Reklama

sobota 17. července 2021

Putin se chystá k nečekanému a zakázanému manévru

Janinna

17.7.2021  Pokec24

Za posledních 30 let byl v Rusku zakázán veřejný diskurz o potřebě návratu země k socialistickému modelu rozvoje. Řekl o tom známý ruský ekonom Michail Chazin na kanál YouTube «Аврора».


Podle jeho slov se v zemi začala dostávat do popředí diskuse o problému obnovy sociální spravedlnosti teprve nedávno. K tomuto procesu významně přispěla pandemie, která přiměla státy, aby začaly poskytovat přímou finanční pomoc nejzranitelnějším skupinám populace.

Podle odborníka se to v Rusku může stát vynikající platformou pro plnohodnotnou „zatáčku do leva“.

Podle Chazina právě na tom prezident země Vladimir Putin začíná pracovat.

Podle experta se hlava ruského státu již mnoho let zabývá plány na oživení „rudého projektu“ a obnovení SSSR. Avšak dominance chráněnců prozápadní liberální elity u moci mu nikdy nedovolila jít tímto směrem a přejít ke konkrétním činům.

Taková politika, jak poznamenává odborník, byla pro Putina zakázanou technikou. Ale vzhledem k novým okolnostem, kdy liberální síly uvnitř Ruska prakticky odříznuté od podpory jejich zámořských mecenášů začínají slábnout, může ruský vůdce konečně začít realizovat svůj dlouhodobý záměr.

V tomto ohledu, podle prognózy Chazina, by měly velmi brzy začít závažné změny v sociálně-ekonomickém modelu Ruska.


115 komentářů :

  1. Kapitalizmus a neoliberalizmus je vhodný pre 1/3 = 30% občanov. Každá rebélia, každá revolúcia vznikla povstaním chudobných. Povstaním tých, ktorí nemali už čo stratiť. V Európe nemôže dôjsť k rebélii proti ničomu, pretože vládne blahobyt a konzum. Oproti zvyšku sveta, je v Európe skutočne blahobyt. I keď ľudia, aj Európania, nemajú nikdy dosť. Vždy budú kričať ešte, ešte, ešte...
    Dejiny ľudstva idú po sínusoide : raz sme hore, potom zákonite musí nasledovať pád na dno.
    Napriek niektorým chybám, v socializme mali ľudia málo, ale mali všetko. Nikto nebol oligarcha, každý mal prácu, byt, vzdelanie, auto, zdravotnú starostlivosť, dôchodky...neexistovalo bezdomovectvo, kupliarstvo, drogy.
    Preto sa nečudujem návratu k myšlienkám na socializmus a sociálne spravodlivejšiu spoločnosť, štát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na základě Maslovowy pyramidy potřeb, kde v základních stupních jsou materiální potřeby a nahoře seberealizace doufám, že sytý evrapan má už všeho, co se nyní děje dost. Věřím, že Rusko kráčí správnou cestou a snad současný, příliš zmatený stav připomínající končící starý Řím vkroci do nové doby, založené na hodnotách, kterých si vážili naší předci. ZF

      Vymazat
    2. Avantgarda SV je pro jménu režimu,už nám vše rozkradli? a žijeme na zvétšujici se dluh

      nemàme už co ztratit,Národní program našich občanských zájmú NPZ ma zménu režimu hned v prvním bode a odmítá další vykràdáni našich kapes třetinovými platy v ČSSD instalovaném policejním státě!

      Vymazat
    3. Putin jasné řekl,že nesouhlasí se systémem nekonečného rabování a zadlužování

      tento systém mají za úkol prý ohlupovànim svých volicú instalovat zločinci vystupující pod pojmem pseudokomunista neomarxista a to jsou prakticky všechny občanům nepotřebné politické subjekty,které ignorují zpupnym způsobem PNZ a mají mají jednotný program a to

      INSTALOVAT DIGITÁLNI KONCENTRAČNI TÁBOR ZLA

      Digitální méně a možnost vypnout všechny účty,když se budete bránit tomuto otroctví banksterú!
      V tomto smyslu je zkonstruován zejména program pirátů,kteří tady chodí sdélovat svoji nadřazenost menšin,které budou prý poroučet vetšinám,aby byla zdemolovaná

      Svoboda zejména přímá demokracie,kontrola téchto zločinců a vykradení všech aktiv po prý komunistickou,nikdo nic nesmí vlastnit,vše bude patřit banksterum.
      Jediné řešení je zabavit jim jejich nahrávané trilióny,které nyní používají ukradenim hlasú při volbách proti lidu!

      Vymazat
    4. PUTIN PRACUJE RPO NÁROD A STÁT A TO POŽADUJE OD VŠECH. Už může, jedna etapa skončila, začíná druhá, rozvoj vlastenectví občanů a zavržení protiruských Rusů ! Výměna probíhá pomalu, ale jistě. Krevní oběh nemůžete přerušit vypumpováním krve a pak dodat novou.

      Vymazat
    5. Zajímavá informace. Příklad Číny ukazuje že jakási střední cesta tady existuje a přináší i spoustu výhod. Ostatně i u nás třeba JZD Slušovice ukázalo, že socialismus nebyl mrtvý. Jen bylo třeba ho modifikovat a upravit bez dogmat. Myšlenka družstevnictví žije i dnes třeba i v západní Evropě. A právě to by mohlo být základem cesty dál.

      Vymazat
    6. Pane TOTO SV je avangarda Spölecnosti volicu(muze dosahnout az 8 395 132 clenu)

      bude prosazovat SOLIDARNI STAT podobny pravicovemu Socialnimu statu,ktery se nesmel dostat do prvniho clanku nasi Ustavy,protoze dnes plati brzy uz pry az 12 eur na hodinu a kdo muze utika tam pracovat!
      Dat to do prvniho clanku nasi Ustavy zakazal president ODS,ktery privlekl na hrbete kapitalismus bez privlastku vychazejici z gangsterismu a CSSD kamarila zla to vylepsila na neomarxisticky policejni stat,ktery podvodnym zpusobem dala odhajlovat pod dozorem Aspen institutu pana Bakaly nasim tzv "zastupcum"v parlamentu.
      Tak bude umozneno dalsi rabovani republiky i kdyz se nebohym oveckam bude zdat,ze uz vse je vyrabovano,tak ted jsou na rade jejich domy a vily,ktere si vystaveli pry z ukradenych cihel v socialismu a proto patri banksterum za ktere kopou zejmena pry uz zvleni pirati.
      To je duvod proc se tito zlocinci boji PNZ a chteji obrat volice o jejich hlasy a pak si s nimi hrat jako s nafukovacim balonem v digitalnim koncentraku!

      Vymazat
    7. Pro ty,kteri si to neopsali davam znova definici

      je to typ Solidarni spolecnosti,kde vlada prejima odpovednost za socialni,ekonmockou a politickou prosperitu.

      s touto definici jsou spojeny v republice doposud nevidane zakony a proto tu musime trpet zle DESTRUKTORY tzv zastupce,kteri nam kradou dve tretiny mezd a maji strach ze sputniku v ,nebot ten takove zle bacily jako jsou oni zabiji a ne jako mRNA zpusobuje jen docasnou resistenci a viry putiji v tele zive dale a budou tvorit nepretrzite dalsi varianty nebot to ti zlocinci tak dali udelat 6 institutum a 9 mezinarodnim tzv vedcum,kterym za to poradne zaplatili viz clanek z casopisu Nature nejvice renomovaneho casopisu nejstarsiho na svete z 9.11.2015!

      Vymazat
    8. Pan Chazin buďto padl na hlavu , nebo někdo manipuluje s články.
      Dnešní Rusko, je už asi jediná kapitalistická země na zemeguli. Ty chuj.

      Vymazat
    9. ASV jako prvni v republice dala do pohybu Program Narodnich Zajmu PNZ

      druhym PNZ bodem je totiz jeste neco revolucnejsiho neco co uz zpozorovali majitele obcanum ukradene moci.

      JE TO MOZNOST KONTRLY CINNOSTI NAMI ZVOLENYCH ZASTUPCU

      a to opravdovou primou demokracii ihned.tretim bodem je navod jak obejit 31 let trvajici embargo na Zakon o referendu a nahradit ho jinam jeste levnejsim a ucinnejsim systemem,ktery s hruzou pohopili prave nasi tzv zastupci.
      Ctvrty bod je,navrh,aby obcane volici trvali na tom,aby se poplatky za TV zacaly delit 50% na 50 %,jinak dojde k jejich vylupovani GR TV vysokym platem a jeho kamarilou dal.

      Upozornujeme ctene publikum,ze dochazi k mohutnym utokum na nase pocitace a blokovani informci s neuveritelne zurivou silou prave asi vnitraku CSSD anebo piratu,kteri tady ocividne davaji sve vztekle nadavky v nadeji,ze budou zvoleni a jako podpindostnici se uskutecnenim digitalniho koncentraku s moznosti vypnout vam vsem penize prave ve spojeni s bankstery a jejich tzv "digitalnimi menami" tj digitalnim eurem.
      Je docela mozne,ze budeme vypnuti a nemusime se tady uz objevit.
      Je to totiz nevidane,ze my obcane mame pozadavky na sve zastupce,chceme solidaritu a ne neustale rabovani nasich mezd a vylupovani nasich aktiv!

      Vymazat
    10. PAN IMPERATOR SI URCITE RAD PROHLIDNE Program Narodnich Zajmu PNZ

      ktery tu dava SV spolecnost volicu(muze dosahnout az 8 395 132 dusicek) co pet minut,aby jako na to zabrali nasi intelektualove a roznesli postulaty pravdy pani ANNY husity z KSH a prvni antineomerxistky v republice,pochodem institucemi na sracku!

      1.Zmena nynejsiho parlamentem odsouhlaseneho policejniho statu kapitalistu bez privlastku a skrupuli,ktery nam krade dve tretiny mezd na SOLIDARNI STAT,patrici do prvniho clanku nasi nedostatecne USTAVY!

      2.Instalace bezprecedentiho kontrolniho systemu,ktery je tak jednoduchy,ze umoznuje kontrolu nami obcany volici zvolenych zastupcu dnem i noci a primou demokracii IHNED a ne,ze ne ANO,dokonce bez brzdy parlamentu a hotovo!

      3.Odstraneni 31 let embarga na zakn o referendu a ucinit tento zakon novym svezim mechanizmem dobra vsech obcanu naprosto nepotrebnym!

      4.Obcane pokud budou chtit by meli inicializovat,aby se GR TV delil o svuj pry podle jejich nazoru LUP fifty fifty s obcany,kteri mu daruji koncesionarske poplatky a on je za to pry ohlupuje.
      Pry chteji vytvorit sami informacni pole pravdy,kde pan Hus byl jen dvojka maslo!

      body 5,6,7 PNZ se dale pripravuji,co myslite je to pravda nebo ne?

      Vymazat
  2. Putin už zahájil socializaci Ruska. Vyhlášením nové strategie rozvoje hospodářství. Vyhlásil obrovské investice , ale všechny přísně kontrolované státem a řízené státními úředníky. Žádné veřejné soutěže, žádné investiční podvody. Přímá osobní odpovědnost ředitelů i s možností vězení.

    https://www.youtube.com/watch?v=_8gscMl-jdo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kontrola a vseho a hned.Ne az po peti,deseti letech jako v ČR.Zadni reditele s cestami za miliony,kontrola kámošu,rucka ručku myje atd.Bagoun

      Vymazat
    2. Ten strojový překlad Mišustinových tezí je příšerný a velmi těžko srozumitelný. Rád bych si je přečetl v originále.

      Vymazat
    3. - Putin je mírovým světovým společenstvím označen za válečného zločince a zločince proti lidskosti poté, co po uchopení moci začal vést vyhlazovací války, teror a diverze po celé planetě. Za všemi teroristickými útoky hledejte Rusko. Mohou jim poděkovat mrtví a zranění po celé Evropě a USA, ale také v Nigérii, Džibuti, Mosambiku, Izraeli, Mali, Tádžikistánu, Čadu, Indonésii, Venezuele, Peru, Egyptě, Barmě... Neštítí se používat chemické zbraně přímo v Evropě, zabírá území cizích států, sestřeluje dopravní letadla, podminovává mosty a přehrady, připravuje jadernou válku, přičemž válkami již zničil mnoho států jakými je Sýrie, Lybie, Irák, Čečna, Dagestan, Jemen, Somálsko, Kongo, Ukrajina, Moldavie, Gruzie, Arménie, Azerbajdžán, Afghánistán, Kosovo, Súdán, a další. Snaží se destabilizovat ekonomický systém světa, hackerskymi nástroji likviduje bankovní systémy, krade zlato a ukradl energetické zásoby planety, šíří poplašné zprávy, páchá diverze na výrobních systémech celého světa a ničí infrastrukturu. Požáry, záplavy, průmyslové havárie... za tím vším je třeba vidět ruskou vražednou pracku.

      Vymazat
  3. Zahájil to tím, že vrátil přírodní zdroje do rukou státu Těžařské firmy mohou být soukromé, ale suroviny jsou státu. Rozhodující podniky, zejména těžký průmysl a zbrojní je také v rukou státu nebo státem kontrolovaný. Státním majetkem je také veškerá půda. obyvatelé si ji mohou pronajmout, ale pouze za účelem zemědělské produkce. Státní zaměstnanci nesmí mít konta v zahraničí a nesmí mít jiné, než ruské občanství. Žádní - včetně poslanců. Každá politická síla musí prokázat transparentně zdroje financí a nakládání s nimi. Zahraniční zdroje jdou přes státní banku. Politické instituce, které jsou financovány za zahraničí jsou tzv. "zahraniční agenti" a podléhají podrobné kontrole. Rusko toto zavedlo si před pěti lety. v USA tento zákon platí od r. 1938. Atd. Postupně. Krok za krokem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu. Také mají zákon "na ochranu republiky", tedy zákon, který jsme zavrhli a nyní nám velmi chybí.

      Vymazat

    2. Pastuji zde cast Putinovy “zatacky doleva”

      “Zahájil to tím, že vrátil přírodní zdroje do rukou státu Těžařské firmy mohou být soukromé, ale suroviny jsou státu. Rozhodující podniky, zejména těžký průmysl a zbrojní je také v rukou státu nebo státem kontrolovaný. Státním majetkem je také veškerá půda. obyvatelé si ji mohou pronajmout, ale pouze za účelem zemědělské produkce. Státní zaměstnanci nesmí mít konta v zahraničí a nesmí mít jiné, než ruské občanství. Žádní - včetně poslanců. …...”

      …....takze Putin se konecne vzdal myslenky na spolupraci se zapadni casti EU, ostatne lze rici s celou EU, je mozne, ze jeho zamer (pokud se povede), rozkolisa celou EU, zalezi na “pochlapeni” Merklove kdy si uvedomi, ze jak Rusko, tak I Nemecko jsou na Evropskem kontinente, a to drive, nez se Putin zcela obrati na Vychod, k Cine.

      Zpet k Putinovo vlevo vbok-- Neni to tak docela jeho napad --Ono totiz to levicactvi dokonale funguje v Cine, kde komunisti povolili miliardare, potazmo kapitalistickou vyrobu I s generovanim zisku, za podminky ze se budouu chovat radne k pracujicim a tim padem I ke statu........takze majitele podniku se budou starat o vyrobu zcela kapitalistickymi metodami, kdez Komunisticka strana bude dohlizet na moralku podnikatelu.

      Ovsem jeden hacek to ma, a to ze Komunisticka strana Ciny, ci jeji vedeni je vlastenecke, pro lidove, a nebude tolerovat podplaceni. Cinane skutecne tvrde trestaji podplaceni a ruzne podrazy ktere jsou bezne v zapadnich zemich.

      Pokud se tohle Putinovi povede, a vim ze to bude tezke, tak se Rusko stane se svymi zdroji druhou Cinou, myslim v ekonomickem smeru. Osobne verim tomu, ze kdyz to Putin dokaze tak.......

      Vymazat
  4. Ano ,toto tvrdím již několik let a výraz "zatáčka do levá " se mi líbí.Socialismus zničit ,trvalo 10let ,ale návrat alespoň k 30% soc.bude trvat 30let.Lidstvo nemá jinou možnost ,než vytvořit socialismus s prvky kapitalismu ,podobném Číně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak dlouho nás masírovala propaganda, že žádné třetí cesty neexistují, až jsme pochopili, že žádný socialismus ani komunismus na světě neexistuje a neexistoval, takže jde o onu třetí cestu na základě lidské rovnosti v právech a v odpovědnosti mravných schopných řídit stát i podniky. Vlastnictví nesmí bránit užití, jde-li o oběcně prospěšné předměty vlastnictví, zejména jde-li o nástroje k tvorbě hodnot. Peníze jsou nástrojem směny a proto nepatří mezi statky, jež lze vlastnit. Uvědomme si ty obrovské úspory na společenské i individuální úrovni, když stačí desetina oběživa, korupce a kriminalita je na zanedbatelné úrovni a ekonomima šlape na tvůrčím základu lidské inoiciativy.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    3. Taky bych bral socialismus zpět nejvíc peněz hromadí hraboši kteří to dávno nepotřebují.

      Vymazat
  5. Sociální vyváženost společnosti je základem její stability.
    Po letech kdy svět zažil šílené světové války a stejně
    nebezpečné studené války - jsme dospěli do stádia relativně bohatého světa,kde by nemusely být mezi lidmi tak obrovské rozdíly ve způsobu života. Nevím podrobně jak funguje Čína, ale nelze si nevšimnout jejího vzestupu ve všech oblastech. Svět by měl na akademické půdě, ve školství a na úrovni obecních správ začít diskutovat o modelech způsobů života budoucnosti, jejich rozdílech,kladech a nedostatcích. Možná ,že je už čas využít obrovských možností a kapacity světa lidí ,přestat lhát,
    že nebude na důchody - protože je málo lidí a zařídit
    lidem novověku stabilní a pokrokovu společnost bez válek na základě obnovitelných zdrojů a moderní mimořádně výkonné
    techniky. Dobrá organizace výroby a využití zdrojů už dávno stačí na produkci která není závislá jen na lidské práci .
    Když slyším pytlíky z ODS,TOP,od Lidovců a STAN jak nám hrozí důchodová krize - vidím že tito sluhové oligarchie
    nesmíme pouštět k vedení státu a společnosti,protože lžou
    a štvou lidi proti sobě na základě výmyslů.
    Už jen uvažování o bombardování měst "obraným" společenstvím NATO" je ukázka deviace a úchylnosti.
    Je též třeba diskutovat o náboženství a jeho vlivu na svět.
    Pomáhá to lidem - nebo jim to komplikuje život ve prospěch malé menšiny co to vymyslela a udržuje při životě za naše peníze? Atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výborný příspěvek 13:19 tomasi

      Na počátku 90. let si na jedné zahraniční univerzitě studenti dobírali čínského kolegu: "Co vy to tam v té Číně děláte? Vždyť to je návrat ke kapitalismu?"
      On jim ale odpověděl: "Víte, my máme takové staré přísloví, Proč vyčítat kočce, že má drápy, když pro nás chytá myši?"

      Řízená propaganda v našich krajích se však stará o to, aby toto přísloví nemohlo být pochopeno.
      Tragédií slušných lidí pak je, že si to nechají líbit.

      Vymazat
  6. Podstatou skutečného socialismu je lidská sounáležitost, spolupráce a synergie z ní plynoucí. je však třeba se zbavit parazitů a pátých kolon.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Unku

      vzdy mas v kazde zemi remcaly kterym neni nic recht, a zvlaste v zemich, kde se narodni duchod "prerozdeluje" i pro ty mene nadane, nebo mene vzdelane. Samozrejlme je to spravedlive, protoze kazdy z nas ma priblizne stejne zakladni zivotni prostedky, ale tem chytrejsim, a hlavne vyvolenejsim se to nelibi. precti si treba verse Stareho zakona, a dojde ti to, proste nabozenstvi nenazranosti povysenosti a vychcanosti, hranici az s terorem.

      Podivej se, zil jsem v Ceskoslovensku z bolsevika do 68 roku, takze znam fronty na cokoliv. Tenktrat mne to strasne sralo, ale naucil jsem se diky sve vycuranosti si obstarat vse, az treba po drahy Grundig magnetofon, a kinofilmovou zrcadlovku a to mluvim o 62 roku. I ja jsem byl jeden z remcalu, a komouse jsem snasel jak osinu v riti.

      Po 68 jsem z blbosti utekl do zaslibene zeme za morem, a tam jsem se poucil, ne ze by se mi vedlo spatne (no prvni rok byl hrozny, a ten mi take otevrel oci, mezi jake kurvy jsem se dostal), ale pak jsem se prizpusobil a vedlo se nam dobre.

      Ovsem ted sice za vodou, si uvedomuji vyhody a nevyhody dejme tomu socializmu, a kapitalizmu. Kapitalismus byl ke mne z pocatku kruty, ale mel jsem stesti, nebo snad geny, nebo zkusenosti z CSR, a tak jsem se prizpusobil'

      ovsem spolu se mnou ci s nami tam bylo spousta mladsich cechu a slovaku, kteri to nezvladli, a ac meli pozdeji kazdy nablejskanou ojetinu (a dluhy) tak se jim de facto vedlo hur nez v komunistickem ceskoslovensku, ovsem domu psali jak se meli a posilali lzive fotky.

      takze lide jako jsem bejval ja, v Kapitalismu ci liberarni spolecnosti hladce preziji (blbej je totiz stale dost), takze ti te docela dobre zivi, ani nemusis krast, jsi proste chytrejsi, nez oni.

      takze pokud nemas zadnou zpenezitelnou znalost, tak tam mas smulu, poctivou praci ve fabrice se tezko uzivis.

      v Socialismu lidi jako ja, jsou chudaci, protoze nemohou "plne rozvinout sve schopnosti" a i kdyz ty schopnosti rozvinou, tak se stale musi drzet pri zemi, i kdyz by nemuseli, protoze nejaka "svine" je muze prasknout....vic uz nic, zbytek uz bys mel znat

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    3. Buffer, je neuvěřitelné, že stále věříte na takové blbosti. Nic takového neexistuje a nic podobné bývalému socialismu Putin nebuduje. Není to funkční. Ale silný stát s konzervativním přístupem ke společnosti, to ano. Rusko vzniklo jinak než USA a má i jiné geografické podmínky. Jak to dopadá, když se rozpadne takový stát, to ukázala 90.léta a současná Ukrajina. Ale socialismus už opravdu ne.

      Vymazat
    4. Dobrá, a jak tedy budeme říkat tomu, co je v Číně? Nefunkční to není. Kapitalizmus to není. Korporátní to není? Vede to jedna strana nebo ne? J.J. poraďte!

      Vymazat
    5. Václave Dvořáku, bavíme se o socialismu v Rusku, ne? Když byl tak úspěšný, proč to krachlo? U nás to prostě nefunguje.

      Ani v Číně dnes přece není socialismus, určitě ne takový, jak si zdejší představují a jaký kdysi byl u nás. Máte tam velké sociální rozdíly, Čína je navíc multietnický a multikulturní stát. Jedinou shodou je tzv. vláda jedné strany. Jenže ona to až taková jednota zas není, protože má dvě hlavní křídla a několik dalších menších proudů. Rozdíl je jen v tom, že jsou pod jednou střechou a vše se řeší uvnitř. Pro Čínu možná dobrá volba, zvlášť v současné době, ale ne pro nás.

      Vůbec si nemyslím, že bychom absorbovali to, co je v Číně normální. Zvlášť systém sociálního statusu. To by neakceptovali ani v Rusku a Rusko silný stát se silným vůdcem vyžaduje mnohem víc než my. Ale asijské národy, zvlášť Čína, Japonsko a Korea jsou jiná kultura a jiná tradice. Číňanům to vyhovuje.

      Mimochodem, Bufferovi jsem odpovídal spíš na tu "synergii" mezi lidmi, to mě pobavilo. Nic takového neexistuje, protože i v té Číně to není žádná synergie, ale tvrdě uplatňovaná pravidla, která my považujeme ze značné části za represi. A jak jsem psal, co je snesitelné a funkční pro jednu kulturu, pro tu druhou není, viz trapný pokus o montáž "demokracie a svobody" amerického typu na některé státy.

      Ty reminiscence na socialismus jsou takové volání po dobrém vládci, který nás ochrání. Jenže nikdo takový není. Pro nás je nejdůležitější udržet si národní politiku, nevolit zrádce, umět lavírovat ve světové bažině a sami mezi sebou se srovnáme.

      Vymazat
    6. Volání po socializmu je spíš volání po spravedlivé společnosti, která má pro každého bezpečí a blahobyt, rovné šance, méně parazitizmu a cizích vlivů (viz. zrádců).

      Bohužel za 30 let jsme se "mezi sebou nesrovnali".

      Vymazat
    7. Toto je Národní socialismus, jak jej začal realizovat Dr.Edward Beneš v r.1945. Bohužel, komunistům připadal málo "prosovětský", zatímco jestřábi z USA v něm viděli málo protoru k obohacování mezinárodních lichvářů. Proto jsme byli donuceni z této cesty "sejít". Druhý nejmoudřejší politik C.S.R. proto raději dal více prostoru K.Gottwaldovi, protože "bolševická" cesta byla Národnímu socialismu (alespoň v počátcích) bližší, než Marshallův plán. Po změnách v SSSR, kdy byl zabit osvícený generální tajemník (jemuž se V.V.Putin začíná "nebezpečne" :-) blížit), aby byl nahrazen šmělinářem a masovým vrahem, byla cesta k socialistickému vlastnictví trvale rozvrácena a výrobní prostředky se, de facto, ocitly v rukou vládnoucí vrstvy. Tuto cestu završily Gajdarovské reformy v Rusku a Klausova privatizace u nás.

      Vymazat
    8. To co se děje v Číně, je pokračováním "řádu nebes", jen císaře a jeho dvůr, nahradil generální tajemník KS a ÚV. Obrázek, který "opěvují" naši "soudruzi" je jen "horní slupka" obyvatelů měst, zatímco na Čínském venkově žijí stamiliony lidí v "blahobytu", který si nezadá se Severní Koreou.
      Bohužel se EU zhlédla v totálně profízlované Číně a snaží se i v EU prosadit "velký skok", který by uvrhl stamiliony občanů do chudoby a závislosti a vedl by vytvoření masy bezprávných otroků, jako za Mao Zedonga. Proto chtějí uvrhnout zemi do chaosu a nad tímto pak vytvořit nový řád. V Německu je to agenda Zelených, u nás Pirátů.

      Vymazat
    9. Buffer to v příspěvku 13:24 prostal krátce a prostě- říkat tomu můžete jak chcete, ale je to prostě tak. Až přestanou lidi myslet v prvé řadě jak by vytřískali z čehokoliv co největší osobní profit, a jiní jak by dokázali parazitovat na užitečné práci i podstatě jiných, můžeme začít přemýšlet o spravedlivém světě. Samozřejmě vnímám, že ten sociální experiment který se na nás už 30 let zkouší posunul tuto možnost do oblasti pohádek a bájí.A můžeme si za to z velké části sami. podlehli jsme mamonu, nepodstatným cinkrlátkům, přestali jsme komunikovat mezi sebou v rodinách, sociální vazby nám nahradily sociální sítě, počítačové hry, televize a tak mladí mnohdy ignorují životní zkušenosti starších, a svoje kalichy hořkosti si vypijí do dna v časech, kdy oni sami budou těmi starými. Může se toho stavu, o němž píše Buffer dosáhnout, ale myslím si, že se jej nedožijí ani mé děti.

      Vymazat
    10. V.Dvořák, spravedlnost je sice krásná věc, jenže žádný režim ani ideologie jí nemůže garantovat, to garantuje jen dané lidské společenství. Stejně tak neexistuje žádný -ismus. Charakter ohraničené společnosti je namíchán vztahy od společenských až po ekonomické, dán kulturou a tradicemi daného společenství, a ve větší míře ovlivňován vnějšími vlivy a podmínkami. Někdy i přírodními podmínkami.

      Co se týká bouřlivých vztahů v naší společnosti, ano, je hodně sporů a hodně co napravovat (pokud je to vůbec možné), ale zatím jsme nepřekročili práh nenávratna, kdy bude společnost definitivně ztracena. Umím si představit mnohem horší situace, než ty, které náš národ ve své historii už překonal.

      Vymazat
    11. efpé, to je opět v kategorii romantického snění. Znám rodiny, základní jednotku státu, kde se navzájem podráží, a my sníme o ideální spoločnosti, případně o moudrém vládci. Jistě, když se zadaří a z voleb náhodně vzejde slušná grupa lidí čestných a schopných řídit stát, je to štěstí. Společnost prospívá, pokud nepřijde měco fatálního zvenčí. Jenže tohle trvá jen určitý krátký čas, pak se situace opět změní. Ale ani nejmoudřejší vládce nezvládne být všude a i při nejlepší vůli nevyhoví všem. Stejně tak nepomůže, když ta společnost jako celek je nesourodá, líná, bez spolupatřičnosti. S podobným materiálem neuděláte nic. Naštěstí se zde ještě tyto znaky neprojevily, ale kdosi se o rozpliznutí české společnosti už dlouhou dobu úporně snaží.

      My je známe. Víme, kde bydlí a zatím jim můžeme dát přez držku. Ale až naše společnost zahyne úplně a nebude nám patřit ani naše země, těžko budeme pátrat po vinících našich problémů. Vlastně v té době už tady ani nebudeme. Nemyslím konkrétně my, ale národ jako takový. Protože vše směřuje k denacionalizaci. Takže jediný -ismus, který jsem uznával a byl k němu veden i za socialismu, bylo zdravé vlastenectví.

      To je faktor, který uznávám i u ostatních národů a rád v jejich zemích kvůli jejich tradicím a kultuře pobývám a poznávám. Rád je u nás uvítám. Rozplizlá globální masa, bez kořenů a jednotících tradic národních, přičemž mezi tyto tradice nepočítám salafistický islám, který se nám neustále vnucuje, a ani bezpohlavní neukotvené zoufalce v duhových barvách. Takže hledejme to naše zdravé jádro, které dobře známe, protože tím jádrem jsme my sami. Rodina, sousedé, jazyk, česká kultura a tradice, křesťanství, práce, země... A je jedno, že se mezi sebou pohádáme, opravdové zrádce známe.

      Vymazat
    12. J.J.17. července 2021 20:17 podivuji se nad Vašim argumentem „...Když byl tak úspěšný, proč to krachlo?…“ Vy nevíte, z jaké čáry onen pokus o spravedlivější společnost startoval, co stála intervence, občanská válka, Druhá světová válka a studená válka se zbrojením? Jak nákladní byli sateliti tvořící „tábor míru a socialismu“ a „potenciální spojenci“? Co to znamenalo pro nesporně méně rozvinutou ekonomiku tehdy snad stošedesátimilionového mnohonárodního státu, když polovinou šlo o chudý venkov? To celé pod všemožným embargem rozvinuté části světa? Pod tlakem propagandy nazdobenou výkladní skříní blahobytu západních „demokracií“? „Demokracií“ zbohatlých kolonialismem, který umožnila mořeplavba spolu s průmyslovou revolucí? Tedy historický vývoj tak, jak daly geografické a další okolnosti zákonitě? S podivem mi je spíš to, že se ten systém oněch 70 let vůbec udržel. JiH
      PS pokud byste namítal, že jsme dopláceli, tak vím, za kolik nám SSSR dodával zejména strategické suroviny a něco z toho, co jsme neuměli… a kolik to stálo odjinud, když potřeba přerostla „bilancované“ množství.

      Vymazat
  7. Jáismus je pouze pro Já první, společnost takové jedince opravdu nepotřebuje. Myslím tím jáismus ve vyprofilované poloze. Spolupracujme v každé sféře činnosti, ve spolupráci je obrovská síla oproti destruktivní konkurenci. Soutěž o nejlepší řešení s tím není v kolizi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buffere,nebudete li propagovat Program Narodních zajmú PNZ

      vezmou vás všichni čerti do pekla digitálního koncentráku a na stará kolena tam budete klečet na hrachu!

      Vymazat
  8. Ano a psal jsem to tady už před pár lety. Kdyby mě bylo alespoň padesát, neudrží mě tady nic. Proto můj polední potomek chodí na Ruštinu. Vrozený parazit to nikdy nepochopí, ale správný sociální systém má schopnost dát na rozvoj lidí obrovské prostředky. Parazité už nevědí co roupama dělat, všelijaké zvrhlosti stojí lidstvo obrovské prostředky a vytváří jen rozděl a panuj. Parazité cítí problémy a tak se snaží všemožně nás ovládnout. Přeci kdyby bily takoví lidumilové a covid takový problém, budou se snažit jej řešit celosvětově. Je mi stále podezřelé jak se snaží jakékoliv jiné vakaciny než ty vyvolené ostrakizovat. Celé to rozvracení na středním východě a v Africe má za účel destabilizovat Evropu a ovlivnit její vývoj. Tušil jsem, že se Rusko bude tímto směrem bude vyvíjet. V Číně to bude podobné, ale vzhledem na historický vývoj trochu jiné.

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 15.31 Ty odpornný zmetku co si dovoluješ urážet zde lidi s obrovskými životními zkušenostmi.Mají možnost porovnávat jak to bylo.No a lidi jako ty kteří mají v hlavě víš co mohou prskat ale je jim to houby platné na to dnes nikdo rozumný neslyší. Táhni k porno Jandovi a nelez sem.

      Vymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tupé rusofóbní trollí hovado, jdi na Seznam zprávy či hovinky, tam ti ukáží co je mít správný názor.

      Vymazat
    2. A to co o těch ukradených 400 tisících??? Nic nebude?

      Vymazat
  11. 16/58 zly unknovne uz jsi dal do svych bobkovych listu sveho ohlupovaciho programu tzv srotu

    petiletky banksteru,kterym olizujes kastany a budes jimi po spotrebovani odhozen jako toaletni papir, coz oni zradcum udelaji VZDY a bez slitovani,vi totiz ze to same,zradit i je,mohou udelat i jim a proto z vas udelaji pak sracku jako Hitler svemu buzerantovi oddilu SA ROHMOVI ci jak se ten blbec jmenoval!

    OdpovědětVymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Rusku na tebe, geopolitického génia čekají, jsi jen blbec co tu trollí. Tvoje slavná burza - ceny za ropu, plyn a uhlí stoupají, tak bez problémů stoupají příjmy Rusku.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  13. Sociální stát může být klidně i stát s kapitalistickými prvky. Sociální spravedlnest nemusí znamenat nutně socialismus jako takový co byl např. unás. A klídek v Rusku socialismus nikdy nebude. To jen kačer tady rozvíjí své stále stejné přiblblé teorie. Viď unkrovn?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas, "sovok" už nebude. Ale na území typu Rusko je nutný silný stát se silným centrem, i když to někdo považuje za krok zpět. Já naopak za krok vpřed. Nejedná se o nějaké tzv. tradice, ale o nutnost. Žít v Rusku, kde je slabé centrum, byl bych hodně nervózní a nejistý. To raději budu nadávat a bouřit se, protože, kdyby mi to začalo opravdu hodně vadit, můžu odejít. Ovšem drtivá většina lidí potřebuje právě tu jistotu. Dokonce i tí, kteří silný stát kritizují. Slabý stát vyhovuje pouze kriminálníkům a zahraničním rabovačům.

      Vymazat
    2. Pro Kutnohorského 17:36: Co je to "kapitalistický prvek"?

      Vymazat
    3. Např. vlastnit majetek, půdu, soukromě podnikat i ve větším rozsahu. Beru to podle zkušeností z našeho socialismu. I zaměstnanci u soukromníka mohou mít zaručeny sociální jistoty. Soukromý podnikatel nemusí být jen vykořisťovatel.

      Vymazat
    4. ...a o všechny se postará a zaštítí bohatý stát.

      Vymazat
    5. Ale to nejsou znaky kapitalizmu, to tu bylo i před tím, např.za feudalizmu. Občas si lidé pletou kapitalizmus s tržní ekonomikou. Proto jsem se ptal. Díky za odpověď.

      Vymazat
    6. Dovolim si souhlasit,ze PRAVICOVY SOCIALNI STAT nebyl zamerne

      dan do prvniho clanku nasi USTAVY zejmena proto,ze by nedovolil rabovat dve tretiny nasich mezd,namisto jejich vylupovani by je investoval a ne skladoval v danovych rajich,kde to jde do SS a brzy budou vsicni tito zlodeji okradeni,nebot nevi co si banksteri dohodli 29.3.2019 a v jakem terminu to bude uskutecneno.
      Trump a Putin to dobre vi a trump dokonce nechtel byt toto obdobi presidentem a nyni ty turbulence zacinaji pusobit a obycejni obcane to maji svym digitalnim koncetrakem pod podpindostniky kapitalismu bez privlastku,vychazejiciho z gangsterismu nepretrziteho zadluzovani,tedy blahobytu na dluh budoucich generaci zaplatit!

      Vymazat
    7. Jde taky o to nezaměňovat socialismus s komunistickým rovnostářstvim jako tomu bylo u nás. Když já nemám nic ty nebudeš mít víc...VIP 🥴

      Vymazat
    8. JáJo, opět souhlas. Právě touha po jistotě stála za vznikem států.

      Vymazat
  14. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  15. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já obchoduji s Německými firmami a společně s Ruskem. A co? Nemotej se do něčeho, čemu nerozumíš blbe kačere. Vždyť tu meleš stále jedno a to samé. Chápu, že na víc nemáš, teď ještě aby si to pochopil ty!!!

      Vymazat
  16. Jsem také přesvědčen,že musí být nějaké omezení bezhlavé liberalizace,nějaký řád typu socialismu.Bez ideovosti,kvůli které si komunisti nadělali do bot.Snížit význam peněz je nutnost,kritérium musí být ohled na ostatní lidi,ne jen na výdělek.Vlastnictví základních surovin a vody,nesmí stát ztratit.Jsem pro socialismus s lidskou tváří.

    OdpovědětVymazat
  17. 18/46
    Vždy a vše co vlastni stát je špatně. Co se v takovem vlastnictví vyhází,utratí peněz.Vyznam peněz je čím dál tím větší, bez peněz do hospody nelez.
    Ten tvůj sociáálismus s lidskou tváří, nám sebral přítel "" největší "", Rus. Dnes naprostý přežitek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píšete jako hlupák. Nemáte k tomu svému tvrzení žádné srovnávací číslo, jen kecy různých Klausů. Kapitalistický stát možná má vámi popsané nedostatky. JAk dlouho jste žil v minulém reežimu?

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
  18. Trocha poučení nikoho nezabije: Demokracie je nejvyšším stupněm politického kolektivismu. Důkaz? Ve skutečné demokracii totiž vládnou všichni, viz Švýcarsko.

    OdpovědětVymazat
  19. Pane Dvořáku ,děkuji že mažete ,je to taková malá radost slušnosti.Reakce mazánka potěší svou křečovitostí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu. Jeho reakce jsou úžasné. Mám občas chuť ty jeho hysterie prošpikované nadávkami a výhružkami tady nechat vystavené pro obveselení ostatních. Ale nakonec si vždy nakonec představím to sprosté zamindrákované a nevzdělané individuum a smažu všechny jeho zvratky.

      Vymazat
    2. Pane Dvořáku. Jen mažte,víte, co je dohání k nepříčetnosti? Že vy nad nimi máte tu moc jim tu jejich výblitky buď nechat, nebo smazat- a to, že s tím nejsou s to nic udělat je ponižuje neuvěřitelně.
      Osobně se opravdu těším na rozjetí nově slibovaného rozhraní, kdy zejména diskuze pod články budou skutečnými diskuzemi, či politikami, a ne dílem exhibování a psaní hloupých blábolů, nebo - a to hůře napadání, urážení.Prostě zbavit se individuí, které mají potřebu otravovat v prostoru, kde jsou evidentně lidé s jinými názory.

      Vymazat
    3. Na nové platformě usilovně trénujeme a vychytáváme "mouchy". Trvá to déle, než jsme mysleli, protože vedle chyb v první verzi máme každý svou práci, kterou dílem nechceme a dílem nemůžeme opustit. Díky za podporu.

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    5. Já bych je úplně nemazal. Snad jen filtraci vulgarismů, jenže občas je použiju sám, když se hodí.

      Vymazat
    6. J.J.18. července 2021 12:41, mazání příspěvků těžko odmítnout v případech, kdy nerespektují žitou morálku (tou nemyslím aktuální, politiky moderovanou „korektnost“). Dál ani případy, kdy opakované vstupy jsou záměrně jednostranné s cílem vychýlit běh nebo i obraz diskuze tak, aby neodpovídala skutečné skladbě čtenářů. Po každém takovém vymazání by měla zůstat stopa obsahující čas vložení s autorem nesenou identitou. Nevidím jako žádoucí, aby pro nějaké to čtenářské pohodlíčko byla skutečnost upravována víc, než je naprosto nezbytné, když je žádoucí, aby obraz společenské reality nebyl deformován. JiH
      PS ponechávat zvlášť pitomé příspěvky je nejen k pobavení, ale i k užitečné reprezentaci existující hlouposti. I ta přec má vypovídací schopnost.

      Vymazat
  20. Podle mého soudu dochází k výraznému nepochopení toho, o co jde ve skutečnosti Rusku a prezidentovi Putinovi.
    Sociální spravedlnost? To jistě, je to podmínka mírového soužití. S tím ale nemá co do činění "socialismus" v zažitém, přesněji obecně prezentovaném, chápání. Pokud by se, snad,dala zformulovat obecnější definice, je to potřeba plánovaného a řízeného hospodaření, ve smyslu maximálního zajištění zdrojů a jejich stability, a to Rusko, zdá se zvládá. A pak využívání těchto zdrojů zodpovědně a hospodárně ve prospěch všech obyvatel země. A to je cesta na delší trati.
    Cesty, které k tomu lze využít jsou skutečně různé a vzájemně je lze kombinovat a využít. Tržní soutěživost s pevnými mechanismy přerozdělování v určitých segmentech, s přihlédnutím k zásluhovosti na tvorbě těchto zdrojů.
    To všechno jistě je možné, ovšem za předpokladu, že lump a zloděj a parazit s velkou mírou pravděpodobnosti dostane "na tlamu", nikoliv naopak, jako je tomu dnes.
    Otázka jakési "obnovy" SSSR není otázkou o obnově režimu s jednou, jedině správnou, ideologií. Ale spíše o geopolitickém uspořádání zemí a spojenců, kteří mají(budou mít)zaručenou jistotu dostuposti zdrojů, a zároveň zaručenou svobodu a nedotknutelnost před loupeživými vykrádači těchto zdrojů.
    My jsme se (naši podělaní a zrádní "eurohovnotáři"), bohužel, rozhodli spojit se s těmi lupiči a vykrádači, a tiše doufáme, že nám nějakou "ohlodanou kost" taky nechají. Jim možná, zatím, něco zbytků ze stolu spadne. Na nás, normální lidi a občany, se nakonec všichni vyserou. Je to jen otázka času a politické konstelace. Už to, např. návrhem na emisní povolenky pro vytápění bydlení,začalo.
    Pud sebezáchovy velí přimknout se k tomu, kdo má zdroje, a je ochoten se o ně s námi, za určitých mechanismů spolupráce, podělit. My jsme se připojili k těm, kteří zdroje nemají, ale chtějí si je bezplatně a násilím přisvojit, česky ukrást. Je dost pravděpodobné, jak to s námi musí skončit. Historické skutečnosti, opakovaně, na to ukazují.

    OdpovědětVymazat
  21. Nebyla to naše válka, za ČR se tam nebojovalo. Ondráček komentuje výzvu přijmout afghánské uprchlíky

    https://cz.sputniknews.com/20210717/nebyla-to-nase-valka-za-cr-se-tam-nebojovalo-ondracek-komentuje-vyzvu-prijmout-afghanske-uprchliky-15172119.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebyla to naše válka, ale pomáhali jsme jí tu jejich zemi zničit...

      Vymazat
    2. really? Kdo my spíš vládnoucí panáci a sluhové západu osobně nesouhlasím z žádnou válkou.

      Vymazat
  22. Podivejte se vsichni,co za zli lide jsou tu piratsti unknovni

    chteji nas vsechny zasadit do jejich digitalniko koncentraku,nestaci jim tleskat spokojenosti a poskakovat radosti,ze dostavame jen tretinu mezd zbytek jejich cerne pozadi ukradne a bifteky k tomu sezere a oni nam predepisou pres sveho sefa ANO BUDE MI LIP,ze musime za almuznu tzv Nepodmineneho zakladniho prijmu nakupovat jen zeleny udel susenych kobylek a ponravy z nasich mrtvol,ktere zajisti rozsirovanim svych bacilu C19 nemoci viru,ktere dali jejich kapitalisti na nase zdecimovani umele sestrojit a nyni mame pomoci mRNA vyrabet kazdy v tele nove variace tech viru na ktere uz brzy stacit recka abeceda nebude.

    Volte piraty ti nejen sami sobe vykradou,ale i svoje duchody, zadluzi svoje parchanty a ti az to pochopi, kdo byli jejich rodice je daji jako dedky za to do chudobince.

    Je to dost ostre nebo mam jako male zvire pojist vice madarske papriky a zajistovat,aby jsme si podali zadost o kolonizaci Svycarskem a implantovat republice tu chybejici SWEIZUSTAVU co?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Inde unknowne vy zase dnes perlíte. Něco konkrétnějšího by nebylo? Stále to samé stále kvokáte. Mazánku...
      VIP 🥴

      Vymazat
  23. Bylo by to snadno pochopitelné po srovnání, co dokázal vybudovat a kam se posunul SSSR za dobu, kdy výrobní prostředky byly veřejné, a co RF za dobu, kdy výrobní prostředky jsou soukromé. Nejen SSSR. Ale nezdá se mi to moc pravděpodobné. Soukromé vlastnictví a z něj plynoucí bohatství je pro vlastníky příliš příjemné, užitečné a moc nad nevlastníky poskytující, než aby se ho byli ochotni vzdát bez použití násilí. Nové rozdávání karet nastává zásadně až po válkách, kdy je nezpochybnitelně jasné, kdo je vítěz a kdo poražený.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiňte, ale mám dojem, že mícháte dobu. Není návratu a každá doba je jiná, v něčem vyjímečná. Panta rhei, jak transkriboval Platón Hérakleitův výrok o vodách v řece.. SSSR, dědictví Ruského impéria, vznikl v důsledku událostí 20.století, splnil svou úlohu a pak se vyčerpal. Bylo potřeba něco nového. Kdyby tomu tak nebylo, SSSR by stále existoval a prosperoval. Dnes jsou jiné výzvy. Ale stále platí princip kruhové obrany v čase reálného ohrožení a ten umožňuje různé zásahy do společnosti, nikoliv návrat, zvlášť, když ten model v nové době prohrál. Sověti vyhráli 2.světovou válku, pophráli tu třetí.

      Vymazat
    2. 10:21
      Nerozumím tomu, co, podle vás, míchám. Přeci nikde netvrdím, že by se měl nabrat zpětných chod v čase a vrátit se 30 let do minulosti. To je samozřejmě nesmyslmé a nemožné. Vždyť už je to historie. Ale otázka prospěchu z produktů práce byla a vždy bude velmi zásadním parametrem v řešení prosperity.

      Vymazat
    3. JK, no tak to jsem vás asi pochopil špatně.

      Vymazat
    4. Joujo,

      aniz bych se chtel hadat jestli byla 2 svetova valka kterou SSSR prohralo, jen ti chci priponenout ze Rusaci maji stale pres 7,000 nukliku, ktere je Putin v pripade nouze okamzite pouzit, takze kde je ta 3 svetova valka?

      I kdyz pitomej Gorby nalit sladkym recem Reagana, a myslel si ze kdyz se Amik na nej usmiva, ze je to kamos a nebude mu sahat do kapsy, a potom naivni Moskevskej starosta Jelcin potom president, ktery byl jeste pitomejsi ci naivnejsi nez Gorby, si nechaval za tanceni kozacka s flaskou Americke vodky v ruce vykradat Rusko

      Nastesti to zaostale a zbidacele SSSR bylo tak bohate, ze i pres 10 let+- vykradani, nepadlo na hubu...ale zbytek uz vis, tak se podivej jeste do nezavisle historie jak to tenkrat bylo

      Vymazat
    5. To co dokazali Rusaci pre valkou za Stalina, z muzickeho polootrockeho statu, ve kterym vladla Nemecko-Anglicka carska rodina, a kde si muzici menili urodu v zidovskych lihopalnach za vodku, se po 1920 kdy jeste dostali pres hubu od Polaku,-- stal skoro zazrak..Elektrifikace, zeleznicni sit, elektrarny, a dokonce i sem tam splachovaci hajzly, a to nemluvim o kolektivizaci, (kterou jeste dnes Ukrove nemohou zkousnout) ale ta byla nutna, aby Rusko (SSSR) bylo aspon schopne se uzivit samo.

      Problem byl, ze revoluce nebyla zpocatku ani bolsevicka ani Trockicka, ale byla tak trosku kominternova rizena z Levanty, takze Stalinovi jeste chvilku trvalo nez to vyresil (k dobru malych lidi) po svem...pokud budes tvrdit ze Stalin vrazdil opozici tak mas pravdu, ale nerikej mi ze Moskvu osvobodil Patton.

      k tehdejsi komunisticke nomenklature, kdyby tam byli tehda vsichni kdo sdileli Stalinuv smer, tak by to dopadlo jinak, ale nezapomen ze Stalin nemohl "vycistit" vsechno, to by toho tam moc nezbylo, a tak zustalo hodne vladnich uredniku kteri hlavne kradli, a taky sem tam sabotovali.

      Proc to pisu, protoze dnes mas v Cine idealni system ekonomiky, Xi je totiz mazany, uvedomil si ze urednici vzdy tak trosku kradou a jsou lini, a tak nechal ty mazane kteri by ve vlade kradli aby se stali podnikateli, a vydelavali kolik chteji...ovsem stale drzel politickou i vykonou moc pod partaji.

      takze v Cine je verze tvrdeho kapitalizmu, a diky prisne kontrole komunisticke vlady, ktera drzi kapitalisty u huby (dobre placena policie a armada) a vysledky vidis. Takze pokud se tohle s pomoci Ciny povede i v Rusku, tak maji oba staty vymalovano.

      Vymazat
    6. Basos, té třetí světové se říká také studená. Pokud by v RF nenastoupil nový trend, ale naopak pokračovala tzv. "dekolonizace", po níž volal starej Otto von H., pak by bylo dílo dokonáno.

      Jako bláhový mladíček jsem se kdysi dávno domníval, že Západ se neusiluje o ovládnutí těchto teritorií, protože by přece rovnou zaútočili. Ale mýlil jsem se. Dokonce došlo i několikrát v vážným konfrontacím a jednou Jelcin jadernými zbraněmi dokonce i vyhrožoval.
      Proto se nemohlo na Rusko podobně jako na Irák, Lybii apod. Divím se, že ještě stále nezaútočili na Írán. Při jejich chamtivosti a debilitě by to člověk očekával.

      Vymazat
    7. JJ

      Mimo studeny valky, mam taky studeny nohy, a proto semtam nosim ponozky...tolik o studenosti..

      hele sem fakt uz starej, a tak mi ta tvoje dekolonizace nedosla, bud proto taaak moc laskavej a vysvetli mi to, o tech ovladnutejch teoriiich.

      Ohledne Jelcina... o tom jeho vyhrozovani nevim, ale asi jsem zapomel, ve svejch letech mam hlavu jak cednik, takze...ale kdyz jsme u toho vyhrozovani, tak si predstav jak Ukrove musi byt nakakani, kdyz tenkrat dali zpatky Ruskaku sve atomove rakety... co?

      Vymazat
    8. Basos, já mám taky hlavu jako cedník, takže nevím přesně pri jaké příležitosti Jelcin vyhrožoval jaderkama, ale pamatuju si na to. Možná bych to mohl vygůglit, jenže se mi nechce.

      Taky nevím, co po mě chceš, ale víme, že se všem jedná vo ty ruský resources. Hodně lidí zpochybňuje nároky Ruska na své území - viz Arktida.

      Vymazat
  24. Pokud je to pravda a povede se - pak je do nalezení správné cesty.

    OdpovědětVymazat
  25. 7:11
    Na západě nejsou výrobní prostředky veřejné a snad nechcete SSSR srovnávat se tehdejší západní Evropou.
    O dnešku to platí stejně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 9:37
      Srovnávám SSSR a RF. Druhou nejvýkonnější ekonomiku světa, v níž dosahovali mnohá vědeckotechnická prvenství a představovali nezpochybnitelnou velmoc, kterou si nikdo nedovolil ignorovat, natož jí obkličovat. A ekonomiku na úrovni Itálie, v níž rozvoj jede ze setrvačnosti, z dokončování nebo navazování na projekty z dob SSSR, která jako otloukánek byla donedávna okopávaná a zesměšňovaná ze všech stran a která nebyla zcela zkolonizována(narozdíl od nás a dalších států bývalé socialistické soustavy), jen díky jadernému arzenálu z dob SSSR.

      Mimochodem, na Západě po válce stát rovněž neskromně vstupoval do hospodářství, vesele se zestátňovalo a budoval se pro obyvatelstvo bohatý sociální polštář. To až v 80. letech se rozjela opět privatizace a osekávání sociálních prvků. Souběžně s tím, navzdory dříve získanému náskoku(už z koloniálních časů), má Západ stále zřetelnější problémy udržet se na pozici nejvyspělejší civilizace.

      Vymazat
    2. 10:27
      JK, jen skromný totaz, kdy bylo SSSR,nebo Rusko, druhou nejvýkonnější ekonomikou světa???? Než napíšete další podobný nesmysl, tak si něco nastuduje. Dnes Rusko v uznávaném výkonu HDP, je na 61 místě světa, trochu vzdálené od vašeho druhého místa. To, že něco vymyslí, nedělá z něj velmoc, velmocí je považováno jen jako vlastník atom. zbraní, jinak je Rusko po stránce hospodářdké brána, jako rozvojová země, tak jako řada afrických zemí.
      Vaše nadšení pro Rusko vám neberu, ale trochu objektivy by neškodilo.

      Vymazat
    3. JK, ignorovat Rusko se nepodařilo úplně ani v době jeho největšího úpadku v 90.letech. Je pravda, že tomu napomohl jaderný arzenál, ale kdyby se porážka zdařila až do očekávaného konce, byly by jim i ty zbraně úplně k ničemu, protože by je už neovládali.

      Dnešní obkličování Ruska je možné z důvodu, že všechny země bývalého SSSR to umožňují. A hybridní válka v podobě propagandy, politického a ekonomického nátlaku byla i za SSSR. V tom se nic nezměnilo. Že byl SSSR druhou ekonomikou planety, je sice pravda, jenže i tehdy balancoval na ropné jehle, přitom živil ostatní republiky, mnohdy na svůj úkor, a státy JV Asie ještě ani zdaleka nebyly tam, kde jsou dnes. Zítra k nim bude patřit i Turecko a Írán.

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    5. 10:38 Unknovn
      11:08 Indický blb

      Do r. 1990, kdy se před ně dostalo Japonsko(nejzadluženější stát světa).
      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_largest_historical_GDP#By_average_values_of_GDP_(nominal)

      Nemáte zač.

      Vymazat
    6. Jak potom nazvat veškeré dění v 90. letech, to svévolné napadání států, předvádění opilého ruského prezidenta jako cvičenou opici, nasazení amerických poraděnků do všech významných pozic a veřejné rozkrádání všeho, pokud to nebyla totální, ostentativní a až teatrální ignorace a ponižování Ruska? Z Ruska se stalo takřka dobyté území.
      Obkličování je možné proto, že státy bývalé socialistické soustavy už o ničem nerozhodují, jsa pouhými koloniemi s loutkovými "vládami".
      Nikde přeci netvrdím, že neexistovala studená válka, nebo dokonce že SSSR měl absolutní a neotřesitelnou autoritu, proti níž by se nikdo neodvážil ani špatně podívat. Žádná absolutna ve světě nefungují. Ale všichni, včetně USA, museli se zájmy SSSR počítat a vést s nimi jednání. Ale snad ani slepý nemohl nezaregistrovat, jakou obrovskou proměnou prošel vztah ostatních zemí k Rusku po rozpadu SSSR. Jak se z velmoci stala téměř "země třetího světa" s jen formální zahraniční politikou. Vy jste to nezaregistroval?
      Jistěže hybnou silou SSSR bylo obrovské nerostné bohatství, ale proč by ne? Vždyť bylo jejich, nikomu ho neukradli. A že je to křehká, takto vystavěná pozice? O co je robustnější pozice stavěná na emisi ničím nekrytých dolarů, k jejichž akceptaci jsou ostatní nuceni vědomím o "nejsilnější armádě"?

      Vymazat
    7. Unknowne, těžké s tebou, když neumíš ani googlit, což zvládá i moje devadesátiletá teta a sedmiletý vnuk. Přitom stačí pouhopouhá blbá Wiki.

      .. The Soviet Union maintained itself as the second largest economy in both nominal and purchasing power parity values for much of the Cold War until 1990, when Japan's economy exceeded $3 trillion in nominal value.[24]

      Nemusím připomínat, že po válce bylo Německo, SSSR a Japonsko narozdíl od USA v rozvalinách, miliony mrtvých. Německo a Japonsko obdrželi ekonomickou podporu od USA, SSSR to zvládnul sám. A ještě se musel narozdíl od Německa a Japonska udržet v pozici velmoci.

      Vymazat
    8. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    9. Pupíku 13:38, vůbec se tvému prskání nedivím, nemáš argumenty. Nejsem sice znalec v oblasti psychopatologie, ale mám dojem, že ta tvoje choroba se nazývá hystriónství. Zkus napsat autorovi článku na americké Wikipedii, že je debil a ví úplný hovno, že podle tebe byl SSSR na poslední příčce daleko za Libérií, Súdánem a Haiti. Poradil bych ti i pár hnusných anglických nadávek, abys nestratil fazonu, ale Dvořák sprosťárny maže.

      Vymazat
    10. J.J. 18. července 2021 13:52, musím uznat, že od svého příspěvku ze 17. července 2021 20:17, jste se úspěšně posunul, když tenkrát jsem k Vaší argumentující otázce „...Když byl tak úspěšný (míněn byvší sovětský socialismus), proč to krachlo?…“, musel položit jinou a to:
      Vy nevíte, z jaké čáry onen pokus o spravedlivější společnost startoval, co stála intervence, občanská válka, Druhá světová válka i studená válka se zbrojením? Jak nákladní byli sateliti tvořící „Tábor míru a socialismu“ a „potenciální spojenci“? Co to znamenalo pro nesporně méně rozvinutou ekonomiku tehdy snad stošedesátimilionového mnohonárodního státu, když polovinou šlo o chudý venkov a nehostinnou periférii? To celé pod všemožným embargem od té nejrozvinutější části světa? Pod tlakem propagandy nazdobenou výkladní skříní blahobytu západních „demokracií“? „Demokracií“ zbohatlých kolonialismem, který umožnila mořeplavba spolu s průmyslovou revolucí? Tedy historický vývoj tak, jak daly geografické a další okolnosti zákonitě? S podivem mi je spíš to, že se ten systém oněch 70 let vůbec udržel. JiH
      PS pokud byste namítal, že jsme dopláceli, tak vím, za kolik nám SSSR dodával zejména strategické suroviny a něco z toho, co jsme neuměli… a kolik to stálo odjinud, když potřeba přerostla „bilancované“ množství. Taky vím, za kolik a jak počítáno jsme tam dodávali. Než to Gorbačov zatrhnul.
      Na Vás J.J., je pozoruhodné, jak v případě odporu posunujete svoje pozice, že vždycky znovu a zas, tak nějak splynete.

      Vymazat
    11. JiH, ... "S podivem mi je spíš to, že se ten systém oněch 70 let vůbec udržel..."

      Takže jste si i odpověděl na ten můj příspěvek. Byla totiž řeč o socíku, ne o SSSR.

      Vymazat
  26. Putin každým dnem získává na popularitě svou lidskou politikou. Pokud vyžene z Ruska všechny kolaboranty a slouhy Západu a zejména USA, bude Rusko získávat a napředovat. A naopak vším čím nás krmí USA a její světové ambice (ačkoliv si nedokázalo "demokraticky" poradit s Afganistánem a dalšími destinacemi), tím více se mi USA protiví a nevidím jediný důvod vidět světlo na konci tunelu a zářivou budoucnost ve spojení s těmito zločinci, kteří už více jak 200 let terorizují a masakrují svět ve jménu "first amerika".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    2. Pane unknowninde Evropa není celý svět, zase jen stejné plky....VIP 🥴

      Vymazat
    3. Tatran, trochu zvolnit to nadšení by neškodilo.

      Vymazat
  27. Uz Dvorak vysvetli. kam se podelo 400 tis. Kc, ktere vybral od mistnich pomatencu, kterym sliboval novy web od kvetna a ktery porad neni?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 12.29 No konečně! Už jsem myslel že jste zapoměl! Kafemlejnku... VIP 😀

      Vymazat
    2. 12/29 pane unknovne.ted kdyz je vsude bod nr.4.PNZ

      kde volici chteji inicializovat,aby jejich koncesionarske poplatky nevylupoval GR TV a delil se fifty,fifty s obcany ,je vam doufam jasne,ze tak mala castka 400 000 nebude stacit na vytvoreni webu a organizaci,kterou by mel moznost byt duplikovan a dale virtualni kancelare vyskolenych dobrovolniku dobra kdy by by specialne vyskoleni pokryli CELOU REPUBLIKU primou demokracii ihned.
      Mozna,ze si pan admin uvedomil,ze novy web by byl jen zmrzlinou v kornoutku,kterou by jsme slupli a penize by byly fuc a jen by se vylucovali zle piratiska,no stejne tu vidime,ze jsou blbi a nic nevymysli,no a mi prosim chteji hodit do zemljanky granat,aby si tam instalval k tomu okno,no drama.
      Co tak je vyuzit na na pr.sestaveni brozurky s nazvem

      Copak se nam to tady klube za program Narodnich zajmu,kdyz nadale je na programu takove hezke zadluzovani republiky, ze se nasi potomci poserou namahou ho splatit a nebude to mozne a tak ten chomout budou tahnou jak pitomi otroci za vedeni zlocincu typu zle pyjatisko!

      Vymazat
  28. 2021-07-14 O historické jednotě Rusů a Ukrajinců Článek V.V.Putina https://www.youtube.com/watch?v=rvlf6tvJl1o

    OdpovědětVymazat
  29. Sociálna spravodlivosť(nie rovnosť) je predsa základným predpokladom v každej spoločnosti, ktorá chce dlhodobo normálne fungovať.

    OdpovědětVymazat

Na opakovanou žádost čtenářů, kteří se nechtějí zapojovat do diskuzí obsahující vulgární a urážlivé výroky. Jejich odstraňování je časově náročné a narušuje plynulost diskuze. Proto nebude dále možné vkládat anonymní komentáře.
Pro vložení komentáře je proto nutné se na stránce "Nová republika" přihlásit vpravo v horním rohu této stránky "přihlásit se" (výběrem emailového účtu např. Google) a upravením uživatelského profilu (v kolonce Nastavení>Upravit uživatelský profil). Děkujeme za pochopení.