Nejnovější plány Bruselu – Jak svrhnout Orbána a Fica! – 60 miliard dolarů pro Zelenského! – České děti ať ve školách hladoví! Analýza.

Michael Svatoš
Michael Svatoš
Ukrajinská armáda jezdí na naftu rafinovanou z ruské ropy, a 25% všech pohonných hmot spotřebovaných letos na celé Ukrajině je opět vyrobeno rafinací z ruské ropy! Proč tomu tak je, je v zásadě prosté. Pohonné hmoty rafinované z ruské ropy jsou levnější, a Ukrajina nemá peníze na další pokračování války proti Rusku.

V analýze MAP 2408 jsme na základě výsledků zářiové inspekce washingtonského Mezinárodního měnové fondu v Kyjevě spočítali, že Ukrajina bude jen pro rok 2026 od států EU potřebovat, aby mohla pokračovat ve válce, celkem 47.5 až 57.5 miliardy USD,  a to bez započtení dodávek většiny zbraní a munice. Tuto astronomickou sumu včera ještě osobně zvýšil prezident Zelenskyj, když v Kyjevě oznámil zkoprnělé ortodoxní Eurokratce, předsedkyni Europarlamentu, Malťance Robertě Metsole, ze společné politické Europarty s KDÚ-ČSL a TOP-09, a s celým houfem Slovenských opo-partají, která se k němu přijela zviditelňovat, že příští rok bude na válku od EU potřebovat rovnou 60 miliard USD. Tedy ovšem pouze pokud, se mu z Ukrajinců podaří vyždímat dalších 60 miliard USD. (Video z konference Metsola – Zelenskyj zde.)

Co je naprosto šokující: V čase videa po 04:50 Zelenskyj oznamuje, (v originále: харчування – stravování), že všechny ukrajinské děti budou ve všech školách díky financím EU stravovány zdarma. Ve stejné době přitom vláda ČR profesora Petra Fialy vyhláškou raději povoluje, aby si české děti směly do školy nosit k obědu vlastní jídlo, protože každé 6-té české dítě je už ve škole bez školního oběda, protože jeho pracující rodiče už na něj nemají peníze! Vivat Bruselský komisariát! České děti ať hladoví! To se zase Eurokratům včera povedlo!

Zelenskyj letos plánuje vyždímat z Ukrajinců 59.4 miliardy USD = 2.475 bilionu hřiven. A to ovšem 1/4 celé Ukrajiny jezdí celý rok na ruské ropě, a ta je podstatně levnější. Hlavními dodavateli PHM rafinovaných z ruské ropy na Ukrajinu jsou všemi Eurokraty i kyjevskými aparátčíky nenávidění Victor Orbán a Robert Fico, a indický Nárendra Módí, ten dodává společně s tureckým Erdoganem přes rumunský přístav Konstanca. Analytici ropných trhů kalkulují, že Eurokraty plánované zastavení dodávek ruské ropy do EU vyvolá na Ukrajině cenový šok, a celá země bude muset ze “slovenských a maďarských a indických” cen benzínu a nafty přejít na ceny “Orlen” a “Hellenic Petroleum”, a ty jsou o 50 ukrajinských kopejek (+0.25 CZK) při velkoobchodní cenně za litr paliva dražší. A toto zdražení se pak projeví zvýšením konečné ceny “na ukrajinské pumpě” o 150 kopejek za litr, (+0.75 CZK). Podle analytiků v Evropě nyní nejsou dodatečné volné rafinérské kapacity, které by dokázaly nahradit tento výpadek PHM rafinovaných z ruské ropy dovážené přes přístav Konstanca, a pohonné hmoty by se tak na Ukrajinu musely importovat až z Izraele, a nebo z USA. Ale jaká by byla jejich konečná cena, nikdo zatím netuší.

Situace je tak mimořádně paradoxní. Zelenskyj včera ve vší vážnosti požaduje na příští rok od zemí Bruselského komisariátu celkem 60 miliard USD, (USA už Ukrajinu nefinancují, a příspěvky Japonska a Kanady a Velké Británie nejsou v celkové sumě nijak významné). A zároveň stejně vážně požaduje, aby EU zakázala dovoz ruského plynu a ropy, tedy obou komodit, které výrazně snižují evropské náklady na financování jeho války. A aby toho nebylo málo, dodavatelé levných PHM Ukrajině Orbán a Fico jsou všemi Eurokraty hromadně denunciováni, protože prý svými nákupy levné ruské ropy slouží ruským zájmům. Kdo jsou však hlavní příjemci finančních benefitů z dýlování ruských fosilních energií po světě?

Už první údaj z analytické zprávy za červen 2025 Vám vyrazí dech – 80% vší po moři exportované ruské ropy po světě rozvážely tankery vlastněné zeměmi skupiny G7+, tedy vlastněné západními zeměmi a pojištěné hlavně v Londýně.

Ale to je teprve začátek. Denunciované Maďarsko dovezlo v červnu 2025 ruský plyn a ropu za 356 milionů EURO, a podobně ostrakizované Slovensko za necelých 230 milionů EURO. To dohromady představuje 586 milionů EUR, tedy zhruba  1/3 všech červnových nákupů ruské ropy a plynu uskutečněných všemi zeměmi EU. Belgie v červnu dovezla ruskou ropu a plyn za 300 milionů EUR, Francie za 232 milionů EUR, a Holandsko za 100 milionů EUR. Ale ani jediná z těchto zemí nedodává ruský levnější plyn a ruské levnější pohonné hmoty Ukrajině, jako činí Maďarsko a Slovensko. A kupodivu naopak tyto vychytralé západní země levný ruský plyn LNG po vyložení z lodí ve svých přístavech dále se značnou přirážkou posílají potrubími překupníkům a spotřebitelům do Německa, a do zemí Střední Evropy.

Proti největším odběratelům ruských fosilních paliv však jsou Fico s Orbánem žabaři. Srovnejte: Maďarsko a Slovensko za červen nakoupily v Rusku fosilní energie za 586 milionů EUR. Celá EU skoro za 1.8 miliardy EUR. Ale Čína za 5.8 miliardy EUR. Indie za 4.5 miliardy EUR. Turecko za 2.3 miliardy EUR, (ale levněji zásobuje Ukrajinu). A Brazílie za 400 milionů EUR. A to není všechno, seznam dalších velkých kupců ruských energií v pořadí je působivý, (seřazeni podle velikosti nákupů v jednotlivé skupině paliv) :

Hlavní kupci ruských levných fosilních paliv od června 2025. A co je nejzajímavější – většinu lodní přepravy těchto surovin zajišťují lodě v majetku společností zemí EU, USA, Kanady, Japonska a Jižní Koreje, a přepravy je pojištěná hlavně v Londýně. Jaký významný nepříznivý finanční efekt pro Rusko má přinést chystaný zákaz importu levné ruské ropy na Slovensko a do Maďarska, je z těchto údajů absolutní záhadou. Importy obou těchto Bruselem denunciovaných zemí představují dohromady asi 3.25% hodnoty všech exportů ruských fosilních paliv. (Zdroj grafiky)

Proč tedy mají Polsko a Maďarsko dostat z Bruselu zákaz dovážet ruský plyn a ropu, když to nedává žádný ekonomický ani vojenský smysl, a jen to zvýší finanční zátěž EU spojenou s vedením války na Ukrajině? Důvod je prostý. V Maďarsku se budou příští rok konat volby, a preferovaný nový kůň Bruselu Péter Magyár vůdce nové strany Tisza začal nečekaně v posledních zářiových průzkumech veřejného mínění ztrácet svůj proklamovaný náskok před Victorem Orbánem, a strana Tisza přes Orbánovou stranou Fidesz. Hlavním důvodem letošního poklesu Orbánovy popularity v prvním pololetí byla prohlubující se ekonomická stagnace v Maďarsku. Leč levné ruské energie opět vrátily Orbána do hry, a náskok jeho Bruselem podporovaného oponenta se najednou začal smrskávat. Pokud by však Maďarsko muselo začít dovážet ne-ruská fosilní paliva, jeho ekonomika by utrpěla podobný šok, na jaký se chystají na Ukrajině, ceny by poskočily, a Bruselský koník Magyár by zřejmě vyhrál volby. Tak by se dalo odstranit právo VETO z EU, a Euro-diktatuře by už konečně nestálo nic v cestě. Svržení Fica by následovalo, zřejmě uskutečněné pomocí Bruselem a Berlínem organizovaných demonstrací. Účel světí prostředky, je známé heslo všech autokratů, takže kolik miliard bude k dosažení jejich cíle – jednotné Evropy – potřeba, a kolik českých dětí bude kvůli tomu ve škole hladovět, je Eurokratům zhola jedno.

*

Michael Svatoš, MaP 2412

Úvodní snímek zachycuje ropný tanker z G7, z kterého je přečerpávána ruská ropa na holandském terminálu

4.3 11 hlasy
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
1 komentář
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Praded
Praded
před 1 měsícem

Lidi to je hovadina, vždyť je to všechno na dluh. Ale u koho?