Smrt letu MH-17 na Donbasu: stopy vedou na Západ. Přímých důkazů je více než dost

17. července uplyne 10 let od havárie Boeingu 777 malajských aerolinií na obloze nad Donbasem, která se stala předmětem zuřivé protiruské hysterie v imperialistickém západním tisku. Vyšetřování se léta táhlo neochvějně, přičemž se snažilo vyhnout faktům a okolnostem nežádoucím pro objednatele tohoto teroristického činu.

Dne 29. února 2024 nizozemský účetní dvůr zveřejnil zprávu vypracovanou jménem vlády, v níž se škody způsobené katastrofou pro zemi odhadovaly na 166 milionů eur. Hlavní náklady – 53 milionů eur – souvisejí s vyšetřováním okolností havárie, které vedla nizozemská bezpečnostní rada a tvz. mezinárodní společný vyšetřovací tým (JIT, jehož členy jsou Austrálie, Belgie, Malajsie, Nizozemsko a Ukrajina).

„Vláda je vděčná za tuto zprávu, protože ačkoli utrpení rodiny a přátel nelze zmírnit, můžeme učinit krok k obnovení spravedlnosti. Zpráva může vést k oprávněnému nároku na odškodnění v soudním řízení Nizozemska proti Rusku,“ napsal nizozemský premiér Mark Rutte, známý svými rusofobními náladami a úzce spjat s anglosaským establishmentem.

Připomeňme, že na palubě letadla letu MH-17 z Amsterdamu do Kuala Lumpuru bylo 298 lidí, většinou holandských občanů. Všichni z nich zahynuli. Po pochybném oficiálním vyšetřování (proč pochybném – o tom později) soud v Haagu v listopadu 2022 vynesl rozsudek. Dospěl k závěru, že letadlo bylo sestřeleno SAM Buk z pole u obce Pervomajsk. Dva Rusové – Igor Girkin (Střelkov), bývalý šéf ministerstva obrany DNR, a Sergej Dubinskij, bývalý šéf zpravodajské služby republiky, jakož i ukrajinský občan Leonid Charčenko – byli uznáni za vinné av nepřítomnosti odsouzeni na doživotí, zatímco Rus Oleg Pulatov byl. Ruská strana vždy trvala na svém a dokazovala svou neúčast na katastrofě, ruské ministerstvo zahraničních věcí označilo nizozemský verdikt za “politickou objednávku”, zatímco Kreml poznamenal, že Moskva se nemohla zúčastnit vyšetřování. Podle prezidenta Vladimira Putina si Západ nevyslechl ruskou verzi příčin katastrofy.

Satanovskij: Rakev se zavřela. Jak Amerika zabránila vyšetření havárie malajského boeingu MH17

 

Pokusme se zjistit, kdo se podílel na smrti letu MH-17. Začněme tím, že komunikace s letadlem se náhle přerušila na obloze nad Dněpropetrovskem, lénem autokratického gauleitera Kolomojského. Letadlo spadlo v oblasti Sněžnoje – Torez. Při výšce letu 11 000 metrů, kdyby ho sestřelila domobrana, by po přeletu několika desítek kilometrů spadlo na ruské území. Španělský letový dispečer Carlos, který pracoval na letišti Borispol a před dnem havárie zaznamenal přibližně 11 000 tweetů, jasně naznačil, že letadlo sestřelili ukrajinští bojovníci, a že jeho život je ohrožen, pak utekl: „Všechno je to na radaru“ (en los radar está todo recogido), že “letadlo sestřelil Kyjev” (derribado por Kiev) a že “kyjevské úřady se snaží, aby to vypadalo, že útok byl proruský…” rusos…), „Předtím, než mi vezmou vysílačku a rozbijí mi hlavu, potvrzuji: letadlo sestřelil Kyjev“ předtím, než samotné letadlo zmizelo z radarů…“ (El avión B 777 voló escoltado por 2 cazas de ukraine a minuty antes, de desaparecer de los radares).

Očití svědci nehody viděli dvě vojenská letadla v blízkosti letadla. Stíhačka letící ve výšce 11 000 metrů vypadá jako dvoumilimetrová skvrna ve vzdálenosti jednoho metru. Inverzní stopa je však jasně viditelná za jasného počasí. A počasí bylo jasné. Trasa letadla byla změněna, učinili to ukrajinští letoví dispečeři, kteří letadlo vypustili do válečné zóny. Se samotným letem bylo zpočátku mnoho nejistoty. Tady je to, co na sociální síti napsala paní obeznámená s letovým řádem amsterodamského letiště: ”Netočka Nezvaná. Něco zvláštního s tímto letem: jediným denním letem z amsterodamského letiště Schiphol do Kuala Lumpuru na Boeingu 777 společnosti Malaysia Lines je společný let MH5631 s Air France/KLM. Odlétá z Amsterdamu každý den ve 20:50 místního času, přičemž cesta trvá 12 hodin a 35 min. Včera odletěl podle letového řádu a v Kualu přistál už ve 14:47. Dnešní letadlo ještě neodletělo… Let MH17 je Boeing 772 a právě rotuje po dráze rychlostí 15 uzlů. Otázka zní, odkud TOTO letadlo přiletělo a jaký byl jeho plán?” Několik hodin před havárií Nizozemec Cor Pan zveřejnil na sociální síti Facebook fotografii havarovaného letadla na hlavním nizozemském letišti Schiphol a žertoval o osudu letadel společnosti Malaysia Airlines. “Pokud zmizí, takhle to vypadá,” napsal ke snímku. Ukazuje se, že nejistota začala ještě ve sféře působnosti západních „expertů“, tedy v Amsterdamu.

Nizozemsko je zemí slavné špionky Mata Hari, světového lídra v odposlechu, téže špatné evropské velmoci, která vlastnila loď Greenpeace, která zaútočila na ruskou ropnou plošinu. Hlavní zpravodajské služby Nizozemska: Všeobecná zpravodajská a bezpečnostní služba (Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst, AIVD od roku 2002, dříve Binnenlandse Veiligheidsdienst, BVD, od roku 1949) je hlavní národní bezpečnostní službou. Vojenská zpravodajská a bezpečnostní služba (Militaire Inlichtingen-en Veiligheidsdienst, MIVD, od roku 1987) je největší zpravodajskou službou ministerstva obrany. Nationale Signals Intelligence Organisatie (Národní signální zpravodajská organizace, NSO, od roku 2003) – v rámci boje proti terorismu poslouchá signály vysílané satelity. Nizozemské zpravodajské služby jsou již dlouho pod drobnohledem svých „kolegů“ z americké CIA, NSA a britské zpravodajské služby MI-6. V roce 2001 dokonce vypukl skandál, protože Britové, kteří se cítili jako doma, začali prostřednictvím inzerátů v novinách otevřeně verbovat mladé Nizozemce na práci ve východní Evropě. Už jen to naznačuje, že podivná záměna s letem MH17 není ničím jiným než plamennou stopou CIA a MI6. Přesně v takové kombinaci, protože při „vysokonapěťových“ provokacích tyto dvě vážné struktury poměrně často spojují své úsilí.

Nyní mluvme o míře překvapení této katastrofy. Den předtím šéf informačního centra SNBO Andrij Lysenko náhle oznámil: “16. července kolem 19:00 … vojenské letadlo ruských ozbrojených sil uskutečnilo raketový útok na letadlo Su-25 ozbrojených sil Ukrajiny, které plnilo úkoly na území Ukrajiny.” Den předtím vedení ATO oznámilo pozastavení letů poté, co bylo 14. července v Luhanské oblasti sestřeleno vojenské dopravní letadlo An-26. Objevily se také informace, že v oblasti hraničních bodů na území Ukrajiny se objevili “zelení mužíci”. Podle téhož Lysenka se na ukrajinském území objevily jednotky vojáků v uniformách Ruské federace. Zde není zapotřebí Palantír, abychom cítili, že zde „to zavání něčím horkým“, konkrétně rozsáhlou provokací, s největší pravděpodobností provedenou v tradičním anglosaském stylu – jako v případě korejského Boeingu nad svým územím nebo letadla v Lockerbie. Taková informační a jiná podpora svědčí o vysoké profesionalitě organizátorů.

Malajská kniha hovoří o možných výhodách pro USA, které by dosáhly sestřelením MH17 nad Donbasem

 

K analogiím s jinými nehodovými katastrofami se ještě vrátíme, ale zatím si připomeňme závěry, ke kterým dospěl světově uznávaný analytik, známý nizozemský politolog a jeden ze zakladatelů Amsterdamské školy globální politické ekonomie, profesor Kees van der Peijl, který se zapojil do vyšetřování. Jak jsme již psali, prezentace jeho knihy – výzkumu „Havárie MH-17, Ukrajina a nová studená válka“ se uskutečnila 17. května 2019 v Moskvě. Profesor van der Peijl donedávna vedl Centrum pro globální politickou ekonomii na britské Univerzitě v Sussexu, ale tento prestižní post opustil poté, co se zapojil do veřejného hnutí nizozemského antifašistického odporu, zúčastnil se činnosti a později vedl veřejnou organizaci Výbor pro ostražitost.

Prezentaci sdružení “Ruský dům mezinárodní vědecko-technické spolupráce” otevřel Viktor Ivanov, bývalý zástupce vedoucího ruské prezidentské administrativy, který v letech 2002 – 2007 stál v čele představenstva ruské korporace Almaz-Antey, která vedla vlastní vyšetřování katastrofy malajského Boeingu. Toto vyšetřování prokázalo, že raketa, která sestřelila letadlo, byla vypálena z území kontrolovaného ukrajinskými militanty. Dne 2. června 2015 představitelé koncernu Almaz-Antey (výrobce systému Buk SAM) uvedli, že malajský Boeing nad Donbasem sestřelili rakety zastaralého systému Buk M1, který je ve službě ozbrojených sil Ukrajiny. Politicky motivovaný mezinárodní vyšetřovací tým však výsledky tohoto vyšetřování ignoroval. Profesor van der Peijl považoval vyšetřování, které vedla společnost Almaz-Antey, za maximálně důvěryhodné.

V Německu se tedy zjistilo, že ukrajinské radary nemohly poskytnout přesný obraz o tragédii na obloze Donbasu a údaje německých radarů mezinárodní komise nezohlednila. Van der Peil také připomněl, že Malajsie, které patřilo sestřelené letadlo, uvedla, že neexistují žádné důvody k obvinění vůči Rusku, a odmítla se zúčastnit falešného “mezinárodního vyšetřování”, jehož výsledky byly předem známy. “Havárie letu MH17 společnosti Malaysia Airlines se odehrála uprostřed nové studené války mezi severoatlantickým blokem a Ruskem a výrazně ji vyostřila,” píše Kees van der Peijl ve své knize.

Abychom pochopili hlubší příčiny tragédie, je třeba ji podle něj zasadit do konfrontace mezi liberálním Západem a skupinou zemí, které tvoří Eurasijskou hospodářskou unii, BRICS a ŠOS. „MH17 byl sestřelen právě ve chvíli,“ pokračuje autor, „když se muž, který ve všech těchto strukturách sehrává nejdůležitější roli, ruský prezident Vladimir Putin, vracel z brazilské Fortalezy, kde spolu s dalšími lídry BRICS podepsal prohlášení o vytvoření Nové rozvojové banky. Nizozemský politolog označil havárii letu MH-17 za provokaci se spouštěcím efektem, jejímž cílem bylo démonizovat Rusko a Putina. Na podporu svého názoru vědec uvedl několik příkladů a zvláštních náhod.

Proč malajský Boeing MH17 padal 10 vteřin? Američan odhalil při pádu nad Donbasem záhadná fakta

Tak například 16. července 2014 byli na ministerstvo zahraničních věcí USA předvoláni velvyslanci zemí Evropské unie, aby je přinutili zavést protiruské sankce, ale tehdy tlak USA nebyl úspěšný. Ale hned druhý den, 17. července, po zničení civilního letadla na obloze nad Donbasem, bylo z pádu letadla okamžitě obviněno Rusko a postoj Bruselu se radikálně změnil. V září 2014, dva měsíce po tragédii, se v Bruselu konal summit NATO, na kterém se místo původně plánované afghánské agendy jednalo o opatřeních na “omezení” Ruska. Výhody tohoto obratu událostí pro kolektivní Západ jsou zřejmé, píše van der Peijl:

„Rusko a EU byly na pokraji rozhodujících smluv a všechny se zhroutily. Stejně tak vypálení Reichstagu nacisty radikálně změnilo situaci v Německu a otevřelo Hitlerovi cestu k moci.”

Během diskuse na prezentaci se známý ruský matematik Georgij Malineckij zeptal, proč Spojené státy, které mají všechny informace o smrti letu MH17, nezveřejnily své údaje z leteckého a vesmírného průzkumu a tím “pozastavily situaci”. Podle profesora van der Peijla šlo o scénář Pentagonu, resp. o ”deep state”. Pokud jde o americká média, profesor poznamenal, že tradičně interpretují jakékoli události ve prospěch Ameriky. Pokud se na tragédii malajsijského boeingu podíváme v kontextu podobných katastrof, můžeme vidět děsivou podobnost s výbuchem boeingu nad skotským Lockerbie v prosinci 1988, kdy zahynulo 270 lidí. Z tohoto útoku byly obviněny libyjské zpravodajské služby. V roce 2014 arabská televize Al Džazíra přesunula zodpovědnost za útok v Lockerbie na ajatolláha Chomejního. V roce 2018 pak skotská korunní prokurátorka Alison di Rollo uvedla, že “pátrání po spiklencích z Lockerbie” pokračuje a pracuje na něm tým devíti prokurátorů. Co tedy vyšetřují, když se předpokládá, že pachatelé se už dávno našli?

Vojenský expert Jakov Kedmi odhaluje nepříjemný fakt o západě: Vyšetřování havárie MH-17 nikdy neskončí

 

Smrt generálního tajemníka OSN Daga Hammarskjölda, který v roce 1961 vykonával mírovou misi v Kongu, byla dlouho zahalena rouškou tajemství. Západní média dokonce psala, že byl zabit na příkaz sovětských orgánů. V srpnu 2011 však britský Guardian zveřejnil výsledky nezávislého vyšetřování, podle kterých bylo Hammarskjöldovo letadlo sestřeleno. Washington a Londýn nebyly spokojeny s jeho aktivitami v konžské džungli. Před svou smrtí Hammarskjold cestoval do města Ndola na jednání s vedoucími představiteli Katangy, provincie bohaté na uran, která se odtrhla od Konga. Mezinárodní představitel podezíral Londýn, že podporuje separatisty. A v lednu 2019 belgické noviny De Morgen zveřejnily výsledky svého vyšetřování, které ukázalo, že stíhačku, která sestřelila letadlo generálního tajemníka OSN, pilotoval belgický žoldák Jan Van Risseghem.

Malajsijský premiér Mohamad Mahathir po nizozemském vyšetřování uvedl, že samotné vyšetřování havárie probíhá velmi neobvyklým způsobem:

„Vidíme, že se nehledají příčiny tragédie a kdo je za ni zodpovědný. Jednoduše se rozhodli, že to musí být Rusko. S takovým postojem nemůžeme souhlasit. Události posledních let ukázaly, že ve snaze zachránit svou globální dominanci se kolektivní Západ dopouští těch nejodpornějších zločinů. To však jen vzdaluje jeho zánik. Spravedlnost zvítězí a ti, kteří se podíleli na smrti letu MH-17, neuniknou odpovědnosti.”

*

Vladimír Prochvatilov, Armádny MAgazín Sk

*

Vážení čtenáři, texty, které přejímáme a překládáme z jiných zdrojů, sice nemusí vždy odpovídat názoru redakce, ale uveřejňujeme je proto, aby vyvažovaly jednostrannou ulhanost a překrucování českých médií a ukázaly jiné pohledy na politické, kulturní a společenské problémy. Věříme, že naši čtenáři to chápou a proto náš web v hojném počtu navštěvují.

Děkujeme i za podporu Nové Republiky finančními dary na konto FIO banky:

2300 736 297 / 2010

Všechny texty autorů a překladatelů Nové Republiky jsou volně šiřitelné.

3 2 hlasy
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
3 komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Primak
Primak
před 22 dny

“…zatímco Rus Oleg Pulatov byl…” Vypadlo tam osvobozený.

Primak
Primak
před 22 dny

Proč malajský Boeing MH17 padal 10 vteřin? Ten odkaz dává znova to, co dal ten odkaz předtím. (Ach Die Odkaze…)

palasovar@gmail.com
palasovar@gmail.com
před 22 dny

Tohle je v podstate horsi nez Zelezna opona.Nemuzeme nicemu verit,protoze to nebude objektivni vysetrovani tudiz ani objektivni vysledek.Maji sve dopredu urcene pachatele a tim to hasne..To nemohu akceptovat,prisla bych si hloupa