Štafetu dezinformování veřejnosti po Reflexu převzala Česká televize.

Avatar
Původní autoři

Radim Hreha
16. 12. 2018
Česká televize se bude v dnešním pořadu Newsroom ČT 24 zabývat rozhodnutím vedení Českého rozhlasu, které neprodloužilo pracovní smlouvu šéfredaktorovi stanice Vltava Petru Fischerovi. Tvůrci pořadu, kteří kreativně inovují formy dezinformování veřejnosti nejen technologicky, nýbrž i personálně, se pokusí nahradit své neúspěšné kolegy z redakce týdeníku Respekt.


Tato alma mater renomovaných manipulátorů totiž nezvládla rozběhnout štafetu virtuální reality, která by měla zmást část veřejnosti. Tentokráte selhal soudy usvědčený popleta Jaroslav Spurný, jenž nazval svůj výtvor signifikantně: „RADA SI ZADALA POSUDEK NA FISCHERA U EVIDOVANÝCH AGENTŮ STB.“ Článek však vedení ČRo obratem zesměšnilo natolik, že nebyl použitelný ani pro laureáty Peroutkovy ceny, kteří čekají až jim někdo předá „použitelný“ štafetový kolík.

Na řadě jsou proto veřejnoprávní dezinformátoři ČT v kombinaci se stanici ČRo Plus, včetně stejných nadšenců z Bakalovy stáje, o mediálních odborářích ani nemluvě. Veřejnost se proto může těšit na další kreativní zamlžování podstaty věci. Tou je fakt, že šéfredaktor stanice ČRo Vltava končí, protože mu generální ředitel Českého rozhlasu neprodloužil smlouvu na dobu určitou. Navíc podobně dopadl v České televizi, když v roce 2012 hrubým způsobem porušil pravidla předvolebního vysílání ČT, kodex České televize a zákon o České televizi. Následně bylo vůči němu vyvozeno personální opatření a opustil řady komentátorů a zaměstnanců ČT. Jinými slovy Petr Fischer, coby dlouholetý spolupracovník Respektu neselhal poprvé.

Fischer však argumentuje, že jde o mstu generálního ředitele, protože se ho zeptal na jeho působení v porotě Krameriovy ceny, v níž prý působí i zástupci některých dezinformačních webů. To je však roztomilý fake, kterým se zbytečně diskredituje, protože v porotě nesedí nikdo z webů veřejnoprávních médií stejně, jako nikdo z Bakalových zaměstnanců, či zástupců politických neziskovek, které se zaštiťují charitou.

Autor je český mediální analytik a bývalý ředitel Slovenské televize.