Lhal, aby se zalíbil chlapcům a stal se tématem řečnických cvičení?

Břetislav Olšer
21. 7. 2014 Blog. idnes
Tak jsem se ocitl v tragikomické polízanici; na Ukrajině spadlo letadlo a kromě dohadů kolem této děsivé katastrofy se zatím nic moc neví, až na pana tajemného jménem Jan Kriso. Ten má ve všem jasno; je to přece např. vyšetřovatel Úřadu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. Dvacet roků má jako koníčka letectví. Přesto i on se může mýlit, třeba v tom, jak jsem nikde nenapsal, že za “odpovědnost nesou výhradně ukrajinští představitelé”.
Pouze jsem uvedl, že “v dokumentech Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO), jehož členy je 195 zemí včetně Ukrajiny, je jednoznačně řečeno, že stát, ve kterém probíhají otevřené boje, má povinnost uzavřít vzdušný prostor pro civilní letadla. Ukrajina to však neudělala, což vyústilo v katastrofu”. A pro jediné Janem Krisou vymyšlené slovo “výhradně” můj příspěvek dle něj “podporuje chabou úroveň znalostí profesionálních novinářů ( a ještě více autorů z blogosféry)”. http://olser.blog.idnes.cz/c/418080/Krvave-habadury-prolhaneho-politickeho-turisty-Porosenka.html

Jsem důchodce bez vzdělání, kdysi pomocný dělník v podzemí OKD, co jen procestoval na sedmdesát zemí světa; nesnažím se být za každou cenu odborníkem, ale pouze dávám věci do souvislostí, které tvořily devadesát procent i mého inkriminovaného textu. K nim se však pan Kriso nevyjádřil. Nechal bez povšimnutí i fakt o uzavření letového provozu nad USA v době atentátů z 11. září 2001. Holt, vybral si pro zviditelnění ve svém údajně prvním blogerském pokusu v poklusu zrovna mě, aby zúročil svoji zálibu v letectví. Nic o tom, že je třetí tisíciletí a lidé se dál krutě zabíjejí a ještě vinu prolhaně svádějí jeden na druhého. Čteme tak odněkud opsaný podrobný technický popis ničivé síly střely BUK i s jejími následky, ale že by nějak osvětlil zásadní důvod pro zabití tří stovek pasažérů, to jsem nepochopil; zkrátka, amatérští odborníci se s humanitou nepárají.

Že by proto nenapsal o tom, že nejméně dva lidé, kteří měli sloužit na palubě letu MH17, si vyměnili služby s kolegy a před rizikem varovali i někteří piloti, kteří dokonce situaci rozebírali s letovými dispečery v Malajsii a vznesli dotaz i na Mezinárodní organizaci pro civilní letectví (ICAO). Šéf národní letecké asociace v Malajsii Ismail Nasarudd v sobotu prohlásil, že důvod, proč bylo letadlo vpuštěno do nebezpečné oblasti, by měl být prošetřen. Podle něj je nutné zjistit, zda si ICAO byla vědoma rizika, když uvolnila letovou hladinu v 32 000 stopách (10 000 metrech), kde byl stroj na letu MH17 sestřelen. Ať dopadne vyšetřovaní, jak chce, byla to jen děsivá léčka Porošenka na Putina…http://pokus.blog.idnes.cz/c/418202/Technicke-aspekty-vysterovani-padu-malajsijskeho-letadla.html

Už víme, proč tedy pár hodin po pádu letadla vykřikoval prezident Porošenko, že to byli separatističtí teroristé? Žádná presumpce neviny, nepotřebuje k tomu vyšetřování, ani nalezení černých skříněk… Ukrajinská vláda už zná viníka; veškeré indicie vedou k muži jménem Ivan Girkin (43), který si nechává říkat Igor Strelkov. Proruský separatista a bývalý vysoce postavený důstojník ruské armády měl dát pokyn k sestřelení letadla. Usvědčuje ho z toho prý nejen jeho aktivita na ruské sociální síti, kde oslavoval pád letadla, ale i nahrávka jeho hlasu (?) během rozhovoru dvou mužů, který zachytila ukrajinská rozvědka, a v němž se mluví o tom, že došlo k omylu a namísto ukrajinského vojenského letadla bylo sestřeleno civilní. A pan Kriso to doplní tím, že opíše technické údaje z odborné literatury, třeba by mohl přidal, které letecké katastrofy sám jako znalec už řešil… Jen se divím, že když už všecko ví, proč nenapodobil některé britské deníky, které přinesly příběhy pozůstalých rodin a nenapsal: „Putin zabil jejich syna!“, jak stojí například na titulní stránce Daily Mailu.

Ale k čemu tyto lidské detaily, když víme dle Jana Krisa, že “letoun pak může padat prudkým střemhlavým letem (zanechá hluboký, avšak prostorově omezený kráter), pozvolna (kráter bude mělčí a zadní část trupu relativně méně poškozená). Letadlo se může v důsledku ztráty ovladatelnosti (například při ztrátě vztlaku v důsledku odlomení křídla) dostat do prudké rotace a rozpadnout ještě před dopadem…” Dle toho poznáme, že to ten Igor Strelkov prostě spáchal ruku v ruce se zločincem Putinem. Mně však šlo o zdůraznění faktu, že pár hodin poté, kdy spadlo letadlo, prezident Porošenkov věděl, kdo za tím je a jeho kolega Obama až z Washingtonu také hned upřesnil, že ví, odkud, tedy z území obsazeného separatisty, byla raketa vypálena.

Jaksi takticky obešel fakt, s nímž by neměl mít problém ani pan Kriso jako milovník konspirací, že jednou z nejčastěji zmiňovaných konspiračních teorií je ta o nezdařeném atentátu na ruského prezidenta Vladimira Putina. Podle ní měl být malajsijský boeing sestřelen omylem, protože se vzdáleně podobal Putinovu letadlu vracejícímu se ze summitu BRICS v Brazílii. Jeho letadlo totiž letělo téměř totožnou trasou, jako sestřelený Boeing 777, ovšem o zhruba čtyřicet minut později. Kdyby takto letěl Porošenko, to by teprve byl mazec a obviňování Rusů z pokusu o jeho vraždu…

Signifikantní pro totální zblbnutí čtenářů, ale též televizních diváků, je reportáž redaktorky ČT, která se rozhořčuje, jak je špatně zacházeno s novináři, kteří nikam nemají přístup, a s předměty, jenž musí sloužit jako důkazy katastrofy. Byla ta osoba třeba v okolí Pentagonu, když do něho vlétlo letadlo teroristů? Co všechno by jí dovolili prozkoumat, kolik předmětů? Byla v Pensylvánii, aby zjistila, že na zemi po pádu dalšího uneseného letounu zbyla jen hluboká jáma a nikde po několika hodinách od havárie nebyla k nalezení z mnohatunového letadla jediná součást, jediný kousek o velikosti mince? Jako by se tam nic nestalo. Vše bylo odvezeno neznámo kam. Až bude příště v Tel Avivu, ať se s foťákem projde po chodníku kolem tamní americké ambasády, aby zjistila, že osobní prohlídka není nic košer, pokud ovšem není exhibicionistka. A ať se při své další služební cestě do Washingtonu zastaví u plotu před Bílým domem a chvílí počká na příjezd policie, co ji velmi slušně sváže ruce za zády a antonem převeze do bezpečí policejní stanice…

Ruský prezident Vladimir Putin má podle Obamy hlavní páky na to, jak utlumit násilí na Ukrajině, ale rozhodl se, že jich nevyužije. “Rusko opakovaně odmítá podniknout kroky, které by vedly k uvolnění napětí,” prohlásil Obama. Pokud se Putin rozhodne neposílat těžké zbraně a bojovníky na Ukrajinu, tento proud se zastaví, tvrdí Obama. “A pokud se zastaví, umožní to separatistům ještě vstoupit do jednání a pokusit se o svého druhu politické urovnání, o němž pan Putin sám tvrdí, že ho chce,” řekl šéf Bílého domu. Jen opomenul dodat, že také Ukrajina dostávala od Ruska těžké zbraně, včetně raket BUK. Nový britský ministr obrany Michael Fallon ruskému prezidentovi Putinovi vzkázal, aby “se klidil z východní Ukrajiny” a obvinil Rusko ze “sponzorování terorismu”. Jde o tu samou Británii, kde ve volbách do europarlamentu významně posílila extrémistická strana britská protiunijní a proiimigrantská strana UKIP (United Kingdom Independent Party); Strana nezávislosti Spojeného království (UKIP) v čele s Nigelem Faragem získala 23 mandátů.

Možná nyní pan Kriso napíše též něco o teorii; že zničení letadla mají na svědomí Ilumináti, spiklenecká organizace, která údajně tajně řídí světové události. Organizace chce rozpoutat třetí světovou válku a nastolit nový světový řád. Hnutí má být úzce spojeno s číslem sedm a let malajsijských aerolinek MH17 byl Boeing 777, který poprvé vzlétl 17. července roku 1997, tedy přesně na den před sedmnácti lety.