalo by to hodně peněz. Dnes jsou jiné možnosti, ponorky a těch mají ve všech mořích dost. Navíc neposkytují pevný cíl a už se staví obtížně sledovatelné, dálkově ovladatelné s velkým ponorem.

    OdpovědětSmazat
  16. Jen tak mimochodem: Když tady prodávají "černé ruské uhlí" (naprosto senzační, řekl bych ANTRACIT, a hřeje víc než koks) je to Donbas, nebo Kuzbas? Nevíte někdo?

    OdpovědětSmazat
  17. Západ - USA a GB - potřebují poslušné a pracovité východní podlidi. Vždyť jim celou dobu dotujeme jejich život na vysoké noze a tak to zůstane díky nám, protože jsme bez koulí !

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.