Skandálními výroky v pořadu „Střepiny“ na TV Nova se bude zabývat ruské ministerstvo zahraničí. Podnět podala redakce AE News!

Avatar
Původní autoři


– VK –
14.10. 2015   AENews

Skandálními výroky v pořadu „Střepiny“ na TV Nova se bude zabývat ruské ministerstvo zahraničí. Podnět podala redakce AE News!
Dnes dopoledne (12.10.) předal náš spolupracovník redakce AE News v Moskvě ruskému ministerstvu zahraničí transkript (přeložený do ruštiny) nedělního pořadu Střepiny vysílaného v premiéře 11. 10. 2015 na české televizní stanici Nova [1]. Jak nás už včera večer do redakce upozornila doslova záplava čtenářů AE News, v pořadu TV Nova zazněly skandální informace, které mohou mít i významný politický dopad na mezinárodní úrovni. V pořadu např. zaznělo, že Vladimir Putin je diktátor, že občané Ruska nemají mnoho možností, jak ho sesadit, protože Rusko je diktatura a když se její vládce zblázní, je taková země hrozbou pro celý svět. Že je Vladimir Putin diktátor, to usuzuje reportér televize Nova podle toho, že podobizna prezidenta Putina se prodává v Rusku na suvenýrech. Co je potom prezident Barack Obama, jehož suvenýry zaplavují pro změnu v USA (a nejen tam) obchody s dárkovým zbožím? [2] A co takový Václav Havel? [3]

V pořadu „Střepiny“ je demokraticky zvolený prezident nazýván diktátorem. Když v roce 2008 zaútočila Gruzie na dvě autonomní oblasti na hranicích s Ruskem, Abcházii a Jižní Osetii, kde většinové ruské obyvatelstvo si odhlasovalo svojí samostatnost jako odvetu v reakci na sbližování se gruzínského Tbilisi se Severoatlantickou Aliancí a plán na privatizaci ruských pozemků a dolů na územích Jižní Osetie a Abcházie, Rusko zasáhlo na ochranu svých obyvatel, kteří volali o pomoc do Moskvy, když gruzínské tanky a helikoptéry začaly obsazovat důležité body, plynojemy, vodárny a doly a gruzínští vojáci zahájili etnické čistky s cílem vyhnat ruské obyvatele, aby se etnické kvórum v obou autonomních oblastech převrátilo ve prospěch etnických Gruzínců. Takové čistky známe z 90. let ze zemí bývalé Jugoslávie. Redaktoři TV Nova zřejmě nikoliv.

Televize Nova však v pořadu označila události z roku 2008 za agresi, stejně prý jako v případě Krymu. Televize Nova zamlčuje, za jakých okolností se Krym od Ukrajiny, a nutno dodat, že zcela demokraticky, odtrhl. Televize Nova v pořadu uvedla doslova poplašné informace. Vladimir Putin prý potlačuje opozici a že prý nemůže odstoupit z funkce, protože by skončil ve vězení a má strach. TV Nova mluví asi o té ruské opozici, která je tvořena těmi pár desítkami pracovníků z ruských neziskovek, které sponzoruje západ a USA, protože v celém Rusku má Vladimir Putin podporu blízko k hranici 90% [4]. Z toho důvodu prý ale „vtrhl do Sýrie“. Televize Nova opět lže, protože o ruskou pomoc žádal Moskvu přímo Bašár Asad, legitimní představitel Sýrie a syrské vlády, a to již od počátku roku 2014, několikrát a opakovaně. Rusko je jedinou zemí, která na území Sýrie operuje s mandátem syrské vlády. Žádná jiná země, včetně USA, nemá mandát k vojenským operacím na území Sýrie.

V pořadu zazněla poplašná zpráva, že Rusko chystá válku s NATO. V pořadu zaznívá dokonce i plánovaný model, obsazení jedné vesnice v Pobaltí. V pořadu zaznívá poté informace, že velení NATO schválilo vybudovaní velitelských předsunutých center NATO na Slovensku a v Maďarsku, což v divákovi dokresluje iluzi, že se opravdu chystá válka. V podání televize Nova vyznívají informace jako příprava na válku s Ruskem, resp. příprava na chystanou ruskou agresi proti NATO. Na závěr pořadu je dokonce Vladimir Putin obviněn z vraždy opozičního politika Borise Němcova.

Z celého pořadu vyplývá, že Vladimir Putin je diktátor, vrah a blázen, který utlačuje ruskou opozici a chystá válku proti NATO. Rusko je poté vykreslováno jako diktatura na základě jakýchsi suvenýrů. V pořadu zazněly poplašné zprávy velmi vážného charakteru.

Time Warner – Majitel TV Nova
  

Z tohoto důvodu se obrátila redakce AE News na ruské ministerstvo zahraničí, které přislíbilo, že odvysílaný pořad na TV Nova posoudí. Americká společnost Time Warner, která ovládá společnost CME, jenž je majitelem TV Nova [5][6], by se totiž mohla v Rusku zodpovídat podle ruského mediálního zákona z trestného činu aktivit proti Ruské federaci, pomluvy, konspirace a z trestného činu nepřátelského aktu. Vzhledem k tomu, že Time Warner má v ruských soukromých rozhlasových, televizních a kabelových společnostech podíly, mohlo by Rusko přistoupit k uvalení sankcí proti skupině Time Warner v Rusku za to, jaké informace o Rusku vysílá její dceřiná společnost TV Nova v ČR.

Naše redakce zaslala transkript pořadu také vedení společnosti Time Warner do USA a čekáme na reakci, stejně jako na vyjádření ruského ministerstva zahraničí. Je naprosto nepřípustné, aby mediální stanice formátu TV Nova, která je součástí amerického nadnárodního holdingu, rozšiřovala zaujaté, lživé, ale především poplašné zprávy o Ruské federaci, které znepokojují občany nejen v ČR, ale i na Slovensku, kde je stanice také součástí nabídky televizních operátorů. Tímto by chtěla redakce AE News požádat občany v ČR, aby podali sami za sebe taktéž podnět k Radě pro rozhlasové a televizní vysílání pro šíření xenofobie ze strany TV Nova (proti Rusku), pomluv hlavy cizího státu a šíření poplašné zprávy o hrozící válce s Ruskem.

Pokud získáme jakékoliv nové informace, reakce, odezvy, nebo prohlášení, budeme je zde publikovat. TV Nova svým pořadem překročila mantinel propagandistické únosnosti a za tento krok se musí stanice zodpovídat, především svým divákům, občanům ČR a SR a v neposlední řadě akcionářům Time Warner.

-VK-
Šéfredaktor AE News