Krev jako marketingový nástroj – 3. kolo války na Ukrajině

Radim Fiala
21. 8. 2015 ParlamentníListy

Na Ukrajiny přestalo být dodržováno minské příměří. Kyjev soustředil podél fronty 65 tisíc svých ozbrojenců a podle vojenských analytiků postavení jeho vojsk vypovídá o plánu zaútočit.

Zaútočit ve třech směrech s cílem oddělit od sebe Luhansk a Doněck, následně oddělit obě povstalecké území od hranic s Ruskem a následně likvidovat veškerý odpor v těchto městech.

Frances Coppola, analytička amerického Forbes uvádí, že od svržení Janukovyče pokleslo HDP Ukrajiny o 23%, zatímco ukrajinský dluh dosáhl neuvěřitelných 153% HDP. Za Janukovyče tento dluh nepřesahoval 80%.
Východiskem je obnovení krveprolití na východě

Čerstvá data Mezinárodního měnového fondu jsou neúprosná: krach ukrajinského hospodářství nabírá na obratech, inflace se blíží k 30%. To znamená, že reálné příjmy obyvatel dramatický klesají a jejích reálné výdaje neúprosně rostou a to vše vyvrcholí 23. září, kdy Kyjev bude muset svým občanům sebrat půl miliardy dolarů na další splátku věřitelům – anebo zkrachovat.

Zdá se, že tamní současná elita vidí pouze jedno východisko, jak se letos vyhnout třetímu Majdanu. Tím východiskem je obnovení krveprolití na východě, kdy tisíce nevinných civilních obětí dají záminku Kyjevu, aby hodil své tragické neúspěchy v hospodářské politice za vinu „nepřátelům ukrajinského lidu a agresorů z východu“.


Foto: Hans Štembera
Popisek: Radim Fiala