Reklama

sobota 26. června 2021

,,Ani za 50 tisíc dolarů bych se nenechal zabít.” Afghánistán: Generál Šándor natvrdo

Andor Šándor
26. 6. 2021 ParlamentníListy

"Nesouhlasím s názorem pana prezidenta, ke kterému se teď přidává premiér Babiš a někteří další politici, že nemáme odcházet z Afghánistánu. Proboha, co bychom tam dělali? Byli jsme tam dvacet let. Spojené státy nebyly schopny porazit Tálibán, když tam měly sto tisíc vojáků. Dneska v počtu pár tisíc tam žádnou hitparádu proti Tálibánu nepředvedeme,“ myslí si generál v záloze Andor Šándor (na snímku).


Komentuje i diskutovaný případ v Teplicích. „Přiznám se, že mám trošku problém s tím, že v situaci, kdy ten člověk leží na břiše, je zpacifikován, to znamená, že má pouta na rukou i na nohou, tak na něm policista stále klečí. Osobně neshledávám žádný důvod k tomu, aby byl takto zakleknut,“ domnívá se.

V Teplicích policisté zakročili proti agresivnímu narkomanovi, který byl Rom. Ten poté v sanitce zemřel. Romské organizace viní policisty z nepřiměřeného zákroku, viní je, že muž zemřel, protože ho přidusili a jako na podobný ukazují na americký případ černocha George Floyda, což ale pitva vyvrací. Jak tento případ vidí Andor Šándor? „Viděl jsem dvě videa. Jedno, které ukazuje, jak ten muž leží na chodníku a pak mlátí do auta. Ve druhém videu je vidět, jak zasahují tři policisté. Díval jsem se na ně celkem pozorně a přiznám se, že mám trošku problém s tím, že v situaci, kdy ten člověk leží na břiše, je zpacifikován, to znamená, že má pouta na rukou i na nohou, tak na něm policista stále klečí,“ všiml si.

„Osobně neshledávám žádný důvod k tomu, aby byl takto zakleknut. Tím ovšem nemůžu a nejsem schopen tvrdit, že to zakleknutí, které bylo podle mého soudu už zbytečné, způsobilo tu smrt. Nemohu samozřejmě zpochybňovat výsledky pitvy. V případě, že by z toho byl další problém, soudní, tak se může udělat jiná pitva. To všechno lze. Přesto musím říci, že v momentě, kdy je ten člověk zpacifikován, nemůže nic jiného dělat, tak další zakleknutí považuji za zbytečné,“ prozradil.


Každý policista, který takto zasahuje, měl být trénován k tomu, aby se i v takové situaci dokázal ovládat

Je toto zaklekávání používáno nadměrně? „Pravdou je, že v Americe po případu Floyd tento postup nějakým způsobem upravovali. Samozřejmě pokud je proti policii agresivní člověk, který kouše, škrábe, brání se, tak policie musí použít donucovacích chvatů a zákonných opatření k tomu, aby toho člověka zvládla. Myslím si ale, že by každý policista, který takto zasahuje, měl být trénován k tomu, aby se i v takové situaci dokázal ovládat. Aby pochopil, kde je míra nutnosti použít donucovací prostředky už nadbytečná. To se mi zdá jak u Floyda, tak u tohoto Roma, že nebylo úplně doceněno. Argumentovat tím, že to byl feťák, že bouchal do aut, je možná hezké, ale to pořád neznamená, že ho – a říkám nevím, jestli je to ta příčina – že by si zasloužil smrt,“ je přesvědčen generál.

Na videu zveřejněném na iDNES teplický Rom Stanislav bouchá nejdříve rukou do auta, pak i dvakrát hlavou, načež upadne a leží na zemi. „Viděl jsem, jak bouchá rukou. V každém případě bylo jeho chování zvláštní a nevypadalo to vůbec, že by se takto choval příčetný člověk. Ale znovu říkám, i když to byl asi člověk problémový a problematický, tak si stejně nezasloužil smrt. Bylo by dobré, aby toto prošetřila GIBS, protože policie má právo ze zákona používat donucovacích prostředků, ale všechno má mít svoji míru,“ řekl a připomněl některé policejní zákroky na jaře při nenošení masek. „Především ten v Českých Budějovicích, kdy ten policista srazil na zem kluka, který nedělal nic. Kdyby při pádu na dlažbu se bouchl hlavou tak, že by umřel, tak nevím, jak by to kdokoliv byl schopen odůvodnit,“ konstatoval.

„Chápu, že to má policie těžké, že lidé u nás nejsou ochotni se podrobovat pokynům policie. To je bohužel výsledek nabyté svobody po roce 1989, kdy si všichni myslí, že si můžou dělat, co chtějí, a že nemusejí respektovat pokynů policie. To je samozřejmě špatně. Ale tímto si policie těžko vydobude potřebnou úctu ze strany lidí a ochoty podvolovat se těm nařízením,“ domnívá se Šándor. Je v pořádku reakce romských organizací kritizujících zákrok? „Oni vidí, že ten člověk zemřel, mají často tendenci nevěřit většinové bílé společnosti. Budou mít pocit, že pitva byla zmanipulovaná. To je problém současné doby a vztahu menšinové společnosti k většinové a také obráceně,“ řekl.

„Pokud Romové budou přesvědčeni o tom, že se útok stal tak a tak a nebude jasně přijata míra odpovědnosti kohokoliv, tak z toho může být problém. Záleží, jestli se toho někdo chytne a bude tento problém záměrně eskalovat a popuzovat. Víme, co někteří lidé dokážou, aby využili smutku, hněvu, zármutku rodiny a lidí, kteří se k tomu nabalí. Může někde Teplicko zažívat problémy. Může to vyvolávat i pocit nějaké vendety od lidí romské menšiny kdekoliv někde jinde. Ale už jsme tu měli pár příkladů, kdy došlo k úmrtí Romů při potyčkách, a byly protesty. Nikdy to naštěstí nepřerostlo v něco závažného, co by vyvolalo vážné dlouhodobé lokální konflikty soužití Romů s většinovou bílou společností. Tak uvidíme,“ konstatoval. „Tento problém by se měl velmi pečlivě posoudit, se všemi zainteresovanými a s těmi lidmi zásadně pracovat. Nenechat je, aby tento případ tam žil vlastním životem. Myslím, že politici by měli mezi tyto lidi jít a snažit se to tam uklidnit. Aby ten problém nevyeskaloval,“ uvedl Šándor.

Podle mluvčího teplických policistů Vítka, ale třeba i podle ministra vnitra Hamáčka, muže zabily drogy. „Je mi líto každého ztraceného lidského života, je namístě vyjádřit soustrast pozůstalým, ale platí jedna zásadní věc. Toho pána zabily drogy, kdyby je nebral, byl by dosud mezi námi,“ napsal Hamáček na Twitteru.

48 komentářů :

  1. Ándore Šándore, kdypak ses ty naposledy osobně potýkal se zfetovaným, kousajícím, škrábajícím, slintajícím a vůbec nepříčetně běsnícím Cikánem?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastimil Čech26. června 2021 18:53

      Proč. Řekl něco špatně? Za to všechno, co zde popisujete. Ležel na zemi a dostal pouta. To ostatní, už byla zbytečná horlivost.

      Vymazat
    2. Neví někdo z vás, kdo natočil sci-fi "planeta opic".....? A vůbec, je to sci-fi..??!!

      Vymazat
    3. 15,22
      Lepší zbytečná horlivost,než pozdější následky!Že jste nelitoval toho muže,kterýho zaklekli,když neměl roušku...?!

      Vymazat
    4. Zachazeni take na demonstraci, aby ostatni podobny zivly zasla chut.
      robove samozrejme maji sva omezeni,co videt a co ne..

      Vymazat
    5. Ale pane Robe, Chtěl jsem je naznačit, že něco jiného je mudrovat za stolem, po klidném a pečlivém (dlouhém) prostudování všech okolností a pokynů a tak. A něco ÚPLNĚ JINÉHO je potýkat se s takovým běsnícím Cikánem v realitě.A to by měl pan generál vzít v především úvahu, pokud už se chce k věci vyjadřovat "z poza buku".

      Vymazat
  2. Cim vic se te luze ustupuje tim vetsi maji roupy.
    Nejhorsi na cele veci je ze podobne pripady se okamzite pouzivaji k vydirani protipartaje a pravda mizi v nedohlednu.Onen proces s opici v Americe byl ciste politicky a predchazely mu stabilionove skody na majetcich, zdevastovane cele ctvrte ,vypalene a vykradene obchody ,to vse v tradici jak se lidojedi chovaji od nepameti .To vse ridi a kryje demopartaj rizena opet stejnymi lidmi ,potomky ,homosexualy a perverty . Staroby v cele jsou pouzite figurky poopets ,viz Biden ktery si plete vse a v pozadi stoji vzdy ta cerna vzadu a dalsi cernosi (Rice aspol)Jestli tomu nekdo rika democracie ,potom lepsi je diktatura nezli tento bordel

    OdpovědětVymazat
  3. Pán generál, Spojené štáty neodídu z Afganistanu. Už zvažujú nejakú formu ako zostať. Zároveň rokujú so susednými štátmi Afganistanu v Strednej Ázii o zakladaní svojich vojenských základní, napríklad v Kirgizsku, Uzbekistane, v Kazachstane...
    Nemám obavy, že Spojené štáty opustia priestor z ktorého majú pod palcom Stredný východ, Rusko, Kaukaz, Irán.... Už sa dokonca " spriatelili " aj z Tureckom, ktoré im bude pomáhať dozorovať nad srdcom Ázie.
    Členské štáty NATO sa opäť pridajú, budú pozvané, len čo sa Spojené štáty usadia v nových teritóriách.
    Preto nepanikárte. Všetko má svoj čas. Cieľ je jasný a naplánovaný. Žoldnieri si aspoň chvíľku oddýchnu, kým budú znovu v akcii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale odejdou. Nemohou držet u moci zkorumpované šašky Gháního a Abdulláha u moci věčně.
      Odtáhli Britové, Sověti, odtáhnou i tihle. Akorát Sovětům to docvaklo dřív.
      Amíci budou v pohodě, brečet budou domorodci, kteří jim skočili na špek a Evropa.
      Sem se totiž ti velmi špatně přizpůsobiví lidé nahrnou. A budou PĚKNĚ naštvaní, s křesťany mají ty nejhorší zkušenosti.

      Vymazat
  4. Zpochybňovat zásah policie není v dnešní době opravdu šťastné, chytne se toho kdejaká neziskovka "že i pan Šánodr" říkal atd., v tomto případě od mediálně známé a respektované osoby by bylo mlčení zlato.........

    OdpovědětVymazat
  5. Cítím za svoji občanskou povinnost seznámit Piráta Bartoše s mojí osobní zkušeností s pokusem komunistů začlenit mladé cikány alespoň do gramotné společnosti. "Od 1.3.1978 do 28.2.1979 jsem vykovával základní vojenskou službu u VÚ Levice. Byl jsem zařazen k 1. rotě vojáků s nedokončeným základním vzděláním jako velitel 2. čety. 1.4.1978 narukovalo k této rotě 100 nováčků a byli rozděleni do 4 čet. Všichni cikáni, ve věku od 18 do 29 let, 60% z nich už okusilo kriminál za trestné činy jako znásilnění, loupežné přepadení, podvod, krádeže, ublížení na zdraví a pod. Na vojnu mnozí rukovali až od 20 let i výše z toho důvodu, že v mladším věku v měsících duben a říjen kdy se chodilo na vojnu byli zavření v kriminále a nemohli na vojnu nastoupit. Úkolem vojny nebylo z nich udělat vojáky ale odstranit negramotnost a naučit je základům hygieny. Nechtěly se po nich žádné zázraky, jako učebnice se používal slabikář a početnice z 1. třídy ZDŠ Levice, že existuje mýdlo, kartáček na zuby, toaletní papír a posrané trenýrky se mohou kdykoliv vyměnit za vyprané u výkonného praporčíka na rotě. Chodili za mnou abych jim přečetl dopis z domu. Byla to síla když pologramotná družka vynechala ve slově s pěti písmeny jedno nebo i dvě písmena. Stejně tak jsem psal dopisy jim, které mi diktovali. Dva moji negramotní vojáci měli v 19ti letech už 4 děcka, se stejně negramotnými družkami. Pane Bartoši od Pirátů, úžasná Džamilo a Kocábe to bylo v době, kdy už 10 let před tím chodil Armstrong po Měsíci. Na Slovensku byly tyto roty vedeny jako Výcviková rota. v Čechách se to jmenovalo Školní rota. Bolševik zřídil tuto opičárnu jako odpověď na to, kdy byl v USA prezidentem Carter a začalo se veřejně mluvit o lidských právech a soudruh zjistil, že je v ČSSR asi 600.000,- cigánů, z toho zhruba 400.000 negramotných a poslední štací kde je možné na ně působit silou a naučit je alespoň číst a psát je armáda, když už nechodili ani na ZDŠ a byla přitom uzákoněna povinná školní docházka. Proto byly zřízeny v armádě tyto roty, kterých bylo v ČSSR kolem deseti. Vimperk, Čáslav, Přerov, Znojmo, Levice, Zvolen, Humenné a další. Za rok vojny jsme je nenaučili vůbec nic, protože měli akorát 4 pudy. Co kde sežrat, co kde vypít, co kde ukrást a co kde ošukat. Negramotnost jsme částečně odstranili tak, že jsme ty největší blbce poslali přes vojenské psychiatry do civilu, aby nás lampasáci nedrbali, že nejsou výsledky. Za ten rok jich bylo asi 30. Mnozí za tu svoji tupost nemohli, protože příbuzenská plemenitba nad 3,5 promile po několik generací také udělá svoje. To vím přímo od svých vojáků, jak se v těch cigánských osadách navzájem šukali. A od té doby do dnešních dnů, pane poslanče Bartoši, uběhl nějaký ten pátek. Přesně tedy 40 let a Vy jste se mezi tím narodil. Za tu dobu se do našich cigánů nacpaly za účelem asimilace těžké miliardy Kčs i Kč a výsledek? V Břeclavi před nádražím, kolem Schoppingu a náměstí nebýt obchodů, gymnázia, parku, dlážděných chodníků bych mnohdy nevěděl jestli jsem v Břeclavi nebo někde v Africe na Serengeti mezi paviány. A víte co se změnilo pane poslanče Bartoši? Věkových idiotů mezi 18tým a 30tým rokem věku neubylo. Změna však nastala. Nechodí otrhaní a špinaví jak prasata, chodí ve značkovém oblečení s mobilem v ruce, jaký nemám ani já po 40ti odpracovaných letech. Akorát nevím kdy chodí do práce, když se tam poflakují od rána do večera. Až budete pane Bartoši Vy Piráti, ODS, TOP, STAN a socani opruzovat s odvoláním pana Tomio Okamury z místopřededy PS tak chci věřit tomu, že alespoň ANO a komunisti budou mít rozum a Okamura zůstane tam, kde si jej delegovalo víc jak půl milionu voličů. Otta-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to "husté", ale uvěřitelné. Protože údaje sociologie o Romech neexistují nebo jsou jen interní nemohu přidat plný souhlas, neboť znám vy jímky a postřehy mé.

      Komunisté usadili Romy, pokusili se je začlenit mezi majoritu, tam znám ty vy jímky i osobně. Také znám, kde se to nepodařilo, včetně Břeclavi PHA 4 i jiné enklávy. Tato částečná decentralizace byla zmařena přesunem Romů ze Slovenska při(po) rozdělení ale hlavně jejich vrácením do ghet, jak jsem psal jinde, pro hamižnost obchodníků z byty.

      Vymazat
    2. Pouze jediná výhrada - nezdá se mi, že u nás bylo přes půl mega Cikánů; odhadoval bych to tak na polovinu. Spíš míň. Ale těžko říct, oni ejčkon ubyli, že si píšou českou národnost. Ale těch půl mega se mi fakt zdá přestřeleno.
      Jinak se vším souhlas. Jako dedmdesátník jsem rovněž pamětník těchto pokusů. A že šukal fotr dceru, brácha ségru atd. je bez debat. Jak to vím? Od mého kámoše Cikána (kdybych mu řekl Rom, chtěl by se prát).

      Vymazat
    3. Pane Povolný jenže za socialismu museli pracovat a to jediné na ně platí. A že neumí bydlet mezi lidmi to mají v povaze.

      Vymazat
    4. Prichádzam aj ja s tou troškou do mlýna :V temer každej bytovke a v každom vchode bývali minimálne 2 rómske rodiny. Môj byt bol oproti jednej takej rodine. Ten róm, či rómka, ktorí pracovali dlhšie v jednej fabrike a mali dobré meno, dostali byt.
      Pravdu má pán Cablík : museli pracovať, ale bývať medzi nerómami nevedia. Česť výnimkám, pretože jedna rodina býva v mojom vchode dodnes a je čistotnejšia a slušnejšia než niektoré nerómske rodiny.
      Mali by sme si povedať pravdu : alkohol v rómskej je rovnako agresívny ako v nerómskej rodine. Nečistotná, hlučná, agresívna a antisociálna nerómska rodina žije v každom kúte republiky. Aj takých susedov mám.
      Nepopierateľnou pravdou a skutočnosťou je, že tak v minulosti, ako aj dnes - nebyť Rómov, nemá kto kopať kanály, stavať cesty, domy....
      Jedného dňa si budeme Rómov hýčkať a všeličo im odpustíme, keď prídu imigranti.

      Vymazat
    5. 22:08... Čím víc se s nimi “ pracuje” , tím je to horší. O začleňování nemůže být řeči , začleňovat uměl jen bolševik. Za bolšána pracovali už málem všichni, pravda, někteří na svobodě, jiní v base.
      V tomhle ohledu vrhnul hadrák tuhle minoritu zase zpátky, dneska vyrůstá početná nepráceschopná generace.
      I když, jak se to vezme, oni sami to tak pravděpodobně ani nepociťují. Pociťuje to spíš majorita, která je přinucena tyhle týpky živit. A jsou čím dál, tím náročnější.
      Jeden upřímný jinoch, frekventant základky na brněnském Cejlu, na kameru sdělil: “ Až ukončím základku, tak se budu živit šukáním. “
      Předpokládám, že ji v patnácti v šesté třídě ukončil, je zdráv, dneska je mu možná 25 , má šest dětiček a ty dávky ho doopravdy uživí. ( Na fet a na cíga si ofšem musí nakrást, tenhle systém ještě není dokonalý. )

      Vymazat
    6. Juno Též byla v našem vchodě slušná romská rodina ale to jsou bohužel jen vyjimky. A doufám že se naše dvě země před migrantskou invazí ubrání.

      Vymazat
    7. 9:53.. Cabliku, oni ale UMÍ bydlet mezi lidmi !!!!!!
      Jeden Indočech v paneláku není problém, je tichý, stará zametá společnou chodbu, děti nekálej ve výtahu.
      Problém jsou dva anebo víc kikánů v paneláku.
      Potom vypukne peklo a jeden každý Indočech huláká :” To my néé, to tamti od naproti. “
      Když nemohou lhát a jsou přinuceni přiznat barvu, tak jsou začlenění raz dva. Velice přesně vědí, co si mohou a nemohou dovolit. Ámen.

      Vymazat
    8. 11:29... Juro, no to je svatá pravda, všude je nějaká obtížná minorita. Co by jinde za naše Indočechy dali!!! Nestavěj mešity, žerou vepřový, v podstatě páchají jenom drobnou kriminalitu a mají sklon k parazitismu.
      Pravděpodobně se tak chová jenom menšina z nich, možná naprostá většina je OK.
      Ale to my nevíme, nápadní jsou jenom ti špatní, ti slušní jsou tak ňák neviditelní. Když je potkám, ani si neuvědomuji že mají indické kořeny.

      Vymazat
    9. Helanov Přesně tak to měli sousedi takový problém vedle ve vchodě přesně jak jste to napsala. Kámoška též měla peklo nafetovaná banda se jim tam válela každý den po schodech.

      Vymazat
    10. cablíku, komunisté měli na převýchovu jen 40 let, Hitler to řešil jinak, to pro zastánce rychlého řešení.
      Současný systém to řeší také ghety, jen nevraždí. Každý sociolog, já jím nejsem, vám potvrdí, že přizpůsobení se majoritě je přes generace s nejistým výsledkem. Ač antikomunista musím uznat, že měli nejlepší výsledky a to nejsou Cikáni motivováni bohem. Proto jsem ostražitý proti těm menšinám s vírou, nebudu jmenovat.

      Vymazat
    11. PS. spíše možná proto, že nejsou motivováni bohem, byli vždy na okraji i ve své původní vlasti.

      Vymazat
    12. Pane Povolný, to je právě to, že znovu zavedení parazitizmu jako morálky je pro ně výhodou. Bylo potřeba špatné rušit a dobré vylepšovat a ne legalizovat parazitizmus. Pokrok je postup k lepšímu a ne návrat k tomu co bylo v historii poznáno jako špatné. Jenže pozdě bycha honit. O co jste se snažily, toho jste se dočkaly. Samé lži a mamon.

      Vymazat
    13. Pradědo, vrátili se systémem na periferii, kde přežití podmiňovalo omluvu svého chování. Takto to chápou i bezdomovci, feťáci. Nemusíme je chápat ale vinu hledejme jinde. Ani prostitutky nedělají řemeslo pro potěšení.

      Vymazat
    14. anonym26. června 2021 22:08

      Souhlas. A přidám takovou maličkost. K nám do kasáren v Jižních Čechách přišel pětimetr aby si odkroutil povinnou službu v tak zkrácené formě a to proto, že seděl v base za napadení veřejného činitele, když vykrádal trafiku, u které ho vébák chytil. Dostal šest let a pak další léta za násilnosti v base. K nám přišel jako ovce a lepšího vojína jsem neměl ani se střední školou. Tím chci jen říci. Komanči je učili makat a pokud ne, dovychovala jej věznice. Zato nyní si je pamrdi na náš úkor hýčkají, aby jim jednou za čtyři roky hodil hlas.

      Vymazat
  6. Pane 22:08!
    Sloužil jsem v podobné době a setkal jsem se se velmi podobnými tvory... Napsal jste to skvěle.

    Kde to mám podepsat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyz byli pronasledovany Hitlerem dostali,museli dostat vse ,ale na rozdil od nas.
      To se nejak tenkrat "nevedelo", ze my jsme byli daleko nejvic pronasledovany??
      Lidice byli nasi lide ,zeny a deti ,koncentraky, masove popravy a dalsi a horsi..
      Pomer v poctu obeti,neumerne nepomerny. Kdyz.
      Zaroven s opravdu zbesilou propagandou tenkrat proti nemeckemu nacismu a jeho nekonecnych zlocinu,napachanych na nas a na SSSR...
      Zvlastni..Nevedelo se.
      Takove zlociny a uz ted skoro nejsou..
      A dodnes se nevi?
      Nebo to vi kazdy,ale musi se to potlacit a zakazat,jiz od let padesatych, za kazdou cenu..A proc.
      V dobe nejhorsi bytove krize prave za to pronasledovani dostavali byty, kde vsechno zdemolovali a odesli jinam a tam se to zase opakovalo...
      Bydleni nechteji..Lidi to nemeli radi ani jejich oblehani uradu pro penize,proste neodesli az urednik povoli, a s detmi vypujcenymi, vydirali penize, v tom byl zmatek..Mimo jine velke vyhody a promijeni..
      Lecos se melo tolerovat uz tenkrat,ale lecos se nemelo..Velke ohledy a vyhody na strane jedne a daleko mene vseho na strane nasi ,zadelavalo od tehdy na nesrovnalosti,rozpory a averse..
      Ted se cinnost uz tehdejsi politiku a jejich nasledku se promita do dneska a ochotne hazi a zneuziva na nas....
      Za nezvladli cestinu je normalni, je tezka a nemozna se naucit..A nebyla pro ne nutnost..
      Tak se jiz tenkrat svet delil na dvoji druh lidi..
      To se dnes vyuziva a vyhrocuje do stale horsich konfliktu..Pomoci tech pouzitelnych na utoky ze vsech stran uz na samou podstatu a zaklady lidskosti..
      Pan general to ma zase popletene a nevyzna se, nepremysli nevi jak oddelit priciny od nasledku.. jako snad vsichni ti,od Ruska na zapad..Kdyz.
      Odchazet nebo neodchazet neni ten problem.
      Zakladem k posouzeni je normalni jednani statu/naroda v nejakem primerenem a normalnim synchronu s ostanimi staty/narody..
      Zustat v Afganistanu a nebo nezustat z duvodu ze, je neporazitelny,neni nic,neni duvod a zadne reseni .
      Kdyz nekdo, neco skodi musi se vzdy neco delat!!!
      Tech moznosti je mnoho, ale napadeni, okupace a vyhlazovani nepripadaji v uvahu.
      Existuje mezinarodni zakaz,ale ten se nerespektuje a nedodrzuje. Naopak s velkym nadsenim porusuje.
      Napadeni a nasili je vzdy reseni prikladne a napriklad fasisticke.
      Trpelivost ,lidskost a neustaly dialog, mirumilovne ovlivnovani,pomoc kdyz je treba ,bez diktatu /bez vyhruzek samozrejme/,ukazat cestu za zlepsenim, je zbran a uspesna..
      To je samozrejme jedine mozne reseni..
      Kdyz asi poslat treba Putina na ne,kterej ma uz znacny schopnosti a vysledky..

      Vymazat
    2. Zrejme dnes ty dobry, pratelsky loajalni a kvalitni, a bylo jich vice nez,dost nemaji navrch..
      Pomalu ale jiste se u nas civilizovali..

      Vymazat
  7. Musím se pana gen. Šándora zastat. Zde se motají dohromady dva problémy. Jeden souvisí s drogami a druhý s tzv. "nepřizpůsobími", konkrétně Rómy. Nad tím vším je hlavním problémrm brutální zásah. Nedovedu posoudit,zda byl opravdu nutný v takovém rozsahu. Nemá smysl do toho montovat rasizmus, vždyť následky drog potkáváme i u většiny. Na druhé straně, odpovědnost není jen na konkrétních policistech. Možná existuje i víc druhů zásahů, možná by bylo na místě zdokonalit vyškolení zásahů, vždyť máme skvělé sportovce na světové úrovni v bojových sportech. Je nutné hledat příčiny a ne jen řešit důsledky. Trvalý zůstávà problém s dostupností drog. Když jsem viděl video, tak mi bylo jasné, že tudy cesta nevede, že šlo o Roma jsem se dozvěděl až dodatečně. Jen svalovat vinu na konkrétní policisty, nebo rasizmus, je hloupé zjednodušení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 10:38... Téma drogy je už omleté, nikdo neví co s tím. Selhalo všechno, benevolentní přístup i tvrdá represe.
      Etnicitu do tohohle případu vnesli sami Romové, byla to Romea, kdo začal kvičet, že pán byl dyšgrymynovaný Indočech.
      Tak to je pak složitý, když i na téhle nešťastné události si chtějí potrhlí lickopráfníci vysloužil ostruhy. 🤮

      Vymazat
  8. Když jsem se přestěhovala do nového bytu, nechaly jsme s dcerou na společné chodbě prádelní koš plný bot. Asi za hodinu jsem slyšela škrábání na dveře, venku stálo asi 5 cikánků , koš prázdný, byl vznesen dotaz “ A teto, tyhle zlaté si můžeme taky vzít? “ ( Sandály, které měla dcera do tanečních. )
    Potom strávila nejmíň hodinu, než se jí podařilo všechny boty získat zpátky.
    Ty děti nepochybně nepovažují sebrání cizího majetku za kradení.
    Na patře se mnou bydlela nějaká Evička, slušná a tichá matka šesti dětí. Každé ráno na mne číhala a chtěla půjčit cigára. Vždycky jsem jí dala tři, “ Ať vám neuteče, Evičko...”
    Jednou jsem se naštvala, o víkendu jsem si ráda přispala a její Románek zvonil už ráno v 7 , chtěl sirky, cukr, čaj, svíčku, strouhanku, prášek na praní, prostě něco důležitého, co by bývalo nepočkalo.
    Tak jsem po roce Evičce sdělila, že nemám cigaretu.
    Co se stalo???
    Evička vyvalila kukadla, strašně se mračila a přestala mě zdravit.
    ( Ostatní sousedy, kteří jí nikdy nic nedali, dál uctivě zdravila. )
    😁
    Já jenom, ti lidé patrně uvažují úplně jinak, než my.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paní Helenko,
      nedovedu si představit řešit problém stupňovàním násilí. Faktem je, že dnes se doba s nikým nemazlí, je nesmysl snažit se o nějaký nadstandard pro Romy, ale opak taky nic nevyřeší. Stačí pozorovat USA. Nemám osobní zkušenost, krom ZDŠ, ve třídě jsme měli dva kluky Romy, krom horšího prospěchu, nebyl žádný problém. Dnes dodatečně děkuji naší třídní učitelce za spravedlivou přísnost pro všechny.

      Vymazat
  9. Zkuste jednu věc.At vám někdo z rodiny nebo znamých sváže ruce za zády a na 6 minut klekne na krk.Pak napište svuj názor na přiměřenost zákroku.Je miukradený ten cikan i ten policajt,ale pokud se oprostíte od emoci a budete se přísné držet faktu tak ten zákrok v pořadku není

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 13:21 bezejmenný, odpoutávám se od emocí a držím se faktů, zatím dostupných. Držte se také, buď podejte svědectví nebo vyčkejte výsledku kompetentních. V každém případě můžete navrhnout, jste-li poslanec nebo nějakého angažujte změnu kompetencí policie. Máte na to právo, pokud se domníváte, že "zákrok v pořádku není". I demokracie má určitá pravidla v projevu vášní. Neříkáte sami, že ulice není demokracie?

      Vymazat
    2. PS. já se zákroku nezastávám, jen chci objektivní informace a své pocity utlumuji. Vy také?

      Vymazat
    3. Howne, když se budu chovat jako ten zfetovaný tmavočech a dostanu po hubě, nebo mě policie zaklekne, řeknu si jen, "dobře ti tak, kreténe."
      A o tom to, demente!

      Vymazat
    4. Sam nejsi v poradku..

      Vymazat
  10. Helanov, jo jsou jen drzejší. Jak správně řekl Babiš: VŠICI KRADNŮ. Tohle je parazitický systém a v něm SILNĚJŠÍ PES... Nebo si myslíte, že někdo krade lidštěji. V základě každého velkého majetku je zločin. Honolulu to považoval za přirozené.

    OdpovědětVymazat
  11. Ano,Šandor má pravdu,je to organizování 100%ní sebevraždy,...pryč,dokud je čas,nebo chcete vidět,jak jim pomohou?

    OdpovědětVymazat
  12. Znal jsem a znám plno cikánú jezdil jsem snímá vlakem do práce z práce ,když brali peníze tak se dohadoválí. Když měl někdo mín slyšel to celý vagona a já jsem si jich vážil.Doma měli tébich který kolikrát ani bíý neměl.Byli slušní a slušní zustali.

    OdpovědětVymazat
  13. Základní otázkou pro AŠ je proč jsme tam vůbec vstupovaly. Teď se divíme že jdou k nám? Jsem jen pologramotný, ale od 89 vůbec nechápu co lidé od parazitizmu očekávají. Všechno co chtějí parazité je neslučitelné s morálkou a lidstvím vůbec.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Praděda, ten spoločenský parazitizmus je následok liberálnej politiky, ktorá ovláda Euro- atlantický priestor preniká do Ázie, aj do Ruska.
      Totiž základné motto liberalizmu je: Ži, a nechaj žiť. Keď to rozmeníme na drobné : keď chce človek pracovať, nech pracuje, keď nie - to je jeho voľba. Keď chce byť niekto ohatý, tak nech robí preto niečo, keď chce byť chudobný, nevzdelaný - to je jeho voľba.... atď. Liberálne strany sú zásadne proti zásahom štátu do života ľudí, o pomoci môžu ľudia len snívať. Preto po sametovej revolúcii došlo k absolútnej benevolencii politikov a štátu voči občanom - kričali : Je sloboda !Robte čo chcete, žite ako chcete ! Nikto vás nebude obmedzovať, nikto vám nebude pomáhať ! Je demokracia ! ....a podobné výkriky.
      Kto seje vietor, žne búrku. Platí to aj na dobré, aj na zlé nápady.


      .

      Vymazat
  14. Už Jan Hus prohlásil: cikáni jsou plémě nečisté, práce se štítící....... Po 600stech letech začleňnování se nic nezměnilo. Změnilo, máme více jak 130 "organizací" kteří za peníze daňových poplatníků parazitují - řeší jejich nadstandartní životní úroveň díky nesmyslné sociální politice ........

    OdpovědětVymazat
  15. Včera jsem viděl video z cikánských manifestací za jejich lidská práva. Cikáni valili ulicí a skandoval: Jsme taky lidi, český mrdky!" To ostatně pokřikovali na kolemjdoucí. Jo, a skandování "Český mrdky!" znělo daleko hlasitěji a častěji - vlastně nepřetržitě.
    Takže si taky zaskanduju, páč úměra muší bejt:

    Cikánský džuvy za katr!

    Cikánský džuvy za katr!

    Cikánský džuvy za katr!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 4,06
      Vyhostit a do jednoho!Alespoň ze severu Čech VŠECHNY!!!!

      Vymazat
  16. Afgánistán je evidentně vypěstované centrum pro všehoschopné náboženské fanatiky.Pro ně nemá život i vlastních lidí žádnou cenu. Proto provede na zakázku komukoliv - cokoliv, pokud za to náboženští devianti dostanou zaplaceno. Příznačné je,že se demokratické USA s těmi psychopaty dohodlo - a dá jim volnost šířit středověk po celém světě.
    Není to věc ČR . Nejsme koloniální velmoc ani dealer heroinu po světě. Sloužíme jen jako fíkový list ve válkách,které pracháči vedou kvůli zisku a touze ovládat
    celý svět. Odchod z Afgánistánu je potvrzením další porážky
    US-army a ukázka jak chrání své spojence - pokud jejich
    obrana není zisková. Oni se prostě na své Afgánské spojence
    vykašlou a odejdou jinam. Třeba na Ukrajinu ? Co to je za chování ?

    OdpovědětVymazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.