Vilnius je v šoku: 82 procent obyvatel Litvy důvěřují „ruské propagandě“

Avatar
Původní autoři

25. 2. 2015   AC24
V litovskej televízii uskutočnili prieskum verejnej mienky o Rusku – a hneď to oľutovali! Kým 12 % divákov potvrdilo, že si všimli aktivizáciu ruskej propagandy, 6 percent si to vôbec nevšimlo, ale až 82 % uviedlo, že to nie je propaganda, pretože Rusko hovorí pravdu…

Jeden zo zamestnancov inej litovskej televíznej stanice podčiarkol, že kolegovia z TV3 nevedeli, do čoho idú: „Absolútne si neuvedomovali, ako dopadne tento prieskum – aké budú výsledky! Mysleli si, že sú populárni a preto sú frajeri! Chceli sa ukázať pred vedením krajiny, a vyšlo všetko naopak: podobné výsledky prieskumu Vilniusu nevonia.

Určite naši kolegovia nečakali, že to bude podobná pohroma. Ale je to realita. Diváci stále lepšie vedia rozoznávať, kto hovorí pravdu. Pre mňa osobne výsledky tohto prieskumu neboli žiadnym prekvapením,“ zdôraznil redaktor litovskej televízie.

Ďalší jeho kolega poukázal na to, že vedenie televíznej stanice TV3 sa asi riadilo rusofobskými vyhláseniami viacerých litovských lídrov a predovšetkým prezidentky Dalie Gribauskajteovej. „Chceli si šplhnúť… Vyšlo to naopak. Viem, kde urobili chybu. V tejto ankete svoju pozornosť sústredili na prvé dve otázky. Vôbec nepočítali s tým, že pre ľudí tieto otázky neboli dôležité a preto viac ako 80 percent za hlavnú považovalo poslednú otázku. A preto boli výsledky pre organizátorov šokujúce. Ale odzrkadľujú realitu. Viem, že ruské média hovoria oveľa viac pravdy ako naše média,“ podčiarkol.

Redakcia TV3 problém riešila po svojom: poponáhľala sa čo najskôr odstrániť „stopy“ po tomto prieskume zo svojej internetovej stránky. Litovskí novinári pripomínajú, že presne taká istá epizóda sa stala pred takmer rokom v Nemecku. Vtedy známa televízna stanica N-TV uskutočnila prieskum s jednou otázkou: či diváci tohto televízneho kanálu podporujú politický kurz Vladimíra Putina.

Aj v tomto prípade výsledky prieskumu boli šokujúce: 89 percent divákov potvrdilo, že podporujú konanie ruského prezidenta. Výsledky prieskumu momentálne zmizli z web-stránky tejto nemeckej televízie…