Dobíjení e-aut zdražuje. Už Vám to dochází eurohujeři?

David Dvořák12.2.2020  Zvědavec
Řekl bych, že je nejvyšší čas osvětlit všem eurohujerům a zeleně svítícím sluníčkám, co obnáší definice užitečného idiota.


Definici sice najdeme na Wikipedii, ale stručně a jasně – užitečný idiot je hodně aktivní hňup, který propaguje něco, o čem ví kulové. A jak se dříve říkalo, iniciativní blbec je horší než třídní nepřítel.

Takže, pro všechny hňupy – v současné verzi boje za ekologii se sice skloňuje název barvy “zelená” ve všech možných pádech, ale se zelenou přírodou to nemá nic společného. Zelené jsou dolary a o ty jde, milí užiteční idioti. O nic jiného nejde než o ty prachy, přesněji o Vaše i moje, zkrátka naše prachy.

Už jste si položili aspoň otázku, proč se s ekologií nezačíná u největších znečišťovatelů, ale u těch nejmenších? Tušíte vůbec, že Vaše-naše ČT09 se občas prokecne a sdělí i pravdu – jako třeba, že lodní doprava … “Například znečišťuje zemskou atmosféru mnohem víc než všechny automobily na světě dohromady.” Pořád nic frajeři? A nemáte třeba dojem, že si z nás ze všech robi srandu, když se na všechny ty možné i nemožné zelené konference, sumity a jiné žranice slítají po jednom v privátních tryskáčích s uhlíkovou stopou, že Grétu chytá amok? Slyšeli jste už něco o EU emisních normách pro lodě s motory na těžký mazut nebo emisních normách pro ty osobní tryskáče? Že ne? … tak to je správně, žádné normy pro tyto znečišťovatele neexistují. Tenhle byznys totiž provozují oni. Ti, kteří teď, díky Vám milí užiteční idioti, budou ždímat všechny ostatní.

Můžeme si připomenout pár faktů. Začneme tím, že drahé je to, čeho je málo, co je nedostupné. V Německu za velkého budovatelského nadšení zelených hňupů budou vypínat elektrárny – nejdříve jaderné, následovat budou uhelné. Ruku v ruce s tím jde vlna zákazů a omezení klasických aut, protože všechny potřebují donutit odebírat elektřinu. Pro jistotu to zopakuji – čeho bude málo, to bude drahé. A trend je vypínat elektrárny a zvyšovat poptávku po elektrice tím, že nám všem milostivě dovolí používat jen el. spotřebiče (to jako mj. i e-auta). Tedy direktivně se snižuje schopnost vyrobit el. energii za současně nařizovaného zvyšování její spotřeby. Teď malé tajemství – tak jako teplo nevzniká v radiátorech, elektrika nevzniká v zásuvkách, ale v těch elektrárnách a teplárnách na plyn, uhlí, mazut. Takže se můžeme připravit na slušné zdražování. Elit odtržených od běžného života se to ale vůbec nedotkne. Té neomarxistické šlechtě v Bruselu bude úplně jedno, zda kWh bude stát 21 nebo 1021 Kč, protože si ty vyžírky platíme z našich daní. Když k zdražení dojde, tak si jednoduše odhlasují vyšší náhrady a u nás si Babiš prosadí vyšší dotace. A že si zajistí přednostní odběr el. energie, když ji bude nedostatek, o tom nepochybujte. Napsal jsem to srozumitelně?

A nyní pár vzkazů. Začnu vzkazem pro ty, kteří umí číst a pochopit obsah čteného. Možná by stálo za to si např. přečíst, jak se vyrábí baterie, že ono slavné lithium se nelouhuje v pitné vodě s bio jarem, ale brutálně pomocí kyseliny sírové. A to je jen jedna fáze. Při studiu na těžké kovy narazíte častěji, stejně tak jako na fakt, že se zatím moc neví, co s auty, kde je baterie kaput. EU recyklační program je provařený od doby, kdy vyšlo najevo, že recyklace plastů na EU způsob spočíval v odvozu do Číny. Ví snad někdo o nějaké blízké fabrice, kde by zaměstnávali novodobé Popelky přebírající, tentokrát nikoliv hrách a popel, ale jednotlivé vstupní suroviny Li-on baterií? Slyšet jste nemohli, protože nic takového neexistuje. Ono likvidace těchto baterií je i dnes celkem oříšek. A že se zcela jistě nebude při této činnost používat vzpomínaný bio jar se vsaďte. Spíš budu očekávat opět těžkou chemii s patřičným dopadem na přírodu. Ostatně první vlaštovky už jsou – vzpomínáte na to auto, které bylo ponořeno 3 dny do vody, aby se uhasilo? … tak té vody bylo 11.000,- litrů a nikdo dlouho nevěděl co s ní, protože byla řádně kontaminovaná. A to koupání ve vodní nádrži se týká i hybridů. Auto je sice uhašené, ale zničené a vodní lázeň neobsahuje jen obsah Li-on baterií, ale i oleje a pohonné hmoty. Jo, jo, tak moc ekologické ty vozy s výfukem v elektrárně jsou.

Druhý vzkaz je pro ty, co umí navíc i trošku počítat. V současnosti je u nás registrováno necelých 6 mil osobních automobilů a ten, kdo říká, že je nutné zakázat spalovací motory a nahradit je elektrickou verzí, neříká nic jiného, že tady bude necelých 6 miliónů e-aut. No, ať nežeru, řekněme, že kvůli drahotě se to zredukuje na polovinu – 3 mil os. e-aut. A znovu … nezapomeňte, počet e-aut má direktivně růst, ale současně se mají odstavovat jaderné a uhelné elektrárny … to jen tak mimochodem. Průměrný počtář si pak může zjistit v hrubých číslech průměrný současný nájezd těch fuj aut a průměrnou spotřebu bio-eko e-aut a možná dojde k tomu, že bude třeba postavit druhou stejně výkonnou přenosovou soustavu, aby se elektrika dostala do té zásuvky, kde bude zapojeno e-auto. Kdo někdy stavěl poblíž elektrického vedení asi tuší něco o ochranných zónách. A teď si vemte – pro nabíjení aut na sídlišti? … myslíte, že bude stačit kabel CYKY 5×4 pro zajištění výkonu 350kW potřebných pro každou rychlonabíječku? No nebude … takže bude rvačka o šturm, respektive možnost si zpojízdnit eko-bio auto. A znova … čeho je málo, to je co? … správně … drahé.

A že nekecám, tak i tady máme první vlaštovky. Jen připomínám, že nejnevýhodnější tarif pro domácnosti má 1kWh za cca 5,- Kč. A dostáváme se do finále – co by jste řekli, pro začátek, na cenu cca 21,- Kč za kWh nebo chcete až 120,- Kč pro Vašeho e-mazlíčka? Tankovat se občas jezdilo i za hranice, aby se nějaká ta kačka ušetřila. U e-mazlíčka nad tím už ani nemusíte přemýšlet. Jednak dobití, pro nájezd na nějakých 150 km, by při cestě k dobíječce za hranicemi a zpět mohlo ztrácet smysl, ale hlavně (!!!) – ždímat se bude hezky globálně, tak nějak celoevropsky. A že už je to dražší jak klasické auto, které je praktičtější? … to víte, budování bezuhlíkové budoucnosti něco stojí. Všechny nás jen může hřát u srdíčka, že ty naše geniální vůdce, slétávající se po jednom v nebio-neeko soukromých tryskových éroplánech na svoje žranice, tyto drobné peripetie zatěžovat nebudou a tím budou mít volné ruce pro práci na dalších ještě ušlechtilejších vizích pro naše lepší zítřky. A proč je to nebude zatěžovat? … no protože to celé zaplatíme my, kteří nekecáme, nečerpáme, ale skutečně platíme daně. Připravte se na bio-eko jízdu z miliardového zeleného kopce. Něco mi říká, že to bude slušnej fičák.

Tak je to jednoduché, milí užiteční idioti.