Další svědek útoku na MH17 bojovým letadlem?

napsal PB  18.6.2015  Kosa zostra čili https://vlkovobloguje.wordpress.com/
 

Při zjišťování novinek k sestřelu Boeingu letu MH17 nad východní Ukrajinou jsem náhodou narazil na stránky, které se tímto tématem docela dost zaobírají. Jedná se o web 7mei.nl spravovaný jedním Holanďanem jménem Max van der Werff. 


Tenhle člověk neváhal jet na východ Ukrajiny, aby si udělal vlastní názor, a přitom udělal rozhovor s jedním člověkem, který tvrdí to, co si můžete přečíst v následujícím textu. Snažil jsem se o co nejlepší překlad, ale nevylučuji chyby. Nejsem ruštinář a ani neumím výborně anglicky. Originál je k nalezení zde: http://7mei.nl/2015/05/30/lev/ Jedná se o několikáté svědectví o pohybu bojových letounů v době sestřelení letu MH17. Propaganda? Učiňte si názor sami, vyloučit nelze nic. Jisté je zatím jen to, že B772 9M-MRD skončilo v troskách na zemi a zahynulo takřka 300 lidí. Uvedené holandské stránky doporučuji projít.

Překlad článku (rozhovor se svědkem pádu MH17):

Lev Aleksandrovič – očitý svědek MH17
Jmenuji se Bulatov Lev Alexandrovič, důchodce, bývalý horník

Max (M): Jaká je vaše adresa?

Lev (L): Petropavlovka, Komarova ul. 1, kde nyní stojíme.

M: Takže jste důchodce, bývalý horník?

L: Ano, byl jsem horník. Poznámka:

L: Svědčím o tom, že jsem na vlastní oči viděl, jak stíhačka Su zaútočila na Boeing. Byly tam tři rány. Viděl jsem všechno od začátku do konce.

M: Jste si jistý, že to byla stíhačka?

L: Viděl jsem ji s optikou (monokulárem). To (proudové letadlo) začalo z výšky okolo 700 – 1000 metrů.

M: Můžete ukázat tu optiku?

L: Používám tenhle binokulár přesněji monokulár, viděl jsem to (letadlo) jasně. Mohl jsem si zapamatovat jeho číslo, ale v té chvíli jsem to nepovažoval za důležité.

M: Tak proč jste byl mimo dům?

L: Nebojím se nikoho, nebojím se ostřelování, a tak jsem se nikdy neskrýval.

M: Váš monokulár je vždy venku?

L: Ne, vždycky je na místě, kde ho mohu rychle vzít při odchodu.

M: A co se stalo dál?
 Poznámka:
L: Boj začal. Slyšel jsem suchoje, jak letí nad zemí, a zasahují Torez a Šachťorsk. A potom jsem viděl… Stíhačky byly vlastně tři. A později jsem viděl, jak jeden letoun ostře zrychlil v tomto směru (ukazuje paží) k severu a šel nahoru.

M: Jak vypadala obloha? Bylo oblačno nebo slunečno? Jaké bylo počasí?

L: Bylo velmi slunečné a trochu zatažené. Slabě zataženo, řekl bych, 4 (z 10) pro mraky. Mimochodem, je to všechno subjektivní, ale viditelnost byla perfektní. Viděl jsem siluetu toho havrana (stíhačky) mým dalekohledem tak, jak mohu sledovat vlastní prsty. A když to zrychlilo, slyšel jsem řev turbín a rychle šel nahoru. Po nějaké době jsem slyšel tři zvuky. Bum-bum—bum (třetí po nějaké době).

M: Takže jste slyšel tři zvuky?

L: Bum-bum-bum, krátké, tak jak říkám. Poslední z nich po určité době. Viděl jsem letadlo (MH17), jak začalo padat. Ale! Centrální část začala padat v tomhle směru (ukazuje paží) směrem na Grabovo. Kokpit se oddělil, stejně jako jedno křídlo s turbínou a ocas. Vše ostatní bylo celé.

M: Takže v tu chvíli byl letoun již zasažen?

L: Ano, byl zasažen, a byl tam hlasitý řev turbín.

M: Tak to bylo zasaženo a turbíny ještě pracovaly?

L: Ano, byl to smutný řev turbín, řekl bych srdcervoucí, opravdu silný řev. A když letadlo začalo padat a kusy vraku už se snášely, letadlo padalo koncem dolů. Takhle (ukazuje).

M: Jak rychle to padalo?

L: Hmmm …. Jak rychle, nemohu říct … Bylo to tak frustrující, jsem nemohl vnímat čas. Části se snášely a střední část padla tam (ukazuje s paží). Musel jsem se uskakovat před částmi, tak aby mi nepadly na hlavu. Zde padl kryt, jak jsem pochopil. Některé bloky tady spadly, jeden se odrazil a rozbil okenní sklo. Nože a šálky spadly ve dvoře. Co jiného … vůně parfému! Silný zápach drahého parfému Chanel … Jako … Velmi silný zápach. Dokonce jsem se z toho cítil špatně .

M: Mohl to být kerosin?

L: Petrolej se tamhle roztrhl na stromy (ukazuje). Spadalo listí. Stejně jako na dráty …

M: Tady ?

L: Ano, ano, přesně tady.

M: Je to sever nebo západ?

L: Sever, přesně sever. Byl jsem překvapen, proč Boeing změnil trochu své obvyklé trasy.

M: A proč?

L: Pravděpodobně aby později byl zasažen. Letoví kontroloři rozhodují o trase … Nebe bylo jasné, nebyla noc. Zde [ukazuje] – to jsou obvyklé mezinárodní trasy. Když „Caravel“ (Boeing-777) létá, vidím to velmi dobře s monokulárem … 2 turbíny … na 10 km, 12 km … Je vidět velmi dobře, dokonce i okna. A tady jsem velmi překvapen – tahle [stíhačka] zrychlila, a že ten [Boeing] tam byl.

M: Takže jste si myslel, že trasa je neobvyklá?

L: Ano, velmi neobvyklá.

M: Nikdy ho tam neviděl dřív?

L: Ne, nikdy jsem tam neviděl letadlo. Vždy tam, zhruba řečeno, přes Poznámka: Shakhtersk (Šachťorsk). Mezinárodní trasa. Hmm … možná … Ne, nikdy viděl letadla zde. Jen tam [nad Shakhtersk]. Samozřejmě, někdy se odchylují trochu. Ale tady – nikdy.

M: Byly tam nějaká jiná civilní dopravní letadla, nebo jen Boeing?

L: Předtím tam byly některé tam, jako vždy.

M: Byla tam jedna stíhačka?

L: Jedna stíhačka útočila, viděl jsem to na vlastní oči.

M: Jste si jistý, že to útočila? Možná letěla domů, zpět na svou základnu?

L: Zde je Boeing a tady je stíhačka blížící se k němu. Tak proč stíhačka jde nahoru a zaútočí na Boeing?

M: Já se jen ptám, já nic nevím. Možná se vracel zpět domů, raketa byla zaměřena na něj, vojenský letoun, ale zasáhla MH17 …

L: Rebelové nemají to … Oni mají pouze přenosné systémy protivzdušné obrany.Jak jsem slyšel, mají jen 5 km dosah.

M: I když existuje na internetu mnoho fotografií a videa protiraketového systému BUK v Torez a v Doněcku. Poznámka:

L: (směje se)

M: Je zde také fotografie stopy zanechané raketou BUK, když byla vypuštěna u Snezhnoe (Sněžnoje)…

L: To je jen „TREP“ [Talkie vysílačka v ruštině], pokud chápete, co to znamená v ruštině. Za prvé, když Boeing letěl [nad touto oblastí] už jsem tu byl. Pokud byl vystřelen BUK, byl by hlasitý řev motoru a obrovská stopa na obloze. Pokud by raketa byla vypuštěna buď z Torez, tady (ukazuje směr), nebo z Shakhterského směru, to není ani na 99%, ale na 100% bych viděl stopu. Říkám to ještě jednou, to [stíhačka] přilétlo a napadlo to [Boeing] nad ním. Nic jiného. Viděl jsem stíhačku útočící na Boeing: bum-bum-bum. To je to, co jsem viděl.

M: Takže já to zopakuji – nejprve jste viděl proudový letoun a pak uslyšel zvuk.

L: Ano, ano, ano. Viděl jsem s mými monokulárem, jak se to [stíhačka] k němu [Boeingu] blíží a útočí na něj, ale nedostihla ho.

M: Útočil kanónem nebo raketou?

L: Nemohu říci, co to bylo. Možná, že tam byly oddělené rány nebo kanón pracoval.

M: Já tomu nerozumím, byli tam 3 rány?

L: Bum-bum-bum. Ty si budu pamatovat celý život. Situace je, že tam byl boj, tu a tam byla exploze, ale tento zvuk slyšel jsem dokonale odtud – to bum-bum-bum.

M: Takže Boeing padal. Co se stalo potom?

L: Takže když to začalo padat, stíhačka šla na sever, směrem k Debaltsevo. Potom šel dolů. Ale já jsem neviděl toho příliš moc, jen viděl ji, když klesala. Později jsem to neviděl. Odletěla a nebyla zasažena. Ty [další 2 stíhačky], jsem viděl, jak byly zasaženy a padaly.

M: Takže co ostatní proudová letadla.

L: Byly tam celkem 3.

M: 3 stíhačky?

L: Byly tam 3 stíhačky. Jak jsem říkal, bojovalo se a oni útočili na pozice rebelů, bombardovaly města a doly.

M: Takže mohl byste mi prosím říct, kam letěla ostatní letadla?

L: 2 letadla spadla. Jeden spadl ve směru Shakhtersk, nebyl jsem tam, ale přibližně viděl směr. A druhý někde poblíž Torez. To vše je přibližně, jak jste pochopili. Jen to, co můžu vidět s monokulárem.

M:. Rozumím .

L: Nemohu odhadnout vzdálenost. Viděl jsem, že to klesá. Byla za tím kouřová stopa, a klesalo to. A pak výbuch. Byl tam boj.

M: U nás v Nizozemsku naše vláda si myslí, že to určitě byl BUK. A oni se ptají lidí, kteří viděli Buk v Torez.
L: Slyšel jsem to všechno.

M: A nikdo nehledá ty, kteří viděli letadlo. Možná, že vám nevěří?
L:. (směje se) Jak se říká – když chtějí vidět něco, vidí to, *ptám se jich – hele, já jsem svědek, myslíte si, že bych neviděl odpal BUKu?*

M: Pokud vláda bude žádat, abyste podrobit detektoru lži testu, budete souhlasit?

L: Žádný problémy, ale musím nějak cestovat. Také jsem měl infarkt před třemi lety. Pokud to nebude škodit mému zdraví, jsem vždy připraven k potvrzení mých slov. Tak to je.

M: Děkuji moc, musím přemýšlet o vašem příběhu.

L: Jsem připraven přísahat, já nevěřím v Boha, ale věřím ve spravedlnost. I když vezmeme v úvahu obavy, že budu zabit (tady bylo popředí fronty[v létě]),

Říkal jsem a dokazoval to, co jsem viděl. Ale nikdo nechtěl poslouchat.

L: Francouzi byli tady, ukázal jsem jim všechno.

M: Takže, Francouzi byli tady, Němci byli zde …

L: Všichni – Poláci, Novozélanďani, Číňani, opět Francouzi, Holanďani několikrát, Kanaďané – všichni. Neviděl jsem Malajce, řekl bych jim to.

M: Velice vám děkuji.

Žena Lva odešla do domu. Nevšiml jsem si toho. Lev mi dal nůž a suvenýr, který právě přinesla z domu. Dal oba předměty mně. Jeho žena řekla:

„Maxim, ty jsou pro vás. Jako dárek. Vzhledem k tomu, jste první, kdo opravdu nás chtěl poslouchat.“

Cítil jsem, jak přichází slzy. Devět měsíců jsem strávil za mým notebooku hledaje stopy, teď, tady v obrovské oblasti pádu letadla byly věcí zcela odlišné. Měl jsem sny, o jednom z mých … ..proběhly mi hlavou myšlenky, které si nechám pro sebe. Začal jsem plakat, plakat …….
Dva lidé přišli společně se mnou, zvědavý vesničan objevil a Lev a jeho manželka …… nemohl jsem zastavit slzy … ..někteří lidé mi řekli, že viděli десантики (parašutisty), ale jejich padáky se nikdy neotevřely.

„Maxime, Maxime, breč. Neboj se. Každý z nás hodně brečel . Celé dny jsme všichni brečeli. „

Později mi Lev dal kus papíru s jeho telefonním číslem na to. Prosím, zavolejte mi, když tohle všechno skončí a nakonec pozná pravdu snad každý.

Poznámka: Lev používá pro letadlo Su pojem „šturmovik“ (překládám ho pro srozumitelnost jako stíhačka či letadlo), čímž se označují pancéřovaná bitevní letadla pro podporu armády. Při dnešní univerzálnosti použití letadel ale není jisté, jestli opravdu myslel Su-25, což je šturmovik v pravém slova smyslu. Škoda, že se Max nezeptal na přesný typ nebo podrobnější popis „šturmovika“.