Ex-velvyslanec Velké Británie: Polská TV byla skandální

Avatar
Původní autoři

Jan Urbach
13. 1. 2016   Vaše věc

“Lidé, kteří řídí Polsko nejsou hloupí a mají jeden z nejsilnějších demokratických mandátů v Evropě. Dokonce jestli s nimi nesouhlasíte, věnujte trochu času tomu, abyste se dověděli, co se tam skutečně děje,”- píše na svém blogu bývalý velvyslanec Velké Británie ve Varšavě Charles Crawford.

Bývalý velvyslanec uvádí, že rozdílnost pohledů se táhne již od dob předání moci komunisty v roce 1989. Podle něho Právo a spravedlnost, v jehož řadách je mnoho bývalých činitelů Solidarity, je toho názoru, že “tlustá čára” za minulostí byla chybou.

Díky tomu se bývalým komunistům a jejich privilegovaným dětem podařilo udržet na vysokých postech v politice i hospodářství. Nynější vláda, píše Crawford, chce provést jisté korektury, aby ti Poláci, kteří nepochází z egoistické komunistické tradice, nebo ti, kteří byli v historii poškozeni, dostali určitou šanci. Proto Právo a spravedlnost začalo dělat pořádek ve veřejných sdělovacích prostředcích a soudnictví, píše bývalý diplomat. 

Právě v souvislosti s veřejnoprávní televizí potom Charles Crawford v blogu napsal, že postoje hlavních kanálů TVP ve vztahu k Právu a spravedlnost, zvláště v období prezidentských voleb, byla absolutně skandální. “Bylo třeba to změnit,” čteme v blogu.

K názorům bývalého velvyslance je třeba připojit důležitou informaci. Ch. Crawford úzce spolupracoval s Radoslawem Sikorskim a psal mu řadu jeho vystoupení v době, kdy byl ministrem zahraničí ve vládě Občanské platformy Donalda Tuska. Dnes píše, že ke kritice polské vlády pomáhají bývalí členové vády, kteří zastávají vysoké posty v Bruselu a jejich liberální kumpáni v médiích.