Vakcína a globální byznysplán

Jaroslav Šulc
29. 12. 2020 (z mailové komunikace se svolením autora)
Při svém posledním pedagogickém působení na Vysoké škole finanční a správní jsem “zneužíval” postavení šéfa katedry a mohl si vybírat z učebního plánu mně blízké obory. Nejraději jsem učil marketing, protože jsem se tím poměrně dlouhou dobu prakticky živil ve druhé polovině 90. let. Když teď pozoruju koncert mediálních a P.R. aktivit především farmaceutické lobby dirigované Pfizerem a BioNTech, tak mé profesionální srdce přímo plesá: Takovou mediální masáž svět už dlouho neviděl a neuvidí.

V prime time v hlavních médiích v “masírovaných destinacích” aspoň deset minut, pečlivě volení vakcinovaní herci – ministři zdravotnictví a ještě lépe premiéři či prezidenti, poté kvůli kontrastu nějaký bezvýznamný staroušek či stařenka, pomluva konkurence (jak jinak, než čínské či ruské provenience). Nevím, které P.R. agentuře Pfizer zadal globální reklamu, ale je to skutečně velkolepá show. Když už ta jejich vakcína je asi sedmkrát dražší, než konkurence, tak to by bylo, aby se na této investici nedaly vydělat miliardy (samozřejmě dolarů). Nic nesmí být ponecháno náhodě, jde o třetí nejzajímavější globální byznysplán tohoto století (po těžbě z břidlicových písků a solární energetice).

P.S. To prosím není skrytý útok proti vakcinaci, jen znechucení nad zbytečně humpoláckým “tlačením na pilu”. U nás na Valašsku byla za vrchol vydřidušství považována snaha bači, který chtěl po stříhané ovci, aby u toho ještě i radostně bečela.


Ing. Jaroslav Šulc, CSc. je ekonom