Bezprostřední příčiny hněvu žlutých vest – DOPLNĚNO!

vlkp

11.11.2018 KosaZostra čili vlkovobloguje.wordpress.com/

Scházely jen žluté vesty…. DOPLNĚNO!!!
byl opakovaným shrnutím toho co, proč a jak ve Francii s  tím, že to bylo viditelné ba hmatatelné pro ty co jsou dnes v ulicích, už v  době kdy nadšeně hlasovali pro Macrona, kdyby se před tím, než mu bezhlavě a s nadšením, odevzdávali své hlasy. Kdyby se byli zajímali o to, co jim říká, co dokazatelně dosud předváděl a  pokusili se domyslet souvislosti. Nicméně, ve většině svých článků se snažím být precizní a většinou mi jde přesně o definovaní bodu zvratu a bezprostřední příčiny zvratu. Což v případě Francie je pro mne mimo dosah. Z jazykových důvodů. A  české informační kanály jsou, jak víme, velmi povrchní. Řekl bych – až záměrně povrchní. Aby občana nepřetěžovaly informacemi.


Přesto otázka proč a proč právě nyní zůstávala, stejně jako snaha nalézt správné vysvětlení. Kdo hledá najde. Já na webu Dfens-cz.com . V článku s názvem
Gilets jaunes

Dovolím si z něj podstatné části přetisknout, protože jde o skvělou práci zjevného insidera.

V důsledku vládního záměru zdanit fosilní paliva z důvodu ochrany klimatu a životního prostředí byla v roce 2018 zvýšena spotřební daň o 8 eurocentů na naftu a o 4 eurocenty na benzín. V kombinaci s aktuálním vývojem na trhu tedy ve Francii nastalo to, co známe i od nás, totiž že nafta je dražší než benzín. Další zvýšení daní nastane ve Francii od ledna 2019, tentokrát to bude o 6,4 eurocentu na naftu a 2.9 eurocentu za benzín. Celkem tedy jen vládními zásahy vzroste cena paliva asi o 3,50 Kč na litr. Z faktického hlediska se nic moc neděje, cena paliv nedosáhla žádného historického maxima a to ani absolutně, ani v přepočtu na průměrnou mzdu. Stalo se to, že lidem došla trpělivost.

Zvýšení ceny paliv musíme vnímat v kontextu dalších zlodějských daní francouzské vlády, která nastavila celý systém tak, aby spotřebitel preferoval dieselové motory. Při zakoupení nového auta zaplatí konečný zákazník daň (écotaxe additionelle), která je úměrná emisím CO2. Jako základní je brána hodnota 120 g/km, při těchto nebo nižších emisích je daň nulová. Při vyšších emisích silně progresivně roste, při 150 g/km už činí 2.300 EUR a při 185 g/km a více je to 10.000 EUR. Zde si můžete spočítat, kolik by to dělalo třeba pro vaše auto, pro moje to vychází například 2.010 EUR. Člověk by si řekl, moderní auto na benzín, s nepřímým vstřikem, co lepšího může bohyně Gaya chtít?Od ledna 2019 se prahová hodnota sníží na 117 g/km a počet penalizovaných vozidel tak vzroste ze současných 17% na odhadovaných 27%. Zastánci tohoto ekologického odrbávání veřejnosti argumentují ošklivými SUV a velkými buržoazními sedany.

Daní je celá řada. Všemu dominuje daň z registrace auta (Taxe sur les certificats d’immatriculation des véhicule), kdy se platí 45 EUR za jednoho tzv. fiskálního koně. Běžné osobní auto má asi deset fiskálních koní, počítá se to podle nějakého obskurního vzorce. Dále daň z vlastnictví auta, která dělá 160 EUR ročně flat rate pro soukromé osoby. Ještě horší je to u vozidel registrovaných na firmy (taxe sur les voitures de société), jeden známý mi uvedl příklad jeho firemní dodávky, ze které musí platit 5.662 EUR ročně.

Vláda tak vyrobila na občany dokonalou past. Nastavením fiskálních nástrojů nastolila preferenci dieselu a v okamžiku, kdy se tato technologie rozšířila, začali zvyšováním daní šroubovat nahoru cenu paliva. Dalším aspektem této daňové politiky je její nerovnoměrný dopad na populaci. Hlavním cílem tohoto daňového okrádání jsou občané, které potřebují dojíždět autem z venkova nebo příměstských oblastí do města a nemají žádnou jinou alternativu. Tedy kromě knížecích rad úředníků a rudozelených politiků, že si mají koupit auto na elektřinu, které (zatím) zdaněno není a na které beztak nemají peníze.

Samozřejmě že francouzská vláda prostředky vybrané z daní nepoužije na to, aby vtahovala CO2 z atmosféry zpátky do země. Vláda socialistické Francie potřebuje z něčeho financovat náklady na imigraci a přebujelou státní administrativu včetně pochybných megalomanských nápadů prezidenta Macrona. (Francouzská vláda samozřejmě není “socialistická”, to si jen pravicově laděný autor ulevuje v rámci své ideologie – pozn. red. NR-vd)

Tím se dostáváme k dalšímu detailu, na který mě musel upozornit jeden místní, se kterým jsem měl možnost o tom mluvit. Protestující na francouzském území jsou bílá střední třída. Kromě toho vzniká pomalu propojení mezi daněmi z paliv, rostoucími životními náklady a tím, za co francouzský socialistický systém tyto peníze utrácí. (Ano, toto je relikt předchozích vlád francouzských socialistů – pozn. red.NR) Dalším čím dál více zřetelným vedlejším motivem je zbavit se Macrona. Prostě už mají toho zmrda dost a protest se tak stává politickým.

Vypadá to, že selhání francouzského státu zachází velmi hluboko. V tomto videu vidíme hasiče, jak se otočí ke svým nadřízeným zády a odejdou. V tomto videu si policisté sundavají přilby, aby dali najevo demonstrantům, že proti nim nechtějí zasahovat. To by se v Čechách nestalo, tady si stát kupuje loajalitu uniformovaných složek účinněji. Je také zjevné, že se eurozmrd nedá zadarmo, na tomto videu byl například zachycen sniper s pozorovatelem na jedné ze střech.

Doplněk z nedělního podvečera:

Nepočítal jsem s  tím, že tenhle článek budu ještě doplňovat. Proč taky? Je převzatý. Jenže na jeho text reagoval nick Vodoplast a poslal mi link na další článek, popisující, co konkrétně naštvalo Francouze ohledně používání jejich automobilů v poslední době.

A stejně jako ten předchozí text i  ten další potvrzuje jednu věc – řeči o zavedení daně, která by omezila uhlíkové emise a  tím se přispělo k  záchraně klimatu jsou jen bohapusté kecy. Jak jsem Macronovi podsouval už před půldruhým rokem – aby nějak sanoval francouzský, věčně schodkový rozpočet, přišel se zvýšením daní. Sáhnout ještě hlouběji do kapes obyčejných Frantíků. Odstranil, respektive velmi omezil daň z luxusu, kde jeho předchůdce Holland vybíral 5 miliard eur ročně, tím, že posunul práh pro výběr takové daně velmi značně vzhůru a nyní Francie inkasuje pouhou miliardu. To musel kompenzovat jinde. Například tím, že rychlostní limit na francouzských silnicích snížil na 80 km/h…. Neumím si to představit. Takhle věčně se ploužit ve frontě…. Asi bych.. No nic bych, Macron věděl jak na to. Doslova oblepil Francii automatickými radary a  začal kasírovat ve velkém. Ten výpadek příjmů od bohatých je přece třeba nabagrovat jinde! Takže žluté vesty. Ale to si přečtete sami na úryvcích z článku

Francouzi ve velkém demolují radary u silnic, stát už připravili o miliardy z pokut

Původní příčinou protestů byl plán na zvýšení zdanění pohonných hmot, s jehož pomocí chtěla země dostat do rozpočtu navíc 4 miliardy Eur (cca 103,85 mld. Kč) ročně. Tento záměr byl pod tíhou demonstrací ve středu stažen, protesty organizované tzv. hnutím žlutých vest ale pokračují dále ve jménu odporu proti rostoucím životním nákladům i prezidentovi Emmanuelu Macronovi.

Ve stínu této situace je ovšem přehlížen trochu jiný boj, který Francouzi vedou už několik měsíců. V létě totiž byla na tamních silnicích snížena nejvyšší povolená rychlost na 80 km/h, což mnozí řidiči vnímají jen jako další krok, jak pomoci státnímu rozpočtu. A automatické radary u silnic proto likvidují bezprecedentním tempem.

Někdy jsou posprejovány a tím „oslepeny,” jindy bývají fyzicky poničeny. Nezřídka byly zapáleny a v několika případech byla dokonce použita výbušnina C4. Úřady uvádí, že jen od léta bylo poškozením či zničením vyřazeno z provozu neskutečných 870 radarů, z čehož 130 připadá na poslední týdny. Vandalům za poškození radarů hrozí pokuta až 3 750 Eur (97 400 Kč) plus veřejně prospěšné práce, při úplném zničení pak dokonce pokuta 75 tisíc Eur (1,95 mil. Kč) a až pětiletý pobyt za mřížemi. Zatčen a obviněn ovšem prozatím nikdo nebyl, takže se demoluje dál.

Nejhůře je na tom region Puy-de-Dôme, kde lidé postavili „mimo službu“ hned 21 z celkových 22 rychlostních kamer, tedy 95 procent. V Dordogne jde o 80 %, v Haute-Loire o 67% a v Oise o 60 %. To je opravdu masivní oslabení celého systému, devastací byla způsobena škoda za 4 miliony Eur (104 mil. Kč). Mnohem více ale stát bolí výpadek příjmů generovaných těmito radary, který je za letošní rok o 15 procent níže vůči loňskému roku, i když po snížení povolené rychlosti Francie počítala s opakem. Pokud se situace do konce roku nezlepší, meziročně se nedobrovolný příspěvek řidičů do státní kasy zhorší o 150 milionů Eur (3,9 miliardy Kč)

Česká media informují tak, jak informují. Podstata problému je jednoduchá – systémový a systematický podvod na lidi. Nic více, nic méně. Macron udělal jen to, co udělat musel. Voliči na to mohli a měli přijít. Nebyli by dnes zaskočeni.
– – –