Nové pojetí dějepisu. Děti budou mít méně klasické chronologické výuky, zato více ideologické indoktrinace. Budou se učit o historii genderu nebo o postavení žen

Autoři se prý zaměřili především na rozvoj historického myšlení žáků a chápání souvislostí. Zcela jistě těch „správných“ souvislostí, a toho „správného“ chápání.

Jana Marková
Jana Marková
Měli jsme tu jedno z nejlepších školství široko daleko. To,co věděly naše děti ze škol nám záviděl celý „vyspělý“ svět. A my jsme se tomu světu smáli, protože jsme prostě byli lepší. To co uměli naši středoškoláci, to netušil leckterý americký basketbalový vysokoškolák. A pak jsme se rozhodli tomu světu přiblížit a svět se začíná smát nám. Ten nepokrokový, skutečný svět. Svět ekonomicky úspěšných států a ne pošahaných ideologií. Svět počínajících vítězů, kontra svět počínajících lůzrů. Sami jsme si vybrali, a sami poneseme důsledky.

K této utajené reformě se do konce května může vyjádřit odborná i široká veřejnost. To by o ní ovšem musela vědět. Vytvořili ji prý odborníci (na co asi), pod hlavičkou Národního pedagogického institutu. A protože podle ní už nejsou důležité exaktní znalosti, ale jak a co si mají žáci myslet, mají se touto reformou napříč obory prolínat průřezová témata jako je například péče o wellbeing nebo udržitelné prostředí. Protože je fuk, že 2. světovou válku rozpoutalo Německo a ne nějaké divné Nacisticko, hlavní je, že se při tom budete ve škole cítit dobře. Pokud vás teda zrovna nesejme spolužák ze světa a kultury, o které si nebudete moci nic špatného ani pomyslet.

Protože samozřejmě i důraz na liberálně demokratické multikulturní hodnoty místo hloupého memorování historických faktů bude obsahem této převratné reformy pod pracovním názvem (mým), jak udělat z dětí poslušné blbce. Zvláště se prý promění výuka dějin 20. století s důrazem na nedemokratické režimy a společenský extremismus. Kdo určí co to je ten extrémismus? Elfové? Cemper? EDUin nebo Bob Kartous?

A co ještě zbývá? Aby starší generace a pamětníci skutečných událostí vymřeli. A poté to mladé generaci natlouct do hlav s tím, že tak to má být a nikdy už to nemá být jinak. Že vám to něco připomíná? Že tak začínají všechny diktatury? No však….

Jana Marková, Litterate

4.5 11 hlasy
Hodnocení článku
12 komentářů
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
kutnohorsky
kutnohorsky
před 2 měsíci

Pamatuji se jak jsem se smál v Rudém Právu článku nějakého Jelínka (tenkrát Jelínkové nebyli ještě politologové), kde tvrdil, že to co tam na tom Západě vidíme, je jen pozlátko. To jsem tam už před vyšlým článkem několikrát byl. Ano byli tam krásně opravené domy hezky všude uklizeno, zboží zabaleno do… Číst vice »

Primak
Primak
před 2 měsíci
Odpověď uživateli  kutnohorsky

A dříve narození pamatují časy bez 1.- Kčs za recept, kdy moje babička si denně píchala inzulin injekcema vyvařenýma na plynu a nestálo ji to ani tu 1,- Kčs po nějakých 40 let, a dožila se vysokého věku. Stačí si jen zagoglovat se dozvědět, jak v kapitalistickém pozlátku taková péče stojí. Např.: https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47491964 Toto… Číst vice »

Georg
Georg
před 2 měsíci

O jakém odobí našeho školstství paní Marková píše, to přesně nevím.Ale jako student, jsem si v šedesátých letech přečetl v Technickém magazínu stať Ing.Zemana o tom, jak je na tom naše vysoké školství špatně. Tehdy jsem si o tom nemyslel nic, byla to statistika a neměli jsme žádné skutečné srovnání se se světem, jak na… Číst vice »

kolokol
kolokol
před 2 měsíci
Odpověď uživateli  Georg

Jenže na jaký praktický život? Pod diktátem jedné strany! A pokud i bylo to socialistické vzdělání v čemsi lepší než to na západě, pak to byly jen rozdíly na cestě celkového úpadku vzdělanosti celé naší civilizace. Já mám za sebou taky školy 60. a 70.let, takže o “kvalitě” jsem se přesvědčil na vlastní kůži. A z pohledu doby… Číst vice »

Anonym
Anonym
před 2 měsíci
Odpověď uživateli  kolokol

Velmi prosím, mohl byste ty “ZADRŽOVANÉ INFORMACE”, které máte na mysli, blíže specifikovat?

Primak
Primak
před 2 měsíci
Odpověď uživateli  Georg

“…nejen naši vysokoškoláci, ale středškoláci i vyučení se na tak zv.západě uchytili a převážně dobře uživili.” Jó, to jsme si vždycky fandili, zlaté české ručičky, atd. Jiné ručičky, které nejsou tak moc zlaté, jako ty české, tam asi nikdy neměli, jak to tam bez nich asi zvládli? Že se tam uchytili i ty… Číst vice »

kutnohorsky
kutnohorsky
před 2 měsíci
Odpověď uživateli  Primak

Co si budem povídat, na tom vysněném Západě se muselo oproti tuna pořádně makat. Jednomu navrátilci po revoluci jsem povídal, že oni se tam měli a jak si polepšili, zatím co my tu trpěli. Odpověď. Já bych neodešel, já musel, protože mě komunisti donutili. Oni neutikali ze své vůle za lepším Tak… Číst vice »

Primak
Primak
před 2 měsíci
Odpověď uživateli  kutnohorsky

A to už nedoložil, jak ho ti komunisti “donutili”? Možná, že utíkal před bodáky okupantů, jak mnozí na Západě pak vyprávěli, aby se nad nimi tam usedavě rozplakali, tak rádi, že ti okupanti zůstali jen tam. Přečtěte si jak jeden náš, co zve v TV, aby se lidi uvolnili, jak píše,… Číst vice »

Primak
Primak
před 2 měsíci

“A my jsme se tomu světu smáli, protože jsme prostě byli lepší.” V zásadě je to pravda. A byli jsme lepší a nic nás to nestálo, jako co to stojí na Západě. Nicméně je nutno přiznat, že my jsme se nikdy moc světu nesmáli, vždy jsme pokukovali po “západním pozlátku”, a to i po vysněných školách tam velkých… Číst vice »

cablik
cablik
před 2 měsíci

Co chtít po těch kteří chtějí zlikvidovat státy a jejich lidi co převrací dějiny a manipulují s historii je je třeba poslat pryč nebo to lepší nebude. Ideologické šílenosti budou zatím vyučovat ve škole

keporkak
keporkak
před 2 měsíci

Odborníci tvrdí, že objektivní pohled na historické události je až zhruba za 300 let. Velmi mne zajímá, jak to budou ve školách řešit.

vachav
vachav
před 2 měsíci

A to vše je důsledkem třetí největší geopolitické katastrofy 20.století(po dvou válečných konfliktech vyprovokovaných světovým kapitalismem), rozpadem Sovětského svazu v r.1991!!A to je stále jenom začátek.