Kancelář prezidenta upozorňuje na podvrženou zprávu odvysílanou ČT – Pražský hrad se hájí

Avatar
Původní autoři

-ps-

4. 8. 2019  Hrad.cz a PrvníZprávy
Kancelář prezidenta republiky a svém webu upozornila na podvrženou zprávu (tzv. „fake news“) odvysílanou Českou televizí (ČT24, 12:30, 29. 7. 2019).

Podle České televize “musí vedoucí Kanceláře prezidenta republiky Vratislav Mynář zaplatit pokutu za vypouštění odpadních vod do potoka v Osvětimanech”.
Skutečnost je taková, že:

1. Sankce není za vypouštění odpadních vod do potoka. Pokuta byla udělena na základě “prošlého” povolení, které bylo řádně uděleno v roce 2006, a mělo platnost 10 let. Toho si ale zaměstnanci firmy O.L.G.A- S.K.I. všimli se zpožděním. V době nedávné kontroly bylo o prodloužení povolení již požádáno, ale ještě nenabylo právní moci.

2. Pokuta nebyla udělena vedoucímu KPR Ing. Vratislavu Mynářovi, jak tvrdí Česká televize, ale firmě O.L.G.A- S.K.I., tedy právnické osobě.

3. Všechny rozbory kvality vypouštěné vody vždy byly a jsou zcela v pořádku, vypouštěná voda nikterak neškodí životnímu prostředí a jedná se o naprosto běžný postup u staveb, ke kterým nevede veřejná kanalizace.

“Kancelář prezidenta republiky zároveň žádá Českou televizi, aby i v prázdninovém období věnovala dostatečnou pozornost relevanci vysílaných zpráv. Instituce hospodařící s rozpočtem přes 7 miliard korun by měla vykonávat veřejnoprávní službu důstojně a kvalitně,” píše se v prohlášení Kanceláře Pražského hradu.