Uzavření ukrajinského nebe: Co zaznělo na 17. ukrajinském kanálu

Avatar
Původní autoři

Rado Miko
29.11.2015 Outsidermedia

Ukrajina zakázala Ruským společnostem využívat vzdušný prostor Ukrajiny. Což je další krok podřezávaní si vlastní větve. Znamená to další propouštění zaměstnanců v letecké dopravě. Ukrajina ročně přijde o 50 milionů USD za neuskutečněné přelety letadel RF. Nevrátí se jí všechny investice do letištní infrastruktury spojené s mistrovstvím Evropy ve fotbale v roce 2012.

Přeprava poklesla o 40 %. Po pádu malajského Boeingu 777 s označením MH17 už přes Ukrajinu nelétají žádné západní společnosti. Z ukrajinského trhu odešli všechny zahraniční společnosti. Zánik konkurence znamenal zvýšení cen o 34 %. Letecká doprava se dostala na úroveň roku 2006.

Ukrajinci masově používali leteckou společnost AEROFLOT nejen k letům do RF, ale kvůli nízkým cenám i pro lety do oblastí východní Asie. Kvůli geniální ekonomickým tahům Jaceňuka mají radost okolní státy, které doufají, že Jaceňuk bude ještě dlouho u vlády. „Sériová“ výroba letadel na Ukrajině představuje 1 až 3 kusy letadel Antonov. Malý výrobce letadel ATR (se sídlem v Toulouse, Francie – pozn.NR) například vyrobí ročně 50-60 letadel.

Česko svojí politikou nezaostává za Ukrajinou. Po zavedení sankcí se ruský vlastník Letu Kunovice, Aircraft Industries, a.s., rozhodl přenést výrobu L 410 do Jekatěrinburgu a investoval tam už 460 mil. korun. Zda úplně přenese výrobu, nikdo neví.