Invaze pokračuje: Růžovoduhový sluníčkářský tank na Vltavě

Radim Valenčík
20. 3. 2017    RadimValenčíkPíše
 

Skvělý postmoderní výtvor, kde je vše spatláno dohromady způsobem, jakým vařili pejsek s kočičkou dort.
-Duhovou barevností a výzvou k lásce se hlásí k poselství “Gay Pride”.
– Heslem “Make love, not walls” si transformuje (krade a przní) odkaz “Make love, not war” Johna Lennona a globálního protestu proti válce ve Vietnamu pro potřeby slouhů slouhů současné globální moci (tj. právě těch, kteří kdysi nesmyslnou válku ve Vietnamu rozpoutali).


– Převládající růžovou barvou symbolizuje antisovětismus a historický revizionismus v pohledu na 2. světovou válku, který o sobě dal vědět formou natření smíchovského tanku na růžovo a později (tento antisovětismus) přerostl v současnou patologickou rusofobii.
– Otevřeně se hlásí k odmítnutí výsledků prezidentských voleb v USA a odboji proti politice Trumpa.
– Apelem na odstranění zdí se hlásí k podpoře ilegální migrace.
– To, že tank je nafukovací, resp. nafouknutý, odkazuje na způsob práce současného mediálního mainstreamu.

Co o tomto výtvoru říkají organizátoři?

“Kampaň se zaměřuje na pozitivní myšlení, kterým můžeme zbourat zdi, které nás rozdělují. Cílem celého projektu je projevit nesouhlas s politikou prezidenta Donalda Trumpa, jehož zeď mezi USA a Mexikem je jedno z  nejkontroverznějších témat, a to nejen v politice.

“Diesel se veřejně profiluje jako značka, která bojuje proti nenávisti a my chceme, aby to celý svět věděl,” řekl umělecký ředitel Nicola Formichetti.

Během týdnu módy v Londýně se konala party k této kampani a svou podporu přišla vyjádřit i legenda přehlídkových mol Naomi Campbell.  

 Čím dál víc módních značek se vyjadřuje k situaci kolem migrační politiky Spojených států. Například Nike se svou kampaní Za Rovnost nebo řada návrhářů, kteří odmítli oblékat první dámu Melanii Trump. Také obchodní domy a módní weby projevily svůj názor prostřednictvím stažení produktů značky Ivanka Trump.” ZDE


Zdroj: http://radimvalencik.pise.cz/4374-ruzovoduhovy-slunickars

“V rámci kampaně se 14. února v Londýně objevil duhový nafukovací tank s láskyplným poselstvím, který následně poputuje do Milána, Šanghaje, New Yorku, Berlína a Tokia. V jistém měřítku se kampaň rovněž objeví během jara v Česku. Vojenský nástroj zbavený svého původního účelu se v novém hávu stává synonymem naděje. Stroj, který dříve rozděloval, nyní spojuje.”   ZDE

“Diesel je stále politická svým “Make love, not walls ” reklamní kampaň… Provokativní reklamy na Diesel nejsou nic nového. Jeden z jejích prvních projevů obsahuje fotografie homosexuální pár líbání, v roce 1995…” ZDE

Do Prahy tento vrchol současného umění dorazil ještě dřív, než začalo kalendářní jaro. Toto jsem vyfotil na procházce po Letné v pátek 17. března:


Další den jsem pak viděl plavat tank z tramvaje z Mostu legií již sfouknutý. Nestačil jsem vyfotit.

Docela mě překvapuje, že “náš” mediální mainstream tento výtvor ještě adekvátně nezaznamenal a nepropagoval. Asi jsme dali přednost čínskému umělci s jeho nafouknutými uprchlíky.

– – –