Paní Geislerová, …

Jiří Baťa
23. 11. 2020  VašeVěc


Paní Geislerová,
rozhodně Vám nelze upřít, že jste dobrá herečka*/, i když je pravda, že krásy jste příliš nepobrala a jen díky fotogeničnosti je Vaše tvářička pohledná či hezká. To je tak asi všechno, co je na Vaší osobě pozitivního.

(Na snímku Jiří Baťa)
Chápu, že Vaše popularita díky hereckým výkonům je poměrně značná, avšak zase ne taková, abyste mohla kázat morálku a odvolávala se na občany, očekávajíc jejich podporu na ochranu ČT. Předně bych Vám doporučil zjistit si, jak ČT a její zpravodajské zaměření hodnotí občané České republiky. Vy bojujete za zachování ČT, ačkoli o její likvidaci vůbec nejde. Jde o to, aby ČT produkovala vyvážené, objektivní a pravdivé zpravodajství, neboť neobjektivní, jednostranné a často nepravdivé či zkreslené zpravodajství filmy, pohádky a krimi seriály, které divákům ČT nabízí její potřebnou úroveň nezachrání. Česká televize navzdory tomu, že má statut veřejnoprávní, totiž slouží jen výhradně jistému kruhu osob. To je v pořádku, paní Geislerová?

Chápu, že Vaše starosti a obavy o ČT mají zcela jiný charakter. Je to snaha údajně zachránit svobodu a nezávislost ČT právě po stránce zpravodajství, které je kritizováno některými členy Rady ČT, např. slečnou Lipovskou či panem Veselým a dalšími. To, že ČT po stránce zpravodajské činnosti tito lidé oprávněně kritizují (jako odezva či reakce na nespokojenost občanů) se Vám zdá jako útok na svobodu a nezávislost ČT. Nicméně, řekla jste svůj hodně problematický názor, hodláte se i nadále zasazovat o svobodu a nezávislost České televize, což beru jako Vaše občanské právo na svobodný projev a osobní aktivitu. Jenže…

Výpady, hrubé a krajně nevhodné osočování slečny Lipovské dokazuje, že Váš index inteligence, tj. IQ, pokud snad nevíte, o čem je řeč, je na hraně disfunkčního uvažování, naprosté morální bezcharakternosti, neomalenosti a společenského chucpe nejvyššího kalibru. Nehodlám Vás častovat nějakým hrubým, nekorektním přirovnáním, i když mám k tomu velké nutkání. Mohu jen konstatovat, že jste velmi domýšlivá, sebestředná, bezcharakterní a drzá héérečka, která si myslí, že díky své popularitě může urážet a nactiutrhat člověka, který na rozdíl od Vás má také patřičné vzdělání, morální úroveň, cit pro čest a spravedlnost a hájí zájmy většiny občanů ČR. Vy hájíte především svoje zájmy a zájmy těch, kteří Vás za nevkusné kecy platí. Byla-li řeč o vzdělání, herečko Geislerová, Vaše vzdělání je, pokud se nepletu, na úrovni základní školy, takže svým vzděláním slečně Lipovské nesaháte ani po kotníky. O co nižší vzdělání, o to větší je Vaše drzost, neomalenost a falešná představa, bůhví jakou pozoruhodnost sdělujete. Osobnost slečny Lipovské drze dehonestujete a vysmíváte se jí slovy:

“Slečno/paní Lipovská, jestli můžu (a to můžu, jste veřejný činitel), vy už jste někdy něco vytvořila? Máte za sebou nějakou činnost, která by se dala nazvat jako prospěšná? Veřejně prospěšná? Něco, co by se dalo nazvat uměním, ovládáte? Vytvořila jste někdy něco kreativního? Je pozoruhodné, čemu jako ekonomka věnujete svou pozornost, ale rozhledem, zkušeností a morálním postojem to vlastně odpovídá těm chlebíčkům. Hlídejte je. Pozorně! A doporučuju vám někdy zajet na mezinárodní filmový festival nebo festival televizní tvorby. Možná by vám došlo, co znamená slovo reprezentace. Teď však chlebíčkům zdar a ať si nikdo nedá ani drobek navíc,”

Takže paní hérečko Geislerová, něco tak nechutného, nehorázně drzého může říct jen nějaká vypatlaná, bezcharakterní hérečka, mám-li být hodně zdrženlivý a slušný. Vzdělané a kultivované ženě kladete otázky jako nějaké pubertální cuchtě, která kromě žvanění nic neumí, nic nedokázala (ve Vašem případě jde o podobnost nikoliv náhodnou). Trapné otázky, jako už jste někdy něco vytvořila? Máte za sebou nějakou činnost, která by se dala nazvat prospěšná? Veřejně prospěšná? Něco, co by se dalo nazvat uměním, ovládáte? Vytvořila jste někdy něco kreativního?” jsou neskonale drzé, urážlivé a značně dehonestující. Nebo si myslíte si, že to, o čem pochybujete u slečny Lipovské, jste Vy sama všechno dokázala? Pak se ptám, co jste vytvořila kromě svých filmových rolí? (hrát ve filmu je totiž Vaše zaměstnání). Jaká je Vaše veřejně prospěšná činnost kromě veřejných akcí (viz Milion chvilek a pod.) které si necháte zaplatit? To, že svými rolemi vytváříte jistý umělecký produkt ještě neznamená, že totéž musí ovládat člověk, který na rozdíl od Vás má vysokoškolské ekonomické vzdělání, veřejně se angažuje, avšak mnohem přínosnějšími formami a způsoby. Apropó, co kreativního byste od slečny Lipovské očekávala? K čemu ji svými otázkami chcete donutit, vyprovokovat? Uvědomujete si, paní Geislerová, jak jste ubohá, směšná a trapná ve snaze slečnu Lipovskou zesměšnit, ponížit, urazit?

Paní Aňo Geislerová, jak jsem již v úvodu poznamenal, jste dobrá herečka což ale neznamená, že jste stejně dobrá svým charakterem. Svými výpady proti osobě slečny Lipovské jste jen dokázala, že jste užvaněná, namyšlená, drzá a sprostá ženská (kulantně řečeno). Nepochybuji, že najdete nemalé uznání od lidí z pražské kavárny, havloidů, pravdoláskařů, sliníčkářů, či Milionu chvilek, ale mohu Vás ujistit, že toto Vaše faux pas vůči slečně Lipovské u většiny občanů rozhodně pozitivní ohlas nezíská, spíše naopak. Což Vám asi vadit nebude, protože Vy hrajete svoji roli natolik věrohodně, že o svou nemalou popularitu (mezi stejně smýšlejícími) jistě nepřijdete. Skutečnost, že jste sice dobrá herečka, ale na druhé straně také prostořeká, drzá a s ohledem na Vaše výše uvedené „citáty“ i protivná ženská, Vám nikdo neodpáře a u slušných lidí Vaši popularitu jistě nezvedne. Dobře Vám tak.

*/  pozn. red. NR – vd:                                                                                                                                   
Anna Geislerová zase tak dobrá herečka není. Její herectví je nudné, ploché, postrádá techniku, na divadle by pohořela i v malém “štěku”. Záleží na jejím obsazení do role. Jediné dobré obsazení jí zatím poskytl režisér Bohdan Sláma ve svém filmu “Štěstí”, kde hrála sebestřednou, mírně sociopatickou matku, která odloží své děti kdykoli se jí to zrovna hodí a ve chvíli, kdy si děti najdou silnou citovou vazbu na své opatrovníky si je vezme zpět bez ohledu na citové strádání, které u všech ostatních způsobí.