Ryzí pomatenost a bludy

Byl jsem před lety zastáncem vize sjednocené EU, ale to jsem netušil, že může přijít s takovým nesmyslem, jako je zákaz spalovacích motorů v osobních autech.

Jiří Paroubek
Jiří Paroubek

EU zcela vážně pokračuje v procesu zákazu spalovacích motorů u osobních aut. Dalším krokem k tomu bylo nedávné rozhodnutí europarlamentu. Drtivá většina veřejnosti je dílem šokována a dílem mlčí, protože se ještě nestačila vzpamatovat. Navíc hodně lidí nevěří, že je něco takového možné zrealizovat. A hlavně, je to relativně za dlouho.

Hlučná minorita fanatiků hlasitě jásá – zachráníme planetu před oteplením. Zbytek světa a většinoví producenti C02, včetně všech ostatních odvětví průmyslu a dopravy mlčí a mnou si ruce. Proč si někdo vybral zrovna osobní auta, není na první pohled zřejmé. Zdaleka totiž nepatří mezi největší producenty CO2. Co taková letecká, lodní či kamionová doprava? Proč se toho chopila tak aktivně právě EU, také není jasné, není totiž největším světovým producentem CO2. Ale je největším a nejúspěšnějším producentem osobních vozů s dokonalými, sto let vyvíjenými motory. Proč by si tedy tuto konkurenční výhodu sama zničila?

EU ani fanatičtí odpůrci osobních aut nepřicházejí s plánem, co vlastně nejvýznamnější výrobní a vývozní artikl zemí EU, nahradí. Možná si myslí, že elektroauta, ovšem kdo je koupí v zemích, kde elektrické vedení tvoří směs drátů různě volně natažených mezi zchátralými barabiznami. Rozhlédněte se po ulicích Indie, Pákistánu, v afrických zemích…, za jak dlouho myslíte, že budou mít dobrou infrastrukturu a dostatečnou produkci elektřiny? Za padesát nebo sto let, když to půjde dobře a v těchto zemích to často dobře prostě nejde. Konečně je zajímavé, že při debatách v EU se nevěnuje pozornost studiím, které komplexně hodnotí uhlíkovou stopu od „kolébky po hrob“ aut se spalovacím motorem a elektroaut.

Výsledky jsou vlastně vyrovnané. Pokud bychom započítali i potřebu vybudovat miliony kilometrů nových elektrických vedení, trafostanic, elektráren, což znamená rozkopat každou naši silnici a chodník, protože na sídlišti musí být u každého vozu zásuvka…, pak zavedení elektromobility bude znamenat dokonce zvýšenou uhlíkovou stopu. Fanatici si možná myslí, že miliony kilometrů nových drátů, rozvoden, trafostanic spadnou jednoho dne z nebe a jejich vytvoření a instalace nepřinese ani gram CO2 navíc.

Zákaz osobních vozů se spalovacím motorem je podobný plán tomu, jaký měli komunistické režimy, když chtěly poroučet větru a dešti a obracet toky řek. Pokud bude zrealizován, tak sám o sobě přinese pro většinu Evropanů propad jejich už tak propadající životní úrovně. Makroekonomicky budou čísla vypadat zajímavě – EU štědře zadotuje zavádění elektromobility, lidi si budou muset vyměnit auto, státy budou muset vybudovat masivní novou elektroinfrastrukturu, to vše papírově zvýší HDP. Současně to ale zvýší zadlužení zemí EU a sníží reálnou životní úroveň většiny lidí. To vše po ekonomické ráně zvané proticovidová opatření a současné druhé ráně- hospodářské krizí vyvolané válkou na Ukrajině. A především sankcemi uvalenými na Rusko, které především ničí ne adresáta, ale nás.

Byl jsem před lety zastáncem vize sjednocené EU, ale to jsem netušil, že může přijít s takovým nesmyslem, jako je zákaz spalovacích motorů v osobních autech. Tehdy o něčem podobném nikdo nemluvil. Je to další z ukázek chybného sociálního inženýrství…

 

2.6 7 hlasy
Hodnocení článku
3 komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
maxim
maxim
před 1 rokem

Nooo …, poroučet větru a dešti a obracet toky řek, to snad ne .. Jedná se o  pouhý ubohý propagandistický žvást “západních demokratů” – nyní už fašistů k antikomunistickému oblbnutí lidí…., jeho opakování není už nic moc chytrého . Jednalo se o ovlivňování počasí -vzdušných proudů s dešťovými mraky nad vybraným územím aby se zajistilo… Číst vice »

maxim
maxim
před 1 rokem
Odpověď uživateli  maxim

Ten “ukrajinský diskurz” se zažirá do všeho jako špína …
V předchozím komentáří je chyba v označení Aralského jezera, je uvedeno jako “azovské” …

maxim
maxim
před 1 rokem
Odpověď uživateli  maxim

Ještě dodatek k tomu plánu na “obrácení toku řek” …, na něm je poznat obrovská nadčasovost moudrosti a velikosti J.V.Stalina, který byl i “největším ekologem” v dnešním smyslu … Realizace jím podporovaného plánu by zabránila ekologickým pohromám ´v Sovětské Střední Asii i na Severu Ruska, na jihu vysýchání a na severu oteplení Severního moře snížením přítoku… Číst vice »