Reklama

pátek 19. března 2021

Zelené věštění

Vlastimil Vondruška

19. 3. 2021   blog autora

Věštit se dá nejen geopoliticky. Zahleděl jsem se do křišťálové koule a zeptal se, co soudí o politice nazvané green deal. Trochu se vyděsila, na co se ptám, je to koule konzervativní. Vysvětlil jsem jí, že to je evropská zelená politika, jejímž smyslem je uhlíková neutralita, alternativní zdroje energie a záchrana planety. Zachmuřila se, ale pak začala dělat to, co má. Ukázala mi souvislosti a budoucnost.


Minulý týden proběhla v médiích nenápadně zpráva, že Evropská centrální banka urychlila tisk nových peněz, aby byly prostředky na evropskou politiku. Divím se, že zelená frakce v Europarlamentu nezalehla na matrace, neblokuje vstup do sídla Evropské komise, že po ulicích nepochodují zástupy pirátů a stoupenců klimatické Gréty s transparenty žádajícími zastavit devastaci Evropy. Je to děsivé, ale oni se snad ještě radují. Víc peněz, víc prostředků na ekologické organizace, na solární panely a větrné elektrárny, na elektromobily a zateplené domy. A na všechno ostatní, nejsem „zelený“ a netuším, co dalšího se chystá pro záchranu naší planety.

Proč jsem začal tím, že se masivně tisknou další a další nekryté peníze? Je to logické. Nemluvme teď o ekonomických aspektech, sami ekonomové se nemohou shodnout, zda se to jednou zlomí a dojde ke krachu a děsivé inflaci. Možná ano, možná ne, protože peníze už dávnou nejsou kryté zlatým standardem a tak si mohou vlády tisknout do alelujá, dokud bude někdo ochotný takové peníze brát a dokud bude za ně co nakupovat. To je právě ta ekologická hrůza.

Vytiskne se víc peněz a tím se posílí investice do ekologických zařízení. Ta uspoří zlomeček negativních vlivů lidské činnosti, kterou devastujeme tuhle planetu. Jenže k tomu, abychom mohli tahle zařízení vyrobit, potřebujeme továrny a specializované stroje, suroviny, energii pro výrobu a sofistikovaný transport.

A teď prosím počítejte. Suroviny se musí někde vytěžit a zpracovat. Zpracování většiny kovů je energeticky velice náročné. Evropa zrovna neoplývá potřebnými surovinami, a tak se musí většina materiálu pro prvovýrobu dovážet. Námořní lodě a silniční kamiony spalují naftu a není jí málo! A to nemluvím o politických konsekvencích, protože suroviny, nevím proč to Bůh tak zařídil, jsou často v zemích, která označujeme za nedemokratické. A tak proti nim demonstrujeme, vymýšlíme na ně různé sankce, jenže je pro zelenou politiku potřebujeme (uvědomují si to vůbec ekologičtí aktivisti?).

Nakonec se tedy nějak suroviny dostanou do ekologické výroby. Už teď se za nimi táhne dlouhá šedá neekologická šmouha. Začne se vyrábět. Ekologická zařízení jsou ovšem dost složitá, a to znamená, že se nevyrábějí na jednom místě. Evropská kooperace mnohdy nestačí a některé komponenty se do Evropy dovážejí jako obvykle z Číny. To znamená přes polovinu planety. Ale i ty vyrobené v Evropě se musí převážet.

A pak, musí se pro transport sofistikovaně balit. Obalový materiál se vyrábí na bázi plastů. Obaly se také musí někde vyrobit (další suroviny, energetická spotřeba a transport), a po použití se musí recyklovat, protože se v přírodě nerozkládá (recyklace znamená další zařízení, energetickou spotřebu a dopravu plus dotace z našich daní, aby se tohle mohlo v rámci ekologie provádět).

Takže se nakonec na jedno místo dostanou stovky a tisíce součástek ze stovek a tisíců míst. Smontují se a pak se musí dopravit, někdy třeba přes půl Evropy na místo, kde vyroste malebné pole solárních panelů nebo dekorativní les větrníků. Už dávno jsme totiž rezignovali na estetiku a autentičnost vzhledu naší krajiny.

Takže sláva, máme alternativní zdroje pro výrobu elektrické energie! Ve statistikách se vyplní procenta, o kolik víc elektrické energie se může z těchto alternativních zdrojů vyrobit, a všichni zelení politici, moderní média a naivkové jásají. Nikde se ale nedočtete, jaké energetické náklady vůbec vybudování takového úsporného zařízení vyžaduje. Ať zkusí odborníci spočítat, jakou spotřebu má třeba výroba hliníkových komponentů (ale poctivě, od těžby bauxitu počínaje, přes elektricky náročnou tavbu až po zhotovení daného dílu a jeho dopravu do montážního zařízení).

Geopoliticky to totiž vychází tak, že se značná část surovin a energetické spotřeby, spojených s výrobou našich slavných zelených technologií, realizuje mimo Evropu. My se můžeme zbláznit, abychom dosáhli uhlíkové neutrality v Evropě. Jenže Evropa je zlomek světa. A ty ostatní uhlíkově neutrální nejsou a díky nám ani nebudou. Naopak, situaci planety jen zhorší, pokud budou pro nás vyrábět ekologická zařízení. Představa, že je pro nás budou v Asii vyrábět na stejně úsporných ekologických zařízeních je snad ještě větší naivita, než si myslet, že zachráníme planetu tím, že přestaneme konzumovat hovězí maso a vybijeme skot na Šumavě, protože chudák, odpusťte mi to slovo, prdí hodně kysličníku uhličitého.

Takže ve výsledku výrobou ekologicky úsporných zařízení jen zhoršíme situaci ve znečištění planety. Neříkám, že zhoršíme klima, protože spojitost mezi lidskou činností a historicky danou neustálou změnou klimatu není exaktně prokázaná. Ale to je na jinou úvahu. Nicméně znečištění planety a zbytečné čerpání surovinových a energetických zdrojů je neoddiskutovatelným faktem. A smrtelnou oprátkou na našem krku. A ta oprátka je, jak se mi zdá, upletená z ekologických opatření.

Vypadá to krásně, mít alternativní energetické zdroje. Sám mám doma solární panely a tak vím, že od října do března se bez skoro stoprocentního odběru z běžné sítě neobejdu. Stejně jako všichni ostatní, protože tyhle alternativní zdroje v našich zeměpisných podmínkách prostě v zimě nic nevyrábějí. Není slunce, padá sníh, nebe je šedé a plné mraků, a den je strašně krátký. Kdo to neví, v noci soláry nefungují, a to ani v létě!

V zimě a v noci musíme odebírat energii z fosilních paliv a jaderných elektráren. Prostě musíme, i kdybychom stokrát demonstrovali za čisté zdroje. V zimě a v noci prostě nejsou! Nejsou a nebudou.
Evropská komise chce výhledově zakázat spalovací motory u automobilů. A současně chce zakázat výrobu elektřiny z fosilních paliv (o jaderné energetice nemluvě). Pokud se to udělá, pak budeme celkem spokojeně žít od jara do podzimu. V zimě se život zastaví, nebudou jezdit elektromobily, nebudeme topit a svítit, protože nás nechají alternativní zdroje na holičkách. Leda bychom nakupovali elektřinu od ekologicky nečistých sousedů (takže by to bylo drahé a planetě by to vůbec nijak nepomohlo). Jenže my už na to ani nebudeme mít.

Díky evropské ekologické politice zlikvidujeme domácí průmysl, protože zelená energie je drahá. Pokud se ještě zavede uhlíková daň, bude výroba ještě dražší. Neobstojíme v konkurenci zemí, které se na naše ekologické šílenství vykašlou (mnohé v čele s Čínou přece nepodepsaly Kjótský protokol a Pařížské úmluvy). Stále slyším, že tyhle obavy nejsou podstatné, protože my MUSÍME bojovat za záchranu planety a světové klima (jako se kdysi bojovalo za světový mír). Jistě, můžeme se obětovat, ale pak je třeba poctivě nám, Evropanům, sdělit, co se doopravdy stane.

Tisk peněz tohle nejen nezachrání, ale jen to zhoršuje. Čím víc peněz dáme na novou ekologickou politiku, tím víc devastujeme tuhle planetu a tím víc sami chudneme a směřujeme k bídě. Nejen té hmotné, ale i duševní.

Co s tím? V první řadě je třeba zcela změnit filozofii našeho života, naší ekonomiky, naší politiky. Nesmíme žít ve vleku velkých korporací, které prostě chtějí vydělávat a je jim jedno, jak to dopadne. Ekologie je úžasný byznys, stejně jako třeba vakcíny. Nadnárodní korporace se jich nevzdají, pokud se nepostavíme proti nim a nezačneme jednat rozumně, s rozumnými politiky a s rozumnými zákony. A pokud nepřestaneme poslouchat různé pološílené aktivisty a aktivistky. Planetu nezachrání technika, tu můžeme zachránit jen my sami, pokud se nezačneme chovat jako lidé a nezačneme žít skromněji a racionálněji.


(Zdůrazněno redakcí NR)

53 komentářů :

  1. V první řadě je třeba eliminovat "filozofy" filozofie našeho života.
    Howgh !!!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A taky by to chtělo eliminovat politiky, kteří jsou schopní téměř nábožně poslouchat pomatenou 16 letou Grétu. Nevěřícně jsem zíral na její skoro hysterický projev na půdě OSN aještě nevěřícněji na reakce těch kašparů co ji tleskali. NEUVĚŘITELNÉ!!

      Smazat
    2. No však proto jsem dal ty "filozofy" do uvozovek. Jednoho takového velikána jsme tu taky měli, ten pro změnu hlásal samospasitelnost volnýho trhu a technickýho pokroku. Já vím, že je to z jinýho ranku, ale taky to souvisí s filozofií měšce. Akorát v podpisu Lisabonské smlouvy a globálním oteplování byl normální, což je s podivem, neb od Kikiny bych spíš čekal že proti teplení nic nemá.

      Ale to jak tam tenkrát vymatlaná grétila a nadávala těm otitulovaným tupcům a ti jí za to tleskali mě fakt dostalo do kolen. To byla větší prča než když spadly sousedce kozy do ždímačky. (Co myslíš, mám vysvětlit že je to levnej vtip?) Mě to tenkrát zavolala céra, že je to děsná prča a ať si to pustím na internetu, že umřu buď smíchy nebo vzteky. Já na to co by radši, a ona že by to bylo fuk, kdyby měla čáku na dědictví, ale takhle že prej bude ráda když to přežiju. A už zase kecám. Ach jo.

      Smazat
    3. Jsem jedlik ponrav.Pan pisatel a autor by nemel zapominat,ze zelenehy udel

      je setreni,aby majitelum velkych penez jeste pribylo a proto planuji pro obcany volice masovou vyrobu cervu,ktere se maji podle planu Piratu susit a sypat nestastnemu Babisovi do jeho salamu.
      Proto je budu volit!

      Smazat
  2. Máte 100%-ní pravdu pane Vondruško! Souhlasím!
    Zeptejte se své koule,prosím, jaký vlastně úmysl se zatím vším doopravdy skrývá. Ti zlouni, kteří tohle všechno působí přece musí vědět a znát to co Vaše koule!

    OdpovědětSmazat
  3. Green Deal sebou přinese, krom zanedbatelné "úspory" produkce skleníkových plynů, nezanedbatelné snížení životní úrovně. A to se mnoha lidem nebude líbit. Jsem přesvědčený, že mezi nimi bude i dost takových, kteří dnes bojují do roztrhání těla za jeho uvedení do praxe. Ale pak už bude pozdě, protože souběžně s tím budou probíhat i jiná "technická" opatření. Omezení svobody vyjadřování, výplach mozků, zejména mladých a nevylučuji ani omezení volebního práva.
    Tak že si to shrňme. Za cenu zanedbatelného omezení produkce skleníkových plynů se přesuneme do středověku. A to jak svojí životní úrovní, tak svými právy. A je skutečně velkou otázkou, zda konečným cílem má být to první, nebo to druhé. Osobně sázím na druhé.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A voto tady de. Vrátit nás do středověku, ale v počtech asi jedné miliardy otroků. Je to i z jejich strany utopie, neboť mají mozky zatemněné penězi. Jen Rusko, Čína, Indie a jiné země, které se nepodvolí je asi 3 miliardy nepoddajných. Skončí to nejspíš jaderným konfliktem, kdy skončí tito zločinci pod zemí.

      Smazat
    2. Tomu nevěřte. Ti budou pod zemí dávno před tím než to začne - proč asi nechala FEMA zbudovat pod skalními masívy ohromné prostory? - zatímco my se vypaříme.

      Smazat
  4. Skot na Šumavě prdí metan, pane Vondruška. Metan je rovněž skleníkový plyn a je mu rovněž přisuzováno globální oteplování. Světová organizace pro výživu a zemědělství, jedna z filiálek OSN, ve studii Livestock’s Long Shadow z roku 2006, tvrdí, že na hospodářská zvířata připadá 18 procent všech skleníkových plynů – to znamená, že sebou zanechávají delší uhlíkovou stopu než veškerá doprava. Co s tím? Nahnat krávy na STK a měřit jim emise? Jsou to neuvěřitelná čísla. Biolog z Kalifornské univerzity Frank Mitloehner, který se na studii podílel, její závěry později zpochybnil a studie založená na jiné metodice dospěla k závěru, že dobytek se podílí na emisích skleníkových plynů necelými třemi procenty.

    Zdroj: https://finmag.penize.cz/ekonomika/316040-a-ta-krava-metan-dava!-prezije-skot-ekoregulace

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A proč si myslíte, že se mluví o omezení konzumace masa?
      Nejlepší na tom je, že se právě k omezení chovu zvířat a konzumace hlásí nejvíc vegetariáni. Většina z nic ani netuší, že ona zvířata nejsou chována pouze na maso, případně mléko. Jsou důležitým zdrojem organického hnojiva, bez kterého jim nevyroste ani ta jejich sója, kterou žerou místo masa.

      Smazat
    2. Ano, já s tím souhlasím a teké souhlasím s panem Vondruškou, pouze upozorňuji na chybu, které se pan Vondruška dopustil ve svém článku. Skot na Šumavě fakt oxid uhličitý neprdí. A co se týká toho metanu: Mitloehner, který se dlouhodobě zabývá dopady chovu hospodářských zvířat na podnebí a krajinu, upozornil, že obě studie (viz výše) nepočítají s tím, že krávy mohou emise také snižovat. Tím se zabývá třeba analýza Tary Garnettové z Univerzity v Surrey. Přežvýkavci spásají trávu, tím ji zahušťují a zvyšují její schopnost pohlcovat oxid uhličitý. Pasoucí se dobytek také může významně snížit emise oxidu dusného.

      Zdroj: https://finmag.penize.cz/ekonomika/316040-a-ta-krava-metan-dava!-prezije-skot-ekoregulace

      Smazat
    3. Vodní pára je také "skleníkový plyn". A to v takovém množství, že metan a kysličník uhličitý jsou proti ní doslova NIC. Celá kampaň s "uhlíkovou stopou" je jen snaha velkých korporací dobývat rentu, vyplácenou státem. A když některá členská země EU s tím neosuhlasí, "společenství" ji "solidárně" donutí.

      Smazat
    4. Lidstvo také prdí, a dnes už 2.5 krát více jak před 40ti léty. Nad tím je třeba se zamyslet.

      Smazat
    5. A nejvíc toho naprděj Švédky. Dokonce i ústy. Jen vzpomeňte co toho napšoukalo takové vycmmrndlo jako je Gréta. To bylo metanu, že by stádo mamutů závidělo.
      A což teprve taková protektorka mamá Merkrel!

      Smazat
    6. Dokud budou Evropu křižovat kamiony které převáží stovky tisíc tun zboží, které by se za a)dalo převážet ekologičtěji za b) by se nemuselo převážet vůbec, neboť je ho možno vyprodukovat na místě, nikdo mě nepřesvědčí, že to někdo myslí s ochranou životního prostředí vážně. Takže zakopaný pes musí být nutně někde jinde.

      Smazat
    7. Lopata z Ostravy:
      V minulosti, když hovězí dobytek ještě člověk nechoval, proháněli se Amerikou, ale i Evropou (rozumí se budoucí) různí podobní dobytkové, například bizoni. Člověk je sice odlovil, ale pěstuje krávy. Krávy tedy nejsou v přírodě se svým trávicím traktem nové. Nová je ve funkci Usula van der Leyen.

      Smazat
    8. Autor byl asi na vojne u jeptisek v klastere..
      Koule na mne nedela nejlepsi dojem.
      Napadlo mne jestli ji neztratila Greta.
      Kravy a zviratka produkuji ten metan ,tez mocaly a baziny/africke/, nejen ty Trumpovy..
      Asi by se melo zacit s resenim s tem kravama, nejlip s dvounohejma.
      Mimo produkce metanu, ty dvounohy skodi jeste jinak a potrava z nich neni zadna, naopak.
      Nezaujatej navstevnik planety by si okamzite povsim, ze nejvetsi a nejdrazsi zajem a nejvic oblibeny sport ,pro lidstvo je prednost giganticke vyroby zbrani vseho druhu. Vsude.
      USA zbroji v trilionech a tak nuti zbrojit ostatni,
      aby se zavodilo, velke staty zbroji velice a ty male?
      Taky velice..Opravdu? Opravdu!
      Koule nic takovyho,jako Greta nevidi.
      Obaly na prepravu, nejsou to nejhorsi. Obaly vyrobku na oklamani zakaznika jsou vice uber alles..
      10 deka se zabali nadmerne, aby vyrobek vypadal ,ze uvnitr je neco ve velikosti a hmotnosti nejmene 1 kg vahy.Teprve kdyz se to vezme do ruky ,je to jako pirko..
      Spatnej vtip je vynalez te globalizace a vynalez velkeho usili za usetreni planety ovzdusi, zaroven..
      Hlavne taky toho nejdrazsiho usili.
      Jeden pak nevi co je horsi..
      Aby se vubec nic nezlepsilo a naopak..
      Aby se Greta nekam nezagretovala..
      Navic mizeni Amazonskych pralesu je k nezaplaceni..
      Lidi zerou maso, dobytek produkuje metan,oboji skodi.
      Lide maji podobny organismus jako zviratka a zerou i potravu rostlinou..
      Protoze. Autor asi byl na vojne u jeptisek v klastere.
      Jinak by mel znalosti..
      Hra na plamenomet byla u vojska oblibena. Vojak se prezral chleba ,potom se zhaslo, lezel na brise a na jeho signal priskocil vojin se sirkou nebo zapalovacem a plameny do vysky nejmene 30 a vice cm osvitily cimru.
      Byl jsem na vojne taky v klastere, ale bez jeptisek...
      Covid a vakciny jsou tez globalni..
      Kdyz se rozhodlo zrusit dobytek,co potom s lidmi, kteri take mimo zbrojeni jeste hojne metanuji..
      V Texasu zazili nedavno ty "vyhody" oteplovani..
      Nejmene 20 zmrzlych.

      Smazat
  5. Kdo to neví, tak solární panely fungují i v noci. Důkazem pro toto tvrzení jsou dotační podvody, kdy jisté skupiny "výrobců elektřiny" nainstalovaly FV panely v hangárech a ve dne i v noci na ně svítily halogenovými reflektory. Rozdíl v cenách mezi "obyčejnou" a FV elektřinou (rozuměj dotace do fotovoltaiky) inkasovaly i v noci. PK2

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Halogenovou žárovkou se z fyzikálních důvodů k podstatným penězům neprosvítíte ani při těch přemrštěných sazbách. Ale je možné, že ekologicky vzdělaní úředníci tomu uvěřili. Podvod spočívá v tom, že elektřinu vezmete zvenku a dostanete ji na svorky elektroměru, který počítá energii z panelu. Jako když doma se napojíte před elektroměr (ilegálně, pochopitelně) a budete ,,dodávat energii" do sítě přes elektroměr - při poslední výměně mne mechanik upozornil, že kdyby elektroměr zjistil dodávku ode mne ven, bude o tom uvnitř elektroniky záznam. U fotovoltaiky - pokud je to pravda - jde tedy o vědomou korupci.

      Smazat
  6. Jak napsal jeden přispěvatel na chatu: "Vše je v rukou politiků. Stačí zrušit platnost Ohmova zákona a obou Kirchhoffových a masové elektromobilitě nebude nic stát v cestě". Tímto jednoduchým úkonem by totiž zařídili perpetuum mobile. Divím se, že to ještě žádného z nich nenapadlo. A jsou u toho tak blízko! kolik zákonů už se snaží zrušit rozdíl mezi mužem a ženou. A při tom stačí zrušit zákony o rozmnožování vyšších savců. Alespoň jejich platnost pro člověka. Měli bychom přírodní perpetuum mobile. Co by to vyřešilo problémů. Pak by mohla žena počít dítě se ženou (stejně tak dva chlapi). Minulý týden jsem zachytil zprávu, že se nějaká slavná fotbalistka oženila (vdala?) se svojí přítelkyní a čekají spolu dítě. Díky liknavosti politiků je pravdou, že jedna z nich čeká dítě s nějakým chlapem! Spolu mohou čekat tak akorát na tramvaj. Měli by sebou hodit. Jourová by se na to měla podívat.

    OdpovědětSmazat
  7. Jsou to jen kecy a fanatismus kdyby chtěli chránit planetu tak naloží gretenisty a jdou čistit moře kolem Filipín. Zařídí aby Brazílie nedevastovala prales atd.

    OdpovědětSmazat
  8. Ne kecy a fanatizmus, JE TO OBROVSKÝ PODVOD. Co za ekologickou stopu zanechává zbrojní výroba a nekonečné války, se neodváží nikdo ani špitnout. Přitom to je nesmyslné konání proti celému lidstvu. Nesmyslná přeprava všeho možného, kvůli zisku nadnárodních korporací. Tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Základem toho všeho je parazitizmus, který zničí všechno.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. praděda Ti mladí pitomci tomu věří že budou chránit planetu. A jiný názor se nepřipouští a chtějí to vnucovat lidem co o to nestojí tak je to fanatismus.

      Smazat
  9. Pan Vondruška velice přesně popsal zelené šílenství...
    Jedna věc je ovšem, že to tlačí bezzkrupolozní kapitalisté v zájmu zisků, druhá je, že na to skočí spousta normálních lidí a zejména mladých. To je děsivé.

    OdpovědětSmazat
  10. Tak jestli dobytek vylučuje metan, tak velikým ekologistou a ochráncem přírody a greténem byl Buffalo Bill. Ten prý postřílel celá stáda bizonů! Ten pomohl přírodě!

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jo, on už to Vlastimile tenkrát Buffalo věděl, byl to pokrokář!!! :-)

      Smazat
  11. Německý akční plán pro integraci: Různorodá utopie Merkelové

    http://svobodnenoviny.eu/nemecky-akcni-plan-pro-integraci-ruznoroda-utopie-merkelove/

    OdpovědětSmazat
  12. Heriote,
    abych vám ušetřil čas a zbytečně jste se netrápil vymýšlením konspiračních perel o podvodnících, hodím vám to ještě sem. Sice jsem vám to už hodil do vlákna kde jste jásal nad mým dopadením co podvodníka, ale pro jistota je jistota. Hlavně abyste mohl v klidu spát. (Jak to s těmi mými nicky je jsem zde sice už parkrát vysvětloval, ale budiž. Mohl bych sem dát krátkou verzi, ale sichr je sichr. Kdoví jaké úžasnosti byste ještě mohl vyprodukovat. Pak byste se jen zbytečně pýřil. ... Mimochodem, vsadím své zuby ve skleničce na to, že kmeti Basoš a Praděd s mými nicky nemají problém a nepodezírají mě z podvodu. Myslíte, že je to dané pouze moudrostí stáří?)

    Na původním PC jsem se zaregistroval jen jako Milan, ale pak se mi tam dostal nějaký "trojský kůň" a krade mi bity. Prostě najednou je můj starý PC pomalý a odesílá třiapůlkrát až pětkrát víc bitů než přijímá, následkem čehož jsem měl 12 předplacených GB v prdeli během pár hodin na internetu - zatímco dříve mně stačily 3 GB na měsíc a ještě zbylo.
    Tak jsem šel za ajťákem a zda by to šlo odstranit. Že ano, ale že by to trvalo několik hodin. Zkrátka by mě to stálo pár litrů, což se mi zdálo jako investice do pět let starého laptopu zbytečností. Namísto toho jsem si koupil wifinu s neomezeným počtem dat a nový laptop. Ten mám v práci a k napojení na síť používám ten původní mobilní bazmek. Je to takové jakoby větší uesbéčko, nevím jak se to správně jmenuje. No a protože se parkrát v diskuzi objevil jmenovec, tak na tom novém laptopu jsem se zaregistroval s upřesněním "ze Zahrady Čech". Takže ne, není mi to hloupé. Spíše mně přijde hloupé vaše podezření. Stačilo se zeptat a nemusel jste vymýšlet takové konstrukty.
    Hm... nechápu, jakým omylem jsem se podřekl. Nemohu se podříci prostě a jednoduše proto, že předpokladem k podřeknutí je klam. A to nedělám. Upřímně - myslel jsem, že to každému dojde, že se jedná o jednoho a toho samého Milana se dvěma laptopy. Myslím si ostatně, že to ani nejde, zaregistrovat se na jednom laptopu pod více nicky. Stačí to takto?

    A jo - vím na koho JiH reagoval. Na Cablika. Takto si pomáhat v diskuzi je ubohé? A neděláte nyní právě to samé vy, když hájíte JiHa? No, mě to nepřijde ubohé. Mě naopak přijde ubohé bezdůvodně dehonestovat druhého diskutujícího jen proto, abych si přifoukl ego. Což JiH činí poměrně často.
    Jistě, dělám to rovněž (dehonestaci) - ale nikdy ne jako první! Leč když někdo přejde do osobní roviny, nevidím jediný důvod, proč bych si měl brát rukavičky. Je podstatný rozdíl napsat: "Myslím, že váš názor je naivní" nebo "Jste naivka k pohledání."
    Jo, a že na všechno "sere pes" není můj oblíbený výraz. Nevylučuji, že ho občas použiji, ale že by často? Hm... Vím čí je to oblíbený výraz, ale proč bych vám to říkal? Poraďte se s pamětí.
    Tak ať se vám daří, konspirátore.
    P.S.
    Vlastně bych se měl cítit dotčeně, že jste mě tak hrubě podcenil, ale čertví proč mě to rozesmálo.
    To si vážně myslíte, že kdybych chtěl klamat tělem, dal bych si do jednoho nicku Milana, do druhého Milana ze Zahrady Čech, a pak reagoval na jednoho a toho samého diskutéra pod dvěma tak úžasně rozdílnými nicky? Inu, jestli to je aplikace úsloví "podle sebe, soudím tebe" v praxi, pak se na vás za toho podvodníka nezlobím. Prostě za to nemůžete.

    Kontrolní otázka: Jsem teď v práci a kejklím s nicky, nebo jsem už z noční doma a kynu vám ze svého starého laptopu?
    Správně. Pak že to nejde.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
    2. Milane, to "sere pes" bylo rejpnutí do mě. Jenže oni ani nepochopili smysl. Původně znělo, že jsem Unhownovi JiH-ovi napsal, že na jeho respekt sere Bĺý tesák, (když mlel něco o tom, že k tobě nemůže mít respekt), což je rčení paní Holubové z jednoho filmu, které se mi velmi líbilo. Oni to holt se svým intelektuálním obzorem trochu překroutili. No co naděláš s takovým materiálem. :-)

      Smazat
    3. 12:10. milane.
      Dal jste si práci, klobouk dolů. Nemusel jste.
      Výmluvy hodně naivní a hlavně zbytečné, takové by neobstály ani u malého žáčka. Třeba u zvědavce by to nešlo, ale zde zatím ano, věřím, že v novém systém NR, takové podvůdky již nepůjdou.
      Je Vaší věci, kolik nicků používáte a pomáháte si s tím v diskusi, jakože souhlasy atp... zda jen ty dva co se prozradily, nebo i třetí...

      Akorát se nesmíte zlobit, když někdo na podvod přijde a upozorní. Jinak mi je to opravdu jedno.

      A víte jak se to říká - čím více se v tom patláte, tím více to smrdí.

      Smazat
    4. 12.34

      S tím vysvětlením jsem vám prostě dal šanci, abyste neztratil tvář a nebyl jste za vola. Ale jak myslíte.

      Smazat
    5. Někdy stačí si informace pamatovat, tuším, že Milan je uváděl cca před rokem. Horší jsou "spřátelené nicky".

      Není to jedno, když nemůže psát pod oběma současně?

      Smazat
    6. 14:22. Docela dobrý, za vola nemá být ten kdo podvádí, ale ten kdo na to upozorní.

      Smazat
    7. 19.56
      Poprvé někdy na jaře 2020, když jsem si koupil ten druhý laptop. A pak jsem to občas zopáknul, když se někdo podivoval. A až do této doby to každej pochopil.
      Na rovinu - kdokoli chce, může si kdykoli zjistit, že MzzČ je aktivní vždy pouze dvě noci (když mám směnu) za sebou, po nichž následuje čtyřdenní doba neaktivity, kdy je naopak aktivní Milan. Celkem jednoduché, ne?
      A nebyl by to problém ani pro Heriota. Aspoň já bych to na jeho místě udělal, než bych začal kalit vodu s konspiračními píčovinami. Už jen proto, abych ze sebe neudělal blbce. Takhle si to může kdokoli zpětně zjistit a bude mu jasné jak to je. Přesně to jsem totiž měl na mysli ve 14.22. Takže tak.

      Smazat
    8. 20.39
      Ne "za vola má být", ale "za vola je".
      V tomto případě ty.

      Smazat
  13. 12:10.
    "Myslím si ostatně, že to ani nejde, zaregistrovat se na jednom laptopu pod více nicky. Stačí to takto?"
    Jde to.

    OdpovědětSmazat
  14. Kastelan ve 12:31. Tohle zaujalo více lidí. Oba tu házíte stejným sere pes. Většinou když dostanete po čuni.

    OdpovědětSmazat
  15. Kasteláne, to jsou blbci, co?

    OdpovědětSmazat
  16. Milane, přejme jim to. :-)
    Odporovat slaboduchému nemá cenu, je přesvědčený o své genialitě a ona je to zatím jenom genitalita. :-)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 14:27; 16:25
      Tak co klucí, už budete po noční ? Z kterého laptopu to bude dneska něco o genitálech, o volech a blbcích co. Kachna na všechno nestačí.

      Smazat
    2. 11.20
      Noční směny budu mít 23+24.3., pak 29+30.3. atakdál Imboši, takže až v tyto dny budu moci transformovat opět do MzZČ.
      A jinak - sereš opět mimo mísu. Nemám tě za vola, ani za blbce, ale za idiota.
      Pravda, občas jsem zachvácen lítostivostí k tvému bědnému osudu a nazvu tě pouze volem nebo blbem, ale za to může má nenapravitelně soucitná duše.

      Smazat
  17. Jsem starý negramotný blbec, na počítači umím jen ťukat do kláves ale to že Milan a Milan ze zahrady Čech je jedna osoba na dvou počítačích jsem pochopil, podle způsobu a reakcí v komentářích.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. 16.25
      Já se tím začínám bavit. Jo, v tom původním vláknu pod "Volání po solidaritě..." máš ještě odpověď.


      16.38
      Kmete, že umíte na PC jen ťukat do kláves ještě neznamená, že jste blbec. Já to zezačátku, když jsem si koupil ten druhý laptop, sem tam psal, proč mám dva nicky, ale pak jsem si řekl, že už to lidi vědí a těm co to nevědí, že to dojde a přestal jsem s tím.
      No, nedošlo. To každému.
      Hezkej večír.

      P.S. To nešťastné "Ach jo" jsem vysvětlil v tom vlákně kde se mě na to ptáte.

      Smazat
    2. Milane 17:51
      Jo, četl jsem to.
      A s tím "ach jo" mi to došlo taky pozdě, napřed jsem nerozumněl....takhle vznikají nešťastná nedorozumnění. No hlavně že se to vysvětlilo.
      Dnes končím, vyčerpal jsem svůj příděl grafologie. A příjde kámoš, dáme pár lahváčů, tomu ušatýmu blbci natruc. :-)
      P.S. Ale fakt s respirátory na hubě....:-))))

      Smazat
    3. 16.38
      Dodatek. Vysvětlení s tím nešťastným "Ach jo" je ve vlákně pod článkem "Masívní přesuny... atd."

      Smazat
    4. Milane ze zahrady Čech či jen jednoduchý Milane. Podobně jak nikoli hloupý J.J. jste schopen vysvětlovat svými „laptopy“ či „klávesnicemi“ nějaké ty podivnosti. Přijde mi, že čtenářům diskuze zatloukáte hřebíky do hlavy. Snad v dobré víře, že víte, o čem mluvíte. Ano, na inetu se dá vyvádět mnohé. Kdo umí, umí. Kdo ne, blouzní.
      Milane a Kasteláne. Nemám nejmenší zájem dělat z vás blby. Vždyť, posloužit si můžete sami. Nehodlám si s vámi měřit pindíka. NR obětuji svůj čas proto, že mi ze všech těch ostatních „nekonformních“ inet medií stále ještě nejvíc konvenuje. Diskuze čtu celé proto, že jsou informací o stavu jisté části společnosti. Pokud vyslovím svůj názor, tak proto, že se tak nějak liší od jiného. Výměnu názorů se snahou dobrat se poznání, beru za smysl diskuze.
      Například, s panem Dvořákem nejsem ve sporu, ale v mnoha ohledech trvám na svém názoru. Mám jiný. S mnoha dalšími se neshodnu v tom, že všechny ty registrace, nicky a jména jsou k ničemu, když má jít o názory, nikoli o osoby. Neshodnu se svým odmítáním moderace diskuze nevratným mazáním příspěvků, dokonce beze stopy. Taková „moderace“ je nekontrolovatelná, diskuzi znepřehledňuje a co do informační hodnoty ochuzuje. A jsou možná racionální řešení. Ale budiž. Dokonalý nejsme nikdo a dokonalé nemůže být nic.
      Uzavírám. Nemělo by záležet na tom, s kým se shodnu nebo neshodnu, ale na tom, na čem se shodnu. Mělo by záležet na tom, zda jsem schopen se poučit, nebo zda se nechám zblbnout. Pomocí by mi měla být diskuze rozumně laděných. Představa o tom, co všechno je podmínkou onoho „rozumného ladění“, to je ovšem už věc pohříchu individuální. Za jisté beru ale to, že na jménu ani nicku to nezáleží. JiH

      Smazat
    5. JiH-u 7:13
      Nevyčítal bych vám, že se mnou nesouhlasíte, dokonce vám přiznám, že občas s vámi souzním zcela.
      Váš základní problém je, že machrujete i tam, kde byste vůbec nemusel. Jak jsem vám již jednou napsal, nejsme v postavení žáka a učitele, budeme patrně vestrvníci a možná máme dokonce i podobné vzdělání. Já píšu své názory ve zkratce, nechci vypisovat litánie jako někteří, protože je pak nikdo nečte. V té zkratce se samozřejmě snažím vypíchnout to podstatné. Takže to neznamená že něco nevím, nebo že jsem blbý. Na to vy okamžitě začnete machrovat. Takže na to jsem fakt háklivý. Pokud s tím přestanete, jsem ochoten uzavřít jakýsi smír, nebudu na vás útočit nebo pokud chcete nebudu vůbec reagovat. Ale musí to být vzájemné.
      Já sem stejně jako vy chodím číst různé názory, občas jsou prostoduché, občas inspirující, občas milé. Nechodím se sem hádat. A pokud se ke mně lidi chovají s tím vaším požadovaným respektem, budu mu to oplácet stejně. Snad o tom budete přemýšlet, je to myslím docela férová nabídka.

      Smazat
    6. 7.13
      Vaše Složitosti, Nedostižný, Skvoucí, Úžasný JiHu!

      Co kdybyste si napřed ověřil, zda skutečně "zatloukám hřebíčky do hlavy" ještě než začnete se zatloukáním klínů do hlavy?

      Nic těžkého - stačí najet na diskuze 5+6, 11+12, 17+18 a později 23+24 a 29+30 v tomto měsíci, a za kratší dobu než jste vypotil svůj výtrus 7,33 zjistíte, že jen v tyto dny a pouze v noci je MzZČ aktivní, zatímco ve všechny ostatní dny, jakož v denním období shora vyjmenovaných dní, je aktivní pouze Milan. Nemůže jinak, chuděra, nový laptop s nickem MzZČ při ruce nemaje, an je od něj vzdálený 15 km.

      Tímto zároveň beru zpět své ocenění vaší osoby, kterého jsem se dopustil ve své odpovědi Vaší Namachrovanosti pod článkem "Masívní přesuny armád NATO... etc." v čase 15.09 dnešního dne.

      Naopak velice souzním s vaší větou, cituji: "Nemám nejmenší zájem dělat z vás blby. Vždyť, posloužit si můžete sami."
      Stačí proměnit pluár blby na singulár a sedne to na vás jak ušité. Právě jste ho totiž ze sebe udělal, což vám Vaše Namachrovanosti, jak je pro vás typické, opět uniká.

      I s touto vaší větou velice velmi souzním. Cituji: "Přijde mi, že čtenářům diskuze zatloukáte hřebíky do hlavy. Snad v dobré víře, že víte, o čem mluvíte."
      Souhlas! Sám bych vám to lépe nenapsal.
      No, není to nádhera, jak si rozumíme?

      A nelžete, prosím. Pindíka si měříte rád a s potěšením. Nebo vám snad tato vaše příslovečná vlastnost uniká?

      P.S. Ano na jménu ani nicku nezáleží - jsou však nutné k identifikaci pro účel diskuze, jak vidno už jen z tohoto vlákna.
      Bohužel, nedošlo mi, že mnohým kvaziinteligentům nedojde to, co došlo všem normálním zde diskutujícím - že M. a MzZČ jsou jednou a tou samou osobou - která to naopak nikdy neskrývala a pokud se někdo zeptal - zeptal, ne napadl! - obdržel odpověď proč tomu tak je.
      Vám to sice podle mého názoru došlo (nebo že bych vás přecenil?), ale neodolal jste, abyste nepřiložil své oblíbené polínko znevážení druhého, čímž jste si opět přifoukl ego.
      Bacha abyste to jednou nepřepísk a samou samolibostí nerupnul jak pouťový balónek.

      Jednoduchý Samurajův zbrojnoš.

      Smazat
  18. 1 kg hliníku potřebuje k elektrolýze (900°C) 15 až 20 kWh
    přičemž na anodě odhoří (vzniká tam kyslík) půl kilogramu syntetického uhlíku.
    (prof.Ing.Kamil Wichterle:Chemická technologie,
    TU-VŠB OSTRAVA 2010
    1 kg monokrystalického křemíku vyžaduje asi 6 000 kWh elektrického tepla (plátky tloušťky 0,2 mm) Ing.Bedřich Rous, Materiály pro elektrotechniku a elektroniku 1991 SNTL

    OdpovědětSmazat
  19. No vidíte 22:33. To snad kšeft není? A co lithium? JiH

    OdpovědětSmazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.