Naložili výbušniny v Bulharsku nebo v Gruzii?

František Roček
František Roček

První zprávy

Většina zjištění je zahalena tajemstvím, jak tajnosnubní vyšetřovatelé dospěli k citlivým informacím. Ruskou rekonstrukci bombového pšouku na krymském mostě lze vnímat jako vyprávění, o kterém si lidská bytost učiní úsudek podle momentální chuti.

„Výbušniny zabalené v rolích filmů: odhaleny podrobnosti ukrajinského teroristického útoku na krymském mostě“ – tak zní titulek článku z večera 9. října 2022 (http://www.kp.ru/daily/27455.5/4659495/). Autorem je válečnický korespondent

Alexander Kotz –  osoba náramně prověřená, neboť psal reportáže o tom, jak se mezi sebou zabíjejí ukrajinští občané a občané Ruské federace ve speciální mrtvolné operaci. Vyšetřovatelé alias tajné služby daly ruskému světu ve známost, že na operaci ukrajinských speciálních služeb se podílela dvě těžká nákladní auta.

Kde to naložili?

Šéf Vyšetřovacího výboru Alexandr Bastrykin řekl: „Již jsme zjistili trasu kamionu, který se podílel na výbuchu. Bulharsko, Gruzie, Arménie, Severní Osetie, Krasnodar… Přepravci byli identifikováni. S pomocí operativců FSB se nám podařilo identifikovat podezřelé osoby, které mohly připravovat teroristický útok.

První vozidlo lze považovat za teroristickou zásilkovou službu, která naložila, a do Ruska dopravila, krymský výbušný pšouk. Pokud pomocí rekonstrukce satelitní a dalších sledování lze vystopovat, kde začala osudná pšouková jízda, tajné služby auto poslaly z Bulharska. Výbušniny byly naloženy buď v Bulharsku, nebo po cestě v další antirusky očkované zemi Gruzii.

V obou zemích by tajné služby měly ideální zázemí na naložení bum bác pšouku. Arménie a  Severní Osetii byla jenom tranzitní území.

Proč Bulharsko?

Pokud nákladní auto vyjelo z Bulharska, začátek jízdy lze vysvětlit ve dvou variantách:

  1. bylo vybráno k jízdě nákladní auto tak akorát ošoupané ve velmi dobrém technickém stavu, aby nikdo po cestě nemohl vůz dát odstavit pro technické problémy.
  2. Kromě toho mohlo být již v Bulharsku auto naloženo výbušně ohyzdným materiálem. V článku se neuvádí, zda z Bulharska náklaďák doplul do Gruzie lodí, ale jak jinak?

„Náklad – 22 palet fólií po 9 rolích (jedna paleta váží asi tunu) – dorazil po moři z Bulharska do gruzínského přístavu Poti. Zákazník byl občanem Ukrajiny. Poté byl naložen na nákladní automobil se zahraniční poznávací značkou… Výbušniny byly zřejmě nějakým způsobem zabaleny do filmových kotoučů. A to takovým způsobem, aby to na rentgenových snímcích nebylo vidět. A byl vyroben v Bulharsku…“, je uvedeno v článku.

Pokud by informace byly pravdivé, proč by někdo zvyšoval náklady na dopravu vysláním náklaďáku z Bulharska po moři, když palety s filmy rád odveze kterýkoliv gruzínský špeditér? Leda, že…?

Cesta k mostu

Řidič, podle článku, „ se zákazníkem komunikoval prostřednictvím Vatsapu. Z Poti jel kamion do Arménie, kde byl náklad odbaven podle pravidel Celní unie – prý je to typická, nepodezřelá trasa pro kamiony cestující do Ruska – a poté kamion vjel do Ruska přes kontrolní stanoviště Horní Lars. Stejné kontrolní stanoviště, přes které někteří Rusové prchají před mobilizací do Gruzie. Konečným bodem bylo město Armavir, kde byly palety přeloženy na další nákladní auto, které zamířilo na Krym…“

Aby nebyli odhaleni strůjci pšoukového nadělení, není teoreticky možné dohledat kdo kde, co výbušného naložil, protože řidič prostě přijel, naložil náklad a dal se na cestu.

„Řidič prvního kamionu již vypovídal. S největší pravděpodobností byl stejně jako řidič druhého kamionu použit naslepo a nevěděl, co veze,“ uvádí článek. Jde o nejrozumnější opatření, používané i dopravci drog. Nic netušící řidič veze dobroty, které jsou skryté kdesi v kamionu.

Druhé auto bylo zakoupené v Rusku. Majitel prodal náklaďák, který měl najeto na 800 tisíc km neznámému kupci. Kupní smlouva byla sice řádná, za auto bylo zaplaceno, ale kdo je falešný kupec?

Od řidiče k mleté sekané

Kamion z Bulharska předal svůj náklad ruskému kamionu a nic netušící řidič bulharského vozu měl vyděláno. Nic netušící řidič druhého vozu se překládce asi nedivil.

Je lepší dopravit na Krym zahalený válečnickou atmosférou zboží v ruském kamionu. Vyjel, aby se změnil na krymském mostu v něco jako v mletou sekanou.

S vysokou pravděpodobností k odpálení výbušniny došlo na dálku v okamžiku, kdy poblíž kamionu projížděl vlak s cisternami.

Všední válečný akt?

Byla to ukrajinská akce nebo kombinovaná akce NATO a Ukrajiny? Státy NATO jsou prakticky již ve válečném stavu s Ruskou federací. Od všední války se dnešní stav liší jen v tom, že na Ukrajinu přicházejí „dobrovolníci“ ne oficiální jednotky států NATO.

Je to typická válka bez války, asi jako španělská válka v 30.letech 20. století? O tom rozumní lidé jednou napíší s odstupem 20 let. Teď zažíváme období hysterického chaosu.

Ale cesta bulharského kamionu lodí do Gruzie pravděpodobně s již ukrytým výbušným nákladem, naznačuje, že konečně se válka rozehřívá do vyšších obrátek. To ale neznamená, že Bulharsko v rámci NATO se jako stát (státní administrativa) na tom podílelo.

Tajné služby jsou státem ve státě a většinou mají vlastní státní vládu tak říkajíc na háku. Vždyť takoví divní lidé jako prezidiální Biden nebo premiérový Fiala, copak jsou nějací partneři pro tajnosnubné politické čachrování?

Provokační udržování krizového ohně pod ukrajinskými zadky je od roku 2014 v kompetenci tzv. hlubokého státu USA a tzv. jestřábů, kteří nejsou zalezlí jenom ve válečnickém baráku Pentagonu.

O celé akci určitě vědělo jenom pár lidí, včetně úchyláka, který kamion na mostě na dálku odpálil i s řidičem, který o ničem nevěděl.

Pro jestřáby z USA jde o ideální situaci, která vyprovokovala Ruskou federaci k řadě protiútoků. To je v zájmu severoamerikánské strategie, aby vraždění na Ukrajině nepolevovalo. Neb to je pro USA velká protiruská  propagační šou.

Jsem přesvědčen, že severoamerickým a britským tajným službám se podaří vyprovokovat skrze přiblblé ukrajinské ultramilitanty ještě větší válečnické katastrofy a daleko mrtvolnějšího charakteru. To k uspokojení plánovačů z Pentagonu udrží válku na Ukrajině ve vyšších obrátkách i přes zimu.

Zcela správně počítají s tím, že i kámoši Ruska budou z toho nervózní, protože jejich hlavním cílem je v klidu kšeftovat, ne někomu ve válce USA s Ruskem pomáhat. To jsou zbytečné náklady.

Z hlediska taktického je situace jiná.

Mediální komedie není všechno

V sobotu 8. října v 6:05 místního času (stejný čas jako v Moskvě) došlo k silnému výbuchu (zaznamenanému i z vesmíru) na silničním úseku Krymského mostu z krasnodarské strany, mezi ostrovem Tuzla a mostním obloukem. Výbuch zapálil jenom 7 z 59 cisternových vagónů s příjemně hořlavým palivem.

Již v 16 hodin, tedy po 10 hodinách, byl obnoven silniční provoz osobních aut a náklaďáků do 3,5 tuny. Ještě během dne byla obnovena i železniční doprava a jenom v civilní sféře bylo vypraveno do neděle 14. hodin 8 vlaků přepravujících asi 6 tisíc človíčků. O počtu nákladních (tedy skutečně důležitých) vlaků bylo pomlčeno.
Terorisčata jsou smutná, protože výbušný pšouk dokázal opak – konečně zmobilizoval vzteklé mužíky k racionálnější ochraně mostního perimetru.

Stavba samotná dokázala, že projektanti měli pravdu: Bezpečnostní rezerva krymského mostu je velmi vysoká – jeho podpěry musí odolat zemětřesení (nebo jevu, který může být vyvolán i podvodním výbuchem) o síle 9 stupňů. Ocelová výztuž a cementové směsi použité při stavbě naznačují, že je vysoce odolná proti seismickým jevům a otřesům způsobeným teroristickým pšoukáním.

4 5 hlasy
Hodnocení článku
5 komentářů
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Havloidni zmetek
Havloidni zmetek
před 1 měsícem

Došlo už to těm hopsajícím Ukrajincům, jak s nimi ten jejich kamarád z CIA naložil? Asi ještě nedošlo, oni si myslí, že tu budou žít na naše náklady věčně a že nakonec my za ně zatáhneme i ty jejich dluhy, které tam jejich jménem nasekal Zelenský, který už má vystaráno v židovském státě, kde si… Číst vice »

danny
danny
před 1 měsícem

Na místě pana autora bych situaci nebagatelizoval. Ten “pšouk” zabil tři nevinné lidi. Řidiče a manželský pár, který byl v danou chvíli na nesprávném místě. Navíc donutil vedení Ruska jednat rázně. Už nešlo přešlapovat na místě a blekotat něco o ochraně civilistů.

maxim
maxim
před 1 měsícem

Krymský most je z oceli, ne ze železobetonu …, ocelové piloty zaražené do dna mělkého moře vyplněné betonem, ocelová mostní pole, jenom zvýšené nadvodní části pilířů jsou železobetové … Ocelový most se “houpe” v důsledku pružnosti oceli, a ten výbuch odhadovaný na 3 tuny výbušnin (to vylučuje konspirační teorii zásahu raketkou, která tolik… Číst vice »

maxim
maxim
před 1 měsícem
Odpověď uživateli  maxim

Nákladní automobil pravděpodobně nebyl odpálen na dálku, most má určitě z bezpečnostních důvodů systém radiového odstínění -nefungují mobily a další radiopřijímače z protiteroristických důvodů … Výbuch byl proto časově nastaven před vjezdem na most, byl velký vítr, a tak kamion nestačil dojet na nejdůležitější část mostu, přemostění vodní cesty lodí obloukovými kostrukcemi s velkým rozpětím… Číst vice »