Uzavření ukrajinského nebe: Co zaznělo na 17. ukrajinském kanálu

Rado Miko
29.11.2015 Outsidermedia

Ukrajina zakázala Ruským společnostem využívat vzdušný prostor Ukrajiny. Což je další krok podřezávaní si vlastní větve. Znamená to další propouštění zaměstnanců v letecké dopravě. Ukrajina ročně přijde o 50 milionů USD za neuskutečněné přelety letadel RF. Nevrátí se jí všechny investice do letištní infrastruktury spojené s mistrovstvím Evropy ve fotbale v roce 2012.

Přeprava poklesla o 40 %. Po pádu malajského Boeingu 777 s označením MH17 už přes Ukrajinu nelétají žádné západní společnosti. Z ukrajinského trhu odešli všechny zahraniční společnosti. Zánik konkurence znamenal zvýšení cen o 34 %. Letecká doprava se dostala na úroveň roku 2006.

Ukrajinci masově používali leteckou společnost AEROFLOT nejen k letům do RF, ale kvůli nízkým cenám i pro lety do oblastí východní Asie. Kvůli geniální ekonomickým tahům Jaceňuka mají radost okolní státy, které doufají, že Jaceňuk bude ještě dlouho u vlády. „Sériová“ výroba letadel na Ukrajině představuje 1 až 3 kusy letadel Antonov. Malý výrobce letadel ATR (se sídlem v Toulouse, Francie – pozn.NR) například vyrobí ročně 50-60 letadel.

Česko svojí politikou nezaostává za Ukrajinou. Po zavedení sankcí se ruský vlastník Letu Kunovice, Aircraft Industries, a.s., rozhodl přenést výrobu L 410 do Jekatěrinburgu a investoval tam už 460 mil. korun. Zda úplně přenese výrobu, nikdo neví.