Ještě více izolované Rusko teď s Čínou postaví vysokorychlostní železniční propojení za 240 miliard

Avatar
Původní autoři

23.1.2015 Reformy

Probíhající ‚izolace‘ Ruska nabrala dnes další izolační obrat, když jak hlásí Bloomberg, se Čína chystá postavit 7 000 kilometrů dlouhé vysokorychlostní železniční spojení z Pekingu do Moskvy za cenu 1,5 bilionu yuanů (242 miliard $), což prohlásila vláda města Pekingu. To železniční spojení – které zkrátí dobu cestování mezi Pekingem a Moskvou z 5 dnů na 30 hodin – signalizuje 10 leté partnerství mezi těmito dvěma národy a následně z tohoto projektu vylučuje francouzskou společnost Alstom.

Jak hlásí Bloomberg:

Čína postaví 7 000 kilometrů dlouhé vysokorychlostní železniční spojení z Pekingu do Moskvy za cenu 1,5 bilionu yuanů (242 miliard $), uvedla pekingská městská vláda na stránce sociální sítě Weibo.

Tohle železniční spojení chce zajišťovat cestování po Evropě a Asii, uvedla v příspěvku na Weibo, čínském ekvivalentu Twitteru, z 21. ledna pekingská městská vláda. Cesta z Pekingu do Moskvy zabere „dva dny“ a povede přes Kazachstán, sděluje se v příspěvku.

Navržená železnice přichází v okamžiku, kdy Ruská ekonomika zápasí o znovuoživení po propadu cen ropy, a když jsou vztahy s US a s Evropou zhoršené kvůli Ukrajinskému konfliktu, a v době, kdy se Čína protlačuje na mezinárodní trh s technologiemi vysokorychlostních železnic.

Tato železnice přišla na přetřes už v listopadu po loňské rusko-čínské dohodě o největším kontraktu na dodávky zemního plynu v historii, řekl 18. listopadu v interview první vicepresident státem vlastněných Ruských drah OAO, když tvrdil, že tento plán bude stát 60 miliard $, aby dosáhl na ruskou hranici, a zkrátí cestu z Pekingu do Moskvy z pěti dnů na 30 hodin.

Postavit trať do Pekingu potrvá osm až deset let, řekl v listopadu Mišarin.

A umožní novou nejdelší železniční cestu na světě…

Ale jak uvádí Malaysia Chronicle, ne všichni jsou vítězi.

Stavba tohoto ohromného projektu je na China Railway High-speed (CHR), což je pobočka státem kontrolované China Railway (CR).

Spolupracovat budou s místní ruskou firmou Uralvagonzavod, když se rozhodli z projektu vyřadit francouzskou společnost Alstom,jednoho ze světových vůdčích výrobců vysokorychlostních vlaků.

A následují ještě další s izolací se neslučující aktivity…

V květnu po více než desetiletí rozhovorů vývozce zemního plynu OAO Gazprom dosáhl s Čínou dohodu za 400 miliard $ na postavení plynovodu a zahájení dodávek. Mišarin v listopadu ve svých komentářích srovnal tuhle novou dopravní síť, „co se týče rozsahu a významu,“ se Suezským kanálem.

Tato sdělení přichází měsíc poté, co delegace do Moskvy vedená čínským premiérem Li Keigiangem podepsala dohody zahrnující spolupráci na vysokorychlostních železnicích,dohodu o tříletých swapech místních měn na 150 miliard yuanů (24 miliard $) a dohodu proti dvojímu zdanění.

Tak kdo je teď izolovaný?

Přeložil Miroslav Pavlíček