Reklama

sobota 8. května 2021

České potraviny a Evropská unie

8. 5. 2021 video (1:32)  https://youtu.be/m8bOwBWi7lU
Panelová diskuze o českém potravinářství a zemědělství a dosažení vyšší míry soběstačnosti. Diskutovali Ing. Mgr. Jarmila Dúbravská, PhD, členka Evropského hospodářského a sociálního výboru, Ing. Zdeněk Jandejsek, CSc, předseda představenstva Rabbit, a.s., Ing. Petr Ehl, PhD, zástupce generálního ředitele Interlactos, a.s. a MUDr. Ivan David, CSc, člen zemědělského výboru Evropského parlamentu. České potraviny chceme především proto, že jen při jejich výrobě můžeme kontrolovat a zaručit nejvyšší kvalitu. Proti novému zákonu o potravinové soběstačnosti se zdvihla vlna lží, demagogie, proti které argumentujeme.

105 komentářů :

  1. Ovsem pokud na "prave ceske maslo" treba z Madety se nepouzije skoro prosla zasoba masla z Nato skladu, a to same u jinych produktu, treba syru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Pak to nesmí být označeno jako "pravé české máslo". Návrh zákona to zakazoval.

      Vymazat
  2. Před převratem byla kvalita potravin a jejich zdravotní nezávadnost hlavním tématem rozbíječů tehdejšího zřízení a hospodářství. Těmito informacemi nás krmila Svobodná Evropa a šířilo se to v ústním podání. Mně se stalo třeba naše máslo skoro odporné a tehdy bych si s tím škodlivým produktem nenamazal chleba. Podobně bych se nenapil mléka ze sáčku. Zprotivili mi to.

    Škůdce dřívějšího režimu a antikomunisty shromažďovala také socdem, do které vlezl i moudrý doktor David. Nyní ho Skála velmi vychvaluje jako vlastence. Neměl by se také doktor David vyrovnat se svou mladickou nerozvážností? Jako blbý vtip vzpomíná, že do KSČ nevstoupil, když mu bylo členství nabízeno. Zeman nabízí výmluvu, že se lze přiznat, že byl mladý a blbý. Jednou prohlásil Kotrba něco v tom smyslu, že paměť je sviňa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, když už si na všechno to, co se v lidské společnosti běžně děje, ze všech těch zasloužených úhlů posvítíme. V devadesátém byly, dík komunistům jedovaté a nechutné československé potraviny, nosným hitem. Není důvod stěžovat si na ty, kteří, takříkajíc zavčas, zmoudří. Jiní si to dovolí teprve potom, až se to vyplatí. Ach jo. JiH

      Vymazat
    2. Jeden z duvodu jsou obrovske armady a vyrazovani potravin z jejich skladu /tech co nebouchaji/ a vydelavaji tak dalsi zisky. Nejdrive ty potraviny zaplati obcan z dani pro armadu a potom si jeste ty zaplacene potraviny ,jeste jednou zakoupi predrazene v obchode.

      Vymazat
    3. Pozn. Vyrazene potraviny, podobne jako vyrazene vojenske uniformy a vybaveni se kupuje v kramech.

      Vymazat
    4. To je taky jeden z duvodu proc,normalni potraviny zastupci lidu zakazali. zastupci lidu taky za prava korporaci zakazujou Sputnik atd..

      Vymazat
    5. K 15:29. Sama se přiznáváte, jak jste úsudkově závislá, nehodnotíte máslo podle chuti a vlastního úsudku, ale co vám kdo řekne. Nevím, s jakou nerozvážností bych se měl vyrovnávat. Členství v KSČ mi bylo nabízeno jako podmínka aspirantury. Odmítl jsem to. Pak jsem se dozvěděl, že soudruzi v OV KSČ Praha 8 by mě tak jako tak nepřijali. Proto jsem mohl obhajovat CSc až v roce 1991, stejně jako druhou atestaci.Nevím, jestli mladá, ale blbá je autorka žvástů 15:29.

      Vymazat
    6. Ale pane doktore, 9. května 2021 9:50, těžko jako podmínka, pravděpodobně jako předpoklad, kdy Vám to bude snáz umožněno, když říkáte, že vyšší inštanc by Vám to stejně pokazila.
      V těch tehdejších mechanizmech se dost dobře vyznám. Se zvláštním potěšením jsem je zkoumal, měl dost známých a přátel, kterých se bylo možné ptát a spolehlivě se dozvídat. Moje zkušenost je taková, že kdo se nikam necpal, nebál se, budil dojem, že má strýčky kdesi nahoře. Když cosi potřebného dobře uměl, byl málem nedotknutelný. Nechápu, kdo a k čemu všelijaké ty tituly potřeboval, pokud to nebylo jedinou cestou ke skutečnému studiu čehosi užitečného.
      Já se toho dobral cestou laboranta ve vedlejších pracovních poměrech s VŠ celkem snadno. Málem jak s koníčkem. Problém byl, jak se nestat kádrovou rezervou a tak přijít o to, čemu říkám „řemeslo“. Nestat se šéfíčkem. JiH
      PS MUDr. David CSc. buď neví, nebo neříká, jak tomu bylo s „nomenklaturami“, ve kterých byl zařazen, jakou funkci tedy zastával a pokud chtěl dál studovat, na jakou funkci tím aspiroval. Což je zřejmě celý ten problém jeho CSc. za komunistů. Komuže by pak konkuroval.

      Vymazat
    7. JiHu, ten výběr(nomenklaturní) je běžný i v demokracii. Záleží tedy, jak dalece se to promítá do nepolitické sféry a koliduje s odborností.

      Vymazat
    8. Pane Povolný 10. května 2021 9:09, ukájet svoje ambice je za všech režimů, bráno z pohledu metodiky, obdobný proces. Kolize odbornosti a praktická podoba personální konkurence, je a bude trvalý problém. Jako morálka a znalost vůbec. JiH

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  4. 15:21
    Ingote,zase meleš nesmyslny bláboly. Já poslouchal svobodnou pomalu každý den, ale že by někdy rozebírali kvalitu másla, tak o tom nic nevím. Ono toho k rozebírání kvality nic moc taky nebylo!!
    Co si vzpomínám já, tak byla katastrofální kvalita vína, odporná tučná tlačenka, lečo ve skle, špekáčky byly balené ve něčem co se nedalo ukousnout, stravování v RÁJI,to byl taky velký zážitek, jinak nevím
    A prozraď ingote, co a kde nakupuješ dnes??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen bych dodal, že ty špekáčky byly chutné a voňavé, ale dnes se mnohé skoro nedají pozřít.

      Vymazat
    2. České potravinářské normy stále platí, ale nejsou závazné. Prostě Kocourkov.

      Vymazat
    3. Unknowne 8. května 2021 15:42, nesmysly plácáte vy. Porovnávejte porovnatelné. Dejte si to, co bylo v tehdejší "dvojce" „minutkou“, řekněme v dvaašedesátém a k tomu Plzeň za celkem Kčs 13. Dnes si dopřejte to nejlepší do Kč 130ti. Ve srovnatelném prostředí. Po třiceti letech svobodného trhu. Uvidíte. Nevíte, co mluvíte! To lečo i ty buřty, bez problémů, dal bych si je znovu. Dnešní, ani za desetinásobnou cenu, zdaleka k jídlu nejsou. Svého času mi právě to, co pokrývá živnost "hostinská činnost" dopřálo, že žrát takové svinstvo nemusím. I to, že tomu docela rozumím. Neználku. JiH

      Vymazat
  5. Nejvyšší kvalitu potravin si můžeme zajistit jen tady doma. A taky zajišťujeme. Stát má propracovaný systém, který nesmí uplatňovat na potraviny dovážené v rámci EU. Unknown 15:09 je obyčejný snob a blb, který vůbec neví, která bije. Hlavně, že pomlouvá české a z komplexu malého čecháčka obdivuje všechno cizí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vaclave.

      teoreticky mas pravdu, ale v praxi nasi "echt cesky vobchodnici" jsou taky pekny svine, podivej se na nektere "ceske" jogurty a hlavne treba Madeta syry, delane v Polsku ze sajrajtu co si Polaci skrabou mezi nohama, a ono je toho vic/

      takze nekteri ti tvi, "cesti vlastenci" jsou taky pekny svine

      Vymazat
    2. Basosi, když někdo dělá sýry jinde než v Česku z jiného než českého mléka z krav, které se nepasou u nás, tak to není česká potravina. O tom byl také návrh zákona o potravinách a soběstačnosti, který poslanci nakonec zakousli.

      Vymazat
    3. Je potřeba eliminovat potraviny, které se tváří jako české. Jsou v rukou nadnárodních korporací ale s naší národní značkou. A to je jeden z mnoha podvodů na našeho spotřebitele.
      Špekáček podle české normy se nikdy nepřipeče k pánvičce.
      A tak dále.....
      Hnus z EU.

      Vymazat
    4. No Vaclave,

      mas Bohuzel pravdu, ale podivej se, jdi do supermarketu si koupit bez brejli dobrej jogurt (Mliko + zakvas) nebo sejra, a ono je toho vic....

      takze ono to vyrobeno v Cesku tak smrdi, a bude to horsi, ver mi....toho Polskeho a i v posledni dobe Rakouskeho sajrajtu je zde vic a vic, Bohuzel, a vlada resi Kovid a hlavne kurvy Rusy ve vrbeticich ze? a Hruzou posranej Babis smejdi zatim po Evrope, a shani podpisy proti KGB

      Vymazat
    5. Aspon je vystraha aby ostatni tez nenapodobovali, v tom pomlouvani..

      Vymazat
    6. Jak se nemůže do zahraničí tak sem nucen si kupovat jogurty tady neoslazené a tekuté. Skopčácký jogurty to je jiná a tak by to mělo být u nás.

      Vymazat
    7. Rossolini Ty nacistická hnido přesně to udělali nacisti než uchopili celou moc násilně zlikvidovali levici. A tady v Čechách jste udělali to samé jinou cestou ale cíl je stejný.

      Vymazat
    8. Nacistické hnidy Rossoliniho/Mussoliniho si nevšímejte. Je redakcí průběžně mazán, i když má nyní záchvat mimořádné píle.

      Vymazat
  6. 15:42
    Poslouchal jste Svobodnou Evropu dlouhodobě před rokem 1989? Kolik je vám let?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. 16:05
      Jsem asi o 10 let starší než vy. Jako aktivního člena SSM vás Svobodná Evropa nezajímala.

      Vymazat
    3. Je mu 65 ale protože opět urážel, byl smazán.

      Vymazat
    4. incognito 8. května 2021 15:57, poslouchal "svobodnou" téměř denně. A oni ho nezavřeli! Ani rušičky mu nebránily. Považte. Já tedy taky a nejen "Svobodnou". O tom, že za komunistů téměř není co k jídlu a když, že málem je to leda pro zvířata a krátí to život, jsem odtud slyšel taky. Jako svého času technický kontrolor jsem se až tak nezaleknul. O normách a jistém teroru v jejich smyslu jsem dost a dost věděl. Vím to dodnes. Ono to docela, někdy až ke škodě věci, fungovalo. JiH

      Vymazat
    5. Vaclave,

      fakt mam te docela rad, jsi zatim bez chyby a doufam dostanete li se do vlady - i s mym hlasem ze vydrzis, jiste vis ze u koryta se lidi kazi...

      ale o to nejde, i kdyz je nekdo sprostej a napada, tak ho nech, ..nevim kolik mas na to lidi, ale stacilo by snad jen vymazat cast?

      totiz sem tam se nekdo nasere (ja taky) a pak to da tomu druhymu blbcovi sezrat, ale ty ses sef, tak co te budu peskovat

      Vymazat
    6. Mazání je ztráta času. Už nám ajťáci předvedli novou tvář Nové republiky a ta nám dovolí chronické blbečky, sprosťáky a provokatéry zabanovat. Na měsíc, na rok, navždy...

      Vymazat
  7. Dobře udělal. Kdes viděl, hlupáku, aby český prezident vyznamenával a povyšoval cizí agenty?

    OdpovědětVymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  9. 15:56
    Podle tebe těstoviny z Itálie, sýry z Francie, šunky a tvrdé salámy ze Španělska jsou stejné kvality jako ty naše.??
    Pokud si kupují zahraničí potraviny tak jsem snob a blb ???
    Jen kuře od Babiše, je velký hnůj. Kup si někdy francouzský kuře a potom napiš, je podstatně dražší,ale podstatně kvalitnější.
    Nic nepomlouvam, jen jsem realista a vidím co je naše provenience někdy za hruzu a žádný zákon nic nezlepší.
    A nikoho neuražej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť jsme to napsal - hlupák a snob.

      Vymazat
    2. 16:23 Pokud si nekdo koupi sunky a tvrde salamy ze Spanelska a Italie tak je snob, Dvoraku?
      Kde jsi cestoval a co vis o svete? Vis vubec, ze susene sunky a tvrde salamy zadny cesky vyrobce nedela a naopak v zemich jako Italie, Spanelsko, Francie je to naprosto bezne?

      Vymazat
    3. Překrucujete jako vždycky. Nejde o to kupovat nebo nekupovat zahraniční speciality. Jde o to, že u nich nemáte zaručenou kvalitu ve smyslu obsahu nežádoucích, nebezpečných či nezdravých látek. Naše kontrolní orgány je v podstatě nesmí kontrolovat. Zato kontrola všeho, co u nás vyroste jak na poli tak v chlévech je zaručena několikastupňovou kontrolou ze strany státních orgánů - od semen, přes půdu až po výstupní kvalitu mléka, masa, vajec atd. atd.

      O moje cestování se nestarejte - v Evropě jsme byl, kde to stálo za to, v Německu jsme každý rok na dost dlouho a opakovaně jsem navštívil jak severní Afriku, Turecko, ale i Kubu, Panamu, Ekvádor.

      Mimochodem, když chcete poučovat, tak sušenou šunku - pršut, vyrábí u nás několik masokombinátů. Nejlepší je ovšem srbský.

      A mažu vás proto, že máte psychopatické záchvaty nenávisti, napadáte spoludiskutující, nadáváte a píšete hlouposti zabalené do rasizmu.

      Vymazat
    4. 17/52
      A zase nemáte pravdu,ne Srbové, ale Španělé vyrábí ze speciálního plemene iberských prasat, tu nejlepší šunku,"" pršut "" a podstatná je strava žaludy.
      Druhá lež, veškeré dovozové potraviny, zvláště z masa prochází naší kontrolou, Dvořáku, laskavě nelžete.
      Ten náš pršut, je asi něco jako u nás vyráběny parmezán, dobré, ale do originálnálu daleko.

      Vymazat
    5. Musím se smát vaší úpornosti. Španělé žádnou nejlepší šunku nevyrábějí. Proč opakujete reklamní blbiny. Mně např. španělská "šunka" nechutná a to ani nezkoumám, co je uvnitř.
      Ohledně masa nelžu, jen vy jste málo informovaný neználek. Maso se k nám dováží i ve velkých platových pytlích napuštěných čpavkem. Stěry samozřejmě žádné mikroby nezjistí. Od toho je tam čpavek. Pak vám to namelou... hádejte kam. Ostatně kontrola dovozu všech potravinových komodit je řídká, namátková, nesystémová a nemůže postihnout celý výrobní proces. To vše je u českých výrobků zaručeno. GranMoravia má k parmazánu hodně blízko. Ale snob je snob, že. Ostatně píši, že nejde o speciality národních kuchyní, ale o běžné zemědělské produkty - o mouku a pečivo, ovoce, zeleninu, brambory, vepřové, hovězí, vejce, drůbež, víno, pivo atd. atd. Tak do toho, prosím, netahejte chobotnice a banány.

      Vymazat
    6. Gran Moravia rozhodne neni syr typu Parmiggiano Regiano. Je to syr typu Grana Padano.
      Kontrola dovozu tady funguje velice dobre napr. ve farmaceutickem prumyslu. Proto se sem nedovezl a nikdy nedoveze Sputnik, protoze je to latka neznameho slozeni. Slozeni totiz nezna ani rusky vyrobce, protoze kazda sarze je jina.

      Vymazat
    7. Tak co to byla? Oslí můstek nebo osle osobně?
      Motat potraviny s farmacií. Co nás čeká příště? A opět nenávist. Proč já se s vámi zahazuji?

      Vymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  11. Jen pro vysvetleni:
    Dvorak kope za Agrofert, Madetu a par dalsich agrobaronu, kteri chteji zvysit podil na monopolizovanem trhu ceskych potravin.
    Dvorak rozhodne nebojuje za stredni a male ceske farmy. Napr. mali a stredni farmari produkujici mleko v jiznich a zapadnich Cechach se uz v minulosti odklonili od dodavani do Madety a vozi mleko do bavorskych mlekaren, kde maji garantovanou vyssi vykupni cenu mleka a navic jsou v techto mlekarnach i spolumajiteli. To se samozrejme nelibi bolsevickym reditelum jako je Teply z Madety.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píšete hlouposti a vědomé lži. Nejde o nějakou monopolizaci trhu, ale o férovou soutěž s dotovanými zahraničními hráči, jde o kvalitu pogravin a o to, aby český venkov se nevylidnil. Také jde o to, abychom se v potravinách mohli spolehnout sami na sebe a ne na blahovůli dovozců, kterým vždycky bude košile bližší než kabát. To platí hlavně v době krize, jako je např. ta dnešní virová. Jak by se hodilo mít silné domácí výrobce vakcín. Byli, ale už nejsou. Páni je vypili, páni je snědli. Chcete ten samý stav nastolit i v českých potravinách, v českém zemědělství? Jako vy mluví vyvrhel Prouza, ale ten to dělá proto, že ho platí nadnárodní řetězce, aby oblboval a lhal.

      Vymazat
    2. 19:53
      S tou vakcínou jste totálně mimo, USA stál vývoj vakciny covid 10 miliard dolarů, neumím si představit, kdo by tady něco takového zafinancoval.
      Neříkám, že zvýšení výroby některých potravin by nebylo spatne,zelenina díky výkyvům počasí asi ne, snad jen vepřové a kuřecí maso, kuřecí, ale ne to za 45 Kč kg, babišuv hnus vyroben za 28 dní!!

      Vymazat
    3. Nevíte o vakcínách, jejich vývoji, výrobě zhola nic. Ani o zemědělství a potravinářství nevíte mnoho. Ale do diskuze se hrnete a poučovat, na to si vás užije. Proč?

      České výrobny vakcín zničeny, nejsou, nebo dělají dílčí předvýrobu pro zahraniční firmy, které potom shrábnou zisk. Vakcíny se dají vyrábět i licenčně.

      Zelenina z českých skleníků je zaručeně lepší, chutnější než ze skleníků španělských, holandských nebo italských. Může jít na trh ve stavu "akorát" a ne potržená, bez chuti a zápachu. To samé ovoce. Jedni z největších výrobců broskví díky pitomosti českých politiků (Telička a mnoho ministrů a předsedů vlád) museli vyklidit místo na trhu dovozu. Opět bez chuti a zápachu, protože podržené nedozrálé, "zrající" cestou.

      Babiš vlastní asi jen 5-7procent domácí výroby potravin. Tak na něj nesvalujte vše. Kuřata dělá mnoho dalších firem mimo Babišův koncern. Také za 28 dní.

      Vymazat
    4. 20:30.
      A že Vy tak rád lžete...Pfizer stál vývoj jejich preparátu, chybně nazývaným vakcína asi 2 mld. dolarů ne 10...
      Ani to ovšem nic neříká o tom, za kolik bychom byli schopni vyvinout vakcínu my. Myslím opravdovou vakcinu.
      Říká se tomu efektivita a účelnost vynakládaných peněz. V tom bych tedy Pfizeru nevěřil ani za mák.
      Vy jim to samozřejmě žerte s nadšením, je to Vaše práce.

      Vymazat
    5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  12. Jen pripomenu, ze vetsina hrobu na Olsanskych hrbitovech patri rudoarmejcim, kteri nekde havarovali, opili se, spachali sebevrazdu. Jen par jich umrelo behem skutecnych boju. Lze je spocitat na prstech rukou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, těch 144 tisíc rudoarmějců v nichž převažovali obyvatelé SSSR a Rumunska, si to vlastně zavinili sami, že za naší svobodu zaplatili životem. Připomínám, že dalších 200 tisíc se jich vrátilo zraněných domů, často bez končetin. Tvrdit, že Prahu nepomohla osvobodit Rudá armáda je záměrná nestoudná lež a nonsens. Těch pár povstalců, kteří už ke konci neměli často žádné náboje, by nemohlo vzdorovat milionové armádě maršála Schornera, která operovala ve středních a severních Čechách. Jen díky tlaku Rudé armády pod vedením maršála Koněva, který vojáky popoháněl při postupu z berlína do Prahy, nemohli Němci vyčlenit dostatečné síly na potlačení povstalců v Praze. Maršál Koněv ve svých pamětech o pražské operaci také píše, že mu velmi záleželo na tom, aby Rudá armáda přišla do Prahy včas, než se jí podaří Němcům rozbombardovat. A dnes mu mnozí nevděční pražané (Kolář, s podporou mladého Novotného,Hřiba a Petříčka) sundavají pomník právě v městě, které uchránil před úplným zničením.

      Vymazat
    2. 114 tisíc padlých rudoarmějců a 116 padlých Američanů (také při autonehodách, opilství atd. atd.), to je poměr 1000:1. Díky oběma velmocem, za osvobození z německé okupace. Sovětům 1000 krát větší dík. To je matematika. Sověti - Rusové nenávidí nacizmus dodnes, Amíci nácky využívají ke své cestě ke světovládě. Tu nacizmus islámský - Al Kaida, Daeš, tu nacizmus ukrajinský banderovský .... Zase diametrální rozdíl.

      Vymazat
    3. Dvořák a zase mimo. Ten DÍK, si rus vybral v 68 roce, okupací více jak 20 r.dlouhou.
      Rus od války nežije ničím jiným, než neustále si válku při každé příležitosti připomínat. RUSKO je dnes militantní stát, kdy děti už od školky nacpou do vojenského munduru, děti na táborech se učí střílet ze zbraní, bojovat noži,uděs. A o fašismu v Rusku, se dnes dá mluvit bez servítků, kdo říká že ne,tak lže!!
      Amik podporuje Al Kajdu, tak tohle je SUPER blábol.
      Dnes se na rusa provalilo, agenti GRU platili v Afghánistánu teroristy za boj proti vojákům USA.

      Vymazat
    4. Agentům GRU, sestřeleným malajským letadlům, Skripalovic otravě apod. věří dnes jen malé retardované děti (a jeden Unknow).

      Rusko sází na jediné své spojence - armádu, námořnictvo a letectvo. Po zkušenostech 20. století se není čemu divit. Amíci zase sází na své základny všude po světě a jsou militantní stejně jako Rusové. Opět jste člověče mimo.

      Moc by mne zajímalo, co to je podle vás ten fašizmu s v Rusku. Schválně, napište o tom něco. Rád se poučím. Ostatně, kdy jste byl v Rusku naposledy, znalče Ruska?

      Legrační, když USA (CIA) platili a vyzbrojovali mudžahediny v Afghánistánu proti zákonné vládě a jejím spojencům - Sovětům, tak to bylo jako co?

      Rus se píše s velkým "R". To jen tak mimochodem.

      Vymazat
    5. Někdo napsal: 600 milionů občanů EU se spoléhá na 300 milionů občanů spojených států, že je ochrání před 100 miliony občanů Ruska. Ještě výrazněji je to zřejmé při srovnání výdajů na armády. To je skutečně k posrání.

      Vymazat
    6. 21:44 Uz ted nekdo prebalil, kdyz jsi se posral?

      Vymazat
  13. 19:22.
    Když čtu vyblitky lidí, jako jste Vy, tak si vždycky říkám, to to je tohle za tvory. Jednak to je naprostá lež, kdy jen papouškujete článek z BakaloAktuálně...
    Jednak i kdyby tomu tak bylo. Dovedete si vůbec představit, co ti chlapci zažili za hrůzy, než došli až do Prahy, jaké zprávy museli dostávat z domova, kdy jim Němci upalovalíi za živa rodiny a spolu s Vlasovci jim děti házeli do studní ? Při takové zprávě by si každý prohnal kulku hlavou.
    Jen prasata jako vy tyhle věci dokáží zlehčovat. Každý člověk i ten placený za propagandu by měl mít nějaké meze. Vy nemáte žádné, jste odporný a hnusný tvor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s vámi, je to hnus. Tito lidé se realizují zde, ač tady s ničím nesouhlasí. Dělá jim dobře, když můžou provokovat a někteří jsou za to možná i placeni.

      Vymazat
    2. 20:23 Vole, mne plati Soros dolarama. A cim plati tebe Putin? Vodkou? Asi jo, kdyz jsi tak blbej.

      Vymazat
    3. Študentíku 22:14, humory tě přejdou, jen co se budeš muset starat o rodinu. Nadávky ukazují jen na jejich autora. Vzpamatuj se a začni myslet.

      Vymazat
  14. Československo bylo agrární stát s rozvinutým průmyslem.Vrcholu dosáhlo díky socializmu a soběstačnosti ve všech oborech , pouze pěstování banánů se přenechalo socialistické Kubě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Banány se nedovážely z Kuby, ale z Ekvádoru od firmy Noboa a platilo se za ně bartrem českými výrobky , převážně traktory a závlahami ze Sigmy Lutín.

      Vymazat
    2. 20:39
      My byli tak "" rozvinutí "" a ta soběstačnost, že se pomalu na vše stálý fronty, úplatky, známí. To co jste napsal je totální NESMYSL, který tak často jsme slýchali od soudruhů před 89r. Vy jste jen trochu víc zaspal dobu. Chápu,byl jste mladý, to byla jediná a taky poslední dobrá věc za rudých.Kterou ovšem neovlivnili.

      Vymazat
    3. Nezlobte se, ale v 80.tých letech už moc těch front nebylo. Aspoň ne v Praze na ve Vršovicích, na Žižkově, na Vinohradech a ve Strašnicích. Podpultovky byly, ale zase nic hrozného, protože svíčkovou nemusíte jíst denně. Kolik bylo vám za socíku, že tak rád dost nepřesně vzpomínáte. Jaké že to byly úplatky? ZA co jste uplácel vy, pamětníku? Minulý režim si nenatírám na růžovo, ale trochu víc soudnosti by vám slušelo. Ostatně, nejsou dneska fronty na vakcíny a mnozí zemřeli proto že se na ně "ve frontě" nedostalo.

      Vymazat
    4. Dvoraku, v r.88 nebyl treba hajzlpapir, mydlo, zubni pasty. A protoze ten tvuj oblibeny socialismus mlel z posledniho, soudruzi vymysleli, ze zacnou dovazet zubni pasty z Iranu. V te dobe Fluora, ktera zmizela z obchodu, stala 3,-Kcs, ale ta iranska stala 28,-Kcs. Soudruzi, ktere tady vychvalujes, vycitili konec rezimu, tak se jeste potrebovali trochu napakovat.

      Vymazat
    5. Dvoraku, ty jsi skutecny vul. Drive trval vyvoj vakcin deset i vice let. To, ze se podarilo vyvinout vakcinu behem neceleho roku je celosvetovy uspech. A ty nemas vubec ani poneti o komplexnosti takoveho vyvoje a vyroby. Ty zijes porad v dobe, kdy sovetskij uconyj michal neco v kadich a pak se sam divil, co mu z toho vzniklo.

      Vymazat
    6. Unknowne, nadávkami a pokusy o ponižování nic nezmůžeš. Je mi 73, pamatuji si dobře a ty tu jen mluvíš z cesty. Já minulý režim neobhajuji, jen nemám rád fanatické blbce, kteří přehánějí. Pleteš si začátek 60tých let s 80tými. Velký rozdíl.

      Tvůj příklad se zubními pastami je směšný. Nebyla Flora? Nepamatuji. Ale byly i jiné zubní pasty včetně dovozových (Bulharský Pomorin - slaná zubní pasta). Jestli se "soudruzi" chtěli napakovat, o tom také nic nevím. Asi by je nový režim sešrotoval. I když po Listopadu tady byly velké chutě někoho ze soudruhů zavřít, tak se na nic nepřišlo a zavřeli jen Štěpána. Kapek si vzal život sám. Oba určitě v korupci nejeli.

      Co se týče vakcín - byl tu např. SEVAK (Sára a očkovací látky), na Slovensku další specializované firmy. Licence na výrobu vakcíny je poměrně jednoduchý proces, když máš na to vybavení. SEVAK ho měl. Tak nevím, o čem píšeš. A toho vola si nech od cesty. Píšeš větší voloviny, k titulu máš blíž.

      Vymazat
    7. 23:05 A vis kdo prodal SEVAK? Tvuj milovany Milos Zeman.

      Vymazat
    8. =POMORIN=
      Trochu odlehčím zdejší střety názorů. Do chalupy u babičky se vloupali mravenci a odmítli se vystěhovat. Mamince kdos poradil bulharskou zubní pastu. Maminka se tomu smála, ale POMORIN jsme koupili, babičce dovezli a ono to zafungovalo. Do rána to mravenci zabalili. Jen jedna chybička se soudruhům v Bulharsku do tuby vloudila, pasta nešla použít na zuby.

      Vymazat
  15. 21 :10
    Začnu od konce. Ty fronty na vakcínu se vám vůbec nepovedly, možná i trochu hloupé, Všichni víme,jak se vakcíny těžce dostávaly na svět. Pokud budu psát o nás, ČR, tak opravdu těch 8 milionů lidí neopichame za pět minut,pane Dvořáku. Já mám jednu za sebou, další 8.6.a moc za to děkuji.
    Co se týče front,tak základní potraviny byly bez problemu,ale třeba už na maso se stály fronty každý týden.
    Co se týče úplatku,tak někde kolem r.83 jsem zaplatil 500 Kčs úplatek za malý 50 litrů mrazák,v 85 tisícovka za finskou koženou sed.soupravu,v 88 r, Škoda Rapid mně stála na úplatku 5 tisíc, pane Dvořáku.tohle si moc dobře pamatuji. V r.89 mně bylo 33 roků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud clovek nemel znameho, tak si nemohl jit do obchodu jen tak koupit automatickou pracku Tatramat, kolo Favorit, barevnou TV.
      Jedine, co soudruzi podcenili, byla radia sovetske vyroby Vega, ktera umoznovala prijem KV vln v pasmu 13m, kde se z fyzikalni podstaty nedalo rusit vysilani Svobodne Evropy a ta se dala v tomto pasmu poslouchat i pres den.

      Vymazat
    2. Unknowne 21:39 důležité bylo, že jste na to všechno měl peníze. Dnes je dost lidí co nemají dost peněz ani na základní životní potřeby. Vím, podle Vás to jsou nepotřební lidé, jenom nám řekněte co s nimi.

      Vymazat
    3. 22:15
      Pokud nejste lenoch, ovládáte slušně svou práci, uděláte nějaký přesčás, třeba i před 89, nebo dnes,tak těch peněz máte dostatek,za každého režimu.
      Každý strůjce ......

      Vymazat
    4. Je to věčný spor. Před třiceti lety bylo vše jinak. Porovnávat 80tá léta za socíku s dneškem je nefér. Je to stejné, jako když soudruzi porovnávali např. 60tá léta s první republikou. Pravda je, že lidé měli práci, práci si sehnal vždycky, když ses nebál či neštítil pracovat rukama, tak byla práce i slušně placená. I disident práci sehnal. V tomhle ohledu jsme udělali velký krok vzad. A mnozí blbečci si tuhle skutečnost ještě pochvalují.

      Vymazat
    5. Dvoraku, Dvoraku, pokud chces mit zarucenou praci, tak se odstehuj do sev.Koreje. Tam taky budes mit vzdy praci.

      Vymazat
    6. 23:10
      Souhlas, porovnávat dobu před 30 lety s dneškem je nesmysl, ale taky nebudu tvrdit, jak se zde stále píše, jak ta doba před 89r. byla dobrá, jak vše bylo lepší než dnes, jak se lidé měli dobře, jak vše bylo v obchodech!
      Přesně, i disidenti práci sehnali, z výzkumnýho ustavu a dvou titulu šel dělat kotelníka, jen proto, že kritizoval soudruhy, maš pravdu, sehnal práci a někdy taky kriminál !!
      V čem jsme udělali krok vzad?? Lidé dnes nepracují rukama?? Těch několik milionu co je zaměstnáno v prumyslu, pracuje čím, nohama??
      Ano, třeba já si dnešní dobu pochvaluji, jsem potom ""blbeček " a se mnou dalších několik milionu spokojených lidí!!

      Vymazat
    7. Hodne disidentum a jinym to prospelo. Napr. vetsina disidentu pod vedenim havla se porad zpijela do bezvedomi. Ti co museli pracovat zodpovedne, jako treba topici,si to nemohli dovolit..
      I zdravi si zachranili poctivou praci.

      Vymazat
  16. Kvalitu masa vidím, když vařím – jak se to maso chová na pánvi a jak už „nevoní“. Dřív, když se pekla vepřová, voněl celý dům – teď nic, člověk je rád, že to nesmrdí. Každý, kdo chová cokoliv na „kšeft“ používá směsi. Bez toho to nejde dělat. Nemáte přírůstky. Tak si můžete chvat 1-2 čuníky a nebo mít 10 slepic.
    Podívejte se, jak paraziti křečí ze surového vepřového masa, když se na něj vylije Pepsi !! https://www.brighteon.com/313797de-91fa-4dc9-b021-080651a7f58f
    Pozor na etikety i u ovoce a zeleniny 22.3.2021 https://knava.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=327164
    Patrick Linhart, BSc. - Podvod chemo-ovocie a chemo-zelenina. https://www.youtube.com/watch?v=bh2KN8P4ctU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dedku, to bude tim, ze jsi si nemyl ruce a chodil vsude bez rousky. Proto jsi prodelal covid a ted nic necitis. Dokonce si vykonani potreby olizujes prsty. Ze se nestydis!

      Vymazat
    2. 21 :46
      Vy budete jistě vynikající kuchař, ono to maso NIKDY moc nevonělo, voní to okolo, cibule, kmín, česnek, jinak za celý život jsem v mase žádné červy neviděl, pokud nebylo zkažené, zase nějaký hoax

      Vymazat
    3. Když je maso dovezené v plastovém pytli a polité čpavkem, tak proč by ještě mělo vonět a chutnat?

      Vymazat
    4. Dvoraku, ty jsi opravdu velky hnup. Ted fusujes do chemie? Vis, co se stane s masem, kdyz ho polijes cpavkem? Vole koroduje!

      Vymazat
    5. 23:15
      No, napsat - MASO V OBALE POLITÉ ČPAVKEM - Dvořák, nalitej jak RUS, jinak nikdo nemuže načmárat tak nehorázný blábol!! Vy ve své zoufalosti se dopouštíte opravdu nechutných lží
      Často kupuji v MAKRU maso z Jižní Ameriky, vakuově balené, hovězí a nikdy za x roku, NIKDY, jsem žádný čpavek necítil!!!

      Tohle tady dlouho nevydrží, tady se pravda nesmí psát !!

      Vymazat
    6. 21:46
      To s těma červama je slušný hoax, nebo něco starého, záměrně červy dodaní, tohle je tedy potom v každém mase?? Asi ne co !!

      Vymazat
    7. Indický sprosťáku, nenadávej a raději si poslechni video o potravinách a v něm vystoupení paní Jarmily Dúbravské. Ta ti vysvětlí, jak je to s tím dováženým masem.

      Maso z jižní Ameriky je z krav, které nalodí na loď v Argentině nebo Paraguay, cestou do Evropy krávy pobijí, zpracují, naporcují, vakuují. Cestou krmí ryby odpadem a krví. Hygienická kontrola žádná. Čím byly krmeny - kontrola žádná. Dobrou chuť.
      Tohle je jihoamerickým producentům tolerováno v rámci EU, protože do jižní Ameriky chtějí vyvážet velké nadnárodní strojírenské korporace z Evropy (Krupp. Siemens, VW, Mercedes, Rein Mettal a další)

      Vymazat
  17. No a máme to. Onen trouba se dokonale odkopal. Jednak naprostou neznalostí, neschopností srovnávat, vzít v úvahu běh času, historické i geografické souvislosti. Asi proto, že je z nějakých důvodů předpojatý, ve vleku propagandy a jakkoli prohlédnout mu intelekt nedovoluje. Komu není dáno, v apatice nekoupí. Dopřejme mu, ať dál se znemožňuje. Už nepřekvapí, nemá čím. Za tuto reprezentaci, děkuji ti za srdce, Unknowníčku Unknowne, naposled 8. května 2021 21:02. JiH

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 22:02
      Nějak jsem nepochopil, pište pro normální lidi, vaše schopnosti mazala výrazy, se jen tak nedají pochopit, joooooo a komu vlastně váš plác je určen.??

      Vymazat
    2. Unknowne 8. května 2021 22:22, chápu, že jste nepochopil. Děkuji, že jste mi odhad potvrdil. JiH

      Vymazat
  18. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  19. Po roce 1990 jsem byl na školení s pracovníkem hygienické stanice k obsluze jistého zařízení. Tehdy ODS usilovala o zrušení hygienických stanic a o zrušení kontroly potravin. Prosazoval to lékař odeesák, který se před vstupem do sněmovny často opíjel. Tehdy jsem vyslechl hodně historek o tom, jaká svinstva se tady udála. Stabilizátory v nápojích překračovaly desetinásobné limity, které dovolovaly ČSN. Demokraté patrně podporovali přísun rakovinotvorných přípravků obyvatelstvu. Podobné svinstva obsahovaly dovozové jogurty. Prudce se rozšířila salmonela. Demokratičtí podnikatelé začali vyrábět zmrzlinu v naprosto nevyhovujících hygienických podmínkách. Slyšel jsem i o případu, kdy se nějakému podnikavci objevila v prejtu bakterie zlatý kok. Hygienici zakázali prodej a když šetřili, co s tím prejtem podnikatel udělal, dozvěděli se, že ho zředil a prodal. Za komunistů měly hygienické stanice prostředky na odkoupení vadných potravin a jejich likvidaci.

    Diskuzi na NR zaplevelují antikomunistické zrůdy. Jsou to totální debilové, protože kupují stejné sračky, na které jsme odkázání my všichni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 23:36
      Pokud jsi byl ingot ten hygienik, tak jistě znáš co je PCB- POLYCHLOROVANÉ BIFENYLY -které za vás rudých byly obsaženy v obrovském množství v hovězím mase, totální karcynogen, který se do mase dostával z nátěru silážních jam. Tady ten pruser se začal řešit až po revoluci, vy rudé zrudy, jak sám píšeš, jste obrovský pruser jen zamlčovali!! Tak si toho tvého DEBILA, převeď na sebe!! To byly sračky, a nádory tlustého střeva, burane rudej !!

      Vymazat
    2. PCB byl jen Československý problém nebo se to týkalo i dalších států včetně těch západních?

      Vymazat
  20. Divím se, že hlavouni z NR si nevšímají statistických údajů o coronaviru na internetu:
    https://www.worldometers.info/coronavirus/?utm_campaign=homeAdvegas1?

    Celkový počet zemřelých na tuto nemoc je v ČR je asi 30 tisíc. V sousedním Rakousku s přibližně stejným počtem obyvatel jako u nás je to jen asi 10 tisíc. V Rusku umřelo relativně 3,6krát méně lidí než u nás. Hádky naší demokratické opozice s rozkolísanou vládou vedly k tomu, že virus u nás zabil 20 tisíc občanů, což je sakra moc, ale nemluví se o tom. Jsou to zabijáci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechápu milý Indický běžče, proč vás náčelník pouští před ukončením výcviku na internet? Co je to worldometers zjistíte snadno na wikipedii
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Worldometer
      a nemusíte dělat službě ostudu. Dozvěděl byste se, že
      Worldometer (dříve Worldometers) je webová stránka založená 29. ledna 2008 zobrazující odhadované počty obyvatel (od roku 1950 do roku 2050) na základě statistik a projekcí spolehlivých mezinárodních organizací; zdroje zahrnují divizi OSN, Světovou zdravotnickou organizaci, Organizaci pro výživu a zemědělství, Mezinárodní měnový fond a Světovou banku.

      Už je to tak, máte na triku 20 tisíc zabitých. Místo vyrovnání třetinových platů ve srovnání s Rakouskem, podařilo se vám nechat virem zabít třikrát více občanů ČR než v Rakousku.

      Vymazat
  21. Uz delsi dobu se snazim ridit zasadou, za ucelem se vyhnout toxickym potravinam, kupovat jidlo kteryneni,procesovany.
    Do kteryho nemuzou zatim,jako banany, ovoce, oves,kure,pecu si chleba, mleko,atd.,kde nemuzou strkat ty jejich spinavy pracky.
    S tim ,ze nevim jak krmi kurata jak praskujou obili..
    Tady se neda nic delat.
    Ty ostatni potraviny jsou precpany a jeste tim, co tam ani nepatri..Protoze je nadvyroba i v zemedelstvi..
    Napr. sul a cukr jsou levny a tak jsou skoro ve vsem..
    Protoze v USA pestujou kukurici,je fructoza z toho snad vsude.
    A jeste umela zamestnanost a zase ..kdo by je zivil..a kdyz tak ,tim nezdravym pri nejmensim..Je to videt v USA, zuby spatny /drahy zubari/ a zradlo horsi,nez se u nas davalo veprum,aby tloustli. Daleko horsi..
    Tedy prinesou novej produkt na trh a zacne proces vselijakyho pajcovani i omyty brambory spini,kdyz do nich jeste nemuzou,a zaroven postupnyho zdrazovani ale zmensovani obsahu v lahvich a v krabicich a jeste zvetsovani a poctu obalu ,aby to vypadalo vetsi.
    Nic nez dalsi silenstvi. Litr ma dnes asi 600 ml a kilogram neco podobnyho..
    Udaje a informace jsou v mikroskopickym pismu.Dale co chteji prodat nejvice, davaji do polic v urovni oci a dolu,nize zase pro deti, ktery to chnapnou a nechteji s krikem vydat.
    Jsou na to zavisly z televize a ostatnich deti, ktery to vychvaluji..Atd. tech triku je spousty..Vyhnout se jim je nemozny..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako kazdej starej,chci umrit zdravej..

      Vymazat
    2. 2:48
      Vy si sám pečete chleba,který je mnohem zdravější než ten kupovaný ?? Moukou z práškovaného obilí ??? HMM, to jste si opravdu pomohl !!
      Tohle je zase jeden super blábol!!

      Vymazat
    3. Vim presne z ceho chleba pecu a tak, co chleba obsahuje.. A co ne. Blabole.

      Vymazat
    4. Kachno, ne každý má hospodářství jako Vy ale jsem rád, že uznáváte ten sajrajt, kterým jsme krmeni. Vámi, nebo také máte dvojí kvalitu?

      Vymazat
  22. Obezita je pak dalsi zisk v oblasti pece o zdravi.
    Triliony zisku. V podstate vsechno dneska musi bejt zisk..
    Zisk nikdy nestaci a musi rust.Risk je taky ovsem zisk.
    A jeste s pridruzenejma vyhodama pro vladu banky a korporace.
    A co nejvetsi a nekonecnej zisk, nikdy nemaji dost..Takze.
    Kdyz se zisk z lidi nezvysuje ,naplanuje se ,ze se lidi vymeni /postupne samozrejme/,bez problemu ,za neco jineho ,ziskovejsiho..
    To se nazyva reset. Proto se spojili do globalismu a porad se setkavaji a radi jak na to,aby to zavadeli..
    Utoci na nas proto ze vsech stran,vsemi moznymi prostredky a zadnej se nesmi vyloucit. /Treba z duvodu lidskosti/.
    Ani s valkama se nemuze prestat..I kdyz jsou i pro ne,risk.

    OdpovědětVymazat
  23. Obezita ovsem zase z jejich potravin,kdyz ty normalni nejsou a nesmi byt na prodej.
    I predstirany a drazsi organicky potraviny, drive samozrejma a normalni zdrava vyziva, jsou vseobecnej podvod.

    OdpovědětVymazat
  24. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  25. Putin: Mnohé z ideologie nacismu se ve světě znovu snaží aktivovat

    https://cz.sputniknews.com/20210509/putin-mnohe-z-ideologie-nacismu-se-ve-svete-znovu-snazi-aktivovat-14420777.html

    Na Rudém náměstí proběhla vojenská přehlídka u příležitosti Dne vítězství

    https://cz.sputniknews.com/20210509/rude-namesti-rozzari-vojenska-prehlidka-u-prilezitosti-dne-vitezstvi-14411241.html

    OdpovědětVymazat
  26. Prijde babicka do reznictvi a chce 2 kila svickovy. Nemame odpovi reznik. Tak 2kila na rizky,nemame rekne reznik, tak predni 2kila,nemame rekne reznik a rozcili se,babicka odchazi a reznik rika druhymu, zatracena baba a ten druhej rika ,ale ta pamet ,ta Pamet !!!
    Pamatuju,ze na Smichove pred nadrazim taky byli v kramu dva reznici a pyramidy z konzerv jinak nic.
    Maso neni zdravy zrat furt ,obsahuje taky nezdravou mocovinu..

    OdpovědětVymazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.