Politický nátlak na ukrajinská média

Avatar
Původní autoři


2. 1. 2015   zdroj
Národní rada pro rozhlasové a televizní vysílání Ukrajiny zkontroluje, zda se televizní společnost “1 + 1” nedopustila přestupku, když uvedla koncert s účastí Olega Gazmanova. Informovala o tom agentura TASS s odvoláním se na ukrajinská média.


Pořad “Disco 80. léta”, do kterého bylo zařazeno vystoupení ruského zpěváka, byl vysílán na ukrajinském kanálu v rámci silvestrovského programu.

Již dříve vůdce Radikální strany Oleg Ljaško vyzval radu, aby zvážila možné porušení předpisů ve vysílání televizního kanálu “1 + 1” a také “Espresso TV”, který vysílal poselství ruského prezidenta Vladimíra Putina parlamentu.

Televizní společnost “1 + 1” patří do mediální skupiny, která je kontrolovaná gubernátorem Dněpropetrovské oblasti Igorem Kolomojským.

Za vysílání ruských umělců byl kritizován také ukrajinský televizní kanál “Inter”. V pátek 2. ledna jeho zástupci vydali prohlášení, v němž nazvali obvinění vůči společnosti “politickým nátlakem na média.” Členové Národní rozhlasové a televizní rady mají v plánu projednat situaci kolem “Interu” na nejbližším zasedání. Již dříve tajemník Rady národní bezpečnosti a obrany Ukrajiny Aleksandr Turčinov požadoval, aby byl televizní kanál zbaven licence.

V silvestrovském programu “Inter” uvedl koncert s Olegem Gazmanovem, Josifem Kobzonem a dalšími ruskými zpěváky. Podle zpráv v médiích mají Gazmanov a Kobzon zakázán vstup na Ukrajinu.

Pro Novou republiku přeložila PhDr. Vladimíra Grulichová