Jurečkův vydařený start

Erik Best
22. 7. 2017     EB
I když to byla bezostyšná předvolební kampaň, ministr zemědělství Marian Jurečka prokázal i tak spotřebitelům službu, když odhalil obchodní praktiky nadnárodních společností Dr. Oetker, Henkel, Mars, Procter & Gamble a dalších. Ministr rozšířil povědomí o problému rozdílného složení produktů, které se v různých zemích prodávají pod stejným názvem.


Jak už se to ale v politice často stává, další krok se vymkl kontrole. Premiér Bohuslav Sobotka se nechtěl nechat přechytračit Jurečkou nebo slovenským premiérem Robertem Ficem, takže začal požadovat, aby označování zboží a produktů reguloval Brusel. To by samozřejmě mnohem více než nadnárodním firmám ublížilo českým exportérům. Proč nezačnou Sobotka s Jurečkou doma? Proč se nepostaví společnostem, které podvádí zákazníky nepravdivými informacemi na etiketách? Nebo proti zmanipulovaným spotřebitelským testům? Kdyby měli spotřebitelé přesné informace o produktech a jejich kvalitě, mohli by se sami rozhodnout, co kupovat.