Reklama

pátek 9. dubna 2021

Dukovany jako politická past

Jiří Jírovec

9. 4. 2021
Stavět reaktor je složitá věc. To není, jako když pytlák střílí hajnýho, jak říkal Švejk.
Budoucí stavba reaktoru v Dukovanech je spojena se zákulisním bojem mezi vládou a opozicí.
Ponechme stranou otázku, zda je taková stavba uskutečnitelná v zemi, která se 18 let tahala s farmářkou o kousek pole na dálnici a neumí se dohodnout se zaseklým soudcem, jehož pozemek brání stavbě v jiném koutě republiky.

Představa, že stavba, přesahující působení několika vlád je možná, se pohybuje na hranici špatného vtipu. Už jen proto, že neexistuje shoda na tom, zda ty „atómy“ vůbec potřebujeme.

Do procesu budou házet vidle odpůrci jádra a do hry vstoupí soudy, nedávno posílené názorem Ůstavního soudu, podle něhož lze odsoudit vše, co nebylo „dostatečně vysvětleno.“

Problém Dukovan se v současné době smrskl na otázku, zda vyřadit Rusko (Rosatom, chcete-li) z řad adresátů úvodní informace, naznačující že Česko zamýšlí stavbu reaktoru. Technicky jde o upozornění, že časem bude vypsán tendr.

Ve společnosti se začala šířit fáma, že české zpravodajské služby doporučují Rosatom předem vyřadit. Občanům, kteří si nemohou ověřit o co jde, zbývá jen věřit, že u nás tajné služby zatím nevládnou a jejich informacemi vláda může, ale nemusí řídit.

Babišova vláda tvrdí, že tendr vypíše až příští vláda. Pro opozici, která již dnes obhlíží ministerské pracovny a zvažuje, kdo se a kam vejde a kde usalaší, to je problém. Jako čert kříže se bojí, že Rosatom může do tendru vstoupit s daleko výhodnější nabídkou než ostatní zájemci.

Opozice se tedy snaží zabít dvě mouchy jednou ranou: Pokud se podaří přimět Babišovu vládu k vyřazení Rosatomu ještě před volbami, může si natřásat peříčka, že právě ona a jen ona se umí sebevědomě postavit odvěkému nepříteli a hájit svoje (pardon naše) zájmy. Současně jejich pohrobkům odpadne trapná povinnost vysvětlit občanům, proč si za elektřinu „připlatí.“ Vznešené hodnoty se cestou dolů totiž vždy proměňují na grošíky, které občan musí počítat.

Vše není tak horké, jak se zdá. Než se v Dukovanech slavnostně kopne do země, může dojít k válce s Ruskem nebo, méně pravděpodobně, ke změně vztahu Washingtonu ke světu.

Ukazovat části světa napřímenou páteř je u nás v módě. Čím výše bude čnít naše sebevědomá hlava, tím lépe zachytí nad ní vytrčený nasliněný ukazovák správný vítr do pláště.

Všechno se veselí, poctu ti vzdává, novému pánovi čest buď a sláva! Sláva! Sláva! Milostiv budiž k nám, náš pane jasný, dlouho vládni nám slavný a šťastný! To se zpívá v Jakobínovi a to je oč tu běží.

70 komentářů :

  1. Není co dodat, skvěle zakončeno. Dík. JiH

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že jste to v tak malém článečku zcela objasnil, jak je to s naší dostavbou jádra. Cit.: "Představa, že stavba, přesahující působení několika vlád je možná, se pohybuje na hranici špatného vtipu."
    Co je pro naši republiku nejvíc limitující, jsem o tom naprosto přesvěčen, přestože nemám přístup do výstupů našich zpravodajských služeb,je to, že "ony" naše služby jsou "filiálkou" CIA. Samozřejmě ne jen Rosatom, ale RF je nepřijatelná, pro našeho současného "velkého bratra". Není to jen můj názor, slyšel jsem, jak to řekl komentátor pan Ivan Hoffman na ČR2, divím se, že tam ještě komentuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypada to tak,ze pan Georg tady na NR dava razne a presne komentare!

      Jsem zvedav,jak priste natoci svoje delo a mozna i zhodnoti aktualni tvorici se body navrhu Narodniho Programu Volicu (NPV) a co si mysli o rasantni zmene rezimu viz.nr.10 SPD programu,nebo radsi bude mlcet,ale to dobre nebude,nebo snad ano?...

      Vymazat
    2. Georgi, I. Hoffman a B. Tureček jsou poslední Mohykáni, kterým se dá věřit. Také se divím, že na svých místech se ještě drží. Všichni ostatní jsou póvl.

      Vymazat
    3. J.V. Stalin: „ Myslel jsem si, že demokracie je vláda lidu. Americký prezident Franklin D. Roosevelt mi vysvětlil, že demokracie je vláda amerického lidu.“
      Není tak dávno, co vystoupil s prohlášením bývalý premiér ČR Topolánek, který mimo jiné prohlásil, že tajné služby, justice i státní zastupitelství jsou řízeny americkou CIA. Tak jsme se konečně dočkali, máme demokracii tak, jak ji definoval F.D.Roosevelt.

      Vymazat
  3. Občas přemýšlím, proč minulé vlády chtěly jít vlastní cestou a místo navrátivších se exulantů si vzaly poradce z řad spekulantů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No,oni ti exulanti byli ruzni !

      Vymazat
    2. Takový Bakala, nebo Kožený, to jsou panečku odborníci :-)

      Vymazat
    3. Juro, měl jsem na mysli politické emigranty, ne hochštaplery, co Kryl a mnoho dalších?

      Vymazat
    4. Karel Kryl, když se poprvé setkal s Havlem, tak říkal "Pane presidente, hlásím se do služby", Havel mu na to odpověděl "Karle běž mezi lidi a zpívej". Viditelně s ním nepočítal a brzy se ukázalo, že se K.Kryl stal pro naši novou věrchušku vrcholným "potížistou".

      Vymazat
    5. btw.těch skutečně politických, zrovna moc nebylo :-)

      Vymazat
    6. No, pokud jsem v nedávnu pozoroval reakce, tak ten Karel Kryl musí některým "ležet v žaludku" jako nestravitelný zejména díky písni Mešita, za kterou dodnes trpí i ORTEL, který ji převzal... O Gipsy-idiotovi se mi ani psát nechce; za to Lucie B. Zaňáková si zaslouží obdiv.

      Vymazat
  4. Politikaření ničí naší zem a nejinak to bude v budoucnu. Rádoby radiči desinformují na všech "kanálech", třeba u nás ,že prý plyn máme 4x lacinější .Cihlou do šňupáku takovému prudiči a bude pokoj.

    OdpovědětVymazat
  5. Co vsechno "spatny" vlady vybudovaly treba v Cine nedavno a stale buduji..Neskutecne,zazracne mnoho.
    Jestli staveji taky ty atomovy elektrarny,to nevim.
    Dost by to uskodilo statum, ktery s energii kseftuji a bohatnou,taky z Ciny.
    V demokraciich zapadu a EU a USA zase vlady buduji hojne moznosti a dukazy, aby ukazali a dokazali vsem, ze vlady nevladnou,nemohou a nesmi..A nebudou.
    Jenom nekolik jedincu se snazi uskodit a znicit co se da a jdou v tom treba pres mrtvoly. A lhat.
    Slovaci si objednali a dostali vakcinu Sputnik,kterou nechteli pouzit a kdyz vyrobce pozadal o vraceni vakciny ,kterou by chtel dodat jinym lidem, kteri ji velmi zoufale potrebuji,slovaci odmitli.
    Zaplat panbuh,ze jsou jinde a ze je uz nemame na krku.
    Mlynskej kamen by byl urcite lepsi federace s nima...
    To je vsechno ? Jo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paw9. dubna 2021 18:19
      No naprosto s Vámi nesouhlasím ohledně toho Vašeho pohledu - poslední odstavec je příkladem Vaší neinteligence, ale jen hlouposti. Každý si má před tím než vypustí takovou blbost z úst (a podud to napíše je to ještě horší).
      Pravdou je, že jsme ztratili jak my, tak Slováci.
      A kdo na tom má zásluhu a komu to prospělo - to Váš slepičí mozeček není schopen identifikovat.

      Vymazat
    2. Tady je debata a ne urážení můžete oponovat,ale slušně.

      Vymazat
    3. Tady jde také o naprosto sprosté urážení občanů státu, kterého jsem byl členem a dosud jsem. Nic mi neříká tako ČESKO s tím si můžu tak.....

      Vymazat
    4. Vsechno spatny u nas zacalo husakama..
      A kdo nevidi, co se deje u nich dodnes nema jinou moznost se jinak vyjadrovat.
      Nenesu ani zodpovednost za takove..Neco podobneho jako predtim s fasistama ze Sudet.
      Nikdy sem netvrdil,ze jsem inteligent a stat se jim netouzil..Takovy urazky nemam rad.
      Aspon by stezovatel mohl uvest jedinej priklad,jak a co jsme tak tragicky s husakama ztratili..Se tesim..
      Jestli to dokaze..
      Co vskutku jsme ztratili..

      Vymazat
  6. Další příklad toho, jak jsme v listopadu 89 šlápli vedle. Nebýt hadráku, Temelín bz měl dávno 6 bloků, v Dukovanech by se už stavělo, v mezidobí 1990 - 2020 by byla dokončena další jaderka v severních Čechách a dnes bz se vypisoval tendr na 4. - nedaleko Ostravy... Takový plán měli komunisté - v r.2030 80% elektřiny z jádra, 5% z vody, 5% ze slunce a větru a zbytek z dožívajících uhelných a nově budovaných plynových elektráren. Tržby za vývoz elektřiny měly být významnou položkou příjmů státního rozpočtu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen upřesním,že ne JE Severní Čechy ,ale JE Východní Čechy(lokalita Tetov,kde již probíhaly průzkumné práce).....

      Vymazat
    2. 20:07-nejsem si jistý bezejmenný ale myslím, že je Rusové berou zpět, k čemu nevím.

      Vymazat
    3. Unknowne ty HOVNIVÁLE, za minulého režimu si vyhořelé palivo bral spět CCCP. Teď můžeš spustit jak nás okrádal.

      Vymazat
    4. 19:19
      Paní Vlasto, ty plány komunistů byly asi spočteny správně, ale chyběl plán B pro situaci, která nastala
      v SSSR - soudruh Gorbačov odmítl přijmout československého premiéra soudruha Adamce. Šlo o rozpad vládnoucího systému, který byl na protekci Moskvy založen a jak správně podotýká pan Miroslav Povolný: s těmi, kdož emigrovali tu nikdo nepočítal.
      Nebyla tu opozice s mezinárodními zkušenostmi a kontakty, hadrák neměl koho pověřit vedením státu a podle toho také proběhl.

      Setrvání na socialistických principech by vedlo k jugoslávské variantě rozpadu - peněz na to bylo dost, bombardérů na ochranu lidských práv taky.Ještě před zveřejněním Cibulkových seznamů došlo k dekonspiraci tajných služeb, Miroslav Polreich popisuje své překvapení, když potkával na ministerstvech lidi s kriminálním profilem.Uplynulo 32 let a kdo nám asi bude vládnout po volbách ?

      Vymazat
    5. Pradědo: z vyhořelého paliva se izolovalo Plutonium pro jaderné nálože, zatímco dnes je to velmi nebezpečný odpad.

      Vymazat
    6. Vlasta, myslím, že s tím jádrem jste to lehce dost přepísknul. V ETE by byly maximálně 4 bloky a kdoví co by bylo s EDU. Silně pochybuju, že by se stavěly další podobné velké PWR zdroje. Ono to není až tak hospodárné, např. doprava na větší vzdálenosti a existuje také nemalé bezpečnostní riziko, kdy stačí jedna křídlatá raketa a máte problém nejen s tím bordelem v okolí JE, ale výpadek velkého rozsahu. Ten výpadek beru jako závažnější faktor. A taky je nutno se zamýšlet nad tím, co bude, až dojdou zásoby jaderného paliva. Takže zdroje spíš nějakým způsobem diverzifikovat, jenže to je dlouhodobá záležitost a ne na jedno volební období.

      Jura, plutonium se spaluje v množivých reaktorech. Plně energetický provoz je vlastně jen v Rusku a tyto elektrárny jsou součástí běžných elektráren pod dohledem OSN.

      Vymazat
    7. Sovětský svaz odebíral vyhořelé palivo na přepracování, které bylo ekonomicky náročnější než výroba nového paliva, ale bylo to ekologičtější, ale jak začaly ty tahanice okolo, tak se od toho odstoupilo, proto je postavené to uložiště vyhořelého paliva (v Dukovanech). Jinak o plutonium byla bída v počátcích studeneé války pro výrobu vojenských jaderných zařízení. Později už používali v Sovětském svazu jednoučelový reaktor na výrobu plutonia...

      Vymazat
    8. Hantek, žádné uložiště VP postavené není.

      Vymazat
    9. Pro J.J. : Jako syn bývalého člena ÚV KSČ pro oblast energetiky vím přesně o čem píšu...

      Vymazat
    10. zaplať pámbů, že je palivo ještě v meziskladech. CIIRC udělal projekt jaderné teplárny, která by mohla stát v každém větším městě a toto "pomalu doutnající" vyhořelé palivo by tam sloužilo jako zdroj energie na celá desetiletí.

      Vymazat
  7. Panebože, proč jsi dovolil, aby nás ten unknown každý den mořil naprostými pitomostmi? Nešlo by to nějak zařídit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč ne? Proti Vaším "argumentům" bezejmenný je účinná jen facka.

      Vymazat
    2. Idiot Unknown je mazán. Potom kvičí, jako by tu facku dostal. I to je mazáno. Jeho kvikot nebere konce.

      Vymazat
  8. To všechno jsou fakta a tvrzení, o kterých nemám důvod pochybovat. Situace je ovšem taková, že zcela nezávisle na nich, nelze od podzimních voleb očekávat jakoukoli změnu k lepšímu. Obávám se, že naopak. I toho alespoň lavírujícího Babiše se daří likvidovat. A pracují na tom i ti, na které v parlamentu zbydou leda opoziční lavice. Pokud se tam, krom rozstříleného ANO a marně posílené SPD, vůbec dostanou. Že nebýt hlupáků, zlí nic nepořídí, beru za jisté. JiH

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JiHu, brod je daleko. Přestože nebyl protlačen jeden volební obvod pro vůli všech, Praha,"kavárna" není všemocná. Už i její hlásná trouba ČT se kymácí.

      Vymazat
    2. Chudáci ve Zpravodajství ČT jsou pod tlakem Alternativy. Do Rady se dostávají lidé, kteří chtějí, aby ČT dodržovala vlastní Chartu. Propagandisté pražské kavárny se bojí změny. Změna je život. Tak ať to žije!

      Vymazat
    3. Kdoví, jestli by Babišovi prošel třeba Sputnik, na němž si Matovič vylámal zuby. Ale taky pravda, že Babiš není poloblázen a kauza Sputnik Slovakia taky není ještě u konce.

      Vymazat
  9. Na Slovensku už bohu žel je možné všechno. Koho zavraždí teď.

    OdpovědětVymazat
  10. Pane Unknown to máte ze své hlavy ty Maďary?? O stavbě se rozhodlo 2009 stavební povolení vydáno 2014. Od roku 2015 EU kontroluje a nařizuje, letos na podzim má EU vydat stavební povolení. Počáteční práce už byli zahájeny na jaře letošního roku.Stačí v Googlu napsat "Paks" a je to tam i česky na Wikipedii. Čtěte a nezasírejte zde diskusi svými hloupostmi. Pak to není diskuse ale patlání se ve sračkách Vašich výplodů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A o to jim právě jde. Ničit diskuze.

      Vymazat
    2. Je smutné, že se do skupiny "případu Paks" zařadila i Dana Drábová, která moc dobře ví, jak to se skluzem té dostavby je. Vůbec jí to nepřekáží a už několikrát vyhlásila, že Rusko má problémy s časovým plánem. Přitom to několik let trčelo u domácích orgánů a následně u evropského regulátora. Celkem se divím, že se vůbec stavět začalo.

      Zato v případě neverending story Olkiluoto 3 vůbec žádné výhrady nemá a klidně by Dukovany svěřila Framatomu. Stejně tak jí nestraší Fukušima a svěřila by Dukovany WH. Je pravda, že do Fukušimy zasáhlo zemětřesení a samotná elektrárna to ustála, jenže jaderka není jen kontejment s technologií, ale také další podpůrné velmi důležité systémy a ty jaksi selhaly.

      Vymazat
    3. Drábková zjourovatěla podstatně dříve než Jourová.

      (Já vím že takto napsané nesmysl, ale když napíšu že někdo zjourovatěl, každý pochopí co tím míním a nemusím k tomu nic dál vysvětlovat.)

      Vymazat
  11. Jakékoliv kontakty s dnešním Ruskem, budou jak proruské, tak pročeské. Kontakty s Amerikou a EU, budou vždy proamerické a prounijní !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadá to, že byl smazán následující příspěvek z 20:06:
      "To všechno jsou fakta a tvrzení, o kterých nemám důvod pochybovat. Situace je ovšem taková, že zcela nezávisle na nich, nelze od podzimních voleb očekávat jakoukoli změnu k lepšímu. Obávám se, že naopak. I toho alespoň lavírujícího Babiše se daří likvidovat. A pracují na tom i ti, na které v parlamentu zbydou leda opoziční lavice. Pokud se tam, krom rozstříleného ANO a marně posílené SPD, vůbec dostanou. Že nebýt hlupáků, zlí nic nepořídí, beru za jisté. JiH"
      Opravdu bych rád věděl, když takový příspěvek smazán, tak proč. Vážně! JiH

      Vymazat
    2. Asi proto, že máte stejný Nick jako má idiot Unknown. Takže sorryjako.
      .

      Vymazat
    3. JiHu, máte ho tam zpět. Změňte si Nick. Už jsem vás na to jednou upozorňoval.

      Vymazat
    4. 10. dubna 2021 5:20 děkuji, chápu. Ten můj Nick není takový bez důvodu. JiH

      Vymazat
  12. Nerad se vynucují, ale stále tvrdím, že s likvidací těžkého průmyu a s novými energeticky úspornými spotřebiči je otázka, zda JE opravdu potřebujeme. Jestli se máme zadlužit na další generace, nést riziko a trable s úložištěm odpadů a navíc el.energii vyvážet do ciziny, tak to pokládám za hloupost. Budouci náhrada uhlí plynem u tepelných elektrátren je snad možná a další šanci by mohly být přečerpávající vod. elektrárny např u Lipna či Krušných hor. V rezervě jsou i soláry, ale ne na zemědské půďě, jen na střechách. Stát by mohl občanům vydat úpisy, aby opět zisk a cena z energie nešla, jak bývá zvykem, za hranjce. Omlouvám se, protože problém je zbytečný a přerůstá nejen v gigadluh, ale takřka ve válku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adonisi, nejde o vnucování. Opravdu to, zatím, bez JE nejde. Spotřeba vzrůstá, značně. Klimatizace, množství, i osobních, elektronických přístrojů a hraček. Snaha odstranit spalovací motory z dopravy, a v neposlední řadě vytápění objektů, průmyslová výrobní spotřeba. "Železo z rudy větrem či slunečním teplem nevytavíte". Fakt to není sranda. To jen ignoranri tohle odmítají vidět.Dokud nebude jiný jistý stabilní a výkonný zdroj, není jiné cesty. Dokonce jsem přesvědčen, že se ještě pokorně, po nějakou dobu, budeme vracet k uhlí. Protože jiná volba v dohlednu nebude.

      Vymazat
    2. No adonisi 9. dubna 2021 20:55, vy tvrdíte, že je otázkou, zda další elektroenergetický zdroj je zapotřebí. Otázkou to není. Je to záležitostí výpočtu, když relevantních podkladů je víc, než dostatek. Se svým tvrzením si věru troufáte. Kde berete tu odvahu? JiH

      Vymazat
    3. jbskalensky:
      Našel jsem úvahu, která uvažuje v delší časové perspektivě o návratu uhelných technologií. Například firma Sasol (Jihoafrická republika) produkuje z uhlí 30 000 tun benzínu denně. Pokud bychom toho chtěli využít, nesmíme doly zasypat, znovuotevřít s únosnými náklady nejdou.
      A ještě jedna okřídlená myšlenka tam byla : Někdy do roku 2020 bude rozhodnuta otázka jaderné fúze.
      Jde o 10 let starou publikaci
      Prof.Ing.Kamil Wichterle DrSc. Chemická technologie,
      TU-VŠB Ostrava , 2010 (je ke stažení z netu).

      Vymazat
    4. Orientovat základní zdroje naší spotřeby na větrníky a soláry je fakt naprostá pitomost, tohle že sebe může vypouštět maximálně p.Geislerová.

      Máme dostatek jaderných zdrojů, které ještě nějaký ten čas vydrží, hlavně pokud by se ještě dostavěly Dukovany, a jako nejaderný by mohl být paroplyn. Ten lze lépe distribuovat do menších jednotek a nehrozí tak velká ztráta v případě výpadku.

      Jenže je tu velky problém. V obou případech to je finančně nejvýhodnější ve spolupráci s Ruskem a to je pro naše nové kurátory naprosto nepřípustné. Pro ty europoidní dokonce i samotná myšlenka jádra a paroplynu.

      Vymazat
    5. Házím ručník do ringu vyhráli jste 5:1. Budoucnost to brzy prověří.

      Vymazat
  13. Neodolal jsem a znovu tapetuji (chlubím se cizím peřím, ale to je skvost).



    Víte, že se kdysi chodilo bez roušek?

    Nevěřím, to je absurdní.

    A policisté řešili krádeže a vraždy, ne rodiče s dětmi bez roušek...

    Nesmysl, takoví policisté nikdy neexistovali!

    Myslíte, že to není možné?

    Samozřejmě, roušky se přece nosí odjakživa!

    Děda říká, že je nikdy nenosil...

    Já vím, včera jste ho oznámila, děkuji.

    Já děkuji Vám, že jsme v bezpečí.



    Nevíte, proč to ti lidé pořád dělají a riskují dokonce i život?

    Proč chtějí dýchat?

    Ano.

    Nevím...jsou to blázni a nepřátelé státu.

    Nemají nějaké další důvody?

    Já si myslím, že to dělají proto, že se to nesmí.

    Proč se to nesmí?

    Dýchat?

    Ano.

    Protože z dýchání jsou lidé nešťastní a mají moc energie!

    To si vážně myslíte?

    No jistě! Dýchání přece ohlupuje a odcizuje.

    Máte pravdu.

    Já vím.



    Zkoušel jste to někdy?

    Co, dýchat bez roušky? Samozřejmě, že ne!

    Proč ne?

    Za prvé je mi to odporné, za druhé to škodí zdraví a především je to zakázané.



    Řekněte mi, proč ty lidi vlastně chytáte?

    Co?

    Proč je chytáte?

    Nemají přece roušky a to je zakázané!

    Baví vás to?

    No, každý něco dělá, tohle je slušná i vzrušující práce.

    V pondělí čistíme dětská a sportovní hřiště, v úterý ulice a parky, ve středu tajné hospody, ve čtvrtek školy a v pátek pracoviště.

    O víkendu máte volno?

    Ne, to čistíme domácnosti, tam to bývá nejhorší.



    Vy ty lidi bez roušek asi moc rád nemáte, že?

    Máte ráda vzduch?

    Mám ráda svou roušku.

    Ti lidé jsou velmi...zbyteční.



    Proč se Vás lidé bojí?

    To asi ty uniformy a oprávněné zákroky.

    Musí vás být pět na jednu ženu?

    Jistě, nikdy nevíte, čeho je schopna nebo kdo jí pomůže.

    Ještě jim někdo pomáhá?

    Už se to moc nestává, lidé už dostali rozum.

    Jsem ráda, že to pochopili.



    Myslíte, že to někdy skončí?

    Chytání odpůrců?

    Ano.

    Už je jich jen málo.

    Co se s nimi dělá, když je předáte spravedlnosti?

    Nevím.

    Proč to nevíte?

    To není moje práce. Má práce je chytat zločince bez roušek.

    I děti?

    Především děti!



    Včera jsem viděla děti, jak si hrály na hřišti a dokonce bez roušek!

    Já vím, zasahovali jsme tam.

    Kolik bylo mrtvých?

    Tři.

    Jen tři?

    Ano, zákrok se nepovedl.



    Co si o nich myslíte?

    O nich? Nic si nemyslím, jen dělám svou práci.

    Víte, že je i se zavřenýma očima poznám?

    Opravdu?

    Ano, oni tak divně smrdí...

    Chápu, mně je špatně z toho, jak dýchají.

    Co znamená to číslo na vaší hrudi?



    2021?

    Ano.

    To je počátek naší svobody a očisty.



    Máte děti?

    Co?

    Děti.

    Aha, proč? Mám moc práce.

    Rozumím.

    A vy?

    Nenosilo roušku.

    Kde je?

    Nechtělo nosit roušku!

    Jste uvědomělá, kéž by byl každý jako vy...

    To byste ale přišel o práci.

    Práce se vždycky najde, máme nový dodatek k Ústavě.

    Co porušují tentokrát?

    Žijí.



    Jste šťastný?

    A proč bych nebyl.

    Brzy to už skončí. Už je jich jen pár.

    Co přijde pak?

    Budu dělat svou práci.

    Děkuji za Vaši skvělou práci.



    Na shledanou.

    Na shledanou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ďuro, neuvedl jste autora, snad Vás nezažaluje. Pár myšlenek je tam správných. Co tím chtěl básník říci? Mám rád prózu, té rozumím lépe. Ale v milostných verších jsem byl dobrý.

      Vymazat
    2. Krásně popsán nový druh nemoci - cementhosa covidova.

      Vymazat
    3. Pane Ďuro,
      nemá to vadu, jen těch ňjůlajnů je nadbytek. Jsem astmatik a roušky mi opravdu dusí, přesto snad u mne převažuje odpovědnost proto je mezi lidmi nosím. Můžete mne mít za blbá, nebo mazocha, ale jsem přesvědčen o jejich funkci, byť by šlo jen o 10 %. Není náhoda, že normální chřipka nás minula.

      Vymazat
  14. Náhodou jsem si včera tu Jílkovou pustil, zrovna v okamžiku, kdy onen expert, takto minoritní akcionář ČEZu, vysvětloval, že v Dukovanech lze, z důvodu uchlazení reaktoru, postavit jen jeden výkonový typ reaktoru, který, co čert nechce, umí pouze ROSATOM. Ostaní oslovení potencionální dodavatelé by na to skoro jistě nedosáhli. Ten notorický blb 19:38 opět lže, jako když ČT 24 vysílá, ale to je normální, že.
    Argumentace onoho experta byla poněkud jiná, tvrdil, že se nový blok, ať by ho stavěl teoreticky kokoliv, se nikdy!!!! ve skutečnosti stavět nebude, a uvedl k tomu řadu, uznávám že dost racionálních, argumentů, o kterých stojí za to přemýšlet. Jeho hlavní námitka spočívala v tom, že je zbytečné vyhodit přes dvacet miliard korun na přípravu stavby, která se už nikdy, podle jeho názoru, realizovat nebude. Od minoritního akcionáře ČEZu je to, uznávám, poněkud zvláštní argumentace, ale není úplně mimo. On horoval pro levnější??? a rychlejší vybudování elektráren na zemní plyn. Levnější jak pro koho, že.
    Současný děs eurohovnotářů vychází z toho, že pokud bude nutné reaktor realizovat, bude skutečně nejvýhodnější, jakkoliv asi jediná, nabídka od ROSSATOMU,protože podstatnou část dodávek mohou a budou realizovat tuzemské firmy (a tím i potřebný dozor a údržbu), a zároveň, z hlediska bezpečnosti provozu, má (musí mít) ČEZ takové zásoby paliva,že i v případě přerušení dodávek vydrží min. 5 let, ale uvádí se, že až 10 let. A to se dá okecat, zpochybnit, jen velmi těžko.
    Já jsem pro jádro, protože zatím nic rovnocenného neexistuje. A spotřeba bude v budoucnu velmi narůstat.

    OdpovědětVymazat
  15. Minoritnímu akcionáři jde především o pravidelné a maximální dividendy. Výstavba jádra je drahá a může to zhatit. Pokud jde o plynové elektrárny, ty pojedou jen nějaký čas, bruselisti se na ně chystají s emisními povolenkami.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S jakými emisemi, čeho?

      Vymazat
    2. Je otázkou jak bude vypadat spotřeba elektřiny až od nás utečou cizozemští pekaři auto dílů. V každém případě je asi lepší vyrábět elektriku v atomkách než v uhelkách. Spalování uhlí je nejméně efektivní způsob jeho využití.

      Vymazat
    3. pane J.J., myslím že paroplynová elektrárna zcela jistě emituje oxyd uhličitý (CO2) a možná i jiné plyny. Například by se mohlo jednat o nějaké oxydy dusíku (NOx), ale hádat se nebudu, nejsem chemik...

      Vymazat
  16. Bohužel o České občany vůbec nejde ta tzv opozice kope jen za západ a „bojuje" s Ruskem. A vůbec jim nevěřím ty předvolební kecy jen manipulují a snaží se přesvědčit nerozhodnuté voliče.

    OdpovědětVymazat
  17. On tvrdil, ze rozsireni Dukovan neresi potrebu CR. To resi pouze rozsireni Temelina o dva bloky.

    OdpovědětVymazat
  18. Augiášův chlév v ČT. Za „pravdou a láskou“ jsou čachry a zastrašování. Ubohost a hnus, vzkazuje Okamura

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Augiasuv-chlev-v-CT-Za-pravdou-a-laskou-jsou-cachry-a-zastrasovani-Ubohost-a-hnus-vzkazuje-Okamura-660010

    OdpovědětVymazat
  19. Český stát se scvrkává a dobře je to vidět na hádkách kolem dostavby JE. Možná,že si nás nakonec koupí nějaká nadnárodní společnost od příští vlády pirátů a jejich mudřece pana Lipavského. Už se prodala Česká voda tak proč ne stát který se scvrkává ?

    OdpovědětVymazat
  20. Možná by bylo nejlepší tendr vypsat hned, ještě před volbama. Možná je tendr zbytečný a nejlepší by byla přímá dohoda s Rosatomem s jasnými termíny, parametry jsou zřejmé, naše firmy to s Rosatomem dokáží. Jde o to aby blok 1200 MW začal vyrábět co nejdříve. Tak se s tím vládo nepárejte a jednejte přímo. Ať se ostatní pokakají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Navzdory tomu, že Rosatom považuju za velmi solidního dodavatele, určitě bych s přímým zadáním nesouhlasil. Rosatom je obří korporace a něco takového musí být pod tlakem konkurence.

      Vymazat
  21. Vyjímečně a po dlouhé době jsem sledoval pořad ČT vedený p. Jílkovou. Sledovat p.Jílkovou nebudu, protože to se opravdu nedá. Je to pořad, kde se probírají i zásadní otázky,ale opravdu "diskutovat" tam nelze, jak pořad moderátorka vede. Pořad by to byl dobrý, kdyby pomohl divákovi udělat si svůj názor, třeba na politiky, nebo aby získali informace od lidí, kteří o problémech něco vědí. Nechci psát o odborných otázkách, ale politický výslek rozšíření Dukovan, tady již jasně naznačil ve svém článku p.Jírovec.
    Ale přínos z pořadu mám, byl tam i předseda poslanců pirátů, pan Michálek. Četl jsem jejich program o migraci a myslím, že jsou to minimálně eskamotéři. Jeho názory byly pro lidi, kteří naslouchají a přemýšlí určitě užitečné, pro rozhodnutí koho nevolit. Tolik ideologie, dojmologie a lží to nešlo neslyšet.

    OdpovědětVymazat
  22. Pane Georgu,
    vaše poslední věta je výstižná. O technologii nepadlo ani slovo, snad jen o nedostateku vody u Dukovan. Jinak samé ble, ble, blekoty. Mám jen podezření, že nejde vůbec o preferencí západu či východu, ale o palmáre.

    OdpovědětVymazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.