Po Dieselgate

Erik Best
16. 4. 2019    EB
Existují korporátní lži takového typu, za jaké si včera bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn vysloužil obžalobu z podvodu, a pak jsou korporátní lži, které sice k trestnímu stíhání nevedou, ale vrhají stín pochybnosti na integritu firmy a jejích manažerů. Kriminální lži jsou věcí státních zástupců a značně je ovlivňuje politický kontext. 


I Škoda Auto se pravděpodobně podílela na „vědomém klamání zákazníků Volkswagenu,” žádný z jejích manažerů ale nebyl v ČR obviněn. Management Škody se změnil, změnila se ale i její firemní kultura? V okamžiku, kdy se ČR potýká s pomalejším ekonomickým růstem a zásadní proměnou automobilového průmyslu, jde o zásadní otázku. Výkonnost a objem produkce Škody v období elektrifikace automobilového průmyslu může udělat, či naopak oddělat, mnoho dalších firem. Škoda tak bude mít vliv na budoucnost milionů rodin. Mohou Češi věřit, že je Škoda o svých budoucích plánech pravdivě informuje? Nebo směřujeme k „Elektrogate?”