Simoňjanová odmítla uvěřit vlastním očím: RT smetl západní média “pod stůl” …

Avatar
Původní autoři

Georgij Pavlodubov
9. 1. 2019     politexpert
Ruská novinářka Margarita Simoňjanová, hlava media holdingu RT nemohla hned uvěřit, že její mezinárodní televizní kanál byl schopen “smést pod stůl” západní sdělovací prostředky. Simoňjanová se na svém kanálu messengeru Telegram podělila o úspěchy televizního kanálu RT, který se stal nejoblíbenějším sdělovacím prostředkem na Blízkém východě. Podle sdělení novinářky o tom svědčí údaje, publikované anonymními hackery. Jak se Simoňjanová přiznala, když se s dokumenty seznamovala, nemohla uvěřit vlastním očím.


“Oblíbený britský státní projektík” Integrity Initiative si objednal studii, aby zjistil, jak Arabi reagují na působení RT v jejich mediálním prostoru. Ukázalo se, že kanál nejen že je populární, ale má vedoucí postavení jako nejspolehlivější zdroj, který odráží druhou stranu probíhajících událostí.

Arabi vnímají RT jako relativně nové médium, které je schopno čelit všedním a nedůmyslným zpravodajským programům. Většina západních listů (BBC, CNN, Al Jazeera, Sky New Arabic) uvádí jen jeden pohled na syrský konflikt. RT působí proti tomu a poskytuje alternativu.

Podle vyjádření západních badatelů je ruský televizní kanál na Blízkém východě vnímán jako Al Jazeera na počátku 90. let a během války v Iráku v roce 2003. To znamená, že sdělovací prostředek Ruské federace pracuje v perspektivním zpravodajském programu, zní progresivně a působí decentně. Novináři odhalují divákům ty aspekty probíhajících procesů, které ostatní kanály nevysvětlují a kterých se západní média vůbec nedotýkají. Takže RT je pro Araby profesionální zpravodajský kanál ….

Pro Novou republiku vybrala a přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová