Na jedné straně Česko a s ním ombudsmanka Šabatová v hidžábu, proti ní soudné evropské státy, co nošení arabských pokrývek už zakázaly z bezpečnostních důvodů; vady běženeckého exodu a islámské pakultury

Břetislav Olšer
8.8. 2018   Rukojmí
Tak na jedné straně Evropy zůstalo Česko a s ním osamocená ombudsmanka Šabatová v hidžábu, proti ní soudné evropské státy, které nošení arabských pokrývek zakázaly. Snad se ale blýská na časy – Okamura s SPD a se souhlasem nejen premiéra Babiše chce také v Česku zavést zákazy nošení arabských pokrývek hlavy.

„Myslím, že by bylo dobré, kdyby i v  České republice existoval podobný zákon. Jsme připraveni zhruba do půl roku podobný návrh předložit,“ řekl šéf poslanců KDU-ČSL Jan Bartošek. „Nové technologie k identifikaci potřebují tvář vidět v případě různých teroristických útoků. S tímhle krokem souhlasím, je to otázka bezpečnosti,“ dodal  pragmaticky.Výsledek obrázku pro olser okamura
„My už to připravujeme přibližně dva měsíce. Naše advokátní kancelář na tom pracuje. Už jsme dostali odpověď od Parlamentního institutu. Nechali jsme si zanalyzovat legislativní stav v dalších zemích, teď jsem požádal ještě do toho zapracovat ten dánský model a máme v plánu předložit to během podzimu,“ řekl předseda SPD Tomio Okamura.  A s tímto zákonem by souhlasili premiér Andrej Babiš…
Jak se na Krétě topí běženci: https://youtu.be/07XqF3HKl_o
To vše byla odezva na nový fakt, že čerstvě rovněž Dánsko, kde od 1. srpna 2018 začal platit zákon zakazující zahalování obličeje na veřejnosti, se tak stalo další evropskou zemí, která zakázala zahalování obličeje na veřejnosti. Kde všude ještě zákaz platí? Jako novinář jsem procestoval desítky zemí světa; od USA, přes Vietnam, Thajsko nebo Čínu a  Tibet, nechyběly mezi nimi ani Dánsko a zbytek evropských zemí.
Byl jsem také u mnohých českých velvyslanců v nich, dodnes mám kontakty na přátele v těchto zemích, proto vím, co šustí v trávě i mezi tamními muslimy, zvláště když nyní nastal zákonný odpor Evropy proti běženeckému exodu a mnohdy brutální islámské pakultuře.
Není problém tedy zjistit, že třeba v Dánsku žije přes 300 tisíc muslimů a muslimek, z nichž prý na veřejnosti dosud chodilo zahalených odhadem jen asi dvě stě muslimek. Kdo by zákon o zahalování tváře na veřejnosti porušil, tomu hrozí pokuta v přepočtu 3500 korun, při opakovaném provinění pak až desetinásobek. Výsledek obrázku pro foto dánské muslimky
Pokuty hrozí každému, kdo si zahalí obličej, byť by šlo třeba o divadelní masku. Mezi demonstrujícími byli převážně blízkovýchodní a severoafričtí přistěhovalci. „Nikdy nesundám svůj nikáb, musíme vládě naznačit, že se neskloníme před zákonem, který cílí na určitou náboženskou menšinu,“ uvedla mladá muslimka, která prý vnímá nové nařízení jako nepřípustný zásah do soukromí žen.
Dánská vláda však argumentuje bezpečnostní hrozbou. Pod burkou se podle ní dá snadno pronést třeba zbraň, či výbušnina, sebevražedná nálož. „Zahalování není slučitelné s hodnotami dánské společnosti,“ hájí opatření dánský ministr spravedlnosti Sören Pape Poulsen.
Prvním evropským státem, který však vydal zákon zakazující nošení závojů a šátků, zahalujících obličej na veřejnosti byla v dubnu 2011 Francie, avšak již počátkem roku 2004 schválil francouzský parlament zákon, který zakázal okázalé nošení náboženských symbolů ve veřejných školách. https://www.youtube.com/watch?v=8whTForCPbE
Výsledek obrázku pro olser hidžáby dánsko
V Kodani bude zase klid a mír…? Snímek Břetislav Olšer
Teroristické útoky v Paříži či Nice udělaly své¨, proto snaha zlepšení identifikace obličejů zejména u muslimek, které jako sebevražedné atentátnice vstoupily před časem do dějin globálního terorismu pojmenované arciteroristou Jásirem Arafatem jako šahídy… „Černé vdovy“ útočí na Rusko, Arafat jim říkal šahídy…
Tato právní úprava se ve Francii avšal týkala i dalších náboženských symbolů, jako jsou jarmulky nebo velké kříže. Zákon vycházel z odluky církve od státu z roku 1905; v roce 2016 se také ve Francii začaly objevovat zákazy nošení burkin, tedy plavek, kterými muslimské ženy zahalují prakticky celé tělo včetně vlasů.
Druhou zemí, v níž je zakázáno na veřejných místech nosit závoje či  šátky zahalující zcela či z velké části postavu, se v polovině roku 2011 stala Belgie. Podobné zákony byly ve stejném roce rovněž přijaty v  Bulharsku a Lotyšsku. Výsledek obrázku pro olser šabatová
Madrid… Snímek Břetislav Olšer
Loni schválil rovněž rakouský parlament zákaz zahalování celé tváře na veřejnosti. Opatření, které vstoupilo v platnost v říjnu, bylo součástí „integračního balíčku“, který také konkretizovalo způsob začleňování žadatelů o azyl do rakouské společnosti a ztěžovalo agitaci ve prospěch šíření radikálních myšlenek.
Ve Švýcarsku platí zákaz v některých regionech a městech. V roce 2016 rozdílem jednoho hlasu schválila švýcarská Národní rada zákaz nošení burek v celé zemi.Výsledek obrázku pro olser šabatová
Snímek Břetislav Olšer
Pozadu nezůstalo ani Nizozemsko; v roce 2016 přijala zákon zakazující zahalování tváře na veřejných místech, jako jsou školy, nemocnice a hromadná doprava, druhá komora nizozemského parlamentu, první komora ho schválila letos v červnu a měl by pravděpodobně začít platit na počátku příštího roku.
Také v Německu částečně zakázáno nosit šátky a další náboženské symboly ve školách či na úřadech. Restrikce se týkají osmi ze 16 spolkových zemí a někde se vztahují i na jarmulky nebo kříže. Podle německých statistik, které se týkají šestiletých dětí, má imigrační kořeny plných 38 procent malých Němců. Tedy dva z pěti Němců jsou islámští cizinci. To je víc než v této věkové skupině v USA.
Když v Německu vznikli turečtí gastarbeitři: http://www.rukojmi.cz/clanky/467-zhyckani-nemci-si-v-60-letech-povolali-gastarbeitry-z-turecka-dnes-jim-odtrnulo-a-chteji-dalsi-novodobe-otroky
Mezi Němci tak žilo loni přes 19 milionů lidí s imigračními kořeny, což představovalo 23, 6 procent obyvatel země. Mezi cizími jazyky v německých domácnostech tak dnes zní hlavně turečtina a arabština. Cizinců s německým občanstvím je dnes v Německu přes 51 procent. Proto též zmíněný zákaz v některých částech Německa arabských pokrývek hlavy u  žen…
Nemají tam však pouze tento zákon; podle státního úřadu žije v zemi více než 65 tisíc muslimských žen a dívek, které podstoupily amputaci vnějších pohlavních orgánů. Tento úkon je rovněž zákonem přísně zakázaný jak v Německu, tak ho zapovídá rezoluce OSN. Podle lékařů má infibulace (tak se zákrok odborně nazývá) celoživotní negativní důsledky.Výsledek obrázku pro muslimky z německa obřízka
Světová zdravotnická organizace tvrdí, že ženská obřízka se pořád praktikuje v zhruba 30 zemích západní, východní a severovýchodní Afriky a  v částech Blízkého a Středního východu. Největší problém je s ní v Africe. Podle německého zákona je ženská obřízka nelegální, ať je provedena kdekoli na světě.
Když například přistěhovalci s německým pasem odvezou své dítě do domovské země a tam dívka podstoupí tento zákrok, mohou být její rodiče v Německu stíhaní. Jenže to se skoro nikdy neděje. Komunity, které tento obřad, jenž je často spojený s rituály, provádějí, přitom tvrdí, že to je součást jejich starých zvyků a tradic.
Ženská obřízka (anglicky je známá pod zkratkou FGM, female genital mutilation) je amputace některých částí vnějších pohlavních orgánů ženy. Provádí se jich několik typů. Podle lékařů u ní dochází k nevratnému poškození zdraví. Téměř vždy se provádí na dětech. Rezoluci proti ní schválila v listopadu 2012 i OSN.Výsledek obrázku pro muslimky z německa obřízka
Ale když to přes zákaz obřízky nejde v Německu, jde to v Senegalu nebo v Gambii, kam rodiče zavezou své děti během jejich prázdnin, kde jim tento brutákní zákrok udělají, aby jejich budoucí manželé měli jistotu, že jim jako manželky budou věrné.
Nebo si s rodiči zaletí do Paříže či Amsterdamu, kde je odpovídající muslimská komunita, která zve každé dva měsíce ženu z Afriky, obřízky vykonávající. Jde o bolestivou věc; to však vyhovuje pouze muslimům při  kontrole sexuality svých nastávajících… Zákon, který zakazuje nošení závojů a šátků zahalujících obličej ve školkách, školách a na univerzitách, schválil letos v červnu rovněž norský parlament…
Výsledek obrázku pro olser hidžáby dánsko
V Itálii sice neexistuje specifické nařízení o nošení muslimského závoje, ale zákon z roku 1975, který je součástí předpisů na ochranu veřejného pořádku, zakazuje zakrývat si zcela tvář na veřejných místech. To platí jak pro závoj, tak pro motorkářskou helmu. Starostové z Ligy severu se v minulosti opírali o tento text, když ve svých obvodech zakazovali nošení burky, nikábu (závoj, které na rozdíl od burek nezahaluje oči) a burkini (muslimských plavek).
V Bosně, kde tvoří asi polovinu bosenského obyvatelstva muslimové, platí zákaz nošení hidžábu ve všech prostorách justičních orgánů. Zákaz nošení symbolů platí i pro jiná náboženství. Loni zakázaly výrobu, prodej a nošení burek například i úřady muslimského Maroka. Zdůvodnily to potřebou zvýšit bezpečnost v zemi.
Jen americká armáda naopak loni uvolnila předpisy týkající se uniforem. Nově například povoluje ženám nosit hidžáby, ovšem s  podmínkou, že budou z nehořlavého materiálu. Stejně tak sikhové budou moci mít na hlavě turban a nechat si plnovous, což platí té v Kanadě.Výsledek obrázku pro olser hidžáby dánsko
Toronto… Snímek Břetislav Olšer
V Turecku jsou ale liberální Atatürkovy zákazy rušeny. Nošení šátků ve veřejných institucích sice bylo v zemi zakázáno v roce 1980 ve snaze omezit rostoucí vliv islámu. Od nástupu islámské Strany spravedlnosti a  rozvoje (AKP) k moci v čele s Recepem Tayyipem Erdoganem se zákaz postupně rušil s poukazem na to, že jde o autoritářský pozůstatek minulosti. V posledních letech byl zákaz zrušen na školách a  univerzitách, ve státní správě, v policii a armádě.Výsledek obrázku pro olser atatürk
Kdy tedy přijde na řadu likvidace připomínek na šéfa “kemalistů” Mustafu Kemala Atatürka? Loni bylo v jižní části Turecka zásluhou Atatürka ještě hej. Vzpomínali jsme na Mustafu Kemala řečeného Atatürk – „Otec Turků“, zakladatele moderního Turecka, zemřel 10. listopadu 1938, v roce uzavření zrádné Mnichovské dohody a konce Masarykovy první republiky.
Kemal dovolil ženám dle vlastního výběru, zda chtějí nosit hidžáb nebo ne; vedl též nesmiřitelný boj proti analfabetizmu, zavedl latinku, prosadil západní kalendář…Výsledek obrázku pro olser nikáby
Turečtí úředníci nedávno požadovali na Googlu, aby po celém světě blokoval videa porušující turecké zákony. Kromě tohoto serveru jde však o  několik dalších menších webů, které jsou blokovány tureckou cenzurou v  počtu až šest tisíc webů hlavně kvůli proti erdoganskému obsahu; jde především o weby s reklamou; “Nosím sice hidžáb, ale protože chci, ne že bych musela…” Jasná obhajoba v duchu Atatürka.
Turecký spisovatel Hamza Türkmen a anální srab tvrdí, že nevznikne nové Turecko, dokud bude v platnosti zákon posvěcující osobu Atatürka a omezující na tomto základě svobodu vyjadřování. Užití Atatürkových portrétů je v Turecku ještě i dnes nesmírně rozšířeno na školách, univerzitách, vládních institucích, veřejných náměstích a dokonce i v obchodech a někdejší nehynoucí vůdce je stále oslavován, velké množství pro-islámsky smýšlejících intelektuálů plně souhlasí s Türkmenovým názorem. Aby nebyli ve vězení, nebo odvoláni ze svých funkcí..? https://www.youtube.com/watch?v=xOrJqbcS_KA
Oriana o islámuIslám je moje prokletí od té doby, kdy se mně vysmívala ředitelka boloňské Galerie Egle Contiová. „Come e? Jaké to je, vědět, že nejsi nejlepší – il migliore  giornalista? Spisovatelka Oriana Fallaci dělala rozhovory snad se všemi politiky světa, neušel jí ani íránský ájatolláh Chomejní… Italka a buono…“
Bylo mně pětadvacet, byl jsem nesmrtelný a ješitný. Zuřil jsem… (Nepomoho mi ani uklidňování malíře Karla Hofmana, který vystudoval římskou Akademii a u Egle vystavoval…) Íránský ájatolláh Chomejní si totiž vyžádal, aby se Oriana Fallaci dostavila v tradičním čádoru.  A to by nesměla být drzá Oriana, aby se nezeptala, jak se plave v čádoru, když ho ženy na veřejnosti nesmějí odložit.
Chomejní se rozzuřil: „Co si islámské ženy oblékají, není vaše věc. Pokud si ho oblékat nechcete, nikdo vás k tomu nenutí. Islámské oblečení je jen pro hodnou a cudnou muslimskou ženu. Cudná muslimská žena nejsem, a tak hodlám ten stupidní středověký hadr právě teď sundat!“ řekla rázně novinářka, čádor ze sebe skutečně strhla a bylo po  rozhovoru…
Žila pak v New Yorku a přestože trpěla rakovinou plic, vykouřila i  tři balíčky cigaret denně. Před svou smrtí už ani nemohla polykat. Zemřít chtěla ve své rodné Florencii, kde ji dostihlo předvolání k soudu za hanobení islámu. Dne 15. září 2006 zemřela…
Kdy začnou Turci rušit Atatürkovy pomníky: http://www.rukojmi.cz/clanky/2163-kdy-po-antipuci-zvanem-erdoganuv-pud-sebezachovy-zacne-turecka-svoloc-nicit-pomniky-ataturka

Výsledek obrázku pro olser hidžáby dánsko

Novinářka Petra Procházková v Afghánistánu…
Problém dorazil i do ČR. Loni soudy zamítly požadavek somálské dívky, která se domáhala omluvy a 60.000 korun od pražské Střední zdravotnické školy kvůli údajnému zákazu nosit při vyučování muslimský šátek hidžáb. Sledovaný spor se přesunul k Nejvyššímu soudu. https://www.info.cz/svet/zahalovani-obliceje-kde-vsude-plati-zakaz-lavinu-odstartovala-francie-hidzab-se-resil-i-v-cesku-34994.html
Protestovala ombudsmanka Šabatová, která se opět mýlíla. Jen pro vysvětlení; na počátku potíží Zdravotní školy v Praze totiž nešlo vůbec o  šátky. Vše začalo v červnu 2013. Tehdy do školy přišly dvě dívky z  imigrantských rodin a ptaly se na možnosti studia. Vše prý probíhalo v  klidu, byly přijaty a informovány o podmínkách studia.
„To jednání bylo příjemné, přišlo nám fajn, že se dívky chtějí integrovat a získat vzdělání, aby měly práci. Tehdy žádná šátek neměla. Dívka ze Somálska měla velice krásné tmavohnědé kudrnaté vlasy, ta druhá z Afghánistánu je měla dlouhé, stažené do culíku…“ říká ředitelka školy Ivanka Kohoutová…
Na další schůzce byly upozorněny, že škola je součástí zdravotnického zařízení, v němž z hygienických důvodů nemohou nosit pokrývku hlavy… Obě dívky slíbily, že přinesou do ředitelny potřebné doklady, které předtím neodevzdaly. Když nepřicházely, nechala je ředitelka vyvolat školním rozhlasem, po čemž prý následovala scéna, kterou ředitelka nepamatuje.Výsledek obrázku pro olser šabatová hidžáb
„Ona sem přilétla, chovala se agresivně, dupala nohou a opakovala, že nebude chodit,“ líčí. Pak prý vyběhla z ředitelny a rozjela kauzu. Jediné, co z pohledu ředitelky školy bylo v nepořádku, kromě nezájmu studentky o studium, nedodaly doklady o předchozím vzdělání.
Což tak paní Šabatová navštívit pařížský klub Bataclan: http://www.rukojmi.cz/clanky/6245-navrhuji-chorvatskemu-reziseru-oliveru-frljicovi-aby-se-svoji-uzasnou-hrou-nase-nasili-a-vase-nasili-zavital-do-parize-kde-by-v-klubu-bataclan-predvedl-inovovane-predstaveni-jak-prorok-mohamed-znasilnuje-pannu-marii
Ředitelka upozorňuje, že ačkoliv ombudsmanka operuje antidiskriminačním zákonem, tak proti němu stojí na stejné úrovni jiné normy, například školský zákon, které se rovněž musejí dodržovat.
„Vůbec se nebralo v potaz, že jsme zdravotnická škola, že máme svá specifika, že učíme praxi ve zdravotnických zařízeních,“ upozorňuje ředitelka  Kohoutová, jejíž advokát Choděra napsal Šabatové, že tím hrubě překročila svoje pravomoci…
Výsledek obrázku pro olser šabatová hidžábSenátor Tomáš Grulich připomněl, že uprchlíci nejsou na dovolené, a jejich pobyt má proto jasná pravidla. „To neznamená, že by se personál choval k  uprchlíkům nějak nevybíravě. Nikoho netěší vidět děti za plotem, ale každý občan, který je na území ČR v tomto případě nelegálně, musí ctít a  respektovat naše zákony…”
Obdobně se chtělo zachovalo i zastupitelstvo města Teplice, když se pokusilo vydat městskou vyhlášku o zákazu zahalování obličeje. Zákaz nikábu měl zde být proto, aby přestupky páchající muslimky, mohli identifikovat strážníci.
Marnost nad marnost; město by tak přišlo o petrodolary od muslimských lázeňských pecientů z Kuvajtu, byť jen nejčastěji dostávají pokuty za porušování dopravních předpisů, které povětšinou zcela ignorují.  http://www.rukojmi.cz/clanky/548-mame-snad-ombudsmanku-sabatovou-aby-urazela-lidi-a-delala-jedno-faux-pas-za-druhymVýsledek obrázku pro olser šabatová hidžáb
„Rozsudek prvního soudu se potvrzuje,“ zazněl od soudce Městského soudu v Praze Jana Klášterky s napětím očekávaný verdikt ve sporu o  nošení hidžábu během školní výuky. Soud druhé instance tak rozhodl o  odvolání somálské žalobkyně Ayan Jamaal Ahmednuurová ve sporu se Střední zdravotnickou školou Ruská o porušení zásady rovného zacházení proti rozsudku Obvodního soudu pro Prahu 10.
Ten zamítl žalobu s požadovanou omluvou a odškodněním 60 tisíc korun, protože se somálská uchazečka vůbec studentkou školy nestala. Šabatová tak zase ostrouhala…Výsledek obrázku pro olser nikáby
„Na užívání šátku jako projevu náboženského přesvědčení navenek bez jakéhokoli omezení na půdě veřejné školy, která musí zůstat neutrálním prostředím, žalobkyně právo nemá. Povinná tolerance náboženských symbolů nemá zákonný podklad, u nás je daná pouze opakem práva na náboženskou svobodu. Proti právu žalobkyně projevovat své náboženství navenek pak stojí právo být svobodně bez vyznání, náboženské symboly nemít a také je v ničem nevidět. Neexistuje také právo projevovat své náboženství kdykoli a kdekoli. Při logice užité žalobkyní by mohlo například narušit hodinu matematiky odříkávání otčenáše,“ uvedl předseda senátu při čtení zdůvodnění rozsudku, proti němuž se však zásadně postavil Jiří Dienstbier mladší…Výsledek obrázku pro olser šabatová hidžáb
Ve zdůvodnění verdiktu zaznělo, že se ve skutečnosti dožadovala výsady, nikoli rovného přístupu ke všem. Při logice, kterou užila, by pak bylo možné například narušit hodinu matematiky odříkáváním otčenáše. Advokát žalované strany Radek Suchý je přesvědčen, že by se nyní měli zodpovídat všichni, kteří tuto provokaci rozpoutali, především veřejná ochránkyně práv Anna Šabatová.
Šabatová sama proti soudné Evropě: http://www.rukojmi.cz/clanky/3313-disidentka-mluvci-charty-77-a-nynejsi-ombudsmanka-anna-sabatova-je-i-bez-hidzabu-skodnou-v-ceskem-reviru-ochrany-lidskych-prav-opruzuje-poctive-lidi-nezna-zakony-ceska-a-podnecuje-k-nenavisti
Inu, co na to říká USNESENÍ předsednictva České národní rady ze dne 16. prosince 1992 o vyhlášení LISTINY ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD jako součásti ústavního pořádku České republiky? V článku 16 se praví, když nejdůležitější jsou body č. 3 a 4:
(1) Každý má právo svobodně projevovat své náboženství nebo víru buď sám nebo společně s jinými, soukromě nebo veřejně, bohoslužbou, vyučováním, náboženskými úkony nebo zachováváním obřadu.
(2) Církve a náboženské společnosti spravují své záležitosti, zejména ustavují své orgány, ustanovují své duchovní a zřizují řeholní a jiné církevní instituce nezávisle na státních orgánech.
(3) Zákon stanoví podmínky vyučování náboženství na státních školách.
(4) Výkon těchto práv může být omezen zákonem, jde-li o  opatření v demokratické společnosti nezbytná pro ochranu veřejné bezpečnosti a pořádku, zdraví a mravnosti nebo práv a svobod druhých…
…a basta findli…
Foto: Reuters…
http://www.rukojmi.cz/clanky/3007-sabatova-se-soudi-o-hidzaby-ve-skolach-muslimove-chteji-sve-modlitebny-a-ministr-dienstbier-dokonce-prosadil-v-rade-evropy-umluvu-o-ucasti-cizincu-na-ceskem-verejnem-zivote
Chtěla si vynutit nošení hidžábu v české škole žalobou. Ale soudce bouchl do stolu: To by mohla být i hodina matematiky rušena odříkáváním otčenáše! A  pak zahřmělo i nad Šabatovou
VIDEO České televizi neposkytnu rozhovor. A dejte si ten mikrofon dál, poslala ředitelka Kohoutová do háje redaktorku ČT
Ředitelka školy, popotahovaná hidžábnicí: ,,Nebudu chodit, nebudu chodit.” Měla zlé oči a dupala. Tak to začalo…