Americké předvolební průzkumy jsou krajně nespolehlivé a zřejmě zmanipulované

Ivan David
4. 11. 2020

Z psychologie je dobře známo, že sympatie nerozhodnutých se přiklánějí k pravděpodobnému vítězi, protože každý se chce cítit vítězem. Předvolební průzkumy zásadně ovlivňují voličské rozhodování, takže manipulace “průzkumů” je účinným nástrojem manipulace uplatňování korporátního a současně veřejného zájmu. 


Podle průzkumů měl být Trump až dvanáct bodů za Bidenem.
Ve skutečnosti je výsledek těsný, a v tuto chvíli se zdá, že ve prospěch Trumpa. V úvahu tak přichází varianta, že nakonec může rozhodovat Nejvyšší soud USA, a nastat proces, který může trvat dalších 36 dní.

Současně víme, že naprostá většina médií se snažila veřejné mínění zmanipulovat ve prospěch Bidena. Je jisté, že k analogickým jevům dochází pravidelně v každých volbách i v České republice.

Je skutečně působivé, že společné podniky společností, jako je Reuters Ipsos, se tak shodly, aby nám nabídly stejná „zjištění“ o kandidátovi, kterého si vybraly.
Je příznačné, že 5 průzkumů veřejného mínění z minulého týdne ukazuje, že Trump zaostává za  Bidenem o 11 bodů!

Ekonom / YouGov 10/31 – 11/2 1363 LV 3,3 53 43 Biden +10
Reuters / Ipsos 10/29 – 11/2 914 LV 3,7 52 45 Biden +7
CNBC / Change Research 10/29 – 11/1 1880 LV 2,3 52 42 Biden +10
Zprávy NBC / Wall St. Jrnl 10/29 – 10/31 1000 RV 3,4 52 42 Biden +10
Quinnipiac 10/28 – 11/1 1516 LV 2,5 50 39 Biden +11

Nerozhodnutí voliči tak byli odrazování od účasti ve volbách, nebo podporováni ve volbě “předpokládaného” vítěze.

Až sem zatím dospěla “demokratická” manipulace. Kolik hlasů bylo takto ukradeno? Co bude dál, jestliže se ukázalo, že to nestačí? Jde o obrovské zájmy a je zjevné, že převažují ty “soukromé” korporativními nad zájmy veřejnosti.